Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2893
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Met de trein en ferry naar Zweden en Finland, officieel op de terugweg, nu. Vooral in Finland toch wel wat biljetten achtergelaten, en ook wel opgepikt.
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by mrfeanfan »

Zondag vertrek ik naar Hongarije met tussenstop Praag. Hopelijk scoor ik bij de pitstops nog wat leuke biljetten. Mijn hitbiljetten van afgelopen dagen gaan duitsland verkennen..
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Mk1992 »

Volgende week op rondreis door Oostenrijk, Slowakije en Slovenië. Met een beetje Italië en Duitsland tussendoor.

Nog even vijfjes inslaan over de grens, wie weet levert het iets op.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
niels20020
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 64
Joined: Fri Feb 16, 2018 7:34 pm

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by niels20020 »

Over een paar weken ga ik naar de Verenigde Staten. Iemand die daar al eens geweest is en eurobiljetten heeft meegenomen? Waar zou je die daar kunnen halen? (als het überhaupt goed mogelijk is) Lijkt me natuurlijk heel leuk om wat biljetten van zo ver mee te nemen.

Ik ga trouwens naar de staten Californië, Nevada, Utah en Arizona. De grote steden die ik bezoek zijn San Francisco, Las Vegas en Los Angeles.
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by De Slak »

borreljan wrote: Thu Apr 11, 2019 10:46 pm zaterdag de rode kruis bloesemtocht wandelen in de buurt van Geldermalsen. Daar maar weer een paar biljetten achterlaten en ontvangen.
Deze tocht heeft me 12 jaar geleden een leuke triple hit opgeleverd in het plaatsje Acquoy.
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by mrfeanfan »

mrfeanfan wrote: Mon Jul 08, 2019 6:36 pm Zondag vertrek ik naar Hongarije met tussenstop Praag. Hopelijk scoor ik bij de pitstops nog wat leuke biljetten. Mijn hitbiljetten van afgelopen dagen gaan duitsland verkennen..
In mijn hotel in Hongarije is het mogelijk af te rekenen in euro. Ik doe het niet te vaak want koers is iets nadeliger.. en kans op boemerang is groot
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14230
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by erasmuston »

Morgen naar Thessaloniki :flag-gr:
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by mrfeanfan »

Volgende week vanuit Hongarije via Slowakije voor een dagje naar Dresden.
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3464
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by wally2cv »

morgen dagje Schevedingen .
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by GWR7007 »

Morgen van mijn ouders (wonen in de buurt van Frankfurt) naar Münster. Overmorgen op de terugweg wil ik proberen om vijf dots op de grens tussen de deelstaten Noordrijn-Westfalen en Hessen te krijgen :P . Ook al is dat een omweg :roll:
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by ludofaki »

Dagje Duisburg, dan dagje Dortmund en vervolgens enkele dagen Berlijn.

Kun je bij de Bundesbank 'zo' geld wisselen?
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by GWR7007 »

ludofaki wrote: Mon Aug 05, 2019 10:46 pm Dagje Duisburg, dan dagje Dortmund en vervolgens enkele dagen Berlijn.

Kun je bij de Bundesbank 'zo' geld wisselen?
Bij de Bundesbank kan dat.
Alleen zou ik het qua bedrag niet overdrijven (of er een limiet is, weet ik echter niet). 1.000€ of 2.000€ was nooit een probleem.
Wel krijg je alleen UNC biljetten. Als je van tevoren bestelt geven ze misschien ook gebruikte briefjes weg maar dat weet ik niet zeker.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by ludofaki »

GWR7007 wrote: Tue Aug 06, 2019 8:47 am
ludofaki wrote: Mon Aug 05, 2019 10:46 pm Dagje Duisburg, dan dagje Dortmund en vervolgens enkele dagen Berlijn.

Kun je bij de Bundesbank 'zo' geld wisselen?
Bij de Bundesbank kan dat.
Alleen zou ik het qua bedrag niet overdrijven (of er een limiet is, weet ik echter niet). 1.000€ of 2.000€ was nooit een probleem.
Wel krijg je alleen UNC biljetten. Als je van tevoren bestelt geven ze misschien ook gebruikte briefjes weg maar dat weet ik niet zeker.

Nee precies, zo heel veel was ik ook niet van plan ;)
Bij gewone banken dan?
"Ik kreeg gisteravond alleen maar :note-5: uit een automaat van jullie, kun je dat groter wisselen"
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13075
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by vermeer »

Aan de balie verschilt het enorm. Vaak zeggen ze of je ook een rekening bij de bank hebt. Heb je die niet, dan is het vaak helaas pindakaas.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by GWR7007 »

Geowne banken doe ik niet echt qua wisselen. Bij "mijn" Duitse bank hadden ze de afgelopen jaren de open kassa's helemaal verwijderd.
Aan de balie werd het meer en meer "heb je een rekenig bij ons?". Vervolgens werden gegevens in een of ander systeem ingevoerd (zeker vanwege geld witwassen en zo) totdat de bank besloot om aan de opname-storting automaten een wissel-functie te geven. Daardoor moest je als je een rekening bij die bank had bij de automaat wisselen en de rest had pech vermoed ik.

Ik zou het zo zeggen: in kleine plaatsen kan het misschien nog als een vriendelijke medewerker tegen komt. Aangezien je alleen in grote steden bent denk ik echter dat het niks wordt. Anders gewoon vragen.
Sorry dat ik je geen beter antwoord kan geven :oops:
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”