stad of gemeente(dorp) ??

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
dummybet
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 5
Joined: Sat Apr 28, 2012 9:27 pm

stad of gemeente(dorp) ??

Post by dummybet »

Hallo EBT'ers ,

Ik ben vooralsnog nieuw hier zoals je kan zien en ben nog maar een 3tal dagen actief binnen het ' tracken '.
Dus is het logisch dat sommigen zullen denken wat moet dienou weer .

Nee , ik vond er eigenlijk niet meteen iets over terug maar zoals de topic zegt.
Men vraag is geven jullie de stad op of eigenlijk echt specifiek het dorp en/of gemeente waar jullie de biljetten vandaan halen.

Ikzelf zou voorkeur nemen aan het opgeven van dorp en gemeente zodanig om nog nauwkeuriger te kunnen volgen bij eventuele hits.

Sorry voor deze vraag , maar wou enkele meningen hieromtrent.

Vriendelijke groeten van dummybet
User avatar
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3692
Joined: Tue Jun 01, 2004 12:13 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: stad of gemeente(dorp) ??

Post by BaliBennie »

Hoi Dummybet, welkom bij EBT en het forum.

We geven altijd de naam van het dorp in waar het biljet vandaan komt. Dat is veel accurater dan alleen de gemeentenaam.
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: stad of gemeente(dorp) ??

Post by De Slak »

Hey Dummybet,

Ik snap jouw opmerking en meerdere Vlamingen hebben zich die vraag al gesteld.
De oorzaak hiervan is het verschil van betekenis van een gemeente in België en Nederland.
In Nederland is een gemeente eigenlijk wat in België een stad is.
Voor België beperk ik me tot ongeveer alle plaatsen die je kan terugvinden in volgende lijst http://www.bpost.be/site/nl/docs/zipcod ... alpha.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sommigen gaan nog iets verder en geven bv. ook biljetten in onder de naam van een gehucht, persoonlijk vind ik dat iets te ver gezocht.


Groetjes,

De Slak
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: stad of gemeente(dorp) ??

Post by jrnsndrs »

Als je je in Nederland laat leiden door de blauwe komborden kun je eigenlijk niet mis zitten.
Image
Soms staat daar een gemeentenaam onder, geef ook dan gewoon de plaatsnaam in.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: stad of gemeente(dorp) ??

Post by jrnsndrs »

En ik neem aan dat ik dan in België de witte borden met een zwart stadsprofiel moet hebben?
Image
Image
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
dummybet
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 5
Joined: Sat Apr 28, 2012 9:27 pm

Re: stad of gemeente(dorp) ??

Post by dummybet »

Hartelijk bedankt voor de uitleg iedereen , bij deze weet ik nu hoe en welke plaatsen er het best ingevoerd worden :) .

En ja jrsndrs ik veronderstel dat dit wel de juiste belgische borden zijn , al wetek nou niet meteen of deze borden en plaatsnamen ook gebruikt worden als je een gehucht binnenkomt in belgie :idea: .
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: stad of gemeente(dorp) ??

Post by De Slak »

jrnsndrs wrote:En ik neem aan dat ik dan in België de witte borden met een zwart stadsprofiel moet hebben?
Image
Image
Je mag je in België wel niet blindstaren op deze borden, want deze borden staan niet op de grens van een dorp/stad, maar geven aan dat je een bebouwde kom (lees: woonzone) binnenrijdt waar de snelheid beperkt is tot 50 km/u.

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... 254-art71a" onclick="window.open(this.href);return false;
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: stad of gemeente(dorp) ??

Post by jrnsndrs »

De Slak wrote:
jrnsndrs wrote:En ik neem aan dat ik dan in België de witte borden met een zwart stadsprofiel moet hebben?
Image
Image
Je mag je in België wel niet blindstaren op deze borden, want deze borden staan niet op de grens van een dorp/stad, maar geven aan dat je een bebouwde kom (lees: woonzone) binnenrijdt waar de snelheid beperkt is tot 50 km/u.

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... 254-art71a" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat doen die blauwe borden in Nederland ook. Zie het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 op overheid.nl
Bijlage 1, sectie H

In een geval als dit hieronder gewoon Steyl ingeven en de opmerking gemeente Tegelen negeren. Overigens zetten niet alle gemeenten dat erbij.
Image
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: stad of gemeente(dorp) ??

Post by jrnsndrs »

Het kan fout gaan. Voorbeeld: In Son en Breugel staan komborden met deze naam voluit maar voor EBT zijn het twee aparte stadsprofielen. Die worden met de postcode wel goed herkend. (klik maar eens op de plaatsnaam voor dit biljet)
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”