Wat een ellende

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

JelmerS wrote:Maar goed, wat niet is kan nog komen, ik ga volgende week op vakantie en dan zal ik een deel van de biljetten in Sauerland (Willingen en omgeving) verspreiden. Dan heb ik in ieder geval kans op 'verre' hits.
Je weet het maar nooit maar als ik jou was zou ik er niet al te veel van verwachten :roll: . De streek is niet bepaald een gebied waar veel mensen invoeren (vriendelijk gezegd).
JelmerS wrote:
Zoiets had ik al gelezen in een ander topic waar het de ebt-woestijn genoemd werd.
Maar dat zegt niets want je weet nooit wie het biljet in handen krijgt, als dat toevallig ook een toerist is die het biljet mee naar huis neemt en daar pas weer uitgeeft, dan kan het biljet ineens in een heel ander land rondzwerven.

Maar goed, we gaan niet speciaal voor ebt op vakantie natuurlijk. :wink:
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by eddydevries »

JelmerS wrote:Maar goed, we gaan niet speciaal voor ebt op vakantie natuurlijk. :wink:
Ehhhh, niet ??????
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by eddydevries »

De Slak wrote:
JelmerS wrote:Als ik trouwens een groot aantal biljetten in mijn portemonnee doe (uit een retail bijvoorbeeld) sorteer ik ze altijd op letter.
Dan blijven de biljetten van verschillende landen een beetje bij elkaar. Bijvoorbeeld die beginnen met ZB geef ik eerst uit, daarna VA, etc.
Is dit een 'rare tic' van mij of zijn er meer mensen die dit zo doen?
Bij mij zitten de biljetten ook zo "geklasseerd". En eerlijk gezegd geef ik soms ook wel bewust mijn ZB- :note-5: eerst uit en houd ik zeldzamere serienummers iets langer in mijn bezit.
Ik deed dat in het begin ook (niet alleen per letter, maar ook de cijfers op volgorde). Daardoor had ik ook van een aantal drukkerijen ontdekt hoe de relatie printcode-serienummer is.
Later (toen ik ook veel meer biljetten ging invoeren) ben ik daarmee gestopt: toen had ik er de tijd niet meer voor.

Maar ik weet zo uit mijn hoofd NOG iemand die zijn biljetten sorteert: Math Murderer.
In Duitsland is hij er zo beroemd om, dat wanneer EBT-ers een aantal gesorteerde biljetten krijgen, meteen denken aan hits met hem.

Om je vraag te beantwoorden: Het is dus geen rare tic :P .
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

eddydevries wrote:
JelmerS wrote:Maar goed, we gaan niet speciaal voor ebt op vakantie natuurlijk. :wink:
Ehhhh, niet ??????
Dan had ik wel een omgeving uitgezocht waar veel ebt'ers zijn! :lol:
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

eddydevries wrote:
De Slak wrote:
JelmerS wrote:Als ik trouwens een groot aantal biljetten in mijn portemonnee doe (uit een retail bijvoorbeeld) sorteer ik ze altijd op letter.
Dan blijven de biljetten van verschillende landen een beetje bij elkaar. Bijvoorbeeld die beginnen met ZB geef ik eerst uit, daarna VA, etc.
Is dit een 'rare tic' van mij of zijn er meer mensen die dit zo doen?
Bij mij zitten de biljetten ook zo "geklasseerd". En eerlijk gezegd geef ik soms ook wel bewust mijn ZB- :note-5: eerst uit en houd ik zeldzamere serienummers iets langer in mijn bezit.
Ik deed dat in het begin ook (niet alleen per letter, maar ook de cijfers op volgorde). Daardoor had ik ook van een aantal drukkerijen ontdekt hoe de relatie printcode-serienummer is.
Later (toen ik ook veel meer biljetten ging invoeren) ben ik daarmee gestopt: toen had ik er de tijd niet meer voor.

Maar ik weet zo uit mijn hoofd NOG iemand die zijn biljetten sorteert: Math Murderer.
In Duitsland is hij er zo beroemd om, dat wanneer EBT-ers een aantal gesorteerde biljetten krijgen, meteen denken aan hits met hem.

Om je vraag te beantwoorden: Het is dus geen rare tic :P .
Wow, die Math Murderer is ook wel een topinvoerder zeg! :o Ik voel mij na ruim 2,5 jaar juist nog steeds een 'groentje'.

Maar goed, blij dat ik niet de enige ben die sorteert!
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16920
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by Henk Draijer »

eddydevries wrote:
JelmerS wrote:Maar goed, we gaan niet speciaal voor ebt op vakantie natuurlijk. :wink:
Ehhhh, niet ??????
Als wij naar een mooie omgeving kijken met een leuk vakantiehuisje om 1 of 2 weken door te brengen
begin ik gelijk te kijken of er dorpjes en gehuchten in de omgeving te vinden zijn
vanwaar ik nog geen biljetten heb ingevoerd.
Wifi is voor ons ook een vereiste.
User avatar
rocketronnie
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 361
Joined: Mon Sep 30, 2013 8:42 pm
Location: Wijchen (GLD) The Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by rocketronnie »

De retail mix sorteerde ik ook altijd op land.
Op het franse forum speel ik mee met de Draghi bingo, en moet van de 5jes alleen nog de zeldzame N009 en N016 en de pas nieuwe Y003.
Dus de laatste tijd sorteer ik snel de N en de Y ertussenuit en de rest blijft intact :lol:
A*F*C*A 34x
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

Henk Draijer wrote:
eddydevries wrote:
JelmerS wrote:Maar goed, we gaan niet speciaal voor ebt op vakantie natuurlijk. :wink:
Ehhhh, niet ??????
Als wij naar een mooie omgeving kijken met een leuk vakantiehuisje om 1 of 2 weken door te brengen
begin ik gelijk te kijken of er dorpjes en gehuchten in de omgeving te vinden zijn
vanwaar ik nog geen biljetten heb ingevoerd.
Wifi is voor ons ook een vereiste.
Ik ga niet vaak op vakantie en bij eerdere vakanties met groepsreis lag de bestemming eigenlijk al vast. Zo heb ik vorig jaar tijdens een weekend op Juist heel wat :note-10: verspreid,misschien dat sommigen er nog steeds ronddwalen. Maar omdat ik niet vaak wegga heb ik ook niet zoveel verre plaatsen in 'bezit' en is toch alles nieuw voor mij. :wink:

Dit jaar heb ik gewoon 'simpelweg' 5 accommodaties geselecteerd, allemaal in verschillende berggebieden in DLD en mijn vriendin uiteindelijk de keuze laten maken. ebt heb ik hierin dus geen rol laten spelen, maar ik zou best eens kunnen kijken hoe de plaatsen in de buurt 'scoren'.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

De eerste zijn om ergens in te voeren is inderdaad ook leuk, al wordt het steeds moeilijker, en dat zeker in Duitsland, waar per gemeente gewerkt wordt in EBT. Het is me laatst toch maar eens gelukt in Denemarken...
Last edited by groentje on Sun Sep 24, 2017 8:09 pm, edited 1 time in total.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

groentje wrote:De eerste zijn om ergens in te voeren is inderdaad ook leuk, al wordt het steeds moeilijker, en dat zeker in Duitsland, waar per gemeente gewerkt wordt in EBT. Het is me laatst toch maar eer gelukt in Denemarken...
Een paar weken geleden was ik in het dorp Zandpol (Drenthe, NL) de tweede invoerder, met het 6e biljet. Ik moet zeggen dat ik dat al een best leuke prestatie vond! :)
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Buiten eurogebied is het natuurlijk wel makkelijker om de eerste te zijn, maar ook moeilijker én duurder. Ik ben bij een 7-tal banken en wisselkantoren lang sgeweest, telkens tot €5 kosten...
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Wat een ellende

Post by ludofaki »

groentje wrote:De eerste zijn om ergens in te voeren is inderdaad ook leuk, al wordt het steeds moeilijker, en dat zeker in Duitsland, waar per gemeente gewerkt wordt in EBT. Het is me laatst toch maar eens gelukt in Denemarken...
In Italië is het volgens mij vrij eenvoudig, denk dat zeker het zuiden een stukje niemandsland is.

Dit dorpje ligt onder de rook van Rome, ik was de tweede invoerder (13/14 van de biljetten heb ik ingevoerd)
https://nl.eurobilltracker.com/profile/?city=222580
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Wat een ellende

Post by De Slak »

Ik krijg steeds meer de indruk dat het steeds moeilijker wordt om in :flag-nl: een Nationale hit te scoren.
Kan dit zijn omdat Nederlanders veel vaker pinnen dan bv. Belgen en Duitsers?

Mijn 9 laatste actieve hits in NL zijn allemaal internationale hits.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Wat een ellende

Post by GWR7007 »

De Slak wrote:Ik krijg steeds meer de indruk dat het steeds moeilijker wordt om in :flag-nl: een Nationale hit te scoren.
Kan dit zijn omdat Nederlanders veel vaker pinnen dan bv. Belgen en Duitsers?

Mijn 9 laatste actieve hits in NL zijn allemaal internationale hits.
Ik denk dat het pinnen zeker een deel uitmaakt dat het blijkbaar moeilijker wordt (als Duitser in Duitsland die af en toe in Nederland biljetten invoert kan ik er niet écht iets over zeggen omdat mijn biljetten uit Duitsland in NL terug worden gevonden).
Ik kan mij ook voorstellen dat het aan de banken ligt. :note-5: krijg je blijkbaar nauwelijks meer en dan moet je die biljetten of in :flag-be: of in :flag-de: pinnen. Als je ze in NL weer in omloop brengt en ze daar ook weer worden ingevoerd zijn het uiteraard internationale hits.
Maar ik merk het ook dat er nauwelijks nationale hits zijn. In totaal heb ik 59 hits met Nederland. Het merendeel zijn natuurlijk :flag-nl: - :flag-de: hits echter zitten er 10 nationale hits tussen (en eentje waar ik het biljet in Frankrijk kreeg maar in Nijmegen heb gestort).
Als je het bekijkt kun je hoe dan ook stellen dat het minder wordt. Onlangs (nou ja, in mei dan :roll: ) heb ik meerdere keren de retailmix in Amsterdam gehaald. Er zaten 5 hits tussen waarvan maar één nationaal was. De rest waren 1x :flag-de: en 3x :flag-be: (waarvan twee met Fons dus eerder een gepind in het buitenland maar in Nederland uitgegeven).
En ik zit nog steeds te wachten op mijn eerste hit met Enschede. Na 208 biljetten (goed een redelijk groot deel zijn :note-20: omdat ik daar mijn Duitse hit- :note-5: wissel) maar het is wel vervelend.
Ik hoef ook niet per se nu een hit met Enschede te hebben. Na ~3 weken zonder hit ben ik al blij als ik überhaupt weer een hit scoor. De 200x :note-5: die ik vandaag heb ingevoerd hebben helaas niets opgeleverd :cry: ...
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by Fons »

De Slak wrote:Ik krijg steeds meer de indruk dat het steeds moeilijker wordt om in :flag-nl: een Nationale hit te scoren.
Kan dit zijn omdat Nederlanders veel vaker pinnen dan bv. Belgen en Duitsers?

Mijn 9 laatste actieve hits in NL zijn allemaal internationale hits.

Aan biljetten geraken is niet het grootste probleem, bij de meeste banken kan je nog gewoon bestellen. Maar de biljetten storten kost geld als je dit meer dan 6 keer per jaar doet. Voor de meeste mensen geen probleem maar voor deze hobby wel iets lastiger.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”