andere trackingsites

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
User avatar
bren_nmgn
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1686
Joined: Thu Feb 19, 2009 8:16 pm
Location: nijmegen HOLLAND

andere trackingsites

Post by bren_nmgn »

ik kreeg zojuist via een bekende deze link:

http://www.eurotracer.net/statistics/" onclick="window.open(this.href);return false;

tot mijn verbazing zie ik in die lijst allemaal bekende nicks staan! 8O
het lijkt mij een beetje teveel van het goede om al m'n biljetten op 2 verschillende sites te gaan invoeren, daar heb ik eenvoudigweg ook gewoon geen tijd voor.
zo te zien is eurotracer ook veel kleinschaliger als ons geliefde EBT!
heeft het dan uberhaupt wel zin om al die moeite te nemen vraag ik me dan af?
iemand ervaring met deze site?
what doesn't kill you makes you stronger.....

Join the EBT team on What Pulse

My stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/bren_nmgn/" onclick="window.open(this.href);return false;




feel free to add: facebook

MY PROFILE
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: andere trackingsites

Post by maarsy »

met andere euro sites niet

maar
http://www.wheresgeorge.com/user_profil ... 887d6573e8" onclick="window.open(this.href);return false; geen klagen over
en
http://www.findlizzy.co.uk/profile?uid=694" onclick="window.open(this.href);return false; geen forum , geen kaarten :roll: geen controle op invoer dus fake hits a volonté
sugestie : find lizzy overnemen en pound sterling bill tracker van maken een onderdeel van ebt
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: andere trackingsites

Post by eddydevries »

maarsy wrote:met andere euro sites niet

maar
http://www.wheresgeorge.com/user_profil ... 887d6573e8" onclick="window.open(this.href);return false; geen klagen over
en
http://www.findlizzy.co.uk/profile?uid=694" onclick="window.open(this.href);return false; geen forum , geen kaarten :roll: geen controle op invoer dus fake hits a volonté
sugestie : find lizzy overnemen en pound sterling bill tracker van maken een onderdeel van ebt
Wat mij betreft eigenlijk hetzelfde: Maar omdat ik haast nooit dollars en ponden heb, ben ik er niet meer gekomen nadat ik één keer mijn biljetten registreerde.
De ponden had ik eerst ook nog geregistreerd bij de voorganger van findlizzy: "dosh-tracker". Maar na een tijdje nadat ik ze ingevoerd had hoorde ik niets meer van ze. Erger nog: het e-mailadres wat ik voor dosh had aangemaakt, wordt nu gebruik voor spam-mails :evil: :x .

Maar om terug te komen op eurotracer: Ik heb er geen ervaring mee, maar er zijn EBT-ers die van eurotracer vandaan komen (en overstappen). Eurotracer heeft minder extra's, maar is eigenlijk meer een soort "wetenschaps-site": er wordt meer onderzoek gedaan naar de serienummers.
Van de serienummers zijn daar ook veel meer cijfers zichtbaar. Dat heeft voor- en nadelen: de relatie tussen de shortcode en het serienummer is zo veel makkelijker te achterhalen (degenen, die ons helpen met het opzoeken van de shortcode halen vaak de informatie hiervandaan). Een nadeel hiervan is echter, dat fakers makkelijker aan de juiste codes kunnen komen (dus moeilijker om ze op te sporen).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Mr Euro
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2396
Joined: Fri Apr 12, 2002 10:59 am
Location: Hasselt - Belgium

Re: andere trackingsites

Post by Mr Euro »

Er zijn nog al wat problemen met mensen die ook andere eurotrackingsites hun biljetten ingeven. De andere sites zijn niet zo zorgvuldig met het verbergen van een deel van de serienummer. Het gevolg is dat minder serieuze spelers op onze sites terug die serienummers van de andere sites ingeven en dat heeft dus als gevolg dat bij ons een aantal valse hits tussen zitten dankzij dat probleem.
User avatar
bren_nmgn
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1686
Joined: Thu Feb 19, 2009 8:16 pm
Location: nijmegen HOLLAND

Re: andere trackingsites

Post by bren_nmgn »

ik zag idd dat ze op die site alleen de laatste 3 cijfers van het serienr camoufleren, de rest is gewoon zichtbaar voor iedereen, shortcode incluis!!!!
erg vreemd.....
what doesn't kill you makes you stronger.....

Join the EBT team on What Pulse

My stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/bren_nmgn/" onclick="window.open(this.href);return false;




feel free to add: facebook

MY PROFILE
User avatar
R/J
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2300
Joined: Fri May 16, 2008 12:04 pm
Location: Eindhoven & omgeving, Nederland

Re: andere trackingsites

Post by R/J »

Doshtracker (GBP) bestaat niet meer, maar de site geeft aan dat ie binnen een aantal maanden weer terug is.

Ik heb een aantal weken geleden, na een reis naar het Verenigd Koninkrijk een 20-pondbiljet ingevoerd in FindLizzy, maar zonder een account aan te maken.

Ik heb ook ergens nog een paar losse dollars liggen, die zou ik op zich ook wel in Where's George willen invoeren, maar dan moet wel de kans bestaan dat ze ooit ergens teruggevonden worden.

En andere eurosites: Tja dit is de grootste, dus ik hou het er maar bij.
My NIG stats have finally disappeared. My EBTST stats are still available.
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: andere trackingsites

Post by googlejaps »

Mijn ponden die ik heb gepind in :flag-uk: Birmingham heb ik ingevoerd op findlizzy. Het waren geen hits (sja), maar het is meer een wonder dat het invoeren lukt, want gezien het grote aantal foutmeldingen lijkt de website op sterven na dood...
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: andere trackingsites

Post by jrnsndrs »

Er is op het Engelse forum enige discussie geweest over Currencypath. Deze website zegt alle munteenheden in de wereld te kunnen volgen. Of en zo ja hoe er daar op faken gecontroleerd wordt weet ik niet.

Als ik daar nu naar toe wil lukt dat niet:
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in D:\hshome\websites\currencypath.com\index.php on line 30
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: andere trackingsites

Post by jrnsndrs »

Klein uurtje later lukt het wel.


161 members currently tracking 9491 currency notes
De interesse is overweldigend... Image
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: andere trackingsites

Post by googlejaps »

Die is dus net zo kansloos als Findlizzy.

Voor mij gaat er toch niets boven eurobilltracker!
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3464
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: andere trackingsites

Post by wally2cv »

Er is er vroeger ook eentje geweest voor 100 BEF biljetten . Heb ik toen ook biljetten ingegeven
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5248
Joined: Tue May 10, 2005 9:24 pm
Location: Lies - Terschelling (NL)

Re: andere trackingsites

Post by de*lerger »

Jaarlijks krijg ik gemiddeld zo'n 50 $-biljetten in handen. Die worden allemaal trouw ingevoerd op wheresgeorge.com. Weinig kans op een treffer, maar als er eens eentje wordt teruggevonden, dan is het wel een mooie hit.
Op Eurotracer (ID = itsme) heb ik een tijdlang mijn munten ingevoerd, vooral om een mooi kaartje van mijn reizen te krijgen.
En op Currencypath staat voor mij één biljet genoteerd, een AUS$10. Voor het geval dat het wel wat zou worden vond ik een ID met een laag nummer wel leuk staan. Maar ik moet bekennen dat ik er na die tijd ook niet meer geweest ben.
My map
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: andere trackingsites

Post by luckbox »

Ik moet zeggen dat http://www.eurotracer.net/statistics/" onclick="window.open(this.href);return false; toch een heel makkelijke site is om statistieken te verzamelen. Wat dat betreft biedt het meer mogelijkheden dan EBT, ook als je de EBT tool van dserrano meetelt.

Ik heb zelf ook interesse in euromunten en wat dat betreft is Eurotracer veel beter dan Eurodiffusie. Je kunt zelf bij zowel biljetten als munten je eigen filters instellen. Een tabelletje met alle geregistreerde Nederlandse munten met waarde van de munt en jaartal is snel gedraaid met de tabel Coin Value x Year of Coin en een filter op Nederland :D En ook een tabel van bijvoorbeeld alle speciale € 2 munten die in Nederland zijn teruggevonden is makkelijk te draaien! Conclusie is dat er meer Belgische en Duitse speciale € 2 munten in Nederland worden gevonden dan speciale € 2 munten uit ons eigen land. Logisch ook wel, want die landen hebben er meer uitgebracht.

Hopelijk komen er wat meer Nederlandse gebruikers bij en wordt het invoeren van veel biljetten/munten tegelijk makkelijker gemaakt.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: andere trackingsites

Post by luckbox »

Ik heb de laatste weken redelijk veel munten ingevoerd op http://www.eurotracer.net/insert/coins.php" onclick="window.open(this.href);return false; en moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de site. Er zitten al veel Duitse gebruikers, Nederlandse nog niet veel maar misschien zijn er EBT-ers die ook hun munten in willen voeren om zo de statistieken nog meer te verbeteren. Je hoeft geen account aan te maken en wanneer je wilt kun je ook munten anoniem (zonder naam of nickname) invoeren.

Biljetten importeren vanuit EBT kan erg makkelijk via http://androl.bplaced.net/php/ebt2et.php" onclick="window.open(this.href);return false; Deze site stuurt de gegevens door naar Eurotracer en binnen en paar uur zijn je EBT-biljetten daar ook geregistreerd. Er is wel een maximum van 10.000 biljetten per keer, dus je importeert eerst biljet 1 t/m 10.000, vervolgens 10.001 t/m 20.000, etc.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”