Nieuwe plaatsnamen in EBT

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by eddydevries »

In Spanje is echt nog wat werk te verzetten.
Ik heb net een biljet ingevoerd onder La Pobla del Luc, maar deze was nog niet bekend bij EBT, hoewel het een zelfstandige gemeente is.
Het heeft wel al een wikipedia-pagina.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by eddydevries »

En ik dacht er even nog eentje te hebben, maar de plaats bestond wel (alleen was het lang geleden voor het laatst gebruikt; ik denk bij de eerste keer in 2007).
Maar je zou niet zeggen dat het een Spaanse gemeente is, als je deze lijst ziet.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Burdie
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1897
Joined: Sat Nov 27, 2004 6:59 pm
Location: Ireland
Contact:

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by Burdie »

eddydevries wrote: Sat Feb 24, 2018 2:17 am In Spanje is echt nog wat werk te verzetten.
Ik heb net een biljet ingevoerd onder La Pobla del Luc, maar deze was nog niet bekend bij EBT, hoewel het een zelfstandige gemeente is.
Het heeft wel al een wikipedia-pagina.
Eddie, Ik zie meerdere spaanse plaatsen die in de maand Februari zijn ingevoerd en nog geen dot hebben. Ik wacht nog even de spaanse citymanagers af. Als de profiles nog geen dot hebben aan het begin van de volgende maand, dan zal ik er voor zorgen :-)
Personal statistics from: NIGMM / EBTST / EBTcheck 250 Hits with 2 triple :flag-ie: 3 :flag-eu: 410
list of (known by me) latest "codes_country.txt" files Blog
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3458
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by wally2cv »

PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
Burdie
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1897
Joined: Sat Nov 27, 2004 6:59 pm
Location: Ireland
Contact:

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by Burdie »

wally2cv wrote: Fri Mar 30, 2018 5:49 pm Ruitsch

https://de.wikipedia.org/wiki/Ruitsch
Zoals de Wikipedia al zegt is het een stadsdeel van Polch. Ik denk dat de Duitse Citymanager hem gaat plaatsen onder Polch.
Personal statistics from: NIGMM / EBTST / EBTcheck 250 Hits with 2 triple :flag-ie: 3 :flag-eu: 410
list of (known by me) latest "codes_country.txt" files Blog
User avatar
Velds
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 107
Joined: Fri Sep 04, 2009 12:41 am

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by Velds »

Ik heb biljetten ingevoerd voor Walem in Limburg. Hier is een Roompot vakantiepark. Nu zijn deze biljetten geplaats onder Walem in mechelen. Volgens mij is er nog geen profiel voor Walem Nederland.
User avatar
Burdie
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1897
Joined: Sat Nov 27, 2004 6:59 pm
Location: Ireland
Contact:

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by Burdie »

Velds wrote: Tue Jun 26, 2018 8:25 pm Ik heb biljetten ingevoerd voor Walem in Limburg. Hier is een Roompot vakantiepark. Nu zijn deze biljetten geplaats onder Walem in mechelen. Volgens mij is er nog geen profiel voor Walem Nederland.
Ik hoop dat hij nu goed geplaatst is :-)
Personal statistics from: NIGMM / EBTST / EBTcheck 250 Hits with 2 triple :flag-ie: 3 :flag-eu: 410
list of (known by me) latest "codes_country.txt" files Blog
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by groentje »

Ellignies-Sainte-Anne lijkt nog niet in de database te zitten. Kan iemand die eens toevoegen? Linkje naar de Wikipedia.
User avatar
Burdie
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1897
Joined: Sat Nov 27, 2004 6:59 pm
Location: Ireland
Contact:

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by Burdie »

groentje wrote: Sun Jul 15, 2018 1:24 pm Ellignies-Sainte-Anne lijkt nog niet in de database te zitten. Kan iemand die eens toevoegen? Linkje naar de Wikipedia.
Ellignies-Saint-Anne Zonder de e achter de Saint was al in de EBT bestand vanaf 20-9-2015. Postcode klopte en Google map gaf me ook Ellignies-Saint-Anne zonder de e achter de Saint, vandaar dat ik hem daaronder geplaatst had.

Naar aanleiding van deze post heb ik even terug gekeken, en kwam tot de ontdekking dat bij de eerste melding van de plaats (in 2015) geen biljetten en geen gebruikers staan aangegeven.

Een andere check of er wel of geen e achter de Saint komt, gaf me op de Engelse Wikipedia op de LIst of postal codes in Belgiuim Ellignies-Sainte-Anne met een ´e´ zo ik heb de e terug geplaatst :wink:
Personal statistics from: NIGMM / EBTST / EBTcheck 250 Hits with 2 triple :flag-ie: 3 :flag-eu: 410
list of (known by me) latest "codes_country.txt" files Blog
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by groentje »

Bedankt. Ja, er moet een e na Sainte wanneer het een vrouwelijke heilige betreft, in het Frans. Zoals het Santa Barbara, maar San José is in het Spaans. Ik vond het al vreemd dat Thumaide wel onmiddellijk herkend werd, ik was daar ook de eerste invoerder.
Voor de liefhebbers van kleine dorpjes, het nabijgelegen Wadelincourt heeft op 21/07 de jaarlijkse Ducasse, wellicht een van de beste gelegenheden om er aan biljetten te geraken.
scrtr
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3428
Joined: Tue Mar 24, 2015 5:56 am
Location: Brugge, Belgium

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by scrtr »

Dinsdag de eerste drie biljetten ingevoerd in Pottes, klein dorpje in de gemeente Celles.

Op het profiel van Pottes staat vreemd genoeg wel: Voor het eerst waargenomen op EBT: 2008-08-31.
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by De Slak »

User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by groentje »

Buiten EMU-zone zijn er natuurlijk ng massa's plaatsen, maar ze zijn vaak wel duur. Noorse banken hebben regelmatig een geldautomaat die ook EUR bevat, en soms zelfs USD, SEK, DKK en/of GBP, ook ver buiten de grote steden. Maar ze komen met een prijskaartje. Reken minstens 20, meestal 30 NOK kosten, en soms nog (veel) meer, zeker voor niet-klanten. En let ook op de wisselkoers, DNB, vrij wijdverspreid vooral in Zuid-Noorwegen, had een beperkte toeslag, maar een ongunstige wisselkoers. Spårebank1, een verzameling van lokale banken, hanteert verschillende kost per bank, maar de wisselkoers is doorgaans zeer goed. Meestal wel alleen maar €50...
Ik kon deze trip al Ål, Gjøvik en Gran toevoegen.
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14182
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by erasmuston »

User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Nieuwe plaatsnamen in EBT

Post by groentje »

Nieuwe plaats in Zweden: https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=196044350 (Norsborg, a part of Botkyrka in Greater Stockholm)
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”