European Association of Eurobilltrackers (België/Nederland)

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by maarsy »

wie vertegenwoordigd de niet euro landen eigenlijk
User avatar
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 903
Joined: Tue Mar 26, 2002 9:50 pm
Location: Hellevoetsluis, Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by rlaurenssen »

maarsy wrote:wie vertegenwoordigd de niet euro landen eigenlijk

Dat is op dit moment niemand, aangezien er geen kandidaten voor zijn. Er is wel een zetel voor, maar zonder kandidaten blijft deze onbemand.
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by maarsy »

rlaurenssen wrote:
maarsy wrote:wie vertegenwoordigd de niet euro landen eigenlijk

Dat is op dit moment niemand, aangezien er geen kandidaten voor zijn. Er is wel een zetel voor, maar zonder kandidaten blijft deze onbemand.

:? ik denk ook niet dat het een erg grote taak is wat moet die eigenlijk doen voor de niet eurolanden ( ik die zo vaak in engeland zit ( ik ben maar luidop aan het denken ))
User avatar
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 903
Joined: Tue Mar 26, 2002 9:50 pm
Location: Hellevoetsluis, Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by rlaurenssen »

maarsy wrote:
rlaurenssen wrote:
maarsy wrote:wie vertegenwoordigd de niet euro landen eigenlijk

Dat is op dit moment niemand, aangezien er geen kandidaten voor zijn. Er is wel een zetel voor, maar zonder kandidaten blijft deze onbemand.

:? ik denk ook niet dat het een erg grote taak is wat moet die eigenlijk doen voor de niet eurolanden ( ik die zo vaak in engeland zit ( ik ben maar luidop aan het denken ))
Ik kan het op de agenda zetten tijdens de vergadering. Erg veel taken zijn er op zich niet, je vertegenwoordigd alleen de rest van de wereld.
Een goed voorbeeld is het indelen van de administratieve regios, als we (Ik noem maar een zijstraat) de USA gaan indelen, zou jij moeten gaan kijken
met welke hierarchie we dat moeten doen. Maar tegelijkertijd zijn er volgens mij geen Amerikanen actief op het forum, dus erg veel nut zal het niet hebben.
Laat maar weten of je er werkelijk interesse in hebt, maar ik kan je bij voorbaat al vertellen dat je er zelf weinig aan zult hebben. Het merendeel
speelt zich toch binnen de eurozone af.
User avatar
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 903
Joined: Tue Mar 26, 2002 9:50 pm
Location: Hellevoetsluis, Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by rlaurenssen »

Beste Mensen,

Afgelopen Zondag 5 September, hebben wij onze vergadering gehouden op IRC en zoals belooft zal ik jullie op de hoogte houden.
De volgende Items zijn besproken:

* De Oostenrijkse zetel van TurboTim.
* De Notulen van de General Essembly.
* De Winter en Zomer meetings van 2011.
* 10-jarig bestaan van EBT.
* Nieuw post-adres voor EBT
* Het verlenen van toegang tot de bank rekening voor Avij en Wisi.
* Meertalige stadsnamen.
* Sub forums voor Statistieken en Spellen, voor elk land.
* Estland.

Oostenrijkse zetel van TurboTim:

Er zijn een aantal klachten geweest over het verkrijgen van de Oostenrijkse zetel, die toebedeeld is aan TurboTim. Volgens de statuten mag een persoon
zich alleen kandidaat stellen als hij woonachtig is in het land waarvoor hij/zij zich kandidaat stelt. Op het moment dat hij gekozen is was TurboTim nog
woonachtig in Duitsland en is zijn zetel officieel gezien onrechtmatig verkregen. Hiervoor komt binnenkort een uitzonderlijke General Assembly. Aangezien
een General Assembly normaal gesproken alleen tijdens de zomer meeting plaatsvindt, zal er nu één worden gehouden op Irc. De datum en tijd hiervoor zijn
nog niet bekend. Alle association members mogen hier bij zijn, aangezien ze ook stemrecht hebben. Tot die tijd mag TurboTim aanwezig zijn bij de BOD meetings
alleen heeft hij nog geen stemrecht.

De notulen van de General Assembly:

De notulen van de General Assembly in Prato zijn nog niet online gezet, de president (Avij) moet ze eerst nog goedkeuren. Door tijdgebrek is dit nog niet gebeurd, dus
binnenkort kunnen we ze verwachten in het Association forum.

De Winter en Zomer meetings van 2011:

Vorig jaar waren we vrij laat met het topic voor de Winter en Zomer meetings, dit jaar gaan we er nu al mee beginnen. Als eerste word het topic voor de Winter meeting geopend, waar
mensen zich kandidaat kunnen stellen voor het organiseren van deze meeting. Later volgt het topic voor de Zomer meeting. We hebben hiervoor gekozen zodat mensen meer tijd hebben
voor het organiseren en we hopen dat dit ook te zien zal zijn aan de kwaliteit ervan.

10-jarig bestaan van EBT:

Op 1 Januari 2012 bestaat EBT 10 jaar en we willen graag iets leuks organiseren voor deze speciale gelegenheid. Er zijn nog geen besluiten gemaakt hiervoor, maar iedereen
gaat er over nadenken. Er zijn al wel verschillende ideeën voorbij gekomen zoals Parijs, Rome, Frankfurt en Maastricht. Al deze steden hebben een band met de euro, maar
het zijn nu nog slechts ideeën. Ook als jullie ideeën hebben horen we dat graag hier op dit forum. Er zijn al voorzichtig plannen gemaakt voor een feest op oud en nieuw,
dus.... word vervolgd.

Nieuw post-adres voor EBT:

De associatie staat ingeschreven in Frankrijk en het post-adres is het adres van Phasoelus. Hij is niet lang geleden verhuist en het nieuwe adres is:
6 Allée de Saint-Andrews, 95800 Courdimanche, Frankrijk

Het verlenen van toegang tot de bank rekening voor Avij en Wisi:

Op dit moment heeft de associatie een bankrekening in Frankrijk waar Phaseolus en De-Jo toegang tot hebben. Aangezien Wisi de penningmeester is, hebben we
besloten om hem toegang te geven tot de bankrekening. Avij heeft ook toegang gekregen, maar dit alleen als reserve en aangezien hij president is is hij de aangewezen persoon.

Meertalige stadsnamen:

Er zijn steden in EBT die een andere naam hebben in verschillende talen, we hebben echter besloten dat de developement workgroup hier zelf over mag beslissen en dat
dit niet thuis hoort bij de BOD.

Sub forums voor Statistieken en Spellen, voor elk land:

Ook hiervoor geld dat dit niet bij de BOD thuishoort. Elk land (of juist Taal) moet hier zelf over beslissen.

Estland:

Op 1 Januari 2011 treed Estland toe tot de Eurozone, we hebben echter nog geen Estlandse vertalers, dus we gaan hier actief naar op zoek.
Vooral in Finland wonen veel mensen uit Estland die ook de taal beheersen.
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by maarsy »

rlaurenssen wrote:
maarsy wrote:
rlaurenssen wrote:
maarsy wrote:wie vertegenwoordigd de niet euro landen eigenlijk

Dat is op dit moment niemand, aangezien er geen kandidaten voor zijn. Er is wel een zetel voor, maar zonder kandidaten blijft deze onbemand.

:? ik denk ook niet dat het een erg grote taak is wat moet die eigenlijk doen voor de niet eurolanden ( ik die zo vaak in engeland zit ( ik ben maar luidop aan het denken ))
Ik kan het op de agenda zetten tijdens de vergadering. Erg veel taken zijn er op zich niet, je vertegenwoordigd alleen de rest van de wereld.
Een goed voorbeeld is het indelen van de administratieve regios, als we (Ik noem maar een zijstraat) de USA gaan indelen, zou jij moeten gaan kijken
met welke hierarchie we dat moeten doen. Maar tegelijkertijd zijn er volgens mij geen Amerikanen actief op het forum, dus erg veel nut zal het niet hebben.
Laat maar weten of je er werkelijk interesse in hebt, maar ik kan je bij voorbaat al vertellen dat je er zelf weinig aan zult hebben. Het merendeel
speelt zich toch binnen de eurozone af.
:lol: ik zie het wel wat laat dus voor de vergadering van september zal het al niet geweest zijn , maar als het nog is tersprake komt mag je wel zeggen dat ik intresse heb
User avatar
Phaseolus
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 13358
Joined: Fri Feb 11, 2005 2:16 pm
Location: Quelque part ou même ailleurs !
Contact:

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by Phaseolus »

maarsy wrote: :lol: ik zie het wel wat laat dus voor de vergadering van september zal het al niet geweest zijn , maar als het nog is tersprake komt mag je wel zeggen dat ik intresse heb
Jezelf kandidaat stellen kan je doen voor de General Assembly volgende zomer.

Om kandidaat te worden voor een land (of voor de niet-Euro-Landen), moet je daar werkelijk wonen.

Zelf ben ik Belg, kan ik geen kandidaat zijn voor België, omdat ik daar niet woon.
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by maarsy »

Phaseolus wrote:
maarsy wrote: :lol: ik zie het wel wat laat dus voor de vergadering van september zal het al niet geweest zijn , maar als het nog is tersprake komt mag je wel zeggen dat ik intresse heb
Jezelf kandidaat stellen kan je doen voor de General Assembly volgende zomer.

Om kandidaat te worden voor een land (of voor de niet-Euro-Landen), moet je daar werkelijk wonen.

Zelf ben ik Belg, kan ik geen kandidaat zijn voor België, omdat ik daar niet woon.

dat neemt mij dan meteen uit de running

dan denk ik dat het eigenlijk een overbodige positie is , is er ooit al iemand voor geweest ?
User avatar
Phaseolus
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 13358
Joined: Fri Feb 11, 2005 2:16 pm
Location: Quelque part ou même ailleurs !
Contact:

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by Phaseolus »

Er zijn een paar heel aktieve zwitserse EBters die wel dit zetel zouden kunnen nemen...
User avatar
Ralf
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7382
Joined: Fri Feb 13, 2004 1:45 pm
Location: Lottum - Limburg - The Netherlands
Contact:

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by Ralf »

Ik neem aan dat 1 jan 2012 ook een persbericht komt die (in de eurolanden) verspreid zal worden?
User avatar
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 903
Joined: Tue Mar 26, 2002 9:50 pm
Location: Hellevoetsluis, Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by rlaurenssen »

Ralf wrote:Ik neem aan dat 1 jan 2012 ook een persbericht komt die (in de eurolanden) verspreid zal worden?
Tijdens de meeting heeft iemand ook bedacht om er een wereld record aan te koppelen om op die manier ook voor de nodige
pers-aandacht te zorgen. Aanstaande zondag is er weer een vergadering en ga dit zeker voorleggen.
User avatar
the taxman
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 655
Joined: Tue Jun 07, 2005 9:19 pm

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by the taxman »

hoi rob

leuk dat je dit wil doen

ik ben zelf in het begin lid geweest, en door drukte vergeten te betalen
is het mogelijk om eenvoudig weer aan te haken?
betaal met liefde een paar jaar contributie terug, dit is en blijft mijn leukste hobby

groetend

dennis
User avatar
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 903
Joined: Tue Mar 26, 2002 9:50 pm
Location: Hellevoetsluis, Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by rlaurenssen »

Hoi Dennis,

Lid worden van onze vereniging kan altijd, als je overweegt om de contributie te betalen van afgelopen jaren kun je ook altijd een
donatie geven. Het beste kun je contact op nemen met Wisi (Markus), dit is namelijk onze penningmeester. Hij spreekt Duits en Engels.
Ook kun je uiteraard in dit topic kijken over hoe je een bedrag kunt sturen naar de Association. Het is altijd fijn als er mensen lid worden, dit is een overzicht van de mensen die al lid zijn
jet
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 11
Joined: Sat Oct 04, 2008 1:24 pm
Location: Delft, the Netherlands

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by jet »

Ik zou overigens vanaf augustus dit jaar de VS kunnen vertegenwoordigen indien deze taak nog niet door iemand anders wordt uitgevoerd.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: European Association of Eurobilltrackers (Nederland)

Post by eddydevries »

jet wrote:Ik zou overigens vanaf augustus dit jaar de VS kunnen vertegenwoordigen indien deze taak nog niet door iemand anders wordt uitgevoerd.
Dus je gaat daar echt wonen?
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”