Overgang Fortis naar ABN AMRO

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by MM8_NL »

De komende tijd zullen steeds meer kantoren van de Fortis sluiten en opgaan in de ABN AMRO.

Zal voor sommige Fortis-klanten wennen zijn. Is mij niet duidelijk wat de verschillen zijn bij het storten van biljetten en muntgeld. Eveneens is mij onbekend wat er voor biljetten bij een 'echte' klant uit de automaten zullen komen. Bij de Fortis is het zo dat je met een opname van €385, 33 biljetten kan krijgen, 11 van :note-5: , 11 van :note-10: en 11 van :note-20: . Dus driemaal opnemen (binnen de daglimiet) zijn 99 biljetten per rekening. Doen wij alleen niet meer want dan worden zij boos bij de Fortis. 8O

In Purmerend sluit het kantoor van de Fortis op 27 mei 2010, en verhuist naar Kalversteeg 1 (1441 DC). In het begin delen zij het pand met aparte balies.

Wie weet er meer data?
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by yli »

Ik zag afgelopen zaterdag bij het Fortis kantoor in De Wijk al een ATM van ABN Amro.... echter buiten gebruik.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by eddydevries »

MM8_NL wrote:De komende tijd zullen steeds meer kantoren van de Fortis sluiten en opgaan in de ABN AMRO.

Zal voor sommige Fortis-klanten wennen zijn. Is mij niet duidelijk wat de verschillen zijn bij het storten van biljetten en muntgeld. Eveneens is mij onbekend wat er voor biljetten bij een 'echte' klant uit de automaten zullen komen. Bij de Fortis is het zo dat je met een opname van €385, 33 biljetten kan krijgen, 11 van :note-5: , 11 van :note-10: en 11 van :note-20: . Dus driemaal opnemen (binnen de daglimiet) zijn 99 biljetten per rekening. Doen wij alleen niet meer want dan worden zij boos bij de Fortis. 8O

In Purmerend sluit het kantoor van de Fortis op 27 mei 2010, en verhuist naar Kalversteeg 1 (1441 DC). In het begin delen zij het pand met aparte balies.

Wie weet er meer data?
Ik hoop, dat de Fortis-automaten tenminste blijven staan, want de ABN AMRO automaten geven geen :note-5: , maar alleen :note-10: :note-20: :note-50: . Wat mij betreft mag het zelfs andersom: Fortis-automaten naar de ABN AMRO banken (maar dat zal wel niet gebeuren).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4186
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by Elmo »

Je kunt nu al als Fortis-klant bij een opname-stortings-ATM van de ABN Amro storten, en naar mijn mening is dat een enorme verademing! Ze zijn veel sneller, je kunt een knopje indrukken om het luikje van het vak te sluiten in plaats van dat je 20 seconden moet wachten voordat het luikje dichtgaat, en je kunt niet herkende biljetten gelijk opnieuw storten in plaats van dat je weer helemaal een nieuwe storting moet beginnen.

Gewone ABN Amro-ATM's geven geen vijfjes (de ABN Amro-ATM aan de Rijksstraatweg in Haren heeft ooit wel vijfjes gegeven, maar dat schijnt nu niet meer zo te zijn), maar de opname-stortings-ATM's kunnen dat wel. De opname-stortigns-ATM van de ABN Amro aan De Kempenaerstraat in Oegstgeest is er zo een! Deze ATM geeft verder nog :note-20: , :note-50: en :note-100: . Hier kun je €55,= laten uitbetalen in 11x :note-5: (mits er :note-5: inzitten natuurlijk! :wink: ).

N.B. Opname-stortings-ATM's van ABN Amro geven de laatst gestorte biljetten weer als eerste uit (als die standaard door die opname-stortings-ATM worden uitbetaald)! Als je dus in de hierboven genoemde ATM dus :note-5: , :note-20: , :note-50: en :note-100: stort dan worden die biljetten dus als eerste weer uitgegeven (:note-10: , :note-200: en :note-500: worden apart gehouden)! Als je er dus :note-5: wilt opnemen moet je dus niet eerst :note-5: storten, anders krijg je die meteen weer terug!

@MM8_NL: Je hebt een keer het topic "Waar vind ik geldautomaten en wat komt eruit?" aangemaakt. Zou het niet een idee zijn om daarin te gaan bijhouden wat de opname-stortings-ATM's van de ABN Amro uitgeven, net zoals MDeen dat doet voor de Rabobank-ATM's? Dan kun je alvast deze opname-stortings-ATM's toevoegen:

Leiden
Stationsweg: links :note-10: :note-20: :note-50: , rechts :note-10: :note-50: :note-100:
Breestraat: was :note-10: :note-20: :note-50: , maar wordt nu verbouwd.

Oegstgeest
De Kempenaerstraat: :note-5: :note-20: :note-50: :note-100:
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4186
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by Elmo »

Trouwens, als je wilt kun je je paslimiet laten ophogen tot wel €10.000,=! 8O :twisted:
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by MM8_NL »

Elmo wrote: @MM8_NL: Je hebt een keer het topic "Waar vind ik geldautomaten en wat komt eruit?" aangemaakt. Zou het niet een idee zijn om daarin te gaan bijhouden wat de opname-stortings-ATM's van de ABN Amro uitgeven, net zoals MDeen dat doet voor de Rabobank-ATM's? Dan kun je alvast deze opname-stortings-ATM's toevoegen:
Gedeeltelijk heb jij gelijk maar het gaat om meer, en niet alleen om wat uit de automaten komt, maar ook data van veranderingen e.d.
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by MM8_NL »

HOORN -
De vestiging van ABN AMRO aan het Hoornse Dal verhuist volgende maand naar de Veemarkt. De bank neemt zijn intrek in het pand van Fortis Bank. De samenvoeging van de banken houdt verband met de fusie tussen ABN en Fortis die later dit jaar moet plaatsvinden.

Ook in Bovenkarspel vertrekt ABN uit het huidige onderkomen aan de Middend naar de vestiging van Fortis aan de Stationslaan. Ook de geldautomaat aan de Middend zal verdwijnen.
Zowel het kantoor van Fortis in Hoorn als die van Fortis in Bovenkarspel worden aangepast aan de stijl van ABN Amro. Beide kantoren worden binnenkort verbouwd en om die reden wordt het kantoor aan de Hoornse Veemarkt van 14 tot en met 19 mei gesloten. In Enkhuizen blijven vooralsnog de kantoren van ABN aan de Venedie en de Fortis Bank aan de Westerstraat open, met dien te verstande dat het kantoor aan de Westerstraat ook wordt aangepast in de stijl van ABN.

Het complete verhaal staat dinsdag in het Dagblad voor West-Friesland/Enkhuizer Courant

Bron: Noordhollands Dagblad
User avatar
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3692
Joined: Tue Jun 01, 2004 12:13 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by BaliBennie »

Hier een pdf met alle wijzigingen van Fortis Bank kantoren. Ook de sluitingsdata staan erin.
De meeste gaan sluiten en verhuizen dan naar een bestaand ABN AMRO kantoor.
Sommigen worden verbouwd tot ABN AMRO en van enkele kantoren is het lot nog onbekend (n.t.b.)
ABN-Fortis.pdf
Fortis kantoren ombouw of verhuizing naar ABN AMRO
(71.45 KiB) Downloaded 83 times
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by Crazy Bob »

De Fortis-ATM aan het Stadsplein in Capelle aan den IJssel is in ieder geval weg :(
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by Tjariet »

Die in Oosterhout heeft mij op het nippertje dus nog blijgemaakt, toen ik er op 30 april was. Ik had er al veel mensen over horen praten. Inderdaad, keurig 26 biljetten bij 245 euro.

ABN-AMRO geven ze je 10x10 in het beste geval. Alleen echt ervaring met de ABN in Amsterdam, waar elke automaat waar ik het probeerde me 10x10 opleverde. Buiten Amsterdam hadden de automaten daar tot op heden geen zin in.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4186
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by Elmo »

Ik heb zojuist een ABN Amro-ATM gevonden - de rechter ATM aan de Stateldaalder in Leiderdorp - die t/m €800,= ook een optie geeft om zoveel mogelijk in :note-20: uit te betalen. Handig voor als je nog op zoek bent naar Cypriotische, Maltese of andere exotische combinaties.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by googlejaps »

Elmo wrote:Ik heb zojuist een ABN Amro-ATM gevonden - de rechter ATM aan de Stateldaalder in Leiderdorp - die t/m €800,= ook een optie geeft om zoveel mogelijk in :note-20: uit te betalen. Handig voor als je nog op zoek bent naar Cypriotische, Maltese of andere exotische combinaties.
Ik neem aan dat die optie alleen beschikbaar is voor ABN Amro/Fortis klanten?
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13075
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by vermeer »

Pinervaring ABN-AMRO:
050 = 5 x :note-10:
120 = 6 x :note-10: + 3 x :note-20:
180 = 9 x :note-20: (bij geen :note-10: aanwezig)
180 = 6 x :note-10: + 6 x :note-20:
190 = 19 x : :note-10: (bij geen :note-20: aanwezig; bij meer komt :note-50: erbij)

de ultime opname is natuurlijk 1000 € en dat wordt 5 x :note-10: + 5 x :note-20: + 17 x :note-50:
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4186
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by Elmo »

googlejaps wrote:
Elmo wrote:Ik heb zojuist een ABN Amro-ATM gevonden - de rechter ATM aan de Stateldaalder in Leiderdorp - die t/m €800,= ook een optie geeft om zoveel mogelijk in :note-20: uit te betalen. Handig voor als je nog op zoek bent naar Cypriotische, Maltese of andere exotische combinaties.
Ik neem aan dat die optie alleen beschikbaar is voor ABN Amro/Fortis klanten?
Nee! Met mijn ING-pas krijg ik ook biljetkeuze. Als de :note-20: op zijn heb je als klant de optie om €400,= in 40x :note-10: uit te laten betalen, en als niet-klant kun je dan €250,= in 25x :note-10: laten uitbetalen! Het is nog niet bij alle ATM's zo, dus het is gewoon een kwestie van proberen.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
De-Ker
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2014
Joined: Mon Oct 08, 2007 2:02 pm
Location: Remunj, Netherlands

Re: Overgang Fortis naar ABN AMRO

Post by De-Ker »

De Fortisbank + automaat aan het Zwartbroekplein in Roermond zijn nu definitief weg. Klanten moeten nu naar het ABN kantoor aan het Kloosterwandplein.
Locked

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”