Wat een ellende

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by HBoZ »

Fons wrote:
De Slak wrote:Ik krijg steeds meer de indruk dat het steeds moeilijker wordt om in :flag-nl: een Nationale hit te scoren.
Kan dit zijn omdat Nederlanders veel vaker pinnen dan bv. Belgen en Duitsers?

Mijn 9 laatste actieve hits in NL zijn allemaal internationale hits.

Aan biljetten geraken is niet het grootste probleem, bij de meeste banken kan je nog gewoon bestellen. Maar de biljetten storten kost geld als je dit meer dan 6 keer per jaar doet. Voor de meeste mensen geen probleem maar voor deze hobby wel iets lastiger.
Eind vorig jaar is dat omslagpunt bereikt (meer dan 50% electronisch). Ook heeft de rabobank een andere geldleverancier gekregen waardoor :note-5: niet meer standaard in het pakket zit. Je kan ze nog wel bestellen met een bijdrage per bestelling.
Bij de ing kan je ook :note-5: bestellen maar met ook een bepaald minimum aan aantal briefjes en die liggen dan 5 werkdagen later pas klaar!

Nog meer ellende voor klanten van de Ing die hun rekening hebben omgezet naar het digitale oranje pakket, hiervan gaan het aantal stortingen in 2018 omlaag naar slechts 4x per jaar. Daarnaast gaan de rekeningkosten ook weer flink omhoog... :cry:




Lang leve de retail-atm in Bergen :mrgreen:
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by MM8_NL »

Fons wrote:
De Slak wrote:Ik krijg steeds meer de indruk dat het steeds moeilijker wordt om in :flag-nl: een Nationale hit te scoren.
Kan dit zijn omdat Nederlanders veel vaker pinnen dan bv. Belgen en Duitsers?

Mijn 9 laatste actieve hits in NL zijn allemaal internationale hits.

Aan biljetten geraken is niet het grootste probleem, bij de meeste banken kan je nog gewoon bestellen. Maar de biljetten storten kost geld als je dit meer dan 6 keer per jaar doet. Voor de meeste mensen geen probleem maar voor deze hobby wel iets lastiger.
Vanaf 2018 bij de ING slechts 4 keer per jaar gratis. De andere banken zullen wel volgen. :|
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Wat een ellende

Post by De Slak »

MM8_NL wrote:
Fons wrote:
De Slak wrote:Ik krijg steeds meer de indruk dat het steeds moeilijker wordt om in :flag-nl: een Nationale hit te scoren.
Kan dit zijn omdat Nederlanders veel vaker pinnen dan bv. Belgen en Duitsers?

Mijn 9 laatste actieve hits in NL zijn allemaal internationale hits.

Aan biljetten geraken is niet het grootste probleem, bij de meeste banken kan je nog gewoon bestellen. Maar de biljetten storten kost geld als je dit meer dan 6 keer per jaar doet. Voor de meeste mensen geen probleem maar voor deze hobby wel iets lastiger.
Vanaf 2018 bij de ING slechts 4 keer per jaar gratis. De andere banken zullen wel volgen. :|
Persoonlijk vind ik dit goed nieuws. Niet omdat er hier dan veel ebt'ers minder biljetten gaan invoeren, maar ik hoop dat sommigen dan iets creatiever gaan eurobilltracken. Ik erger me soms aan het feit dat er nogal vaak KBC=> KBC en Belfius => Belfius hits gescoord worden door een select clubje, nl. diegene die eigenlijk van het pinnen & storten een sport hebben gemaakt. Volgens de regels van het spel is hier inderdaad niets mis mee, maar het geeft een vertekend beeld aan andere eurobilltrackers, die dit niet doen en dan vooral voor de nieuwkomers. Het lijkt dan dat een hit scoren vrij eenvoudig is, als je sommige op een paar minuten tijd meerdere hits ziet scoren, maar dat valt dan erg tegen als je enkel de biljetten uit je portefeuille invoert. Ik denk dat hierdoor er ook veel snel ontmoedigd zijn en er vrij vlug mee ophouden.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

Om mee te gaan in de bankendiscussie: ik neem sowieso wekelijks geld op. Eerder deed ik een bepaalde activiteit op donderdagavonden, vlakbij een Rabo ATM en nam ik biljetten mee terug die ik dan thuis gelijk invoerde. Later ben ik deze activiteit gaan minderen en besloot ik daar op zaterdagen langs te rijden omdat ik er dan toch boodschappen in de buurt doe. Ik vond deze ATM ideaal wegens de biljettenkeuze en uitgave van :note-5:. Helaas moesten criminelen hier een eind aan maken door een plofkraak uit te voeren. Deze Rabo-ATM was tevens, vooral in de begintijd, een echte 'hitmachine' voor mij!

Nu neem ik voor het gemak, omdat ik daar het dichtste bij woon en dagelijks langs kom, meestal bij de ING ATM in de wijk waar ik woon geld op. Niet echt ideaal omdat je geen biljettenkeuze kunt doen, maar omrijden zit er vaak wegens gebrek aan tijd niet in. Dus ja, ik voer nu vaker :note-50: in waar ik weinig hits op krijg, het voordeel daarvan is dat ik die wel weer uit kan geven en het kleinere wisselgeld weer hits kunnen worden.

Geld storten en gelijk weer opnemen doe ik eigenlijk nooit, maar volgens mij moet je daar bij mijn eigen bank (ABN) ook standaard voor betalen. En ja, ABN zit ik al mijn leven lang en dat laat ik ook lekker zo. Ook vind ik het sowieso leuker om geld op te nemen en de biljetten te verspreiden in de plaatsen waar ik regelmatig kom (voornamelijk regio Noord-Nederland). Het krijgen van een (passieve) hit duurt dan misschien iets langer, maar ik weet wel zeker dat het 'echtere' hits zijn.

Verder zit binnen in de ABN AMRO in Emmen een retailmix automaat (links) en daar neem ik dus wel eens 40x :note-5: op om zo toch nog genoeg :note-5: te kunnen bemachtigen.
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by HBoZ »

JelmerS wrote:Om mee te gaan in de bankendiscussie: ik neem sowieso wekelijks geld op. Eerder deed ik een bepaalde activiteit op donderdagavonden, vlakbij een Rabo ATM en nam ik biljetten mee terug die ik dan thuis gelijk invoerde. Later ben ik deze activiteit gaan minderen en besloot ik daar op zaterdagen langs te rijden omdat ik er dan toch boodschappen in de buurt doe. Ik vond deze ATM ideaal wegens de biljettenkeuze en uitgave van :note-5:. Helaas moesten criminelen hier een eind aan maken door een plofkraak uit te voeren. Deze Rabo-ATM was tevens, vooral in de begintijd, een echte 'hitmachine' voor mij!

Nu neem ik voor het gemak, omdat ik daar het dichtste bij woon en dagelijks langs kom, meestal bij de ING ATM in de wijk waar ik woon geld op. Niet echt ideaal omdat je geen biljettenkeuze kunt doen, maar omrijden zit er vaak wegens gebrek aan tijd niet in. Dus ja, ik voer nu vaker :note-50: in waar ik weinig hits op krijg, het voordeel daarvan is dat ik die wel weer uit kan geven en het kleinere wisselgeld weer hits kunnen worden.

Geld storten en gelijk weer opnemen doe ik eigenlijk nooit, maar volgens mij moet je daar bij mijn eigen bank (ABN) ook standaard voor betalen. En ja, ABN zit ik al mijn leven lang en dat laat ik ook lekker zo. Ook vind ik het sowieso leuker om geld op te nemen en de biljetten te verspreiden in de plaatsen waar ik regelmatig kom (voornamelijk regio Noord-Nederland). Het krijgen van een (passieve) hit duurt dan misschien iets langer, maar ik weet wel zeker dat het 'echtere' hits zijn.

Verder zit binnen in de ABN AMRO in Emmen een retailmix automaat (links) en daar neem ik dus wel eens 40x :note-5: op om zo toch nog genoeg :note-5: te kunnen bemachtigen.
Wel jammer dat je geen gebruik maakt, als particulier, van je stortingsrecht.Dit kan je bij de abn 6x per jaar doen zonder kosten, de 7e keer betaal je er pas voor. Voor munten hoef je bij de ABN ook niet te betalen zolang je maar onder de 50 euro zit.

Mijn ellende:
Afgelopen keer in Stabroek weer paar muntjes op straat gevonden. Wel geteld 3 stuks met een waarde van 7 cent :roll: Helaas wel een Beatrix munt van 1cent uit 2013 die in de drab lag. Daardoor geheel bruin geoxideerd en helaas verscheidene roestblaasjes op het muntje en dat op een muntje waar er maar 200.000 stuks van zijn geslagen :evil:
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: Wat een ellende

Post by arjanvs »

De Slak wrote:Ik krijg steeds meer de indruk dat het steeds moeilijker wordt om in :flag-nl: een Nationale hit te scoren.
Kan dit zijn omdat Nederlanders veel vaker pinnen dan bv. Belgen en Duitsers?

Mijn 9 laatste actieve hits in NL zijn allemaal internationale hits.
Ik heb ook het gevoel vandaag weer geen hit nu na 2 weken en ruim 700 biljetten verder nog steeds geen hit :evil:
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Een paar dagen geleden, gepakt als een muilezel, bijna 10 km naar een Frans dorpje gewandeld om te proberen er een biljet te scoren (Eloise, bij Bellegarde), maar het hotel-restaurant was (definitief?) gesloten en verder ook geen mogelijkheid gezien. Met de bus teruggekeerd, maar ook de chauffeur kon me niet helpen. Vergeefse moeite, dus...
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by eddydevries »

groentje wrote:Een paar dagen geleden, gepakt als een muilezel, bijna 10 km naar een Frans dorpje gewandeld om te proberen er een biljet te scoren (Eloise, bij Bellegarde), maar het hotel-restaurant was (definitief?) gesloten en verder ook geen mogelijkheid gezien. Met de bus teruggekeerd, maar ook de chauffeur kon me niet helpen. Vergeefse moeite, dus...
Op deze verzorgingsplaats is niets te halen, maar de naastliggende tolpoort ligt nog net binnen Eloise.
Maar daar heb je alleen wat aan als je met de auto bent.
Volgens de website via Google maps van het hotel zou je kunnen reserveren, maar als je op de website klikt die op die site getoont wordt bestaat die website niet. Omdat de facebookpagina ook een ander adres aangeeft, denk ik dat het hotel tot een keten behoort (behoorde). Dus het zou best gesloten kunnen zijn.

Nu dacht ik verderop nog een paar winkels te zien, maar de sportwinkel is volgens mij alleen een webwinkel (dus niet te bezoeken). De andere winkel heeft wel normale openingstijden, maar dat is een meubelzaak. Ik heb het idee dat je daar niet makkelijk aan biljetten zou kunnen komen.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Dat hotel is inderdaad gesloten, er hing een papier aan de deur. Die meubelzaak heb ik ook gezien, maar ik heb mezelf dezelfde bedenking gemaakt, die sportwinkel zou wel eens een mogelijkheid geweest kunnen zijn, maar die heb ik telaat ontdekt. En de bus die ik nam had geen briefjes terug, ergens logisch met een tarief van 1,5 euro, ongeacht de afstand.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

Gister als wisselgeld op diverse plaatsen in Emmen kreeg ik overal oude biljetten terug. 3x :note-20: en 1x :note-10:.

Ik had dus goede hoop op hits, maar helaas bleven die uit...
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Wat een ellende

Post by luckbox »

Ik zit als kleine gebruiker inmiddels al op meer dan 900 ingevoerde biljetten sinds mijn laatste hit. Mijn hitratio historisch gezien is nog steeds wel onder de 1:100. Nu weet ik wel dat er de laatste jaren minder ingevoerd wordt en dat 1:100 niet blijvend zal zijn, maar ik ben wel benieuwd of anderen dit jaar ook zoveel biljetten tussen hun hits hebben zitten. Of heb ik gewoon veel pech dat ik dit jaar bijna geen ingevoerde biljetten meer terugvindt en mijn biljetten niet teruggevonden worden?

Tussen mijn laatste 900 biljetten zaten vrijwel geen UNC biljetten, dus daar kan het niet aan liggen.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Ik zit nog steeds aan een hitratio van 1:82... Da's meer dan behoorlijk, lijkt me. Ik voer wel voornamelijk in in België, waar de banken nog altijd iets minder EBT-vijandig zijn.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Wat een ellende

Post by ludofaki »

luckbox wrote:Ik zit als kleine gebruiker inmiddels al op meer dan 900 ingevoerde biljetten sinds mijn laatste hit. Mijn hitratio historisch gezien is nog steeds wel onder de 1:100. Nu weet ik wel dat er de laatste jaren minder ingevoerd wordt en dat 1:100 niet blijvend zal zijn, maar ik ben wel benieuwd of anderen dit jaar ook zoveel biljetten tussen hun hits hebben zitten. Of heb ik gewoon veel pech dat ik dit jaar bijna geen ingevoerde biljetten meer terugvindt en mijn biljetten niet teruggevonden worden?

Tussen mijn laatste 900 biljetten zaten vrijwel geen UNC biljetten, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik reken me zelf ook even als kleine gebruiker. Sinds april heb ik zo'n 900 biljetten ingevoerd. In die tijd had ik 7 hits.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Wat een ellende

Post by GWR7007 »

Sinds mijn laatste hit twee weken geleden heb ik al 609 biljetten ingevoerd (waarvan 200 UNC :note-5: van de Nationale Bank van Duitsland in Keulen). Sindsdien heb ik helaas geen enkele hit (noch actief noch passief) gehad. Qua score was oktober beter en er waren ook andere maanden waar ik geregeld passieve hits had lijkt mij tenminste :?
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Wat een ellende

Post by luckbox »

ludofaki wrote:
luckbox wrote:Ik zit als kleine gebruiker inmiddels al op meer dan 900 ingevoerde biljetten sinds mijn laatste hit. Mijn hitratio historisch gezien is nog steeds wel onder de 1:100. Nu weet ik wel dat er de laatste jaren minder ingevoerd wordt en dat 1:100 niet blijvend zal zijn, maar ik ben wel benieuwd of anderen dit jaar ook zoveel biljetten tussen hun hits hebben zitten. Of heb ik gewoon veel pech dat ik dit jaar bijna geen ingevoerde biljetten meer terugvindt en mijn biljetten niet teruggevonden worden?

Tussen mijn laatste 900 biljetten zaten vrijwel geen UNC biljetten, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik reken me zelf ook even als kleine gebruiker. Sinds april heb ik zo'n 900 biljetten ingevoerd. In die tijd had ik 7 hits.
Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan! Blijkbaar zit ik gewoon in een enorm slechte periode als ik in 900 biljetten geen enkele heb heb gehad, terwijl jij met ongeveer evenveel biljetten 7 hits hebt.

Zijn er nog andere mensen die statistieken hebben over hoe lang ze zonder hit zijn (geweest)? Als je veel UNC biljetten invoert dan zegt dat natuurlijk niet zoveel.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”