[Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by luckbox »

Ralf wrote:Waarschijnlijk is het weer komkommertijd ;).
Wel grappig die berichten in (vooral)Belgie.
Aangezien ik gisteren in de auto op het Nederlandse nieuws hoorde dat Nederland meer Duitse t.o.v. Nederlandse euromunten heeft met als bron eurodiffusie.nl

Wel zie je dat er bij een dergelijk groots bericht tegenwoordig wel heel wat minder nieuwe leden brengt t.o.v. jaren terug.
Ik heb dat over eurodiffusie ook gelezen, ik dacht nog jammer dat er geen eurobilltracker bij staat. Maar op zich is deze kerstvakantie (komkommertijd) wel de periode om EBT weer eens in het Nederlandse nieuws te krijgen.
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by De Slak »

Er melden zich sinds een aantal minuten een heleboel Spanjaarden aan op de site. Iets van ebt op tv of radio geweest ?
User avatar
erzin
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 720
Joined: Wed May 09, 2007 7:59 pm
Location: sint-niklaas, Belgium

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by erzin »

EBT staat op een of andere spaanse site, zie ook het engelstalige topic http://forum.eurobilltracker.com/viewto ... f=5&t=5818" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by eddydevries »

Ralf wrote:Wel zie je dat er bij een dergelijk groots bericht tegenwoordig wel heel wat minder nieuwe leden brengt t.o.v. jaren terug.
Ik ben bang, dat het er ook mee heeft te maken dat de Euro bij niet-ebt-ers een minder goede naam heeft dan een aantal jaren terug.

Dus toen dachten de mensen 'Laat ik meteen even kijken', nu denken ze 'Hmm, die Euro weer....' .
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by De Slak »

Als ik het goed begrepen heb, moet je bij volgende link http://www.meneame.net/story/web-sigue- ... letes-euro" onclick="window.open(this.href);return false; links op menéola klikken om de eurobilltracker-site aan populariteit te laten winnen in Spanje. Je weet dus wat je te doen staat!
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by De Slak »

Al 200 Spanjaarden hebben zich vandaag nieuw aangemeld op de site en de dag is nog lang...

https://nl.eurobilltracker.com/users/?c ... S&compare=" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Neska
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 511
Joined: Mon Jan 18, 2010 4:55 pm
Location: Arnhem

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by Neska »

Als de Spanjaarden dit tempo erin houden, wordt het nog spannend hoeveel er zich aan het eind van de dag hebben aangemeld.
Zullen alle records worden verbroken wat betreft de aanmeldingen?
User avatar
Neska
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 511
Joined: Mon Jan 18, 2010 4:55 pm
Location: Arnhem

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by Neska »

Ik heb nog eens wezen kijken hoeveel nieuwe gebruikers er toen bij kwamen zie dezehttps://nl.eurobilltracker.com/users/?c ... mpare=2005

En dat was ook eens op 13 januari! Precies 7 jaar geleden!
User avatar
De-Ker
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2014
Joined: Mon Oct 08, 2007 2:02 pm
Location: Remunj, Netherlands

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by De-Ker »

De Slak wrote:Als ik het goed begrepen heb, moet je bij volgende link http://www.meneame.net/story/web-sigue- ... letes-euro" onclick="window.open(this.href);return false; links op menéola klikken om de eurobilltracker-site aan populariteit te laten winnen in Spanje. Je weet dus wat je te doen staat!
Deze post wel even bovenaan houden, alle stemmen helpen :D
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by googlejaps »

Neska wrote:Ik heb nog eens wezen kijken hoeveel nieuwe gebruikers er toen bij kwamen zie dezehttps://nl.eurobilltracker.com/users/?c ... mpare=2005

En dat was ook eens op 13 januari! Precies 7 jaar geleden!
Dat waren Belgen in 2005 :)
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by googlejaps »

Tussenstand 19:15: 308 nieuwe users waarvan 283 uit :flag-es:
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by De Slak »

Dit vind ik wel al indrukwekkende cijfers, in 2012 al 305 nieuwe Spaanse ebt'ers na 13 dagen t.o. 561 in heel 2011.
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by De Slak »

Na de Spanjaarden gisteren, komen er vandaag geregeld Belgen bij uit het Franstalige landsgedeelte.
Blijkbaar staat er vandaag een artikel over eurobilltracker in Deuzio, een weekendbijlage van deze krant :arrow: http://www.lavenir.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
joeriB
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 13
Joined: Fri Jan 27, 2012 2:24 pm

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by joeriB »

Hey ik ben nieuw hier... Ik hoorde van een vriend van me dat hij eens geprobeerd had wat biljetten in te voeren om zo te weten te komen waar deze naartoe gaan.
Nu hij overtuigde mij om ook eens een kijkje te nemen en ik snap het systeem niet echt.
Stel ik ga naar de bakker en betaal met een ingevoerd vijfje dan moet de bakker dit toch ook doen en de klant die mijn briefje terugkrijgt dit ook doen en ...
Je vat hem wel he...

Wat als een van de schakels het biljet niet invoerd... dan heb je toch niets of moet je wachten tot iemand het teruginvoerd maar hoe groot is die kans??
http://www.youtube.com/watch?v=1cSa7vlssYk" onclick="window.open(this.href);return false;
zelfs na dit filmpje blijft het me onduidelijk, maar mijn frans is dan ook niet alles...
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: [Centraal] Allemaal nieuwe users uit...

Post by googlejaps »

Ja Joeri, in een ideale wereld zou iedereen al zijn biljetten invoeren, en kun je precies stap voor stap volgen waar je biljet heengaat. Maar dat is niet zo (en zou ook saai zijn trouwens, dan krijg je iedere dag zoveel hits dat het allemaal niet meer bij te houden is.

Iedereen staat vrij om biljetten in te voeren of niet. Als je een hit hebt, bijvoorbeeld deze, dan weet je alleen dat dit biljet 393 dagen geleden in :flag-de: Bad-Bentheim was. In de tussentijd is het waarschijnlijk in de handen van verschillende mensen geweest. Waar precies, dat kun je niet weten. Maar wel is bekend dat ik het in :flag-nl: Sint-Michielsgestel uit de geldautomaat heb gehaald.

De ontbrekende schakels tussenin daar kun je over fantaseren, maar ondanks dat je niet weet waar het is geweest, leg je toch een "reis" vast op het moment dat je een hit maakt. En inderdaad moet je wachten tot een biljet van je wordt teruggevonden door iemand anders. Die kans is inderdaad niet heel groot, dat maakt het krijgen van een hit toch speciaal.

Heel globaal kun je aanhouden dat in :flag-nl: en ook wel in :flag-be: je gemiddeld 1 hit hebt op 100 ingevoerde biljetten. Dit is wel sterk afhankelijk van de waarde, de grootste kans heb je op hits als je :note-5:-jes invoert. De meeste users moeten langer dan 100 biljetten wachten op hun eerste hit (al zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen), maar als je even volhoud, dan krijg je vanzelf in de gaten waar het om draait.

Veel plezier!
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”