Volgens mij komen twee data het mooiste uit (i.v.m. Kruidvat-treinkaartje, meeting Kalkar en de voorbereidingstijd): zaterdag 29 januari of zaterdag 5 februari.Zoals we in dit topic al zagen, zijn er nog geen meetings geweest in Zeeland en in Flevoland.
Omdat hiervan er nog nooit eentje in Zeeland werd gehouden is mijn bedoeling om dat deze keer wel te doen.
Om het (ook met openbaar vervoer) goed bereikbaar te houden, was mijn eerste gedachte om het in Goes te houden.
Ik hoorde echter, dat er al eens (in Spanje en Finland) gezamenlijke meetings zijn gehouden van Postcrossing en Eurobilltracker. Wat vinden jullie ervan om dat hier ook te doen?
Als ik de data van verschillende meetings met elkaar vergelijk, komt eind januari/begin februari het beste uit.
Wat betreft het dagprogramma moeten we nog even kijken, zodat er voor elk wat wils is. Maar hier hebben we wel nog wat tijd voor.
Wat betreft verzamelplaats had ik gedacht aan Heartbreak café op de Grote Markt 22. Ze hebben daar een (volgens mij) mooi plekje om te gaan zitten. Je zou hier evt. ook kunnen lunchen.
Mocht het daar net vol zijn, dan heb ik evt. nog een tweede adres: Café De Post, Grote Markt 16. Ik zag dat ze daar achterin een paar tafeltjes hadden staan, waar we ook kunnen zitten.
Voor wat het diner betreft zit ik te denken aan twee verschillende restaurants:
- Een eenvoudig restaurant (Restaurant De Landbouw). Daar hebben ze bijvoorbeeld 3 verschillende dagmenu's voor €11,75. Maar ik vind het niet een restaurant, waar je zal blijven zitten.
- Grand Café-Hotel Jersey is wat anders. Echter ook wat prijs betreft: de dagschotel (dus niet het menu, maar alleen het hoofdgerecht) is er €10,50. Een 3-gangenmenu is er €32,50.
Daar staat tegenover, dat het er gezelliger is (vind ik tenminste). We kunnen er aan halfronde banken zitten of aan gewone tafels. Je kan er rustig blijven zitten (en voor de liefhebbers is er gratis WIFI beschikbaar).
Ik kan op 29 januari:
eddydevries
Marco1970
MDeen
Ik kan op 5 februari:
bhoeyb
Crazy Bob
eddydevries
Elmo (alleen diner)
Fons (alleen diner)
genkie
googlejaps
Harrycompany
HBoZ
Henk_2006
maarsy
rlaurenssen
SteDa
yli (vanaf ca. 13.00)
+1 andere postcrosser
misschien:
Programma:
11.00 uur verzamelen op het station (perron of stationsrestauratie) (voor degenen, die om 10.22 met de trein aankomen zal ik er al zijn)
ca. 11.30 Goes in (kaartwinkels en/of banken, voor de liefhebbers).
13.00 lunch in Heartbreak café (Grote Markt 22)
ca. 14.30 vervolg stadswandeling door Jetske (= postcrosser uit Goes)
ca. 16.00 uitrusten/napraten/opwarmen in café op de Grote Markt
17.00/17.30 diner in Grand Café-Hotel Jersey
Even ter herinnering (of voor degenen die voor het eerst komen: ter informatie): Neem genoeg briefjes van mee.
Om te voorkomen, dat er op een meeting hits vallen doordat je wisselgeld krijgt (dat door een andere EBT-er is uitgegeven), is het de bedoeling, dat we steeds met briefjes van betalen (en dat levert ook mooie foto's op bij de betalingen).
Hier volgt nog informatie m.b.t. de bereikbaarheid/parkeren etc.:
Goes is bereikbaar met de trein:
Om om 11.00 uur in Goes te kunnen zijn, kan je de volgende treinen nemen:
Vanuit Brussel/Antwerpen:
Brussel-Zuid/Midi (V 8.18, spoor 16) (Highspeed richting Amsterdam)
(stopt van 8.21-8.22 in Brussel-Centraal, spoor onbekend)
(stopt van 8.39-8.41 in Mechelen, spoor 7)
(stopt van 8.57-9.00 in Antwerpen-Centraal, spoor 22)
Roosendaal (A 9.28, spoor 3b)
Roosendaal (V 9.46, spoor 3a) (stoptrein richting Vlissingen)
Goes (A 10.22, spoor 1)
Vanuit Limburg/Noord-Brabant:
Maastricht (V 7.26, spoor 3) (Intercity richting Alkmaar)
Eindhoven (A 8.29, spoor 5)
Eindhoven (V 8.32, spoor 6) (Intercity richting Den Haag Centraal)
Tilburg (A 8.54, spoor 2)
Tilburg (V 9.07, spoor 3) (Intercity richting Roosendaal)
(stopt van 9.20-9.22 in Breda, spoor 6)
Roosendaal (A 9.41, spoor 1a)
Goes (A 10.22, spoor 1)
OF
Maastricht (V 7.56, spoor 3) (Intercity richting Alkmaar)
Eindhoven (A 8.59, spoor 5)
Eindhoven (V 9.02, spoor 6) (Intercity richting Den Haag Centraal)
Tilburg (A 9.24, spoor 2)
Tilburg (V 9.37, spoor 3) (Intercity richting Roosendaal)
(stopt van 9.50-9.52 in Breda, spoor 6)
Roosendaal (A 10.11, spoor 1a)
Roosendaal (V 10.16, spoor 3a) (Intercity richting Vlissingen)
Goes (A 10.47, spoor 1)
Vanuit Groningen:
Dit wordt lastig, want met de eerste trein ben je om 11.22 in Goes.
Dit is die eerste verbinding:
Groningen (V 6.46, spoor 2b) (Intercity richting Roosendaal)
(rijdt via Zwolle-Arnhem-Nijmegen-Tilburg-Breda)
Roosendaal (A 10.41, spoor 1a)
Roosendaal (V 10.46, spoor 3a) (stoptrein richting Vlissingen)
Goes (A 11.22, spoor 1)
Vanuit Noord-/Zuid-Holland:
Amsterdam (V 7.53, spoor 14a) (Highspeed richting Brussel Zuid/Midi)
(stopt van 8.06-8.07 in Schiphol, spoor 5-6)
(stopt van 8.34-8.35 in Den Haag HS, spoor 4)
(stopt van 8.53-8.55 in Rotterdam Centraal, spoor 3)
Roosendaal (A 9.32, spoor 4)
Goes (A 10.22, spoor 1)
OF
Amsterdam (V 8.29, spoor 13a) (intercity richting Vlissingen)
(stopt van 8.42-8.43 in Schiphol, spoor 5-6)
(stopt van 9.14-9.16 in Den Haag HS, spoor 4)
(stopt van 9.32-9.33 in Rotterdam Centraal, spoor 3)
(stopt van 10.12-10.16 in Roosendaal, spoor 4a)
Goes (A 10.47, spoor 1)
En op het laatste gedeelte stoppen de treinen:
(stopt van 9.55-9.55 in Bergen op Zoom, spoor 2)
(stopt van 10.03-10.03 in Rilland-Bath, spoor 1)
(stopt van 10.07-10.07 in Krabbendijke, spoor 2)
(stopt van 10.12-10.12 in Kruiningen-Yerseke, spoor 2)
(stopt van 10.17-10.17 in Kapelle-Biezelinge, spoor 3)
Goes (A 10.22, spoor 1)
Roosendaal (V 10.16, spoor 3a) (intercity richting Vlissingen)
(stopt van 10.25-10.25 in Bergen op Zoom, spoor 2)
(stopt van 10.38-10.38 in Kruiningen-Yerseke, spoor 2)
Goes (A 10.47, spoor 1)
Tot zover het openbaar vervoer .
Nu het parkeren:
Binnen het centrum van Goes is het betaald parkeren (op zaterdag t/m 18.00).
Standaard is het tarief €1,40 per uur (op het kaartje staat nog €1,20, maar de prijzen zijn veranderd), maar je kan ook goedkoper parkeren (behalve het transferium staan de parkeerterreinen op wegwijzers aangegeven vanaf de P-ring):
- Ten eerste kan je parkeren op het Transferium (bij de Zeelandhallen: A256, afslag Goes-Zuid).
Daar kan je zo op rijden: de uitrijkaart krijg je in de bus die je naar het Centrum brengt.
Deze parkeerplaats heeft één nadeel: de laatste bus vanuit het centrum naar het parkeerterrein vertrekt om 18.30 uur.
Dus als je 's-avonds blijft eten is dit geen optie. - Aan de zuidzijde ligt een gratis parkeerterrein "Stationspark". Daarvandaan kan je via het station naar het Centrum lopen.
- Ook in de buurt van het station ligt een gratis "P+R"-terrein (let op: neem hier niet het parkeerterrein voor het station, maar rij voorbij het busstation) (dus hier wel inrijden, maar niet rechtsaf maar rechtdoor).
- Niet gratis, maar wel voordeliger zijn de parkeerterreinen "Hollandiaplein" en "Molenplein".
Daar kost het wel €1,40 per uur, maar je kan er de hele dag staan voor €2,60. - Meestal is parkeren in een parkeergarage goedkoper als langs de weg, maar in Goes is dat niet zo: €0,50 per 21 minuten komt uit op €1,43 per uur.
- Als je deze bedragen niets uitmaken, kan je het makkelijkste parkeren op parkeerterrein "Oostwal". Dat ligt het dichtste bij de Grote Markt en heeft veel plaatsen.