Wat een ellende

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by Crazy Bob »

luckbox wrote:
ludofaki wrote:
luckbox wrote:Ik zit als kleine gebruiker inmiddels al op meer dan 900 ingevoerde biljetten sinds mijn laatste hit. Mijn hitratio historisch gezien is nog steeds wel onder de 1:100. Nu weet ik wel dat er de laatste jaren minder ingevoerd wordt en dat 1:100 niet blijvend zal zijn, maar ik ben wel benieuwd of anderen dit jaar ook zoveel biljetten tussen hun hits hebben zitten. Of heb ik gewoon veel pech dat ik dit jaar bijna geen ingevoerde biljetten meer terugvindt en mijn biljetten niet teruggevonden worden?

Tussen mijn laatste 900 biljetten zaten vrijwel geen UNC biljetten, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik reken me zelf ook even als kleine gebruiker. Sinds april heb ik zo'n 900 biljetten ingevoerd. In die tijd had ik 7 hits.
Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan! Blijkbaar zit ik gewoon in een enorm slechte periode als ik in 900 biljetten geen enkele heb heb gehad, terwijl jij met ongeveer evenveel biljetten 7 hits hebt.

Zijn er nog andere mensen die statistieken hebben over hoe lang ze zonder hit zijn (geweest)? Als je veel UNC biljetten invoert dan zegt dat natuurlijk niet zoveel.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Mijn "record" is ook ruim 900 biljetten zonder hit, maar anderzijds heb ik er dan ook weer periodes tussen dat ik met 16 biljetten 3 hits kreeg. Je kunt er weinig aan veranderen, anders dan gewoon blijven invoeren :wink:
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by eddydevries »

Dat is ook het "leuke" van statistieken.

Je hebt wel een gemiddelde, maar dat zegt niets over wanneer je de volgende hit haalt.

Maar gelukkig wonen we wel in het goede land.

Dit bericht had een Spanjaard gepost op 12 december 2010:
Jes wrote:
NIG wrote:Next hit should occur at the latest 03.09.2011 (or it's a dry spell :wink: )
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Menos mal que dice "at the latest" porque si no me desanimaba... (Aunque puede que pronto cambien mis circunstancias...)
Volgens de statistieken had hij ruim een jaar eerder een hit moeten hebben.
In 2016 heeft hij ook geen hit gehad (en nog maar eentje in 2017).
Valt me mee dat hij nog meedoet.....
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Wat een ellende

Post by ludofaki »

Crazy Bob wrote:
luckbox wrote:
ludofaki wrote:
luckbox wrote:Ik zit als kleine gebruiker inmiddels al op meer dan 900 ingevoerde biljetten sinds mijn laatste hit. Mijn hitratio historisch gezien is nog steeds wel onder de 1:100. Nu weet ik wel dat er de laatste jaren minder ingevoerd wordt en dat 1:100 niet blijvend zal zijn, maar ik ben wel benieuwd of anderen dit jaar ook zoveel biljetten tussen hun hits hebben zitten. Of heb ik gewoon veel pech dat ik dit jaar bijna geen ingevoerde biljetten meer terugvindt en mijn biljetten niet teruggevonden worden?

Tussen mijn laatste 900 biljetten zaten vrijwel geen UNC biljetten, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik reken me zelf ook even als kleine gebruiker. Sinds april heb ik zo'n 900 biljetten ingevoerd. In die tijd had ik 7 hits.
Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan! Blijkbaar zit ik gewoon in een enorm slechte periode als ik in 900 biljetten geen enkele heb heb gehad, terwijl jij met ongeveer evenveel biljetten 7 hits hebt.

Zijn er nog andere mensen die statistieken hebben over hoe lang ze zonder hit zijn (geweest)? Als je veel UNC biljetten invoert dan zegt dat natuurlijk niet zoveel.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Mijn "record" is ook ruim 900 biljetten zonder hit, maar anderzijds heb ik er dan ook weer periodes tussen dat ik met 16 biljetten 3 hits kreeg. Je kunt er weinig aan veranderen, anders dan gewoon blijven invoeren :wink:
Klopt, gewoon blijven doorgaan. De waarde van de biljetten die je invoert speelt mee.
User avatar
Burdie
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1897
Joined: Sat Nov 27, 2004 6:59 pm
Location: Ireland
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by Burdie »

Postcode moet waarschijnlijk 4651 BR zijn?
Personal statistics from: NIGMM / EBTST / EBTcheck 250 Hits with 2 triple :flag-ie: 3 :flag-eu: 410
list of (known by me) latest "codes_country.txt" files Blog
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Wat een ellende

Post by GWR7007 »

Het datum van invoer is 13-11-2017 17:33:35 maar voor het laatst werd een biljet in Steenbergen ingevoerd op 18-11-2017 00:43:07. Dus dat tijd en datum niet kloppen?
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by HBoZ »

Burdie had het al gelijk gezien. 61= Halsteren, 51= Steenbergen. scheelt alleen maar een dorp verderop :P.
Van een buitenstaander kan je zo'n fout wel verwachten.
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by HBoZ »

Een aanrijding met een persoon... Net vertrok de IC 9404 uit Roosendaal met bestemming Vlissingen. Net accelererend kwam de trein abrupt tot stilstand. De conductrice meldde gelijk het voorgenoemde voorval.en dat nog een hele tijd overheen zal gaan voordat er weer nieuws is......
User avatar
wilg
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 244
Joined: Thu Oct 10, 2002 10:23 pm
Location: Warmond, Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by wilg »

Zag net op deze retailmix pagina van abn/amro dat de optie 40x5 euro
is verdwenen. Gaan ze daar ook stoppen met uitgifte van 5-jes?
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Wat een ellende

Post by GWR7007 »

Ik weet het niet maar het lijkt daar dan wel op.
Het is begrijpelijk als elke bank dezelfde soorten biljetten hanteert ( :note-10: :note-20: :note-50: ) alleen snap ik eerlijk gezegd niet waarom iemand voor een zaak veel :note-10: en :note-20: nodig heeft :? :? . :note-10: snap ik deels nog wel maar :note-20: ?? Die zou je toch gewoon door je klanten binnen krijgen terwijl de meeste winkels :note-5: nodig zouden hebben. Het zal waarschijnlijk te duur geweest zijn met :note-5: in de retailmix-automaat :roll: :roll: . Nu moeten de zakelijke klanten de biljetten dan bestellen (tegen redelijk hoge kosten neem ik aan) of de klanten "dwingen" om te pinnen :| .
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16919
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by Henk Draijer »

wilg wrote:Zag net op deze retailmix pagina van abn/amro dat de optie 40x5 euro
is verdwenen. Gaan ze daar ook stoppen met uitgifte van 5-jes?
Het tijdstip om de :note-5: jes uit de flappentap te halen is goed gekozen,
vlak voor de feestdagen waarin de winkeliers de meeste behoefte hebben aan wisselgeld.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Voor ons wel positief, ze gaan ons graag zien aankomen met een stapel :note-5:
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Wat een ellende

Post by GWR7007 »

groentje wrote:Voor ons wel positief, ze gaan ons graag zien aankomen met een stapel :note-5:
Probleem: je moet de biljetten eerst zelf ergens vandaan halen.
En als je niet dicht bij de Duitse of Belgische grens woont en daar kunt pinnen krijg je dus zelf toch ook géén :note-5: meer bij de bankautomaten in Nederland.
Even het hele verhaal vanuit het perspectief van de "gewone" klant bekeken: wil je in de [kleine] winkels niet continu munten terug krijgen moet je die bedragen pinnen :roll: . Dat is dan weer een reden om geldautomaten te sluiten (ze worden niet meer vaak genoeg gebruikt - hmmm, misschien omdat de biljetten die mensen het meest nodig hebben door de bank eruit werden gehaald :evil: ??) en mensen dus in feite te dwingen nog meer te pinnen.....
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by MDeen »

Ik kwam laatst bij mijn favoriete Volksbank in Straelen om te wisselen, stond er een nieuwe dame achter het loket en wisselen kon alleen nog maar als je een rekening bij de Volksbank had.
Dus dat gaat ook niet meer. :evil:
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by Crazy Bob »

Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”