Wat een ellende

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Wat een ellende

Post by mrfeanfan »

ludofaki wrote: Thu Mar 08, 2018 8:32 pm
JelmerS wrote: Sat Mar 03, 2018 8:36 pm
ludofaki wrote: Sun Feb 25, 2018 11:38 am
mrfeanfan wrote: Tue Feb 20, 2018 1:14 pm
GWR7007 wrote: Sun Feb 18, 2018 9:29 pm Gisteren bij de Albert Heijn in Enschede wilde ik 5cent met 2x2cent en 1x1 cent betalen (ik maak er een sport van om Nederlandse eurocenten van 1 en 2 cent weer in Nederland uit te geven ook al zullen ze weer ergens anders in omloop komen).
Echter weigerde het meisje aan de kassa de munten te accepteren :? :?
Hoewel ik zei dat ze gewoon wettig betaalmiddel zijn en ook dat ik vorig jaar in Nijmegen bij een AH een keer 5 cent in dit soort kleintjes terug kreeg...
Nee, ze weigerde stellig de munten aan te nemen. Ik wilde de eerstvolgende trein terug naar Münster pakken dus had ik geen tijd om er een discussie over te beginnen (de volgende keer dan wél).
Later op de website gekeken of er iets over stond en inderdaad staat er dat men er nog gewoon mee kan betalen. Ik had ook niets anders verwacht.
Dus AH in Enschede, Van Heekplein: "I'll be back :twisted: :twisted: "
Ik ben een keer gewoon de winkel uitgelopen (en boodschappen latrn staan) omdat ze mijn muntjes weigerden ..
Ik heb er een keer mee gedreigd, toen er een lange rij achter me stond. Het was x euro en 63 cent. En ik gaf dus 63, geen 65.
Vanavond bij de Jumbo in Emmen-Emmerhout eens de 'proef op de som' genomen. Ik had nog wat 2-centjes vanuit Duitsland. Ik moest 2,24 betalen en betaalde dat bedrag dus precies. Er werd tot mijn verbazing (n.a.v. de verhalen hier) totaal niet moeilijk over gedaan.

Dit was bij een Hoogvliet.
Jumbo doet niet moeilijk, alleen €500 nemen ze niet aan. Waar wat van te zeggen is voor een supermarkt.
Ik heb geen probleem met het weigeren van 0.01, 0.02 :note-100: :note-200: :note-500: maar dan ben je als winkel "verplicht" aan je klanten een sticker oid als meldong te hebben
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Wat een ellende

Post by JelmerS »

Ooit een keer bij Emté namen ze zelfs geen :note-50: aan. Ik had ook maar voor 6 euro aan boodschappen, maar toch... Had net een :note-50: gepind en écht niet kleiner, kun je die 6 euro niet pinnen?? Echt, wat een klantvriendelijkheid...

Die ervaring had ik overigens toen ik nog geen ebt’er was.

Dat men :note-200: en :note-500: bij bijna alle winkels niet aanneemt is algemeen bekend. Maar wat ik me wel afvraag... Stel je hebt écht voor 200 of 500 euro aan boodschappen, hoewel... Wel wat veel, maar dan hoeven ze nauwelijks wisselgeld te geven, het biljet gaat in veel gevallen gelijk in de ‘tunnel’ en het biljet wordt met een apparaat gecheckt op echtheid. Dan kunnen ze er toch geen probleem van maken?

Ik heb ooit wel een keer iemand die voor 100 euro aan boodschappen had ook met een :note-100: zien betalen.
Greennote
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 11
Joined: Wed Jan 22, 2014 1:08 pm

Re: Wat een ellende

Post by Greennote »

Over 100, 200 en 500 wordt door winkeliers echt niet moeilijk gedaan. Het moet gewoon in verhouding staan. 100 biljetten zijn echt niet zo zeldzaam. Als je een paar schoenen van 100+ euro wil betalen zal er vrijwel niemand moeilijk over doen. Nederlanders moeten echt is ophouden met die onzin. Al moet ik zeggen dat veel mensen zich dit zelf ook aanpraten hoor. Ik hoor regelmatig mensen roepen: een 100je kan je NERGENS kwijt, nou de appie, Jumbo of Hema nemen deze zonder te knipperen aan hoor...
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Wat een ellende

Post by ludofaki »

Greennote wrote: Sat Mar 10, 2018 3:56 pm Over 100, 200 en 500 wordt door winkeliers echt niet moeilijk gedaan. Het moet gewoon in verhouding staan. 100 biljetten zijn echt niet zo zeldzaam. Als je een paar schoenen van 100+ euro wil betalen zal er vrijwel niemand moeilijk over doen. Nederlanders moeten echt is ophouden met die onzin. Al moet ik zeggen dat veel mensen zich dit zelf ook aanpraten hoor. Ik hoor regelmatig mensen roepen: een 100je kan je NERGENS kwijt, nou de appie, Jumbo of Hema nemen deze zonder te knipperen aan hoor...

Klopt, ik heb met :note-100: een keer problemen gehad, toen ik €75 uitgaf bij de Bruna. Toen maar 2x :note-50: gegeven.

Andere biljetten nooit problemen mee gehad. Met :note-500: een paar sokken betalen bij de Primark kan niet, maar als bij een wat duurdere zaak twee broeken, wat overhemden en een vest koopt nemen ze hem echt wel aan. Been there, done that ;)
niels20020
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 64
Joined: Fri Feb 16, 2018 7:34 pm

Re: Wat een ellende

Post by niels20020 »

Ik stond vandaag op Rotterdam Centraal met een tientje in m'n zak. Ik moest nog even wachten op de trein, dus ik dacht: ik ruil hem even voor twee vijfjes bij een kiosk. Kan ik twee nieuwe biljetten invoeren. Maar helaas, had ze geen vijfjes meer dus vroeg ze of ik munten wou. Dat maar gedaan, is anders zo stom om te zeggen dat je alleen maar biljetten wil...
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Omgekeerd is vaak makkelijker.
niels20020
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 64
Joined: Fri Feb 16, 2018 7:34 pm

Re: Wat een ellende

Post by niels20020 »

Dat ga ik volgende keer proberen dan denk ik. Nu eerst de munten maar weer proberen om te ruilen voor biljetten.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Niet EBT-gerelateerd: in een niet nader genoemd buitenland was er een rioolgatdeksel Dat niet helemaal groot genoeg was, en dat dus, toen ik erop stapte, plots kantelde en mijn voet klem zette. Op het moment zelf veel pijn, dan ging het wat beter, maar nu... Als het morgen niet beter is, toch maar eens een dokter raadplegen...
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14182
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re: Wat een ellende

Post by erasmuston »

groentje wrote: Thu Mar 15, 2018 11:54 pm Niet EBT-gerelateerd: in een niet nader genoemd buitenland was er een rioolgatdeksel Dat niet helemaal groot genoeg was, en dat dus, toen ik erop stapte, plots kantelde en mijn voet klem zette. Op het moment zelf veel pijn, dan ging het wat beter, maar nu... Als het morgen niet beter is, toch maar eens een dokter raadplegen...
en? in elk geval beterschap!
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Nog wat pijn, maar het ging beter, dus heb ik het maar gelaten voor wat het was.
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: Wat een ellende

Post by arjanvs »

Ik kan nergens Sint maarten vinden alleen het Franse deel. Heb biljetten van het vliegveld waaronder voer ik deze in ??
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Wat een ellende

Post by groentje »

Deze keer opnieuw medisch, voet omgeslagen. Voet ingegipst, minstens tot vrijdag thuis.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Wat een ellende

Post by Elmo »

arjanvs wrote: Sun Apr 22, 2018 4:06 pm Ik kan nergens Sint maarten vinden alleen het Franse deel. Heb biljetten van het vliegveld waaronder voer ik deze in ??
Die biljetten voer je in onder Simpson Bay (dat is de plaats waar het vliegveld bij hoort).
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: Wat een ellende

Post by arjanvs »

Elmo wrote: Sun Apr 22, 2018 7:46 pm
arjanvs wrote: Sun Apr 22, 2018 4:06 pm Ik kan nergens Sint maarten vinden alleen het Franse deel. Heb biljetten van het vliegveld waaronder voer ik deze in ??
Die biljetten voer je in onder Simpson Bay (dat is de plaats waar het vliegveld bij hoort).
Yes gelukt dank je wel Elmo voor de snelle info :D
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Wat een ellende

Post by ludofaki »

Al een half jaar geen hit.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”