Wat een ellende

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Wat een ellende

Post by GWR7007 »

ludofaki wrote:Die van ons buurland Niedersachsen ben ik nog niet tegen gekomen, goed om te weten dat ze allemaal dus wel aan de beurt komen :)
Ik wel :mrgreen: :mrgreen:
Maar zo vaak kom ik ze zelfs hier in Duitsland niet tegen. De afgelopen jaren kwamen ze steeds later in roulatie (om welke redenen dan ook :? :? ). Als ze er dan zijn zie je dit soort munten af en toe voordat ze na een paar maanden weer bijna compleet verdwenen zijn. En dat gebuert eigenlijk elk jaar met munten met een oplage van ~30 miljoen stuks elt jaar 8O 8O .
Die van dit jaar (Rheinland-Pfalz) heb ik, op 25 stuks na die ik bij de Bundesbank in Düsseldorf heb gehaald, ook nog nauwelijks gezien terwijl de munt in het voorjaar in roulatie werd gegeven :roll: .
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
Phinac
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1344
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:49 pm

Re: Wat een ellende

Post by Phinac »

Wat moet je met zulke hits?

Bijna altijd standaard verkeerde invoer van plaats: Cothen terwijl biljetten uit ATM Doorn komen.

Weer Cothen, terwijl het Doorn moet zijn
Phinac
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by eddydevries »

Phinac wrote:Wat moet je met zulke hits?

Bijna altijd standaard verkeerde invoer van plaats: Cothen terwijl biljetten uit ATM Doorn komen.

Weer Cothen, terwijl het Doorn moet zijn
Die voert alles in zijn plaatsnaam in (dus volgens de regels van "Where's George").

Maar is het geen "hit in serie"? Want die is al een paar keer betrapt....
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Phinac
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1344
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:49 pm

Re: Wat een ellende

Post by Phinac »

eddydevries wrote:Maar is het geen "hit in serie"? Want die is al een paar keer betrapt....
Ik heb het biljet uit de retailmix in Arnhem gehaald, dus ik denk van niet.

Wat is de lol ervan om biljetten te bedenken en zo hits te maken :evil:
Phinac
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by eddydevries »

Phinac wrote:
eddydevries wrote:Maar is het geen "hit in serie"? Want die is al een paar keer betrapt....
Ik heb het biljet uit de retailmix in Arnhem gehaald, dus ik denk van niet.
Maar dan kan hij ze toen wel in serie hebben ingevoerd.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Phinac
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1344
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:49 pm

Re: Wat een ellende

Post by Phinac »

eddydevries wrote: Maar dan kan hij ze toen wel in serie hebben ingevoerd.
Hoe kun je dat dan ontdekken? Want ik heb soms bij een atm ook een reeks van nieuwe biljetten en als een andere ebt-er daarvan er een terug vindt is het toch geen fake hit?
Phinac
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Wat een ellende

Post by ludofaki »

Al twee maand geen hit :(
Vorige maand 248 biljetten ingevoerd en deze maand ook al honderd. Statistisch gezien wordt de kans op een hit steeds groter.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

Phinac wrote:
eddydevries wrote: Maar dan kan hij ze toen wel in serie hebben ingevoerd.
Hoe kun je dat dan ontdekken? Want ik heb soms bij een atm ook een reeks van nieuwe biljetten en als een andere ebt-er daarvan er een terug vindt is het toch geen fake hit?
Misschien als je hele reeksen in één keer invoert zonder dat je die in handen hebt (gehad?)
Als jij een retail 40x5 pint wat op dat moment geen hit is en een dag later terwijl je de meeste biljetten nog in bezit hebt, heb je ineens meerdere hits, dan klopt er iets niet.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

ludofaki wrote:Al twee maand geen hit :(
Vorige maand 248 biljetten ingevoerd en deze maand ook al honderd. Statistisch gezien wordt de kans op een hit steeds groter.
Voor mij stelt dat minder voor.
Ik heb gemiddeld één keer in de 2,5 maand een hit.
Mijn laatste hit is van 9 augustus.

Maar goed, jij voert waarschijnlijk wel veel meer in natuurlijk.
Dan ligt het er nog aan welke biljetten je invoert en waar je ze uitgeeft.
Als ze dan net bij iemand in de kas of spaarpot terechtkomen, gaat het wel ff duren.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

Zojuist weer eens een retail gehaald (40 x :note-5: ) en natuurlijk gelijk nieuwsgierig ingevoerd.
Hoewel ze allemaal duidelijk gebruikt waren, helaas geen hit ertussen.
Terwijl ik 9 van de 10 keer wel een hit heb bij de retailmix.

Maar goed, wat niet is kan nog komen, ik ga volgende week op vakantie en dan zal ik een deel van de biljetten in Sauerland (Willingen en omgeving) verspreiden. Dan heb ik in ieder geval kans op 'verre' hits.

Als ik trouwens een groot aantal biljetten in mijn portemonnee doe (uit een retail bijvoorbeeld) sorteer ik ze altijd op letter.
Dan blijven de biljetten van verschillende landen een beetje bij elkaar. Bijvoorbeeld die beginnen met ZB geef ik eerst uit, daarna VA, etc.
Is dit een 'rare tic' van mij of zijn er meer mensen die dit zo doen?
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Wat een ellende

Post by GWR7007 »

JelmerS wrote:Hoewel ze allemaal duidelijk gebruikt waren, helaas geen hit ertussen.
Terwijl ik 9 van de 10 keer wel een hit heb bij de retailmix.
Bij mij was het met de retailmix in Nijmegen nog erger. En vaak kreeg ik ook nog opnieuw de door mij gestorte biljetten :twisted:
JelmerS wrote:Maar goed, wat niet is kan nog komen, ik ga volgende week op vakantie en dan zal ik een deel van de biljetten in Sauerland (Willingen en omgeving) verspreiden. Dan heb ik in ieder geval kans op 'verre' hits.
Je weet het maar nooit maar als ik jou was zou ik er niet al te veel van verwachten :roll: . De streek is niet bepaald een gebied waar veel mensen invoeren (vriendelijk gezegd).
JelmerS wrote:Als ik trouwens een groot aantal biljetten in mijn portemonnee doe (uit een retail bijvoorbeeld) sorteer ik ze altijd op letter.
Dan blijven de biljetten van verschillende landen een beetje bij elkaar. Bijvoorbeeld die beginnen met ZB geef ik eerst uit, daarna VA, etc.
Is dit een 'rare tic' van mij of zijn er meer mensen die dit zo doen?
Er zijn misschien mensen die dit doen. Ik doe het niet. Ik voer ze in de volgorde in waarin ik de biljetten krijg. En dan komen ze zo ook weer in omloop.
Ik weet van sommige gebruikers die heel veel invoeren dat ze de biljetten ook voor het invoeren sorteren. Dus dan hebben ze een (of meerdere) formulier (-en) met alleen maar Z-biljetten en ga dan zo maar door. Die moeite doe ik echter niet. Voor mij is het leuker dat een hit (mocht die er zijn) tussen biljetten van verschillende drukkers zit.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Wat een ellende

Post by De Slak »

JelmerS wrote:Als ik trouwens een groot aantal biljetten in mijn portemonnee doe (uit een retail bijvoorbeeld) sorteer ik ze altijd op letter.
Dan blijven de biljetten van verschillende landen een beetje bij elkaar. Bijvoorbeeld die beginnen met ZB geef ik eerst uit, daarna VA, etc.
Is dit een 'rare tic' van mij of zijn er meer mensen die dit zo doen?
Bij mij zitten de biljetten ook zo "geklasseerd". En eerlijk gezegd geef ik soms ook wel bewust mijn ZB- :note-5: eerst uit en houd ik zeldzamere serienummers iets langer in mijn bezit.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Alleen hits hou ik vaak wat langer bij, voor de rest geef ik behoorlijk at random uit, dan is het harder toeval al het een verre hit wordt.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Weer eens een biljet los in m'n zakken gestopt en verloren, uiteraard zonder het genoteerd te hebben. Gelukkig ging het "maar" om €5...
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

Leuk dat iedereen zo zijn eigen methode heeft! :)
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”