Wat een ellende

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16920
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by Henk Draijer »

Afgelopen week ben ik in Oegstgeest, Hoofddorp, Haarlem en Beverwijk geweest en overal kwamen er nog :note-5: jes uit de flappentap. :D
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: Wat een ellende

Post by arjanvs »

Henk Draijer wrote:
wilg wrote:Zag net op deze retailmix pagina van abn/amro dat de optie 40x5 euro
is verdwenen. Gaan ze daar ook stoppen met uitgifte van 5-jes?
Het tijdstip om de :note-5: jes uit de flappentap te halen is goed gekozen,
vlak voor de feestdagen waarin de winkeliers de meeste behoefte hebben aan wisselgeld.
Het is voor de winkeliers het hele jaar een probleem.
Bij de Appie weten ze al daar komt de man met de :note-5: jes aan.
Zijn ze bijna allemaal blij mee
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Wat een ellende

Post by GWR7007 »

Henk Draijer wrote:Afgelopen week ben ik in Oegstgeest, Hoofddorp, Haarlem en Beverwijk geweest en overal kwamen er nog :note-5: jes uit de flappentap. :D
Dus misschien is het misschien vals alarm dat ze met de :note-5: stoppen? Want anders kunnen ze meteen met het retailmix concept stoppen :roll:
Begin januari kom ik waarschijnlijk ook nog bij een retailmix-ATM langs. Alleen waar weet ik nog niet (ik ga samen met een kennis met een van die goedkope treinkaartjes voor een dagtrip naar een grotere stad die met de trein bereikbaar is). Ik hoop dat ik daar dan wel nog :note-5: krijg :wink: .
Ik zal in elk geval vermelden wat de uitkomst was :P .
arjanvs wrote: Het is voor de winkeliers het hele jaar een probleem.
Bij de Appie weten ze al daar komt de man met de :note-5: jes aan.
Zijn ze bijna allemaal blij mee
Op kleinere schaal doe ik hetzelfde op de Zaterdagse weekmarkt in Enschede.
Daar wissel ik eingelijk regelmatig bij "mijn" kaasboer en snackkraam 20€ in :note-5: per kraam. Meestal mijn :note-5: -hits (in de hoop dat het triples worden) of andere bijzondere combinaties :mrgreen: . Tot nu toe echter zonder succes.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Vanochtend €15 wisselgeld laten liggen/uit mijn zakken gevallen. Uiteraard nog niet ingegeven.
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Wat een ellende

Post by Tjariet »

Ik zie dat de eerste melding van het verdwijnen van de vijfjes al dateert van bijna een maand geleden. Ik ben de afgelopen 8 dagen in Breda, Rijswijk, Voorburg en Utrecht bij de retail geweest, en overal kwamen er nog minimaal 160 uit. Misschien worden er geen vijfjes meer bijgevuld, maar is de automaat nog wel zo ingesteld dat gestorte vijfjes nog kunnen worden uitgegeven in opnames?
Greennote
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 11
Joined: Wed Jan 22, 2014 1:08 pm

Re: Wat een ellende

Post by Greennote »

Op Schiphol komen er overigens ook nog 'gewoon' :note-100: uit de automaten van de ABN, is dit op andere plekken ook nog zo of is dit het laatste 100jes bolwerk van de ABN?
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by Crazy Bob »

Tjariet wrote:
Ik zie dat de eerste melding van het verdwijnen van de vijfjes al dateert van bijna een maand geleden. Ik ben de afgelopen 8 dagen in Breda, Rijswijk, Voorburg en Utrecht bij de retail geweest, en overal kwamen er nog minimaal 160 uit. Misschien worden er geen vijfjes meer bijgevuld, maar is de automaat nog wel zo ingesteld dat gestorte vijfjes nog kunnen worden uitgegeven in opnames?
Ik zal 2 januari a.s. de Coolsingel alhier eens met een bezoek vereren, kijken hoe de situatie daar is.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Wat een ellende

Post by Elmo »

Tjariet wrote:
Ik zie dat de eerste melding van het verdwijnen van de vijfjes al dateert van bijna een maand geleden. Ik ben de afgelopen 8 dagen in Breda, Rijswijk, Voorburg en Utrecht bij de retail geweest, en overal kwamen er nog minimaal 160 uit. Misschien worden er geen vijfjes meer bijgevuld, maar is de automaat nog wel zo ingesteld dat gestorte vijfjes nog kunnen worden uitgegeven in opnames?
Ik heb afgelopen twee weken zowel in Woerden, Oegstgeest als in Amsterdam-Dam 320x :note-5: kunnen krijgen, dus ik denk dat ze gewoon nog worden bijgevuld. Het lijkt me sterk dat winkeliers en horeca en masse :note-5: storten, meestal willen ze ze maar al te graag hebben.

EDIT: Amsterdam-Dam is een gewone ATM, dus ik weet zeker dat ze nog worden bijgevuld. De grote vraag is dus: hoe lang blijft dit zo?
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: Wat een ellende

Post by arjanvs »

Elmo wrote:
Tjariet wrote:
Ik zie dat de eerste melding van het verdwijnen van de vijfjes al dateert van bijna een maand geleden. Ik ben de afgelopen 8 dagen in Breda, Rijswijk, Voorburg en Utrecht bij de retail geweest, en overal kwamen er nog minimaal 160 uit. Misschien worden er geen vijfjes meer bijgevuld, maar is de automaat nog wel zo ingesteld dat gestorte vijfjes nog kunnen worden uitgegeven in opnames?
Ik heb afgelopen twee weken zowel in Woerden, Oegstgeest als in Amsterdam-Dam 320x :note-5: kunnen krijgen, dus ik denk dat ze gewoon nog worden bijgevuld. Het lijkt me sterk dat winkeliers en horeca en masse :note-5: storten, meestal willen ze ze maar al te graag hebben.

EDIT: Amsterdam-Dam is een gewone ATM, dus ik weet zeker dat ze nog worden bijgevuld. De grote vraag is dus: hoe lang blijft dit zo?
Welke bank is dat op de dam ? Het kantoor van de Rabo ?
Ik heb in Hilversum ook nog gewoon :note-5: jes gepind
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by vermeer »

GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Wat een ellende

Post by GWR7007 »

Elmo wrote: EDIT: Amsterdam-Dam is een gewone ATM, dus ik weet zeker dat ze nog worden bijgevuld. De grote vraag is dus: hoe lang blijft dit zo?
Is er onlangs nog iemand bij deze automaat langs geweest?
Er staat namelijk in de ABN AMRO lijst met de retailmix-locaties dat deze automaat niet (meer) 24/7 beschikbaar is terwijl ik dacht dat er vroeger in de lijst stond dat deze wél 24/7 beschikbaar is. Eigenlijk moet 'ie wel 24/7 beschikbaar zijn, toch? Wat dat lijkt mij eigenlijk de bedoeling van een buitenautomaat te zijn. Of wordt deze automaat 's nachts uitgeschakeld/niet toegankelijk gemaakt zoals ze dat in Duitsland op veel plekken tussen 1 uur en 5 uur 's nachts doen?
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by MM8_NL »

GWR7007 wrote:
Elmo wrote: EDIT: Amsterdam-Dam is een gewone ATM, dus ik weet zeker dat ze nog worden bijgevuld. De grote vraag is dus: hoe lang blijft dit zo?
Is er onlangs nog iemand bij deze automaat langs geweest?
Er staat namelijk in de ABN AMRO lijst met de retailmix-locaties dat deze automaat niet (meer) 24/7 beschikbaar is terwijl ik dacht dat er vroeger in de lijst stond dat deze wél 24/7 beschikbaar is. Eigenlijk moet 'ie wel 24/7 beschikbaar zijn, toch? Wat dat lijkt mij eigenlijk de bedoeling van een buitenautomaat te zijn. Of wordt deze automaat 's nachts uitgeschakeld/niet toegankelijk gemaakt zoals ze dat in Duitsland op veel plekken tussen 1 uur en 5 uur 's nachts doen?
Deze automaat was altijd binnen en afgelopen jaar naar buiten geplaatst op een onhandige plaats, de meest rechter als je op het Damrak staat. Misschien terug naar binnen?

Opmerking over Volendam. Daar is de ABN binnen maar alleen op de dagen dinsdag, donderdag en zaterdag dicht. :( In de toekomst helemaal gesloten?

Zaandam staat er nog tussen maar volgens mij was daar de retail verdwenen enkele jaren geleden. Weer terug?
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by Crazy Bob »

Crazy Bob wrote:
Tjariet wrote:
Ik zie dat de eerste melding van het verdwijnen van de vijfjes al dateert van bijna een maand geleden. Ik ben de afgelopen 8 dagen in Breda, Rijswijk, Voorburg en Utrecht bij de retail geweest, en overal kwamen er nog minimaal 160 uit. Misschien worden er geen vijfjes meer bijgevuld, maar is de automaat nog wel zo ingesteld dat gestorte vijfjes nog kunnen worden uitgegeven in opnames?
Ik zal 2 januari a.s. de Coolsingel alhier eens met een bezoek vereren, kijken hoe de situatie daar is.
Gisteren gaf de automaat (Coolsingel Rotterdam, binnen, meest rechtse) als enige retailmix-optie iets met twintigjes, dus noch vijfjes noch tientjes. Ik heb mogelijk morgen wel even tijd om nogmaals te kijken.
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by MM8_NL »

Ga zo naar het Leidseplein, even kijken wat er nog is
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Wat een ellende

Post by eddydevries »

Crazy Bob wrote:
Crazy Bob wrote:
Tjariet wrote:
Ik zie dat de eerste melding van het verdwijnen van de vijfjes al dateert van bijna een maand geleden. Ik ben de afgelopen 8 dagen in Breda, Rijswijk, Voorburg en Utrecht bij de retail geweest, en overal kwamen er nog minimaal 160 uit. Misschien worden er geen vijfjes meer bijgevuld, maar is de automaat nog wel zo ingesteld dat gestorte vijfjes nog kunnen worden uitgegeven in opnames?
Ik zal 2 januari a.s. de Coolsingel alhier eens met een bezoek vereren, kijken hoe de situatie daar is.
Gisteren gaf de automaat (Coolsingel Rotterdam, binnen, meest rechtse) als enige retailmix-optie iets met twintigjes, dus noch vijfjes noch tientjes. Ik heb mogelijk morgen wel even tijd om nogmaals te kijken.
Als ik er vanavond vijfjes stort, weten we zeker dat ze erin zitten :wink: .
Het zal me echter niet lukken om er voor sluitingstijd te zijn.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”