Valse eurobiljetten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Peke
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 184
Joined: Sun Jan 04, 2004 10:06 pm
Location: Diest, Belgium
Contact:

Steeds meer valse biljetten

Post by Peke »

Vanmiddag in het VTM-nieuws:
Er circuleren steeds meer valse biljetten van 50 en 100 euro.
De namaak is zo goed dat zelfs onder uv licht geen verschil meer te merken is. In totaal zou er voor € 1.300.000 aan vals geld rond gaan binnen de Eurozone. Maar je moet dat ook relativeren: voor elk vals biljet zijn er nog steeds 15.000 echte, aldus de VTM-nieuwsdienst.
16.000 biljetten / 180 hits
User avatar
Nick6502
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3153
Joined: Tue Mar 30, 2004 11:44 pm
Location: Kuurne

Post by Nick6502 »

Zou EBT die biljetten kunnen 'tegenhouden'? :?
User avatar
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1268
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:16 pm
Location: Stadskanaal, The Netherlands
Contact:

Post by Fonzie »

Nick6502 wrote:Zou EBT die biljetten kunnen 'tegenhouden'? :?
Ik denk het niet. Als ze de juiste serienummers hebben gebruikt (en dat mag je toch aannemen), herkent EBT 'm als een gewoon biljet.
Het wordt grappig als ze de serienummers op meerdere biljetten hebben gebruikt.. dan kunnen we wel eens heel onwaarschijnlijke hits krijgen :?
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
Senior
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 373
Joined: Sat Mar 06, 2004 8:52 pm
Contact:

Post by Senior »

Ik denk dat de geoefende EBT-ers valse biljetten wel herkennen. Zeker als je een aantal biljetten achter elkaar invoert merk je verschillen in kleur, gevoel (= hoe het biljet aanvoelt) etc. van een vals biljet.
Overigens heb ik eens een vals €50 biljet gezien waarvan het serienummer met een 'A' begon! Dit biljet is weer terug in de omloop gegaan.
Groeten,

Senior
Do you have information about euro variants? Tell me!
rufus50
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 761
Joined: Mon Nov 03, 2003 11:58 am
Location: Geraardsbergen
Contact:

Post by rufus50 »

tja valse biljetten, tis me wat!

Ik heb er in de tijd met het Belgische geld 3 gekregen en toen ik de polietie meldde dat het na de 3de keer zeker was dat ik 3keer door dezefde beetgenomen werd, dan wilden ze deze zelfs nog geen bezoekje brengen. Ik had naam, adres en nummerplaat doorgegeven, maar politie wilde er zich niet mee bezig houden:ge kunt toch niks bewijzen zeiden ze!

Kdenk eerder dat ze schrik hadden want twaren naar tschijnt geen doetjes.
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re:

Post by mrfeanfan »

:x ze dachtemvamdaag dat mijn 5 jes vals waren omdat ik er meerdere van had ze wouden ze eerst dus niet hebben toen maar met :note-20: betaald
ongelovelijk wat ze tegenwoordig wel niet denken van een ebter je kan tegenwoordig gewoon niet meer een stapel 5 jes op zak hebben zonder dat ze denken dat ze echt zijn :cry:
ajax_rotterdam
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 960
Joined: Thu Jun 03, 2004 4:49 pm

Re: Valse euro´s

Post by ajax_rotterdam »

Kan iemand soms dit 50je uit het systeem halen..om valse hits te voorkomen: http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie/ar ... land.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
I collect Airplane Safetycards, could you help me collecting them?
If you got some, PM me!
User avatar
Marco1970
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2843
Joined: Sat May 10, 2008 3:45 pm
Location: Roermond (NL)
Contact:

Re: Valse euro´s

Post by Marco1970 »

Meer vals geld in Nederland

Uitgegeven: 11 januari 2010 10:57

AMSTERDAM - Het aantal valse eurobiljetten dat het afgelopen jaar in Nederland is onderschept, is gestegen met 11 procent ten opzichte van 2008. In 2009 zijn 54.949 valse biljetten onderschept, maakte De Nederlandsche Bank (DNB) maandag bekend.

In totaal werden wereldwijd het afgelopen jaar 860.000 valse eurobiljetten aangetroffen, aldus de Europese Centrale Bank (ECB) maandag. Dat is ongeveer 29 procent meer dan in 2008.

Volgens de ECB blijft het aantal vervalsingen daarmee laag vergeleken met het aantal echte eurobiljetten in omloop. Dat waren er in de tweede helft van 2009 gemiddeld 12,8 miljard.

Ook voor Nederland gaat het procentueel om lage cijfers. Het precieze aantal echte eurobiljetten in omloop in Nederland is niet bekend.


Het grotere aantal valse eurobiljetten houdt geen gelijke tred met de valse euromunten. Daarvan zijn er vorig jaar 12 procent minder aangetroffen. De daling tot 172.100 valse munten kwam grotendeels doordat er minder valse 2-euromunten aan het licht zijn gekomen.
Daarentegen zijn er steeds meer nagemaakte exemplaren van 50 cent en 1 euro.


Een trend is daarbij dat de valse munten vaker worden ontdekt in landen buiten de EU, vooral Montenegro, Kroatië en Turkije. De Europese Commissie, die de cijfers over de munten maandag meldde, wijst er eveneens op dat het aantal valse exemplaren slechts een minieme fractie vormt van de circa 15 miljard euromunten die in omloop zijn.
EBT Profile: Marco1970
EBT Check Statistics: Marco1970
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Valse euro´s

Post by eddydevries »

ajax_rotterdam wrote:Kan iemand soms dit 50je uit het systeem halen..om valse hits te voorkomen: http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie/ar ... land.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Reactie:
jelle riemersma,

bij onze vereniging http://www.eurobilltracker.com" onclick="window.open(this.href);return false; gaan er dagelijks ook duizenden nieuwe en gebruikte eurobiljetten doorheen, alleen wij "geven ze niet uit" maar "voeren ze in" op de website. er is ook heel veel te weten te komen over eurobiljetten op deze site. Pinnen is wel een optie maar dan heb je weer kans om geskimd te worden. . Gewoon je gezond verstand gebruiken en naar de kenmerken van de biljetten kijken is het advies.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons11/01/10 14u07
:D 8)

Ik denk echter, dat ze de foto er niet uit zullen halen.
Dus het nummer zal in de lijst moeten komen van "Public serials", zodat een hit automatisch gemodereerd wordt.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Aragog
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 84
Joined: Sat Jul 09, 2005 11:41 pm
Location: Emmen
Contact:

Re: Valse euro´s

Post by Aragog »

Als je de shortcode niet hebt kun je hem toch niet invoeren?
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: Valse euro´s

Post by jrnsndrs »

Aragog wrote:Als je de shortcode niet hebt kun je hem toch niet invoeren?
Dat houdt een faker niet tegen. Die verzint er wel eentje.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
User avatar
gille
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 6784
Joined: Sat May 05, 2007 10:55 am
Location: Wiekevorst, Belgium
Contact:

Re: Valse euro´s

Post by gille »

Aragog wrote:Als je de shortcode niet hebt kun je hem toch niet invoeren?
Als je enkel het serienummer hebt, kan je nog altijd een DEEL van de shortcode berekenen. :wink:
Brand new website: #IceBucketChallenge Videos
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Valse euro´s

Post by De Slak »

Valse bankbiljetten plaag voor winkeliers!

http://www.limburger.nl/article/2013062 ... winkeliers" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Valse euro´s

Post by eddydevries »

De Slak wrote:Valse bankbiljetten plaag voor winkeliers!

http://www.limburger.nl/article/2013062 ... winkeliers" onclick="window.open(this.href);return false;
"De politie adviseert winkeliers met klem om klanten zoveel mogelijk via pintransacties te laten betalen."

:(
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Valse euro´s

Post by De Slak »

Valse briefjes van vijf in Enschede.

http://www.tubantia.nl/regio/enschede/v ... _and_title" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”