Gili-ONmogelijk

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
Spelmaecker
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 6
Joined: Sun Jan 09, 2011 3:38 pm

Gili-ONmogelijk

Post by Spelmaecker »

Heeft er iemand het spelprogramma ONmogelijk gezien zaterdagavond op de Belgische zender één?
Gili had 500.000 euro aan €10-biljetten had gesigneerd met onzichtbare inkt die oplicht onder UV lampen. Twee weken voor de opname werden deze in roulatie gebracht in het Brusselse. Hij liet het deelnemende koppel een willekeurig persoon uit het publiek kiezen en deze toeschouwer moest een €10 biljet uit zijn portefeuille halen.

Gili beweerde dat zijn handtekening op dat biljet ging staan. Daarna moest het koppel kiezen of dit mogelijk was of niet.
Magie of niet, aan het begin van het programma werd duidelijk gezegd dat onder 'mogelijk' werd verstaan, dat gelijk wie onder dezelfde omstandigheden de opdracht kon uitvoeren.

Zelf dacht ik dat de handtekening er niet op ging staan... Maar toch, ze stond er op. Wat denken jullie hiervan?
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Re: Gili-ONmogelijk

Post by bhoeyb »

Toevallig zag ik het eind van het programma.
Hij hield het 'gekozen' biljet wel lang zelf vast tijdens zijn uitleg. Zou hij dat ondertussen verwisseld kunnen hebben met een biljet dat zeker getekend was?
Ik zoek in ieder geval zo snel mogelijk mijn UV-lamp op om m'n 10€s te controleren. Zijn er echt 50.000 x 10€s getekend geweest, moet ik er ooit eentje van terug vinden.
User avatar
gille
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 6784
Joined: Sat May 05, 2007 10:55 am
Location: Wiekevorst, Belgium
Contact:

Re: Gili-ONmogelijk

Post by gille »

Heb maar stukjes ervan gezien? Hoe heeft hij die 500.000 euro bedeeld dan (in Brussel)?
Wat bhoeyb zegt, kan ik best geloven dat hij het briefje heeft omgewisseld.
Brand new website: #IceBucketChallenge Videos
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14704
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Gili-ONmogelijk

Post by Fons »

Ze zijn als wisselgeld gebruikt in de bar voor het begin van de uitzending ;)
Spelmaecker
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 6
Joined: Sun Jan 09, 2011 3:38 pm

Re: Gili-ONmogelijk

Post by Spelmaecker »

bhoeyb wrote:Toevallig zag ik het eind van het programma.
Hij hield het 'gekozen' biljet wel lang zelf vast tijdens zijn uitleg. Zou hij dat ondertussen verwisseld kunnen hebben met een biljet dat zeker getekend was?
Ik zoek in ieder geval zo snel mogelijk mijn UV-lamp op om m'n 10€s te controleren. Zijn er echt 50.000 x 10€s getekend geweest, moet ik er ooit eentje van terug vinden.
Nee, hij heeft dat biljet nooit aangeraakt voor het belicht werd met UV-belichting, daarom dat ik het zo straf vind.

De biljetten zijn verdeeld via banken en supermarkten. Enfin, dat is wat ze ons wijsgemaakt hebben in de uitzending.
User avatar
packbell
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5741
Joined: Sat Mar 10, 2007 3:42 pm
Location: Wageningen (NL)

Re: Gili-ONmogelijk

Post by packbell »

Op welke site kunnen we dat filmpje zien of is dat er niet , ben erg nieuwsgierig
Rideo Ergo Sum <"Ik lach, dus ik besta">
-----> Statistieken <-----
User avatar
gille
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 6784
Joined: Sat May 05, 2007 10:55 am
Location: Wiekevorst, Belgium
Contact:

Re: Gili-ONmogelijk

Post by gille »

packbell wrote:Op welke site kunnen we dat filmpje zien of is dat er niet , ben erg nieuwsgierig
Ik vind het nergens terug...
Brand new website: #IceBucketChallenge Videos
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”