Hoi!

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

mathie

Hoi

Post by mathie »

Hoi, ik ben ook Nederlander, ik zie dat er toch wel een aantal zijn.
Ik kom hier via de site http://www.wiskgenoot.nl/eurodiffusie Deze site zullen velen van jullie al kennen, maar hier kun je je muntjes invoeren.
Ik merkte vandaag opeens dat ik een Belgisch briefje had (en mijn vader maar niet geloven dat de briefjes uit andere landen andere codes hadden :D )
User avatar
Craco
Forum Administrator
Forum Administrator
Posts: 488
Joined: Sat Feb 02, 2002 12:23 pm
Location: Belgium, Beringen
Contact:

Post by Craco »

Tot nu toe heb ik hier in België alleen nog maar Nederlandse en Franse briefjes gezien, nog niks spectaculair. Raar dat ik nog geen Duitse biljetten ben tegengekomen.

Welkom trouwens op dit board.

Greetzz,
Guest

Post by Guest »

eej dag :)

Ben Vlaamse en zoals velen hier enthousiast over deze site en alle nieuwtjes rondom de Euro.
Weldra ga ik op reis naar Spanje en zal daar dan mijn Belgische briefjes gaan spenderen. Zal ik in potlood de site vermelden? :wink:
greetz
User avatar
Craco
Forum Administrator
Forum Administrator
Posts: 488
Joined: Sat Feb 02, 2002 12:23 pm
Location: Belgium, Beringen
Contact:

Post by Craco »

Anonymous wrote: Weldra ga ik op reis naar Spanje en zal daar dan mijn Belgische briefjes gaan spenderen. Zal ik in potlood de site vermelden? :wink:
greetz
Kijk ook eens in het engelstalige board, daar is een hele discussie geweest over "marking bills". In het Europe-board is er een poll over dit onderwerp, waarvan de meerderheid zegt de site te vermelden op de biljetten. Volgens mij verhoogt het in ieder geval de kans op een "hit". Maar aan de andere kant van de discussie is er de vraag of er wel geschreven mag worden op de biljetten. Persoonlijk denk ik niet dat men er zal over vallen als er iets met potlood op het biljet wordt geschreven. Men kan nog altijd gommen. :twisted: Met pen op het biljet schrijven of zoals in de US (wheresgeorge.com) de biljetten stempelen in rode inkt, daar kan weleens een reaktie op komen...

Greetzz,
User avatar
Mr Euro
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2396
Joined: Fri Apr 12, 2002 10:59 am
Location: Hasselt - Belgium

Post by Mr Euro »

re: dd@fitit.be,

Conclusies trekken uit cijfermateriaal is altijd moeilijk. Zeker als je verkeerd cijfermateriaal gebruikt.

Er zijn volgens de site van de Europese Commissie 14,89 miljard biljetten gedrukt waarvan 10 miljard in omloop. Bijna vijf miljard ligt op reserve om aan de vraag te kunnen voldoen. België heeft hiervan 530 miljoen biljetten gemaakt. Dit is 3,55943%. Hoeveel daar van in omloop is, is mij een raadsel.

Om nu de waarschijnlijkheid van terugmelden te berekenen kan je niet louter op die gegevens terugvallen. Immers, Eurobilltrackers zitten wereldwijd niet enkel in België. Bovendien moet je er rekening mee houden dat de biljetten die worden ingegeven wellicht meer van het kleinere soort zijn. Immers als je geld afhaalt aan de automaat krijg je meestal coupures van 20-50-100. En als je wisselt, krijg je 5-20-50 veelal terug. Verhoogd daarmee dan je kans niet bij de 20jes bijvoorbeeld ?

Bovendien zijn er volgens mij steden waar je meer kans op hits hebt dan andere. Niet alle eurobilltrackers zitten schoon verdeelt. Kijk maar es naar de top10 Top Gebruikers (# biljetten) en kijk waar ze wonen. Als je daar een briefje uitgeeft, is de kans mijn inziens groter dan als je bijvoorbeeld een briefje uitgeeft in één of andere boerendorp in een vergeten hoek van Europa.

Ik ben wel akkoord met het feit dat de kans niet erg groot is dat er veel hits zijn, maar hoe meer notes er worden ingegeven, des te groter de kans, toch? Dus, en daar ben ik dan wel volledig akkoord mee: "Dus volhouden, en het netwerk uitbreiden dames en heren. "
Jojogirl
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 27
Joined: Fri May 03, 2002 8:37 pm
Location: Leiden, The Netherlands

Post by Jojogirl »

Hoi, ik ben Jojogirl (Jolanda) en dus ook nieuw hier.

Tot nu toe pas 4 biljetten ingevoerd, maar dat worden er vast snel meer.

De kans op een hit is op dit moment voor iedereen denk ik nog vrij klein. Maar als iedereen hier stug de URL op de biljetten blijft schrijven en deze site aan zoveel mogelijk mensen doorverteld dan wordt de kans op een hit natuurlijk wel steeds groter. :)
User avatar
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1710
Joined: Fri Apr 19, 2002 11:11 am
Location: The Netherlands

Post by HNL »

Het feit dat we over het eerste miljoen een maand of 3 hebben gedaan en over het tweede miljoen slechts één maand, laat al zien dat het meer en meer een succes gaat worden :wink: . Ik zou zeggen: doe je best en blijf volhouden :!:

Maar eh, een beetje promotie kan geen kwaad, dus mail naar kranten, computerbladen en zorg ervoor dat de link naar eurobilltracker.com op zoveel mogelijk sites komt te staan!
Last edited by HNL on Thu Mar 11, 2004 7:44 pm, edited 1 time in total.
bumper
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 2
Joined: Sun May 26, 2002 2:32 pm
Location: Belgie
Contact:

Post by bumper »

heb mijn eerste 7 biljetten aangemeld vandaag
wouter
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 525
Joined: Tue May 14, 2002 12:23 pm
Location: Meppel, Drenthe, NL

Post by wouter »

we zitten nu alweer boven de 3 miljoen euro !!!! en dat in minder dan een maand, het gaat goed. ik heb inmiddels 48 biljetten ingegeven tegenover ongeveer 30 gemiddeld. overigens is de gemiddelde ingegeven waarde 23 euro, dit is veel hoger dan die van mij, ik voer vnl 5 en 10 eurobiljetten (arme student he :wink: in

groeten wouter
Stefan
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 25
Joined: Wed May 15, 2002 8:37 pm
Location: Behind my PC in Zevenaar, the Netherlands
Contact:

Post by Stefan »

Ben ik hier een van de weinigen die met pen de biljetten markeert?

Ik pak altijd gewoon een balpen en schrijf op de achterkant (nou ja, de eerste paar op de voorkant, dacht dat serial voor en short code achter was :roll: ). In het begin schreef ik gewoon de URL op, tegenwoordig schrijf ik:
Please enter me at
www.eurobilltracker.com


Wat beleefder, en weet men ook meteen wat ze daar dan moeten doen.
May the Euro be with you.
bumper
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 2
Joined: Sun May 26, 2002 2:32 pm
Location: Belgie
Contact:

Post by bumper »

ik denk als je op de briefjes schrijft, dat er veel kans bestaat dat ze door de banken uit omloop genomen worden.
User avatar
Ernst
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 943
Joined: Mon May 27, 2002 6:13 pm
Location: Frankfurt a. M.

Post by Ernst »

In de duitse forum heeft iemand geposted dat in de tijden van de DM duitse banken zulke bijletten altijd uit omloop genomen hebben. Mischien is het dan geen goed idee ze te markeeren!
wouter
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 525
Joined: Tue May 14, 2002 12:23 pm
Location: Meppel, Drenthe, NL

Post by wouter »

die biljetten worden inderdaad uit het betalingsverkeer genomen als ze bij een bank terecht komen (misschien als ze er verder nog netjes uitzien dat ze dan nog een rondje meegaan). de centrale bank van het land waar dat gebeurd mag dan wel weer een biljet uitgeven met het zelfde serienummer, dan besttat dus de kans dat je ooit een hit krijgt van een ander biljet met hetzelfde serienummer :?
Flip the Coin
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 83
Joined: Thu Feb 14, 2002 9:57 pm
Location: Amsterdam, NL
Contact:

Post by Flip the Coin »

wouter wrote:we zitten nu alweer boven de 3 miljoen euro !!!! en dat in minder dan een maand, het gaat goed.
Yep, gaat goed zo. De eerste miljoen was ruim 100 dagen werk.
De tweede miljoen nog maar 48 dagen.
De derde miljoen was er al in 24 dagen.
Dus zo binnen een week of twee kan het vierde miljoen er ook wel zijn.

Ik wou dat mijn salaris zich ook zo ontwikkelde... :lol:

Nico
There is no spoon..
User avatar
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1710
Joined: Fri Apr 19, 2002 11:11 am
Location: The Netherlands

Post by HNL »

Flip the Coin wrote:Yep, gaat goed zo. De eerste miljoen was ruim 100 dagen werk.
De tweede miljoen nog maar 48 dagen.
De derde miljoen was er al in 24 dagen.
Dus zo binnen een week of twee kan het vierde miljoen er ook wel zijn.

Ik wou dat mijn salaris zich ook zo ontwikkelde... :lol:

Nico
Gaat inderdaad niet slecht, zeker als je toch ziet dat 15% van de "users" Nederlands zijn :wink: . Desalniettemin kan een stukje promotie zeker geen kwaad, dus zet allemaal even een link op je homepage (zie eventueel bij "hoe helpen?" hoe je automatisch verschillende banners op je site kunt krijgen). En maak mensen gek door steeds de link naar EBT in je signature van je emails op te nemen :P .
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”