Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by eddydevries »

Crazy Bob wrote:
Elmo wrote:Dit is intussen veranderd: de gunstigste mogelijkheid is identiek aan de gunstigste mogelijkheid bij de Rabo, dus maximaal 8x10 bij €80, en 8x20 + 8x10 bij €240.
Nu nog vrije biljetkeuze... :wink:
En daarna het maximumbedrag van €250 eruit.... :P
(dus, dat ook de hogere bedragen met biljetkeuze opgenomen kunnen worden)
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Crazy Bob »

Het blijven fijne automaten, die stortingsautomaten van ING die in de oude postkantoren (lees: balies in winkels) staan. Afgelopen zaterdag weer met ettelijke honderden biljetten op pad geweest; als bonus was de geldautomaat buiten leeg (of anderszins buiten gebruik), waardoor iedereen die geld wilde opnemen ook naar binnen moest. De rij zuchtende mensen achter me als ik voor de zoveelste keer op "meer biljetten storten" druk, vind ik toch altijd een extra stimulans om de volgende keer nóg meer te storten :lol:

(edit: ik hoef m'n bon dit keer niet te scannen, dat heb ik namelijk kennelijk al eens eerder gedaan 8) )
dexter37
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 96
Joined: Thu Dec 29, 2005 11:50 am

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by dexter37 »

eddydevries wrote:Ik weet niet of het al eerder is doorgegeven, maar ik heb gemerkt dat je bij de ING tegenwoordig ook de biljetten kunt kiezen.
Dat kan als je opneemt bij de stortingsautomaten en dan tot een maximum van €250.
Daar kan je kiezen voor "keuze biljetten", waar je na het intoetsen van het bedrag kunt kiezen uit 3 verschillende mogelijkheden.
Boven de 250 euro mag je geen biljetten meer kiezen? Laatst bij een Rabobank automaat, waar wel :note-100: inzat, geen mogelijkheid om deze eruit te krijgen doordat je maximaal 250 euro kan opnemen bij 'vreemde' banken.

Bij ING heb ik rekening en zou ik meer kunnen opnemen. Kan ik er dan wel hogere ( :note-100: :note-200: :note-500: ) uitkrijgen of moet ik dan toch echt dit verzoeken via de servicebalie (en kan je dat gewoon onaangekondigd doen?)
Profile: dexter37
(11/8:)
400 locations: 287 :flag-nl: |35 :flag-de: |22 :flag-fr: |20 :flag-be: |12 :flag-at: |9 :flag-si: |3 :flag-lu: |3 :flag-es: |3 :flag-pt: |2 :flag-hu: |2 :flag-it: |1 :flag-uk: |1 :flag-cz:
7169 notes: 6509 :flag-nl: |251 :flag-de: |219 :flag-fr: |54 :flag-be: |46 :flag-si: |34 :flag-at: |16 :flag-pt: |11 :flag-lu:|8 :flag-es: |4 :flag-hu: |3 :flag-uk:|2 :flag-it: |1 :flag-cz:
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by eddydevries »

dexter37 wrote:
eddydevries wrote:Ik weet niet of het al eerder is doorgegeven, maar ik heb gemerkt dat je bij de ING tegenwoordig ook de biljetten kunt kiezen.
Dat kan als je opneemt bij de stortingsautomaten en dan tot een maximum van €250.
Daar kan je kiezen voor "keuze biljetten", waar je na het intoetsen van het bedrag kunt kiezen uit 3 verschillende mogelijkheden.
Boven de 250 euro mag je geen biljetten meer kiezen? Laatst bij een Rabobank automaat, waar wel :note-100: inzat, geen mogelijkheid om deze eruit te krijgen doordat je maximaal 250 euro kan opnemen bij 'vreemde' banken.

Bij ING heb ik rekening en zou ik meer kunnen opnemen. Kan ik er dan wel hogere ( :note-100: :note-200: :note-500: ) uitkrijgen of moet ik dan toch echt dit verzoeken via de servicebalie (en kan je dat gewoon onaangekondigd doen?)
Ik weet niet of er :note-100: in de automaten zitten (verwacht het eigenlijk niet), maar :note-200: en :note-500: zitten er in ieder geval niet in.
Bij de balie hoef je geen afspraak te maken (of ze te bestellen), daar kan je zo heen.
Misschien kijken ze vreemd op dat je zulke grote biljetten mee wilt nemen, maar dat heb je met bankpersoneel.......
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
boozebelly
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 302
Joined: Sun Feb 21, 2010 11:08 pm
Location: Emmen (NL)

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by boozebelly »

eddydevries wrote:Misschien kijken ze vreemd op dat je zulke grote biljetten mee wilt nemen, maar dat heb je met bankpersoneel.......
Haha ik zou er ook een donkere zonnebril bij opzetten. Laat ze maar bibberen achter de balie 8)
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Elmo »

:note-100: kun je gewoon bij de ING-balie krijgen, maar :note-200: en :note-500: kun je alleen per 10 biljetten bestellen, dus dan moet je minimaal €2000 resp. €5000 opnemen.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
JRR
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 476
Joined: Mon Nov 26, 2007 5:59 pm
Location: Purmerend, The Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by JRR »

:note-200: en :note-500: heb ik nog nooit bij de kasbalie van de ING gekregen. Wel eens om gevraagd, maar 100 is het hoogste wat erin zit. Als ik groter wilde hebben dan moest ik dat van tevoren bestellen. Er werd al vreemd opgekeken toen ik een :note-200: klein wilde maken in tientjes. Grote coupures zijn ze zeker ook bij de ING niet gewend.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Elmo »

eddydevries wrote:
Crazy Bob wrote:
Elmo wrote:Dit is intussen veranderd: de gunstigste mogelijkheid is identiek aan de gunstigste mogelijkheid bij de Rabo, dus maximaal 8x10 bij €80, en 8x20 + 8x10 bij €240.
Nu nog vrije biljetkeuze... :wink:
En daarna het maximumbedrag van €250 eruit.... :P
(dus, dat ook de hogere bedragen met biljetkeuze opgenomen kunnen worden)
De opname-stortings-ATMs zijn weer wat rianter geworden: als je €200 kiest krijg je 4 opties: 4x :note-50: , 3x :note-50: 2x :note-20: 1x :note-10: , 6x :note-20: 8x :note-10: en ook 20x :note-10: . Eerst was ik er blij mee, maar ik begin zo toch steeds meer te vrezen dat de kasfunctie steeds meer gemarginaliseerd gaat worden.

Verder is er bij het storten ook iets veranderd: nu krijg je tussendoor te zien wat je iedere keer hebt gestort (inclusief de aantallen opgesplitst per waarde), voordat hij het totale gestorte bedrag laat zien. Het is dus (nog) wel mogelijk om door te storten nadat je 200 biljetten hebt gestort.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
wilg
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 244
Joined: Thu Oct 10, 2002 10:23 pm
Location: Warmond, Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by wilg »

Op de ING site staat:
Let op: per 23 mei 2015 gaan de voorwaarden en overige regelingen wijzigen met betrekking tot storten en opnemen aan de balie.

Weet iemand al meer?
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Crazy Bob »

Bij het onderdeel zakelijk staat:

" Gewijzigde voorwaarden m.b.t. contant geld

Een aantal diensten gaan [sic] stoppen of veranderen. Daarom wijzigen [sic] een aantal van onze voorwaarden per 23 mei 2015.

De gewijzigde voorwaarden vindt u hier vanaf 23 mei 2015."

Kennelijk zijn de wijzigingen dusdanig, dat ze geen slapende honden wakker willen maken in de komende week, totdat volgende week zaterdag ineens een (negatieve) verrassing uit de hoge hoed komt.
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

Crazy Bob wrote:Bij het onderdeel zakelijk staat:

" Gewijzigde voorwaarden m.b.t. contant geld

Een aantal diensten gaan [sic] stoppen of veranderen. Daarom wijzigen [sic] een aantal van onze voorwaarden per 23 mei 2015.

De gewijzigde voorwaarden vindt u hier vanaf 23 mei 2015."

Kennelijk zijn de wijzigingen dusdanig, dat ze geen slapende honden wakker willen maken in de komende week, totdat volgende week zaterdag ineens een (negatieve) verrassing uit de hoge hoed komt.
Bij prive kan ik nog niets ontdekken. Zal wel een negatieve verrassing worden. :(
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Fons »

Dat voorspelt natuurlijk niet veel goeds. Ik ben al even wat minder actief. Dat zal waarschijnlijk een hele verandering zijn als ik het weer op wil pakken.
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Tjariet »

wilg wrote:Op de ING site staat:
Let op: per 23 mei 2015 gaan de voorwaarden en overige regelingen wijzigen met betrekking tot storten en opnemen aan de balie.

Weet iemand al meer?
Ik weet, hoewel ik zelden nog bij een ING kom, dat sowieso de wisselfunctie opgeheven wordt. Die was al praktisch opgeheven, maar dat gaat nu dus helemaal gebeuren...
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Crazy Bob »

Tjariet wrote:
wilg wrote:Op de ING site staat:
Let op: per 23 mei 2015 gaan de voorwaarden en overige regelingen wijzigen met betrekking tot storten en opnemen aan de balie.

Weet iemand al meer?
Ik weet, hoewel ik zelden nog bij een ING kom, dat sowieso de wisselfunctie opgeheven wordt. Die was al praktisch opgeheven, maar dat gaat nu dus helemaal gebeuren...
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... orten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

" Let op: per 23 mei 2015 gaan de voorwaarden en overige regelingen wijzigen met betrekking tot storten en opnemen aan de balie."

En wisselen is inderdaad nergens meer te vinden op de site, althans, ik zie het niet.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”