Valse eurobiljetten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Marianne
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 79
Joined: Mon Nov 03, 2003 4:23 pm
Location: Maarssen

Post by Marianne »

Ik heb het briefje niet teruggekregen en ook kreeg ik er geen ander briefje voor terug. Ik kreeg van de Rabobank geen bewijsje dat ze dat briefje in beslag hebben genomen. Ik heb nog naar het hoofdkantoor in de regio gebeld en die zeiden dat elke kantoor zijn eigen regeling heeft.
Ik heb vervolgens wel aangifte gedaan op het politiebureau. Die vonden dat ook wel logisch omdat ze wel wilden weten dat er vals geld in de regio is.
mollie3
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 152
Joined: Tue Sep 02, 2003 10:02 am
Location: Leiden
Contact:

Post by mollie3 »

En werd daar nog iets mee gedaan? lijkt mij dat politie kontakt opneemt met rabobank en biljet in beslag neemt?
miss-tweety
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 46
Joined: Wed Oct 01, 2003 4:58 pm
Location: bennekom, (gld), the netherlands

valse euro's

Post by miss-tweety »

:) het meeste verkeerde geld wat je kan krijgen zit vooral in de munten. Vooral de 1 euro (2 druppels water 10 franc, frankrijk) en de griekse drachme (2 euro stuk) lijken op elkaar. Daarnaast willen mensen nog wel eens de oude stuiver van ons verwisselen met 5 eurocent. Er zijn nog wel meer munten die op euromunten lijken, dus het is nogal opletten geblazen. Voor muntgeld krijg je namelijk niets meer terug. Dat geld ben je gewoon kwijt. :roll:
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Post by bhoeyb »

Als ik zulke munten terug krijg zonder het gezien te hebben, hou ik me van den domme en geef ze gewoon weer uit :roll: .
User avatar
Balti
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 62
Joined: Sun Oct 19, 2003 9:17 pm
Location: Antwerpen, België

Post by Balti »

bhoeyb wrote:Als ik zulke munten terug krijg zonder het gezien te hebben, hou ik me van den domme en geef ze gewoon weer uit :roll: .
Ik krijg het niet over mijn hart. Die halve frank blijft me maar aankijken als ik gepast geld neem. Hopelijk verdwijnt hij toch een keer "per ongeluk" mee. :roll:
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Post by bhoeyb »

Balti wrote:Ik krijg het niet over mijn hart. Die halve frank blijft me maar aankijken als ik gepast geld neem.
Zo'n heimwee naar de oude BEF :wink: ?
rufus50
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 761
Joined: Mon Nov 03, 2003 11:58 am
Location: Geraardsbergen
Contact:

Post by rufus50 »

Awel kheb het ook al voorgehad da ik een oud stukje of zo kreeg en kmoet zeggen, ik krijg het ook niet echt over mijn hart om me voor zo een kleine waarde te laten kennen. Ik leg die van kant en tja, khad maar meer moeten oppassen he zeg ik dan.
User avatar
Blueman
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2229
Joined: Mon Dec 23, 2002 1:44 am
Location: Helmond, The Netherlands
Contact:

Post by Blueman »

mollie3 wrote:En werd daar nog iets mee gedaan? lijkt mij dat politie kontakt opneemt met rabobank en biljet in beslag neemt?
zoiets zou je toch wel aannemen..
Blue is the color that makes people wild!
User avatar
Venga
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1727
Joined: Tue Mar 04, 2003 7:57 am
Location: Utrecht Netherlands
Contact:

Post by Venga »

bhoeyb wrote:Als ik zulke munten terug krijg zonder het gezien te hebben, hou ik me van den domme en geef ze gewoon weer uit :roll: .
Same here. Met die Amerikaanse cent die moest doorgaan voor 2 cent, die ik laatst kreeg, was dat geen probleem. Was ik er toch zomaar bijna 2 cent op achteruit gegaan zeg... :lol:
User avatar
Blueman
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2229
Joined: Mon Dec 23, 2002 1:44 am
Location: Helmond, The Netherlands
Contact:

Post by Blueman »

Vengaboys wrote:
Same here. Met die Amerikaanse cent die moest doorgaan voor 2 cent, die ik laatst kreeg, was dat geen probleem. Was ik er toch zomaar bijna 2 cent op achteruit gegaan zeg... :lol:
moest ook wel lachen toen ik een collecte mee moest tellen..
franse francs, stuivers en wasmuntjes tot gevolg :)

voor de Nederlanders onder ons: heb je zo'n stuiver of iets dergelijks en kom je er maar niet van af, als je die dan in de bus duwt bij zo'n collecte dan ruilen die hem in bij de Nederlandse bank (teminste die ik toen hielp, deden dat)
Blue is the color that makes people wild!
mollie3
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 152
Joined: Tue Sep 02, 2003 10:02 am
Location: Leiden
Contact:

Post by mollie3 »

Balti wrote:Ik krijg het niet over mijn hart. Die halve frank blijft me maar aankijken als ik gepast geld neem. Hopelijk verdwijnt hij toch een keer "per ongeluk" mee. :roll:
Je kan hem natuurlijk ook aan een goed doel geven, tenminste, hier in nederland hadden ze dat, dan kon je je oude geld geven en dan brachten zij "grote" hoeveelheden naar de nederlandse bank.....
dan heb je A. een goed doel gesteunt, en B. je hoeft je niet schuldig te voelen.... :wink:
User avatar
Balti
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 62
Joined: Sun Oct 19, 2003 9:17 pm
Location: Antwerpen, België

Post by Balti »

Dat is nog een gedacht. Vroeger stond er in een dierenwinkel zo'n collectebus voor de dieren. Maar ik weet niet of die er nu nog staat. :?

Ik ben wel verdrietig dat ik mijn 20 fr.stuk verloren ben. Image Had die speciaal bijgehouden omdat die gedrukt was in het jaar dat ik getrouwd ben en ik gebruikte die voor mijn winkelkarretje.
User avatar
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 649
Joined: Mon Aug 18, 2003 8:16 pm
Location: antwerpen
Contact:

Post by valkske »

je kan het ook als oude metalen verkopen, als je er veel hebt tenminste.
je kan het ook in de collecte van de kerk stoppen, meer verdienen die toch niet 8)
User avatar
!Pretfles!
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1693
Joined: Tue Jul 22, 2003 6:20 pm
Location: Mechelen (Flanders,Belgium)
Contact:

Post by !Pretfles! »

valkske wrote: je kan het ook in de collecte van de kerk stoppen, meer verdienen die toch niet 8)
dat is jou mening
niet de mijne,
maar ik ga er niet over uitweiden
My Flickr
Personal Blog
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
('.)_('.) webpage to help him gain world domination.
User avatar
Balti
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 62
Joined: Sun Oct 19, 2003 9:17 pm
Location: Antwerpen, België

Post by Balti »

!Pretfles! wrote:
valkske wrote: je kan het ook in de collecte van de kerk stoppen, meer verdienen die toch niet 8)
dat is jou mening
niet de mijne,
maar ik ga er niet over uitweiden
Je maakt me wel nieuwsgierig? Persoonlijk zou ik het in de collectebus voor het dierenasiel steken. En een beestje adopteren.Image
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”