European Association of Eurobilltrackers (België/Nederland)

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 903
Joined: Tue Mar 26, 2002 9:50 pm
Location: Hellevoetsluis, Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by rlaurenssen »

Hallo Iedereen,

Het is al een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven over het reilen en zeilen binnen de Board of Directors. Vanavond hebben we weer vergaderd, maar
de afgelopen tijd is er eigenlijk niet erg veel gedaan of beslist. We hebben vanavond een aantal beslissingen genomen waardoor we een andere koers willen gaan uitzetten.

Op dit moment hebben wij het idee dat de EBT'ers en vooral degene die lid zijn zich niet verbonden voelen met de association. We willen hier verandering in brengen door iedereen de mogelijkheid te geven om feedback te geven. Hoe dit er precies uit gaat zien weten we nog niet, maar hopelijk word er binnenkort meer duidelijk.

De zaken die we vanavond besproken hebben zijn:

* De mogelijkheid om via paypal een donatie te maken, er moet nog even gekeken worden of er bepaalde vergunningen nodig zijn.

* We willen transparanter zijn ten opzichte van onze leden, ook op financieel gebied.

* Er zijn voor de komende General Assembly een aantal zetels vrij voor :flag-fr: , :flag-de: , :flag-ee: , :flag-gr: , :flag-ie: , :flag-lu: , :flag-at: , :flag-cy: en :flag-sk:. De termijnen van de huidige members zijn verlopen, of ze wonen niet meer in het betreffende land. Sommige landen hebben op dit moment nog geen vertegenwoordiger. Mensen kunnen zich dus kandidaat stellen als ze in een betreffend land wonen. Ook is motivatie erg belangrijk, er wordt verwacht dat je wat tijd investeert.

* Ook het presidentschap staat open voor kandidaten, deze wordt gekozen na de general assembly door de nieuwe samengestelde Board of Directors. Ik heb mezelf hiervoor kandidaat gesteld, de andere board members kunnen dit tot de general assembly ook doen.

* Ook zijn we nog steeds op zoek naar vrijwilligers die iets kunnen betekenen op het gebied van development of communicatie. Vooral het development team heeft een aantal extra mensen nodig die kennis hebben van PHP en/of Java. Als we er 2 mensen extra voor hebben, die actief kunnen meehelpen, zouden we al ontzettend geholpen zijn. Op die manier kunnen we vaker nieuwe functies op de website toepassen. Dus ben jij de persoon die we zoeken, laat iets van je horen, we heten je van harte welkom.

Dit was het voornaamste op dit moment, tijdens de general assembly in Barcelona zal er o.a een presentatie zijn door de verschillende werkgroepen.
User avatar
Ralf
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7382
Joined: Fri Feb 13, 2004 1:45 pm
Location: Lottum - Limburg - The Netherlands
Contact:

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by Ralf »

Wat is mis is een Nederlands topic met uitgebreide uitleg hoe het allemaal in elkaar zit. Want voor de gemiddelde mede tracker zijn dit verre van helder zijn. Daar reken ik mijzelf ook toe.
User avatar
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 903
Joined: Tue Mar 26, 2002 9:50 pm
Location: Hellevoetsluis, Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by rlaurenssen »

Ralf wrote:Wat is mis is een Nederlands topic met uitgebreide uitleg hoe het allemaal in elkaar zit. Want voor de gemiddelde mede tracker zijn dit verre van helder zijn. Daar reken ik mijzelf ook toe.
Het is inderdaad jammer dat er in andere talen nog niet gedaan hebben. Binnenkort komt er in het forumgedeelte van de assosiation ook een topic hierover
waarin we o.a wat meer willen uitleggen wat we doen en van plan zijn. Ook de mensen die in de BoD zitten zullen zich dan even voorstellen aan iedereen.

Als iets niet duidelijk is, mag men ook vragen stellen, daar is dit topic voor bedoeld. Ook ideeen of suggesties zijn welkom, ik geef hier een kleine samenvatting van wat er allemaal gebeurd en ik hoop dan dat medetrackers er iets mee doen als ze iets op te merken hebben of zich als vrijwilliger willen aanmelden. De site word ten slotte gerund door vrijwilligers.
Bollivierke
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1109
Joined: Fri Jan 01, 2010 5:01 am
Location: Belgium

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by Bollivierke »

Ik weet zelf ook niet wat de European Association of Eurobilltrackers eigenlijk inhoudt. Is er iemand die dit kort maar duidelijk kan zeggen? :lol:
(Of zeggen waar ik het zelf kan vinden)
User avatar
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 903
Joined: Tue Mar 26, 2002 9:50 pm
Location: Hellevoetsluis, Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by rlaurenssen »

Ik heb vandaag aangekaart bij de communicatie werkgroep dat het misschien handig is om dit in de volgende nieuwsbrief te gaan zetten.
We zijn er al druk mee bezig, het voordeel is dat de nieuwsbrief in je eigen taal wordt verstuurd.

Informatie over de association vind je op dit moment hier terug in het engels.

Algenmeen:
http://forum.eurobilltracker.com/viewto ... 26&t=11153

Hoe lid te worden:
http://forum.eurobilltracker.com/viewto ... 26&t=11215

Statuten:
http://forum.eurobilltracker.com/viewto ... 26&t=11016" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 903
Joined: Tue Mar 26, 2002 9:50 pm
Location: Hellevoetsluis, Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by rlaurenssen »

Hallo iedereen,

Ten eerste mijn excuses dat ik dit bericht niet eerder plaatste, maar ik wil graag mededelen dat we in Barcelona verkiezingen hadden voor het samenstellen van de nieuwe Board of Directors, een nieuwe president en een nieuwe penningmeester.

President:

Avij is onze president geweest de afgelopen jaren, maar omdat er een einde kwam aan zijn termijn moesten we een nieuwe kiezen. Na de general assembly in Barcelona hebben de aanwezige BoD leden wie de nieuwe president zou worden. Aangezien ik mezelf als enige voor kandidaat had gesteld ben ik dit dus geworden. Ik hoop dat ik net zo goed mijn best zal doen als Avij heeft gedaan en hopelijk kan ik ook het één en ander verbeteren. Het belangrijkste vind ik dat we meer gaan communiceren met onze leden en dit is ook het belangrijkste punt op mijn agenda. Word vervolgd dus...

Penningmeester:

KlaasKlever uit Oostenrijk is onze nieuwe penningmeester geworden, wat voorheen de taak van Wisi was. Hopelijk kunnen we binnenkort een nieuwe en bijgewerkte lijst publiceren van onze leden. Als je lid wilt worden van de association, wacht dan nog even totdat we alle informatie beschikbaar hebben, omdat het adres uiteraard veranderd is. Zodra we een nieuw formulier hebben zullen we dit op het forum publiceren.

Secretaris:

Ewri zal onze secretaris blijven, ze heeft ons ontzettend goed geholpen het afgelopen jaar.

BoD:

Sommige zetels hebben nieuwe kandidaten gekregen, het resultaat is het volgende:

:flag-de: TurboTim
:flag-mt: Ewri
:flag-fi: Nomen Nescio
:flag-si: Gergapsek
:flag-es: N0W1K
:flag-it: Claudio VdA
:flag-at: KlaasKlever
:flag-nl: rlaurenssen
:flag-be: De-Jo

:flag-fr: Yok's (kandidatuur moet nog besproken worden)

Ereleden:

:flag-fi: Avij
:flag-de: Nerzhul
:flag-fr: Giro

Aankomende zondag, 9 Oktober, hebben we onze eerste vergadering met deze samenstelling en er staan een hoop vergader punten op de agenda. Zoals gebruikelijk zal ik jullie op de hoogte houden van wat er besproken wordt.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by Fons »

Hopelijk is dit de goede plek om het te plaatsen. Ik zou namelijk twee dingetjes anders willen zien op de site:

1.
Als je een willekeurig biljetrapport bekijkt: https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=104423577" onclick="window.open(this.href);return false; Dan zie je bovenaan een link "geef biljetten in van (plaatsnaam)" Wat is het nut van deze link? Ik heb deze in ieder geval nog nooit gebruikt en verwacht ook niet dat ik deze ooit nodig zal hebben. Het probleem is dat ik ervoor vrees dat dit het beruchte "locatie-faken" stimuleert onder sommigen. Bij het invoeren van biljetten verschijnt bij het typen van de plaatsnaam al een lijstje met plaatsen waarvan je al eerder iets hebt ingevoerd.

2.
Wanneer je een biljet invoert waarvan je datzelfde serienummer al eerder bij een andere waarde hebt gehad. Kan je dat biljet in eerste instantie niet meer invoeren. De enige manier die er tot nu toe is, is door het biljet eerst met een verkeerd serienummer in te voeren, en dit achteraf te laten wijzigen via een supportaanvraag. Beter is misschien om eerst een waarschuwing te zien waarbij je dan alleen nog maar hoeft te bevestigen dat de gegevens goed zijn. Maar dat is misschien niet eens nodig. Eventueel alleen als de shortcodes ook overeenkomen.


Hopelijk kunnen diegenen die erover gaan hier wat mee.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by eddydevries »

Fons wrote:1.
Als je een willekeurig biljetrapport bekijkt: https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=104423577" onclick="window.open(this.href);return false; Dan zie je bovenaan een link "geef biljetten in van (plaatsnaam)" Wat is het nut van deze link? Ik heb deze in ieder geval nog nooit gebruikt en verwacht ook niet dat ik deze ooit nodig zal hebben. Het probleem is dat ik ervoor vrees dat dit het beruchte "locatie-faken" stimuleert onder sommigen. Bij het invoeren van biljetten verschijnt bij het typen van de plaatsnaam al een lijstje met plaatsen waarvan je al eerder iets hebt ingevoerd.
Ik heb dit een paar keer gebruikt: met het invoeren van biljetten uit Slovenië.
Dan heb je meteen de goede schrijfwijze: vooral met die Sloveense (en Slowaakse) plaatsnamen zit je anders met die aparte tekens.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by Fons »

Dat zou een puntje kunnen zijn. Maar zoek naar de plaatsnaam in Google, met gewone letters zonder tekens. Dan komt als resultaat de juiste schrijfwijze tevoorschijn/
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by eddydevries »

We hebben een nieuwe manier erbij om de Association bekender te maken:

De Vereniging heeft op de EBT-website een eigen pagina gekregen.

Het staat in het menu in de linkerkolom onder "Vereniging". Dit is de directe link.

Nu staat hier algemene informatie over de Association op (en hoe je lid kan worden).
Er zijn wel al plannen om deze pagina uit te breiden, maar we hebben nu dit alvast.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Neska
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 511
Joined: Mon Jan 18, 2010 4:55 pm
Location: Arnhem

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by Neska »

Ik heb niet alles gelezen, maar er is een hoop duidelijk. Bijvoorbeeld het lid worden en andere activiteiten.
User avatar
Marco1970
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2843
Joined: Sat May 10, 2008 3:45 pm
Location: Roermond (NL)
Contact:

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by Marco1970 »

Ik heb me gisteren aangemeld.

...en zie nu dat dit topic al heel lang niet actief is...
EBT Profile: Marco1970
EBT Check Statistics: Marco1970
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by eddydevries »

Marco1970 wrote:Ik heb me gisteren aangemeld.

...en zie nu dat dit topic al heel lang niet actief is...
Ik zag het :D .

Welkom bij de club.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
LArdennais
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13685
Joined: Sat Jun 12, 2010 11:58 am
Location: Quelque part en Ardenne profonde...

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by LArdennais »

Dag allemaal.

Na lange en rijpe beschouwingen heb ik vaandag besloten om E.A.E. totaal achter te laten.
Als lid, als :flag-be: vertegenwoordiger, als voorzitter.

Belgische zetel is nu vacant : ik wens "veel succes" aan de volgende :flag-be: vertegenwoordiger.
http://liste.eurobillets.free.fr/ : don't miss it every day ! à zieuter tous les jours ! kijk elke dag ! :D

https://play.google.com/store/apps/deta ... =fr&gl=US] : A utiliser sans modération ! :)
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: European Association of Eurobilltrackers (België/Nederland)

Post by eddydevries »

Omdat L'Ardennais zich teruggetrokken had als "bestuurslid" van de Vereniging kwam de zetel voor "België" vrij. Deze had tijdens de "General Assembly" (Algemene Ledenvergadering) van vorig jaar ingevuld kunnen worden, maar er waren toen geen kandidaten. De Belgische zetel is dus nog steeds vrij.

Volgens de statuten kan het bestuur ("Board of Members") nieuwe leden "aanwijzen", waarna ze tijdens de volgende Ledenvergadering officieel worden gekozen.
Dus daarom wil ik vragen of er Belgische gebruikers zijn, die zich kandidaat willen stellen om lid te worden van het BoD.

In principe hoeven de BoD-leden geen leden van de Vereniging te zijn, maar het zou wel mooi zijn als ze alsnog lid zouden worden.

Er is geen deadline om je op te geven. De BoD zal een kandidaatstelling tijdens de volgende vergadering (welke ongeveer 1x per maand plaatsvindt) behandelen.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”