2 miljoen!

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Post by bhoeyb »

HNL wrote:Wees hier wel heel voorzichtig mee. Ik heb het namelijk ook al meerdere malen meegemaakt dat ik een stapel (al dan niet buitenlands) geld heb ingevoerd met opeenvolgende serienummers. Wat ik van pinguino79 zelf heb begrepen is dat z'n vader bij een bank werkt en dat levert leuke aantallen op.
Ja, dat heb ik ook al meegemaakt, maar dat zijn nooit 100den biljetten na mekaar. En dat voor een hele week lang ... :? Maar voorzichtigheid is geboden ...
User avatar
emmem
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 974
Joined: Sat Feb 23, 2002 2:02 pm
Location: Brussels
Contact:

Re: EBT te succesvol

Post by emmem »

emmem wrote: Ik vindt het onwaarschijnlijk dat die Ben bij een bank werkt. Ik zag hem ook een serie N-serials invoeren. Het kan natuurlijk altijd zijn dat een Oostenrijker een pakje briefjes met opeenvolgende nummers deponeert, maar het lijkt mij verdomd onwaarschijnlijk.
Na een post gelezen in het Engelse forum blijkt de vorige opmerking ineens niet veel waarde meer te hebben. Blijkbaar zijn er N-briefjes in Duitsland verspreid die nooit in Oostenrijk geraakt zijn. Dus is het toch iets waarschijnlijker dat Ben voor een bank werkt.
emmem wrote: Wees hier wel heel voorzichtig mee. Ik heb het namelijk ook al meerdere malen meegemaakt dat ik een stapel (al dan niet buitenlands) geld heb ingevoerd met opeenvolgende serienummers. Wat ik van pinguino79 zelf heb begrepen is dat z'n vader bij een bank werkt en dat levert leuke aantallen op.
Voorzichtigheid is inderdaad geboden. Ik geloof dat het percentage aan opeenvolgende briefjes hierbij vooral van belang is. Ik dacht eerst dat vanaf 20% opeenvolgende briefjes een user reeds verdacht begint te worden. Maar het probleem is inderdaad dat in banken alle nieuw in omloop te brengen briefjes elkaar opvolgen.

Dus daar gaat mijn stelling. :cry:
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Re: EBT te succesvol

Post by bhoeyb »

emmem wrote: Dus is het toch iets waarschijnlijker dat Ben voor een bank werkt.
Misschien zou de webmaster eens een vriendelijke mail naar hem moeten sturen, voor meer info ...

Zo beter??
Last edited by bhoeyb on Wed Aug 07, 2002 12:46 pm, edited 1 time in total.
User avatar
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1710
Joined: Fri Apr 19, 2002 11:11 am
Location: The Netherlands

Post by HNL »

Hehe, we gaan lekker met die quotes, twee maal op rij of de verkeerde "gequote" of het schuine streepje vergeten... :wink:

Wat ik bij dit gebeuren nog wel een interessante vraag vind is hoeveel serienummers er bij 1 shortcode horen. Het is me namelijk al meerdere malen overkomen dat ik bij het invoeren van een opeenvolgende serie van shortcode wisselde. Als iemand weet na hoeveel biljetten dit standaard gebeurd, laat het dan vooral weten, dat kan het een prima controlemiddel zijn. Vervelend wordt het als het aantal variabel is :? .
Last edited by HNL on Tue Aug 06, 2002 11:46 pm, edited 1 time in total.
User avatar
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1710
Joined: Fri Apr 19, 2002 11:11 am
Location: The Netherlands

Re: EBT te succesvol

Post by HNL »

emmem wrote: Voorzichtigheid is inderdaad geboden. Ik geloof dat het percentage aan opeenvolgende briefjes hierbij vooral van belang is. Ik dacht eerst dat vanaf 20% opeenvolgende briefjes een user reeds verdacht begint te worden. Maar het probleem is inderdaad dat in banken alle nieuw in omloop te brengen briefjes elkaar opvolgen.

Dus daar gaat mijn stelling. :cry:
En deze briefjes komen keurig netjes verpakt (met opeenvolgende serienummers) bij instellingen c.q. bedrijven :wink: :lol:
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Post by bhoeyb »

HNL wrote:Wat ik bij dit gebeuren nog wel een interessante vraag vind is hoeveel serienummers er bij 1 shortcode horen. Het is me namelijk al meerdere malen overkomen dat ik bij het invoeren van een opeenvolgende serie van shortcode wisselde. Als iemand weet na hoeveel biljetten dit standaard gebeurd, laat het dan vooral weten, dat kan het een prima controlemiddel zijn. Vervelend wordt het als het aantal variabel is :? .
Dat is mij nog nooit overkomen...
User avatar
emmem
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 974
Joined: Sat Feb 23, 2002 2:02 pm
Location: Brussels
Contact:

Post by emmem »

HNL wrote:Als iemand weet na hoeveel biljetten dit standaard gebeurd, laat het dan vooral weten, dat kan het een prima controlemiddel zijn. Vervelend wordt het als het aantal variabel is :? .
Ik vrees ervoor dat het aantal variabel kan zijn.

Ik heb ergens (op het internet) gelezen dat de printercode afhankelijk is van de printer zelf (eerste letter). Vervolgens is de machine ook bepalend. En vervolgens het vel papier (sheet) waarop gedrukt wordt.
User avatar
emmem
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 974
Joined: Sat Feb 23, 2002 2:02 pm
Location: Brussels
Contact:

Post by emmem »

Ik heb eventjes mijn bankbriefjes bestudeerd. Wat de Belgisch briefjes betreft is het zo dat het eerste serienummer printercode A heeft, een hoger serienummer code B en een nog hoger serienummer opnieuw code A.

De grootste serie die ik heeft een range van 14 briefjes (met enkele onderbrekingen welliswaar).
User avatar
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1710
Joined: Fri Apr 19, 2002 11:11 am
Location: The Netherlands

Post by HNL »

emmem wrote:Ik heb eventjes mijn bankbriefjes bestudeerd. Wat de Belgisch briefjes betreft is het zo dat het eerste serienummer printercode A heeft, een hoger serienummer code B en een nog hoger serienummer opnieuw code A.

De grootste serie die ik heeft een range van 14 briefjes (met enkele onderbrekingen welliswaar).
Ik heb even in mijn "archieven" gekeken en zie dat daar een overgang is van shortcode (terwijl de serienummers gewoon doortellen), van P001I1 naar P001A6. De logica ontgaat mij hierbij volledig. En ik ben er zeker van dat het echte biljetten zijn :wink: .
User avatar
emmem
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 974
Joined: Sat Feb 23, 2002 2:02 pm
Location: Brussels
Contact:

Post by emmem »

HNL wrote:
emmem wrote:Ik heb eventjes mijn bankbriefjes bestudeerd. Wat de Belgisch briefjes betreft is het zo dat het eerste serienummer printercode A heeft, een hoger serienummer code B en een nog hoger serienummer opnieuw code A.

De grootste serie die ik heeft een range van 14 briefjes (met enkele onderbrekingen welliswaar).
Ik heb even in mijn "archieven" gekeken en zie dat daar een overgang is van shortcode (terwijl de serienummers gewoon doortellen), van P001I1 naar P001A6. De logica ontgaat mij hierbij volledig. En ik ben er zeker van dat het echte biljetten zijn :wink: .
Dit zou iets kunnen zeggen over de manier waarop de drukkerijen werken. Het meest aannemelijke in mijn ogen is dat er eerst een machine is printercode en afbeeldingen (eventueel ook het hologram) op een groot blad ztten. Dat dit blad dan vervolgende op een stapel terecht komt die dan naar een machine gevoerd wordt die er het serienummer op zet.

Als op de stapel eerst een blad van machine A6 valt en dat één van I6. Dan gaan die bladen ook in die volgorde door de machine en zal na het snijden de serie op die manier kunnen verspringen.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”