Bericht bij ontvangen van een hit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

[marie]

Bericht bij ontvangen van een hit?

Post by [marie] »

Kan er iemand antwoord geven op deze vraag :

Word je persoonlijk verwittigd als één van je ingevoerde biljetten ergens opnieuw ingevoerd wordt :?: ...

thx bij voorbaat
greetz
Henk

Re:

Post by Henk »

Ja, je krijgt automatisch bericht per email wanneer en welk biljet opnieuw is gesignaleerd. Ik heb het zelf nog niet mogen meemaken (hoe groot is immers de kans bij "normaal" invoeren :wink: ), maar wie weet komt er een dag dat ook ik het zal meemaken :lol: .

gr.
Henk
Flip the Coin
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 83
Joined: Thu Feb 14, 2002 9:57 pm
Location: Amsterdam, NL
Contact:

Re:

Post by Flip the Coin »

Henk wrote: Ik heb het zelf nog niet mogen meemaken (hoe groot is immers de kans bij "normaal" invoeren :wink: ), maar wie weet komt er een dag dat ook ik het zal meemaken :lol: .
Ik heb net mijn 201ste biljet ingevoerd, maar ook nog geen hits.
Ben ook benieuwd wanneer ik de eerste krijg.. :lol:

Er zijn natuurlijk 2 eersten:
De eerste van mezelf die door een ander wordt ingevoerd en de eerste die ik zelf invoer en al door een ander is ingevoerd.. :wink:

Nico
There is no spoon..
User avatar
Mr Euro
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2396
Joined: Fri Apr 12, 2002 10:59 am
Location: Hasselt - Belgium

Post by Mr Euro »

Ik ben wel niet zo voor het interpreteren van getallen en cijfers, maar om het simpel te houden wil ik het toch eens proberen.

Momenteel zo 14 april 2002 om 11u10 zijn er 53620 briefjes ingegeven waarvan 90 hits. Veronderstellend dat het eerlijke hits zijn, betekent dit dat ongeveer elke 595 briefjes 1 hit heeft. In theorie dus, in praktijk zal het wellicht veeeeeeeeeeeel minder zijn :cry:

Dus nog drie maal zo veel flip! Ofwel het netwerk uitbreiden zodat er meer briefjes worden ingetikt, zodat er meer hits zijn, zodat er meer mensen zijn geinteresseerd, meer meer meer.... :twisted:
marie

overpeinzing

Post by marie »

:) Veel reacties op mijn overpeinzing, das tof.. en nu weet ik meteen dat er een mail zal komen (.. 'ooit' dus) :lol: ...want ik blijf net zoals jullie die reageerden ook eerlijk : niks geen streken uithalen, gewoon 'wachten' tot de biljetten ergens terug opduiken, wat volgens mij toch de bedoeling is van deze site.
met vriendelijke greetz
de-jo

reacties bij hits

Post by de-jo »

Het klopt dat je bij een hit een e-mailtje krijgt.
:D Ik kon per ongeluk het zelf meemaken. Een aantal weken geleden bracht ik, per vergissing, :? een paar biljetten in zonder ingelogd te zijn.
Meer dan anderhalve maand later kreeg ik bij het invoeren van een biljet het bericht dat dit eerder was ingegeven. Dat verscheen meteen op het scherm. Dus als je een biljet ingeeft dat reeds ingegeven werd in het verleden krijg je direct het bericht dat het reeds werd ingegeven.
:roll: By the way, ik heb deze hit laten verwijderen, want het is geen echte hit. Het biljet moet toch reizen nietwaar?

Ook omgekeerd werkt het, maar dan krijg je een bercht per e-mail dat je vroeger ingegeven biljet opnieuw werd ingevoerd.

:!: Ik vermoed dat er gigantisch veel verschillende biljetten circuleren. :?: Heeft er iemand een idee wat bv België op Nederland in de markt heeft gegooid? Kunnen we wat aan kansberekening doen welke de kans is op een hit, :idea: of win je vlugger bij de Lotto???
User avatar
Mr Euro
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2396
Joined: Fri Apr 12, 2002 10:59 am
Location: Hasselt - Belgium

Post by Mr Euro »

De-Jo.

De gegevens kan je terugvinden op de site van de Europese gemeenschap

Aantal biljetten (in miljoen)Per Land

Belgie 530
Duitsland 4342
Griekenland 581
Spanje 1924
Frankrijk 2570
Ierland 243
Italië 2380
Luxemburg 46
Nederland 655
Oostenrijk 520
Portugal 535
Finland 219
Totaal 14545 (waarvan 10000 in roulatie en de rest in voorraad)

Volgens muntwaarde (ook in miljoen)

5 -> 2415
10 -> 3013
20 -> 3608
50 -> 3674
100 -> 1246
200 -> 229
500 -> 360
Totaal 14545 (Waarvan 10000 in roulatie en de rest in voorraad)

Vond geen aanwijzing hoeveel van welk biljet of welk land in roulatie is en hoeveel in roulatie.

Zie hier voor de desbetreffende informatielink:
http://www.euro.ecb.int/nl/section/euro/production.html

Bovendien heb ik reeds soortgelijke post gedaan in het Engelstalige Forum
de-jo

hoeveel kans op een hit?

Post by de-jo »

Bedankt Mr euro!
:D
Als ik de idee goed volg hebben we in België dus zo'n 530miljoen biljetten 8O beschikbaar, waarvan er 68 procent in omloop is gebracht. :)

Of met andere woorden en puur theoretisch heb 1 kans op 364 miljoen dat je een hit hebt bij het eerste biljet dat je invoert. :(
Dat verhoogt natuurlijk bij het tweede biljet dat je invoert, want dan wordt de kans 2 op 364 miljoen, enz... :roll:

:!: Puur theoretisch natuurlijk, want we houden nog geen rekening met de verspreiding van die biljetten en ook niet met factor tijd ( en eventuele afpraken van deelnemers, enz..)

:?: Ik dacht nog ooit geleerd te hebben dat de kans dat je op de lotto wint staat voor 1op 42 * 1 op41 * 1 op 40 * 1 op 39 *1 op 38 * 1 * 37 of 1 op 3,7 miljard!!!

:P conclusie: Je hebt veeeeel meer kans een hit te scoren bij Eurobilltracker, dan te winnen met de Lotto?! :?

Blijven biljetten invoeren dus en een hit komt er vroeg of laat (hopelijk)
htb
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 27
Joined: Thu Feb 21, 2002 11:25 pm
Location: Voorburg, NL
Contact:

Post by htb »

de-jo,

Jouw berekeningen zijn niet helemaal juist.

Er zijn 364 miljoen belgische biljetten.
Er zijn er ondertussen al 24.000 ingevoerd door belgen.

Dat is 24.000/364.000.000=1/15.000 (afgerond).
Dus per 15.000 biljetten is er een(1) ingevoerd.

De kans dat het NU invoeren van een biljet een hit op levert is dus 1 op 15.000.


Zoals je al aangaf zijn er wel heel wat kanttekeningen.
- diffusie met het buitenland.
- biljetten worden ingenomen wanneer ze versleten zijn.
- Het aantal biljetten betrof de productie voor 1/1/2002. Inmiddels zijn er al meer biljetten aangemaakt en zijn er meer biljetten in omloop.
- etc........
User avatar
Mr Euro
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2396
Joined: Fri Apr 12, 2002 10:59 am
Location: Hasselt - Belgium

Post by Mr Euro »

Re Dejo:

Idd niet helemaal juist.

1. Als je in de buurt woont van veel invoerders of zelfs van de topinvoerders lijkt me de kans groter. Dus als je wilt hitten, breng je best je geld in circulatie in de dorpen van de topinvoerders.

2. Je rekent nog als een echte Belg. Inmiddels kunnen we uit de diffusie leren dat in België al een kwart "vreemde" euro's zitten. Dus je mag mijn inziens niet rekenen op de productie van België. Bovendien is Brussel een Europese hoofdstad waar veel Europese werknemers een periode komen werken en in het weekend terug naar hun land terug pendelen.... Om nog maar de te zwijgen van de hubfunctie van de vlieghaven van Zaventem en de haven van Antwerpen. Ook al eens aan de doorrijdende camioneurs gedacht???

3. De kans dat je hit met een kleiner biljet, dan met een groter biljet is mijn inziens ook verschillend. Ik denk dat er maar barweinig mensen een biljet van 500€ zullen invoeren, terwijl bijna iedereen wel een "kleintje"
van 5€ zullen invoeren. Verandert dat niks aan je kans rekening?

Re HTB:

1. De versleten biljetten worden opnieuw aangemaakt met dezelfde serienummer en komen dus vroeg of laat terug in circulatie...

2. Ik heb nog geen weet van een nieuwe productie. Jij wel? Waar kan je dat vinden? Ik vind er niks van terug op de Europese Commissie website

Ten slotte:

Laten we het simpel houden:

We hebben momenteel ma 15/04 54697 biljetten ingevoerd waarvan 92 hits. Dat is dus op elke 1000 biljetten 1,68 hits. Laten we stellen dat er de helft van corrupt is dan zitten we nog aan 0,84 per 1000.
marie

overpeinzing

Post by marie »

Zoals te zien aan de repliek hier, kan ik veronderstellen dat het om eerlijke mensen gaat, met het vooropgestelde doel van deze site voor ogen. 8)

Heel tof zou zijn als iemand van jullie, (nederlandstalige forumbezoekers)het even zouden melden op het forum indien jullie een HIT hebben. Ben echt eens benieuwd wanneer dat zal zijn, zo op de gewone manier. :wink:

Alvast mijn dank,
vriendelijke greetz :) ,
(nieuwsgierige)marie
de-jo

hits

Post by de-jo »

Ik ben nu reeds een tijdje bezig, maar blijf wat op mijn honger zitten! :evil:
Volhouden dus! :roll:

Leuk idee zag ik tijdens het surfen bij de originele Amerikaanse site (iets met George!)

Het voorbeeld had meer dan 8 hits, maar daar had één of andere slimme speler het adres van de site op het biljet geschreven.

:cry: Eerlijk of niet? Ik heb er een paar met een zacht potlood voorzien van het adres van eurobilltracker, maar tot op heden geen resultaat.

Nu, dat neemt nogal wat tijd in beslag, dus doe ik dat niet meer.

:idea: Op anderstalige forums is er reeds wat discussie geweest of dit mag of niet (wettelijk dan), maar dat schijnt niet echt een probleem te zijn.

Alleen is de kans waarschijnlijk groot dat de biljetten bij een passage langs de nationale bank binnenblijven?!

:wink: Bij de bank melden ze mij dat de biljetten voor de geldautomaten steeds van de Nationale bank worden aangeleverd omdat die veel gladder zijn.

Maar daar kunnen ze toch niet blijven nieuwe biljetten spuien.
Ik kreeg via een automaat reeds verschillende malen buitenlandse biljetten! Dus worden die opnieuw in circulatie gebracht.

:?: Maar hoe krijgen ze die biljetten zo 'nieuw' terug? Worden die gestreken of zo?

O ja, Marie,
Het is ook leuk van boij te houden waar de biljetten zoal vandaan komen.

Ik heb er reeds vanuit Griekenland en Finland hier ( in België dus) zien voorbijdefileren.
:!: Vriend Mr Euro heeft dus gelijk dat de diffusie snel loopt.

:?: Ik vraag me zelf af of het met de 5 euro biljetten niet sneller gaat dan met de munten, want veel griekse en finse munten heb ik nog niet gezien!
User avatar
Mr Euro
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2396
Joined: Fri Apr 12, 2002 10:59 am
Location: Hasselt - Belgium

Post by Mr Euro »

Re: De Jo

* Ik heb ergens gelezen dat elke Nationale bank elk Eurobiljet van elk land mag opnieuw produceren indien het biljet niet meer voldoet aan de vooropgestelde normen. Het nieuwe biljet behoudt dan wel het oude serienummer. MAW Duitse biljetten kunnen best door de Belgische nationale bank opnieuw zijn gedrukt, echter het serienummer blijft bewaard. Vandaar dat ze wellicht ook een gestreken look hebben.

* Bij Wheresgeorge zijn biljetten die pas na een paar jaar opnieuw opduiken. Dat kan best. Misschiens verdwijnt dat briefje wel in de spaarpot van een klein kind of is het ergens achter gevallen of ligt het op een plaats waar iemand het vergeten is. (Ikzelf ontdek soms nog wel es iets in een jas of broek die ik al een tijdje niet meer aan had). Blijven invoeren. Logica vertelt ons dat hoe meer je invoert des te groter de kans.

* Wel, ik heb juist in je userprofile gekeken. Om meer hits te krijgen kan ik je misschiens aanbevelen om een poster op te hangen in je shop. Klanten van jou doen misschiens ook wel mee. Ikzelf heb een paar kopietjes in de auto liggen. Als ik ergens moet zijn, waar ik moet wachten hang ik er eentje op. Mensen die wachten lezen graag om de tijd te helpen verstrijken. Ik gok er een beetje op dat het geld lokaal blijft circuleren, dus ik probeer mensen in mijn buurt aan te sporen. Misschiens helpt het wel. Wie weet.

* Zelf verwacht ik pas dat we echt begint hits te regenen na de zomervakantie. Dan zal mijn inziens de diffusie pas echt beginnen. Veel mensen gaan dan op vakantie en dan zal er wel flink worden geschudt met de nationale euromunten en biljetten. Immers, het is nog steeds goedkoper om geld vanuit het eigen land mee te nemen, dan het af te halen in het buitenland. Komen er dan ook niet veel Belgen, Nederlanders en Duitsers naar de Belgische kust???
htb
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 27
Joined: Thu Feb 21, 2002 11:25 pm
Location: Voorburg, NL
Contact:

Post by htb »

* Ik heb ergens gelezen dat elke Nationale bank elk Eurobiljet van elk land mag opnieuw produceren indien het biljet niet meer voldoet aan de vooropgestelde normen. Het nieuwe biljet behoudt dan wel het oude serienummer. MAW Duitse biljetten kunnen best door de Belgische nationale bank opnieuw zijn gedrukt, echter het serienummer blijft bewaard. Vandaar dat ze wellicht ook een gestreken look hebben.
Ik heb hierover enige tijd geleden een vraag gesteld aan de Nederlandse Bank. Ik kreeg als antwoord:
Tot de voltooiing van de euro-omwisseling heeft elke NCB tot taak te
voorzien in de behoefte van het eigen land, en hoewel er om logistieke
redenen wel enig grensoverschrijdend verkeer van voorraden bankbiljetten heeft plaatsgehad, geeft de codeletter een vrij betrouwbare indicatie van de NCB die het biljet in omloop heeft gebracht.
Na afloop van de omwisselingsfase zal elke NCB nog slechts verantwoordelijk zijn voor de productie van één of twee specifieke coupures en zal een decentraal uitwisselingsstelsel ('pooling') in werking treden.
Omdat de NCB's daarnaast ook onbeschadigde eurobiljetten uit andere landen heruitgeven in eigen land, zal de codeletter op een bankbiljet dan geen directe aanwijzing meer vormen omtrent de bank van uitgifte.
Uit dit antwoord blijkt niet eenduidig of serienrs opnieuw worden gebruikt.
Het zo wel logisch zijn omdat anders de grote landen (D, F) wel eens te weinig serienrs zouden hebben. Een serienr bestaat uit 10 cijfers, dus kunnen maximaal 10 miljard biljetten van een coupure per land worden gemaakt.
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Bericht bij ontvangen van een hit?

Post by mrfeanfan »

:mrgreen: het oudste bericht van het forum..
Ik krijg de laatste tijd geen hits meer. De spanning blijft groot. De mail met biljet opnieuw ingevoerd
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”