Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by mrfeanfan »

De Slak wrote: Sun Jan 10, 2016 11:21 pm Jammer dat dit topic al lang niet meer gebruikt is, want iedereen heeft wel zo zijn eigen verhaal.
Ik hoop op nieuwe verhalen
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by JelmerS »

Bij deze:

Ik was in januari 2015, de 14e of 15e, gewoon eens benieuwd welke weg mijn euro’s aflegden nadat ik ze uitgegeven had of voordat ik ze ontving. Het idee van bijvoorbeeld in Maastricht een biljet als wisselgeld ontvangen en dit biljet meenemen naar Emmen, dan heeft zo’n biljet zo al 300 kilometer afgelegd. En als een toerist dit biljet vervolgens meeneemt naar Amsterdam, weer 200. In eerste instantie had ik als plan stickers op mijn euromunten te plakken, want misschien krijg ik dezelfde munten ooit weer in handen.

Maar ik wist/bedacht mij dat er iets als eurobilltracker bestond vanwege BaliBennie die ik via een ander ‘spel’ kende, namelijk foursquare (nu Swarm) het inchecken op plaatsen waar je komt (bijvoorbeeld Aldi.) We kenden elkaar niet goed, maar sinds ik foursquare gebruikte ontmoette ik hem wel eens omdat we vaak op dezelfde plaatsen boodschappen deden.

Ik besloot eurobilltracker op te zoeken en meldde mij aan. Ik zocht zijn profiel op om hem vragen te kunnen stellen over ebt, maar tot mijn grote schok zag ik dat hij enkele dagen ervoor (op mijn verjaardag nog wel) overleden was. Jammer dat hij nooit heeft mee kunnen maken dat ik een enthousiaste user werd en dat dat mede door hem kwam...

Swarm doe ik inmiddels nauwelijks meer iets mee, maar ebt houd ik voorlopig nog wel vol, ook voor hem!
User avatar
Steda
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 11801
Joined: Mon Sep 27, 2004 10:26 am
Location: Lommel, Belgium

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by Steda »

Mooi verhaal , Jelmer.
niels20020
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 64
Joined: Fri Feb 16, 2018 7:34 pm

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by niels20020 »

Ik heb mijn verhaal een paar maanden geleden ook verteld in het Engels (zie hier: viewtopic.php?f=3&t=1020&p=1188949#p1188949)

Maar zal het hier nog even vertalen:

Ik keek een YouTube-video van Casey Neistat over $2-biljetten. Ik wist niet wat er zo bijzonder was aan $2-biljetten dus zocht ik dat op op Wikipedia. Op die pagina stond iets over Where's George, een website die dollarbiljetten trackt. Mij leek dat project echt heel interessant, maar helaas kon ik niet meedoen, aangezien ik in Nederland woon. Op de pagina over Where's George las ik gelukkig dat er ook zo'n site voor eurobiljetten bestaat. Ik besloot meteen een account aan te maken :D
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by De Slak »

Ook van de nieuwkomers horen we graag hoe ze hier terecht gekomen zijn. Dat het ene verhaal al boeiender lijkt dan het andere, maakt niet uit.
User avatar
the.unknown
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 194
Joined: Wed Oct 03, 2007 2:56 pm
Location: Lier, Belgium

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by the.unknown »

I'm back!!

In 2007 begonnen, ik weet het nog goed, ik had net 'n winkel geopend en op één van de eerste biljetten in mijn kassa stond iets heel interessants: "HIT"! Beetje opgezocht wat dat zou kunnen betekenen, ik had toch geen klanten, enkele ingegeven en hopla, nen triple als welkomstcadeau! Jarenlang getrackt, op de natuurlijke manier dus gewoon wat er als cash voorbij kwam in de portefeuille van mijn man en mij. Stilaan verwaterd uit frustratie omdat er bijna nooit meer hits kwamen, en dan kwam er opeens ook nog een globale nieuwe druk dus al het "harde werk" van de oude biljetten ingeven was voor niets geweest.

Onlangs kwam ik 'n artikeltje tegen dat ik op een forum had geschreven in de jaren stillekens, over hoe tracken hielp met mijn dyscalculie. Tegenwoordig kan ik zonder probleem reeksen van zoveel cijfers overtikken dankzij het tracken. Uit nostalgie opnieuw begonnen (de laatste keer was 2014, in 2017 nog een handjevol en daarna was ik gestopt). Ook omdat al die plaatsen zien toch herinneringen triggert en dat is tof.
De aanhouder wint
User avatar
Steda
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 11801
Joined: Mon Sep 27, 2004 10:26 am
Location: Lommel, Belgium

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by Steda »

Mooi verhaal !
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by Mk1992 »

Mijn aanraking met EBT is eentje die heel goed binnen het motto van EBT past.

Ik als Nederlander :flag-nl: , op Erasmus-Uitwisseling in Finland :flag-fi:, werd via een Duitse :flag-de: studiegenoot attent gemaakt op het bestaan ervan. Ik vermoed dat het kwam omdat ik hem ouderwets op papier de printer en biljetcodes zag opschrijven. 'Wat doet die vent toch de hele tijd??'. Zodoende mijn eerste 140 biljetten ook daar ingevoerd, met 3 hits tot gevolg (1:47, wauw).

Ondertussen over de 7 jaar bezig, 24000 biljetten verder. Wij zijn ook altijd contact blijven houden, tot op de dag van vandaag.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
erzin
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 720
Joined: Wed May 09, 2007 7:59 pm
Location: sint-niklaas, Belgium

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by erzin »

ik ben hier gekomen via een wedstrijd op radio Donna (of was dat toen al MNM ?) begin 2007
zij hadden 4 :note-10: uitgegeven en je moest die terugvinden, dan won je een prijs. Er was ook een interview met een EBTer (Bhoeyb ?) over hoe groot de kans was dat die biljetten werden teruggevonden en EBT werd dus ook vermeld.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by ludofaki »

Mk1992 wrote: Sat Jan 12, 2019 6:36 pm Mijn aanraking met EBT is eentje die heel goed binnen het motto van EBT past.

Ik als Nederlander :flag-nl: , op Erasmus-Uitwisseling in Finland :flag-fi:, werd via een Duitse :flag-de: studiegenoot attent gemaakt op het bestaan ervan. Ik vermoed dat het kwam omdat ik hem ouderwets op papier de printer en biljetcodes zag opschrijven. 'Wat doet die vent toch de hele tijd??'. Zodoende mijn eerste 140 biljetten ook daar ingevoerd, met 3 hits tot gevolg (1:47, wauw).

Ondertussen over de 7 jaar bezig, 24000 biljetten verder. Wij zijn ook altijd contact blijven houden, tot op de dag van vandaag.
Uitwisseling als ik studeren in het buitenland neem ik dan aan?
Tegenwoordig is heet het programma "Erasmus+" en zitten daar ook jongerenuitwisselingen bij in. Non-formeel, dus losstaand van school. Ben ik sinds 2007 bij dat soort programma's. Eerst als deelnemer, later organisator.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by Mk1992 »

ludofaki wrote: Tue Jan 15, 2019 6:59 pm
Mk1992 wrote: Sat Jan 12, 2019 6:36 pm Mijn aanraking met EBT is eentje die heel goed binnen het motto van EBT past.

Ik als Nederlander :flag-nl: , op Erasmus-Uitwisseling in Finland :flag-fi:, werd via een Duitse :flag-de: studiegenoot attent gemaakt op het bestaan ervan. Ik vermoed dat het kwam omdat ik hem ouderwets op papier de printer en biljetcodes zag opschrijven. 'Wat doet die vent toch de hele tijd??'. Zodoende mijn eerste 140 biljetten ook daar ingevoerd, met 3 hits tot gevolg (1:47, wauw).

Ondertussen over de 7 jaar bezig, 24000 biljetten verder. Wij zijn ook altijd contact blijven houden, tot op de dag van vandaag.
Uitwisseling als ik studeren in het buitenland neem ik dan aan?
Tegenwoordig is heet het programma "Erasmus+" en zitten daar ook jongerenuitwisselingen bij in. Non-formeel, dus losstaand van school. Ben ik sinds 2007 bij dat soort programma's. Eerst als deelnemer, later organisator.
Jep, toen nog zonder plus en wel een striktere uitwisseling tussen universiteiten.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by De Slak »

Toch maar weer eens dit topic ophalen. Hopelijk kunnen we hier binnenkort nog leuke anekdotes terugvinden, want iedereen heeft wel zijn eigen verhaal hoe hij/zij op deze website terecht gekomen is.
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14198
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re:

Post by erasmuston »

erasmuston wrote: Sun Mar 30, 2008 6:21 pm vollgens mij via eurodiffusie.nl
om preciezer te zijn: ik deed mee aan de grote griepmeting, een website waarop zo veel mogelijk mensen wekelijks hun griep- en verkoudheidssymptomen bijhielden, daarop werd op een gegeven moment reclame gemaakt voor eurodiffusie.nl (over de munten) waar weer reclame werd gemaakt voor deze site
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3460
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by wally2cv »

erzin wrote: Sun Jan 13, 2019 10:00 am ik ben hier gekomen via een wedstrijd op radio Donna (of was dat toen al MNM ?) begin 2007
zij hadden 4 :note-10: uitgegeven en je moest die terugvinden, dan won je een prijs. Er was ook een interview met een EBTer (Bhoeyb ?) over hoe groot de kans was dat die biljetten werden teruggevonden en EBT werd dus ook vermeld.
dat interview was met mij
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
IljaVanAsch
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 4
Joined: Thu Sep 21, 2023 8:44 pm

Re: Hoe ben jij hier terecht gekomen ?

Post by IljaVanAsch »

Ik was benieuwd waar de serienummers op mijn eurobiljetten voor stonden en heb het toen opgezocht. Toen kwam ik als eerste deze site tegen. Leuk dacht ik. Dus ik maak een account aan en wil me dan aanmelden, maar ik zag helemaal geen aanmeld knop. Ik had toen niet door dat de OK knop met de sterren erom heen een knop moest voorstellen :lol: . Later heb ik het nog een keer geprobeerd en toen zag ik de knop wel gewoon staan, gelukkig maar.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”