Wanneer voerde jij je eerste Slowaakse biljet in?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
User avatar
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3692
Joined: Tue Jun 01, 2004 12:13 am
Location: The Netherlands
Contact:

Wanneer voerde jij je eerste Slowaakse biljet in?

Post by BaliBennie »

Het resultaat van een per email gestelde vraag aan de National Bank of Slovakia:
With reference to your email dated 15 March 2010, we would like to inform you, that the first euro banknotes procured by the National Bank of Slovakia bearing the country code E will be produced this year in the Joh. Enschedé Banknotes B.V., Netherland. The denomination of these banknotes will be the 20 euro.

With best regards,

Martina Solcanyiova
Press and Editorial Section of the NBS _Solcanyiova@nbs.sk>
Vrij vertaald:
Dit jaar nog worden bankbiljetten van :note-20: met de landencode E gedrukt in Nederland.
Dit betekent dat het biljet gedrukt is bij Joh. Enschedé Security Printing (Netherlands - Haarlem) voor Slowakije.

Het is nu afwachten waar en wanneer deze in omloop worden gebracht en wie de eerste G/E :note-20:jes zal vinden.
Dat zou best nog wel een tijdje kunnen duren...
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by vermeer »

Ik ben een beetje in verwarring. Serienummer E is voor Slowakije en bestaan zeker nog niet? Shortcode E is Slovenie.

Dan zet ik dit erbij: http://nl.eurobilltracker.eu/notes/?tab ... E;d=20;n=0" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
mig4euro
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 10908
Joined: Thu Feb 01, 2007 8:59 pm
Location: Veltem-Beisem

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by mig4euro »

door vermeer » ma apr 26, 2010 12:47 am

Ik ben een beetje in verwarring. Serienummer E is voor Slowakije en bestaan zeker nog niet? Shortcode E is Slovenie.

Dan zet ik dit erbij: http://nl.eurobilltracker.eu/notes/?tab" onclick="window.open(this.href);return false; ... E;d=20;n=0



euh ... ik dacht dat shortcode E Frankrijk was ... :|
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by eddydevries »

mig4euro wrote:euh ... ik dacht dat shortcode E Frankrijk was ... :|
Dat klopt, hoor.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by Tjariet »

eddydevries wrote:
mig4euro wrote:euh ... ik dacht dat shortcode E Frankrijk was ... :|
Dat klopt, hoor.
Maar wat Vermeer zegt klopt ook. Het gaat hier over :note-20: . Als een biljet een shortcode heeft met een E, en het is een :note-20: , kan het een Sloveens biljet zijn. Dat is wat hij hier bedoelt.

Slovenië, Slowakije, Cyprus en Malta hebben/krijgen hun eigen biljetten.

Wellicht kan trouwens iemand even een S erbij zetten in de topictitel? :D
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by yli »

Wel jammer dat F. C. Oberthur (France - Chantepie) niet de opdracht voor Slowakije heeft gekregen. E/E is natuurlijk leukere combinatie :wink:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
Zwedenfan
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 987
Joined: Thu Aug 07, 2008 9:31 am

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by Zwedenfan »

Zijn er al Zweedse biljetten in het vooruitzicht? Dat topic op het Engelstalige forum (http://forum.eurobilltracker.com/viewto ... =5&t=19711" onclick="window.open(this.href);return false;) gaf me een sprankeltje hoop, maar blijkbaar was het gewoon iemand die zo vermetel was geweest het als aprilgrap te gebruiken. :(
109 hits: 94 :flag-be: :flag-be: | 2 :flag-be: :flag-fr: | 1 :flag-it: :flag-be: | 5 :flag-nl: :flag-be: | 3 :flag-de: :flag-be: | 1 :flag-si: :flag-be: | 1 BGR :flag-be:
1 :flag-de: :flag-be: :flag-be:

Notes entered in: :flag-be: / :flag-fr: / :flag-it: / :flag-nl: / :flag-de: / :flag-uk: / /MC
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by jrnsndrs »

Dat was inderdaad een 1-aprilgrap. En met alle heisa rond Griekenland zie ik Zweden de Euro niet heel snel invoeren. (en Denemarken overigens ook niet.)
Groot-Brittannië is als het meest anti-Europeese land van Europa een heel ander verhaal.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
User avatar
Zwedenfan
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 987
Joined: Thu Aug 07, 2008 9:31 am

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by Zwedenfan »

jrnsndrs wrote:Dat was inderdaad een 1-aprilgrap. En met alle heisa rond Griekenland zie ik Zweden de Euro niet heel snel invoeren. (en Denemarken overigens ook niet.)
Groot-Brittannië is als het meest anti-Europeese land van Europa een heel ander verhaal.
Spijtig! En Luxemburg? Wanneer gaan die eens hun eigen biljetten (laten) drukken?
109 hits: 94 :flag-be: :flag-be: | 2 :flag-be: :flag-fr: | 1 :flag-it: :flag-be: | 5 :flag-nl: :flag-be: | 3 :flag-de: :flag-be: | 1 :flag-si: :flag-be: | 1 BGR :flag-be:
1 :flag-de: :flag-be: :flag-be:

Notes entered in: :flag-be: / :flag-fr: / :flag-it: / :flag-nl: / :flag-de: / :flag-uk: / /MC
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by Elmo »

De Luxemburgse grondwet stelt dat op geld dat uit Luxemburg komt de groothertog moet staan afgebeeld. Biljetten met een R zullen dus pas verschijnen als die wet is afgeschaft of als er ook nationale ontwerpen voor eurobiljetten mogen worden gebruikt. Ik zie geen van beide op korte termijn gebeuren.

Voor meer informatie kun je dit topic bekijken.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
JanV
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 156
Joined: Sun Feb 04, 2007 7:02 pm
Location: Berkenwoude

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by JanV »

Elmo wrote:De Luxemburgse grondwet stelt dat op geld dat uit Luxemburg komt de groothertog moet staan afgebeeld. Biljetten met een R zullen dus pas verschijnen als die wet is afgeschaft of als er ook nationale ontwerpen voor eurobiljetten mogen worden gebruikt. Ik zie geen van beide op korte termijn gebeuren.

Voor meer informatie kun je dit topic bekijken.
Enige tijd geleden heb ik deze vraag gemaild aan de Luxemburgse bank en kreeg daar onderstaand antwoord:

Van: Patrice.xxxxxx@bcl.lu
Verzonden: maandag 7 december 2009 13:18:16
Aan: janvxxxx@hotmail.com
CC: Patrice.xxxxxx@bcl.lu

Dear Mr. Vxxxx,
The Luxembourg central bank decided before the introduction of the euro not to print banknotes with the letter "R", as these banknotes, being in the euro area the euro banknotes with the smallest number bearing a dedicated letter, would have been collected by the numismatists. Thus there would have been no enough banknotes in circulation for the cash changeover.
Kind regards,
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by maarsy »

jrnsndrs wrote: Groot-Brittannië is als het meest anti-Europeese land van Europa een heel ander verhaal.
maar ze hebben er al wel gedrukt dus staan ze veel verder als denemarken
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by eddydevries »

maarsy wrote:
jrnsndrs wrote: Groot-Brittannië is als het meest anti-Europeese land van Europa een heel ander verhaal.
maar ze hebben er al wel gedrukt dus staan ze veel verder als denemarken
maar vertel het maar niet door, want dan wordt de drukkerij geblokkeerd (wat niet weet, wat niet deert).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by maarsy »

eddydevries wrote:
maarsy wrote:
jrnsndrs wrote: Groot-Brittannië is als het meest anti-Europeese land van Europa een heel ander verhaal.
maar ze hebben er al wel gedrukt dus staan ze veel verder als denemarken
maar vertel het maar niet door, want dan wordt de drukkerij geblokkeerd (wat niet weet, wat niet deert).
nu drukken ze tog niets denk ik
User avatar
R/J
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2300
Joined: Fri May 16, 2008 12:04 pm
Location: Eindhoven & omgeving, Nederland

Re: Wanneer voerde jij je eerste Slowaake biljet in?

Post by R/J »

maarsy wrote:nu drukken ze tog niets denk ik
Vorig jaar wel: H/L 20.
Of was dat al twee jaar terug?
My NIG stats have finally disappeared. My EBTST stats are still available.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”