Handleiding wijzigen biljetten via Eurobilltracker Support

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
User avatar
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3692
Joined: Tue Jun 01, 2004 12:13 am
Location: The Netherlands
Contact:

Handleiding wijzigen biljetten via Eurobilltracker Support

Post by BaliBennie »

Vanaf vandaag is er weer wat veranderd op de EBT site.

Het gehele systeem van Eurobilltracker Support is herzien en nu kun je door een menustructuur zelf precies aangeven welke biljetten je gewijzigd wilt hebben. De meest voorkomende problemen staan nu in een dropdownmenu en als je die selecteert kun je zelf zoeken naar het foute biljet en zelf de wijzigingen doen aan het betreffende biljet/biljetten. Als je de wijziging gedaan hebt wordt het verstuurd naar het Support Team die dan alleen nog maar goedkeuring hoeft te verlenen. Als je het formulier verzonden hebt duurt het een half uur voordat het Support Team hier mee aan de slag kan gaan. Dit is om de gebruiker de kans te geven het geheel nog even door te kijken en te controleren of alles goed is. Zonodig kun je dan nog wat veranderen aan je aanvraag of zelfs weer helemaal verwijderen.

Je vindt de nieuwe applicatie aan de linkerkant van je scherm in het menu. Bij Mijn Profiel is nu een nieuwe keuze toegevoegd. Deze staat onder Instellingen en heet Contact.
Als je Contact aangeklikt hebt zie je bovenin drie tabbladen. Links vindt je de Informatie met algemene info over deze applicatie. Daarnaast staat Overzicht. Hier kun je zien wat je nu en in het verleden hebt aangevraagd. Hier kun je de status van je aanvraag bekijken. Ook is het mogelijk dat de Support hier een commentaar heeft toegevoegd met de redenering van de toestemming of afwijzing.
In het meest rechtse tabblad bij Nieuwe aanvraag support kun je de hulp inroepen van het Support Team. Hier vindt je een dropdown menu met de meest voorkomende problemen. Bij alle problemen kun je een toelichting geven waarom je de aanvraag indient.

Wijzig de biljetgegevens per biljet
Hier kun je een aanvraag doen voor wijziging van de biljetgegevens van één enkel biljet. Bijvoorbeeld een typfout in het serienummer (eindigend op 2584 maar ingevoerd als 2548) of een foute waarde.

Wijzig meerdere biljetten
Je kunt ook aanvragen om meerdere biljetten ineens te wijzigen. Als je bijvoorbeeld bij 9 biljetten het commentaar ATM Rabobak hebt ingevuld kun je dit selecteren door enkel te zoeken op commentaar ATM Rabobak. Geef in de wijziging door dat je wilt dat er ATM Rabobank moet staan.
Een ander voorbeeld: Je hebt 25 biljetten ingevoerd maar vergeten de stad te wijzigen. De biljetten zijn ingevoerd op 2010-01-22 20:40:03 en 2010-01-22 20:40:04.
Zoek bij datum naar biljetten die zijn ingevoerd tussen 2010-01-22 21:40:00 en 2010-01-22 23:40:05. Bij de resultaten die je terugkrijgt kun je dan de wijzigingen doorvoeren en de aanvraag versturen naar het Support Team.
Nog een derde voorbeeld: Je wilt alle ingevoerde biljetten die je ooit met het commentaar Biljetten met Moeder gewisseld hebt ingevoerd wijzigen in het commentaar Van Moeder. Je kunt dan zoeken naar Biljetten met M% (Het procentteken % kun je gebruiken als wildcard. Maar dan krijg je in de zoekresultaten ook biljetten terug met commentaar Biljetten met Marjan gewisseld). Je kunt echter slechts 100 biljetten per keer wijzigen. Als je bijvoorbeeld 124 hebt die je wilt wijzigen kun je dat in twee keer doen. De tweede keer kun je dan uitvoeren nadat de eerste aanvraag is afgehandeld.

Verwijder biljet
Als je een fout biljet ingevoerd hebt en dit compleet wilt verwijderen kun je deze optie gebruiken.

Demodereer hit
Hier kun je aangeven welke reeds gemodereerde hit van jou weer interessant moet worden gemaakt. Geef hierbij een duidelijke en goede reden op.

Modereer deze hit
Hier kun je vragen om moderatie van een hit. Bijvoorbeeld als je een hit hebt met een familielid of kennis die ook actief is op EBT. Ook hierbij graag aangeven om welke reden je dit wilt doen.

Voeg gebruikers samen
Hier kun je vragen om samenvoegen van accounts. Dit kun je bijvoorbeeld doen als jij en je partner/vriend/familielid veel hits onderling krijgen en je met één account verder wil.

Algemeen (in alle andere gevallen)
Hier kun je alle overige vragen of opmerkingen kwijt.
Maar je kunt ook nog steeds als vanouds een mail sturen naar het Support Team. Dit is nog steeds mogelijk. Ga voor deze optie naar de rechteronderzijde van elke pagina van de website en klik op . . .Opmerkingen? Schrijf dan naar het EuroBillTracker support team



Let op bij het zoeken op datum!
De datum moet in het gangbare formaat van EBT geschreven worden. Verder moet je de Finse tijd hanteren. Dit is omdat de webserver van EBT in Helsinki staat en de computers daar staan ingesteld op de lokale tijdzone. Finland ligt in de Oost Europese Tijdzone en dit is dus altijd de Nederlandse tijd +1 uur. Dit geldt ook in de zomertijd!
Dus bij een biljet van 30 januari 2010 van 22.40.03 uur moet je dus zoeken naar 2010-01-30 23:40:03
Maar als jij een biljet hebt ingevoerd op 30 januari 2010 om 23.40.03 uur dien je in te voeren 2010-01-31 00:40:03

P.S. (niet meer van toepassing)
Ik heb gemerkt dat nog niet alles 100% perfect is. Zo is de term Gemodereerde hit en Ongemodereerde hit verwarrend want je vraagt in feite het tegenovergestelde. Als je Ongemodereerde hit selecteert vraag je in feite om het modereren van een hit. Ik stel voor hier Modereer een hit en Moderatie van een hit ongedaan maken te gaan gebruiken. Ook een taalfoutje als Verwijderd biljet zal dan verbeterd worden.
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Re: Eurobilltracker Support is vernieuwd

Post by bhoeyb »

Bij het vertalen van 'unmoderate' koos ik voor 'demodereer' wat gevoelsmatig me een betere vertaling leek dan 'onmodereer' (vlg. gedemodereerd / ongemodereerd)
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Re: Eurobilltracker Support is vernieuwd

Post by bhoeyb »

>> aangepast waar het mogelijk was :) .
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Eurobilltracker Support is vernieuwd

Post by MDeen »

BaliBennie wrote:
Let op bij het zoeken op datum!
De datum moet in het gangbare formaat van EBT geschreven worden. Verder moet je de Finse tijd hanteren. Dit is omdat de webserver van EBT in Helsinki staat en de computers daar staan ingesteld op de lokale tijdzone. Finland ligt in de Oost Europese Tijdzone en dit is dus altijd de Nederlandse tijd +1 uur. Dit geldt ook in de zomertijd!
Dus bij een biljet van 30 januari 2010 van 22.40.03 uur moet je dus zoeken naar 2010-01-30 23:40:03
Maar als jij een biljet hebt ingevoerd op 30 januari 2010 om 23.40.03 uur dien je in te voeren 2010-01-31 00:40:03
De reden daarvan begrijp ik niet helemaal. De hele site (nog altijd uitgezonderd van een stukje van het "laatste biljet ingegeven op" zit in MET/CET. Waarom dan voor deze functie opeens OET gekozen?

Als een Fin zijn lijst van biljetten ziet, welke tijd ziet hij dan?
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Eurobilltracker Support is vernieuwd

Post by yli »

Als ik mijn standaardlocatie verander in een plaats in Finland, zie ik al mijn ingevoerde biljetten in de Finse tijd.
Hoewel ik biljetten in verschillende tijdzones heb ingevoerd (enkele in de Oekraïne), is dit niet te zien.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Eurobilltracker Support is vernieuwd

Post by MDeen »

Ah, dat wist ik niet. Blijkbaar hangt aan het land vast. Ik heb even wat landen uitgeprobeerd: Finland, Ierland, Portugal, VK. Daar werkt dat allemaal bij.
Toen ik Venezuela pakte werkte het niet, dus ik dacht in eerste instantie dat het dan alleen voor Europese landen werkt, maar voor de VS werkt het ook. Blijkbaar is niet voor alle landen de tijdzone ingevuld.

Dan kan toch ook die offset voor alles gebruikt worden? Als die offset er toch al is, waarom wordt die dan niet ook voor dat "last note entered" gebruikt.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”