Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by ludofaki »

Dit weekend naar Griekenland. Zijn daar nog banken waar je biljet keuze hebt?
User avatar
Steda
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 11802
Joined: Mon Sep 27, 2004 10:26 am
Location: Lommel, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Steda »

groentje wrote: Mon Mar 27, 2023 11:58 am Mooie streek. Met de auto, vermoed ik? Met het openbaar vervoer lukt ook, trein tot Dinant, bus van de TEC naar Givet, dan opnieuw trein richting Charleville-Mézières. Er is een supermarkt aan het station.
Inderdaad met auto. Broer rijd. Gaan vooral wandelen en fietsen daar.
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3462
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by wally2cv »

Woensdag naar Brugge, donderdag naar snieklaas . volgende week ga ik eens naar keukenhof. achteraf spijt van, alles cashloos. ik hoop dat de prul niet werkt zoals op de huishoudbeurs zodat ik cash moest betalen .
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by JelmerS »

Slowakije in september! Heen een overnachting in Tsjechië, terug twee in Dresden.
User avatar
Steda
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 11802
Joined: Mon Sep 27, 2004 10:26 am
Location: Lommel, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Steda »

van 17/5 tot 22/5 was ik in het noorden van Frankrijk. Franse Ardennen. Mooi daar. Veel wandelen. Geen hit, maar wel een mooie 1€ terug gekregen van Monaco uit 2019.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by GWR7007 »

Sorry, dat ik dit bericht misschien in meerdere topic's neerzet maar hopelijk vergroot ik op die manier de kans dat ik goede antwoorden krijg :oops: .

Er is nog niets gepland maar misschien ga ik binnenkort voor een verlengd weekend naar :flag-be: Antwerpen.
Zijn er nog automaten waar je makkelijk aan :note-5: kunt komen over gebleven? Vroeger had je de automaten van BNP Paribas Fortis maar naar wat ik heb gelezen zijn die toch grotendeels verdwenen en KBC met 35 biljetten/keer als meest hoopgevende banken. Echter las ik de afgelopen maanden op dit forum dat ook de Belgische banken over zijn gegaan van individuele automaten naar gezamenlijk beheerde automaten waar helaas geen :note-5: in zitten :roll: .
Verder las ik dat bpost (of hoe de bank van de Belgische posterijen ook heet) intussen in sommige vestigingen automaten heeft waar veel :note-5: in één keer opgenomen kunnen worden. Zijn er ook automaten van dit type in Antwerpen? En zo ja kun je die ook met een buitenlandse pinpas (naast mijn Duitse waar ik niks mee opschiet heb ik nog een rekening bij :flag-nl: ABN-AMRO) verkrijgen?
Omdat ik niet in mijn eentje ga zullen grote EBT-avonturen er niet in zitten dus alles buiten de binnenstad (of waar je redelijkerwijs nog kunt komen zoals bijvoorbeeld de buurt van het Centraal Station) is helaas niet bereikbaar voor mij.

Mischien zijn er mensen die recentelijk nog in Antwerpen zijn geweest en/of de situatie ter plaatse goed kennen :wink:
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Niet specifiek voor Antwerpen, maar we zitten in België nog in een overgangssituatie, waar de grootbanken een gezamelijk bankautomatennetwerk aan het uitrollen zijn onder de merknaam Bancontact, maar er zijn ook nog een hoop 'eigen' automaten. Het aanbod vijfjes in de Bancontactautomaten valt doorgaans wat tegen, maar er zijn er.
De kleinbanken, waar bpost bank tot nader order toe gerekend wordt (ze zijn volledig opgekocht door BNP Paribas Fortis en vanaf volgend jaar zouden ze volledig in hun netwerk worden opgenomen), hebben hun eigen netwerk, waar ze eerder met onderlinge afspraken werken waarbij ze elkaar automaten als 'één van hun eigen' erkennen. Behalve bpost bank moet je daar doorgaans niet rekenen op iets kleiners dan €20.
In het Franstalige subforum houdt LArdennais een vrij volledige lijst bij voor de belangrijkste automaten. Veel succes!
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by GWR7007 »

groentje wrote: Wed Jun 21, 2023 2:21 am In het Franstalige subforum houdt LArdennais een vrij volledige lijst bij voor de belangrijkste automaten.
Bedankt voor de tip. Misschien heb ik niet goed gekeken maar de lijst van LArdennais lijkt -enigzins logisch uiteraard- vooral voor de Franstaligen te zijn. Voor Vlaanderen lijkt de lijst wat mij betreft onvolledig te zijn....
Volgens Google is in de binnenstad van Antwerpen een bpost ATM; deze kan ik in de lijst niet terugvinden. Ik zal waarschijnlijk langs moeten gaan en zelf moeten kijken wat erin zit :P

Nog een vraag m.b.t. de KBC: de laatste keer dat ik bij een van hun automaten geld heb opgenomen (zal in 2016 in het Brusselse zijn geweest) is al een tijdje geleden..... Zijn er ook verschillen tussen de automaten wat betreft de vulling? Volgens mij hebben alleen de opname/stortingsautomaten :note-5: toch?
groentje wrote: Wed Jun 21, 2023 2:21 amHet aanbod vijfjes in de Bancontactautomaten valt doorgaans wat tegen, maar er zijn er.
Je weet het uiteraard beter dan ik maar ik heb nog geen bericht hier op dit forum gelezen dat je ook :note-5: kunt krijgen bij Bancontact. Bij de Franstaligen las ik volgens mij een bericht (of vermoed dat het daarover ging; ik spreek toch geen Frans :mrgreen: ) waarin vreugdevol van een Bancontactautomaat werd gesproken die ook :note-10: had :lol:
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

De meeste KBC-automaten lijken me €5 te hebben, tenzij natuurlijk uitgeput.
En ja, ik ben vergeten waar, maar heb nog maar 1 Bancontactautomazt met €5 gezien, zo uit het hoofd. Erg zeldzaam, dus.
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14202
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by erasmuston »

De komende weken: Mechelen, Metz, Moezel
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Crazy Bob »

De komende weken Asker / Oslo Image, Kungshamn Image en Kopenhagen Image

Een paar biljetten scoren zou moeten lukken, zeker in Zweden met her en der euro-geldautomaten.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Denemarken is ook vrij makkelijk, heel wat banken met euro's in de automaten, en kosten die nog betaalbaar zijn (daarom nog niet goedkoop, wel, het minimumbedrag is iets van een 30 DKK, maar dat kan oplopen tot 50 DKK). Noorwegen is moeilijker, én duurder. Er zijn daar ook automaten, maar sommige met ronduit krankzinnige tarieven voor niet-klanten (denk 150-200 NOK kosten, zoals in de Sparebank1 in Ål, waar ik gelukkig aan een local kon vragen om geld te wisselen, 40 NOK was toch nog net iets betaalbaarder).
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3462
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by wally2cv »

vrijdag nog eens naar Scheveningen , ook voor bieren te proeven in de s°team . Voor nieuwjaar nog 184 bieren en heb 365 bieren op 1 jaar.

zit momenteel op 1614 bieren op untappd.
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3462
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by wally2cv »

Dinsdag ga ik op verassingstocht , zoals de naam doet vermoeden is het een verrassing waar we heen gaan .
op 4/12 ga ik naar de kerstmarkt in Köln
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
3513
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 44
Joined: Mon Mar 21, 2016 10:01 pm

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by 3513 »

Volgende maand naar Cyprus op vakantie! Nog mensen met handige tips qua banken/ATM's met biljetkeuze etc.? :)
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”