Internationale Zomermeeting 2013 in Rotterdam (2-4 augustus)

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Internationale Zomermeeting 2013 in Rotterdam (2-4 augustus)

Post by eddydevries » Mon Jan 07, 2013 10:59 pm

De vorige Internationale meeting, die echt in Nederland werd gehouden was in 2006 (in Amsterdam).

Het lijkt mij wel, om er dit jaar weer een te houden.

En dan in Rotterdam.
Hier is genoeg te zien/doen (bijv. havenrondvaart, Euromast, Kop van Zuid en eventueel naar Kinderdijk).
Rotterdam is goed bereikbaar: vliegveld (ook vanaf Schiphol), trein (internationaal ook met Hogesnelheidstrein) en met de auto.
Je kan in Rotterdam op veel plaatsen overnachten: van jeugdherberg tot luxe hotel, dus keus genoeg voor iedereen.

We hebben nog wel even om er over na te denken (we kunnen ons tot 27 januari opgeven in dit topic), maar dan moeten we wel wat dingen doorgeven.

De punten, die in dat topic genoemd worden zijn:
Richtlijnen voor de organisatoren:
  • Twee organisatoren of meer. Een zal worden aangewezen als hoofdorganisator
  • De hoofdorganisator is tenminste 21 jaar oud
  • De hoofdorganisator moet kunnen communiceren in het Engels
  • Ten minste een van de organisatoren moet hebben deelgenomen aan een officiële internationale Eurobilltracker meeting
  • Ten minste een van de organisatoren moet wonen in de stad of de stad waar het evenement wordt gehouden goed kennen
  • Ten minste een van de organisatoren moet een nationale meeting hebben georganiseerd
Punten voor de kandidaat-stad:
  • De stad moet een zekere toeristische aantrekkingskracht hebben. Internationale EBTM-deelnemers zullen meerdere dagen blijven en ze moeten meer kunnen bekijken dan op de meeting-dagen.
  • De stad moet bij een internationaal vliegveld.
  • De stad moet een treinstation hebben, liefst een internationaal treinstation
  • Er moeten jeugdherbergen dichtbij zijn waar mensen goedkoop kunnen overnachten
  • Er moet een ruimte zijn, groot genoeg om de General Assembly of the Association (jaarvergadering) te houden
  • Er moeten een paar restaurants zijn waar grote groepen kunnen eten of 2/3 restaurants dichtbij elkaar die kleinere groepen aankunnen.
Een aantal punten hiervan zijn al zeker, van andere denk ik dat we daar wel aan zullen kunnen voldoen.

Wie wil helpen om deze meeting eventueel te organiseren?
(als er straks meerdere steden zijn die zich kandidaatstellen kan het zijn dat het dus geen Rotterdam wordt, maar ik heb nog nergens iets gelezen)
Wat mij zeker nog handig lijkt is iemand die in Rotterdam woont of dat zeer goed kent.
Last edited by eddydevries on Sat Jun 22, 2013 4:13 pm, edited 1 time in total.
Eddy - Den Haag - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1673 +59 triples +1 quadruple = 1733.

Facebook-profile + hyves-profile + postcrossing

Steda
Euro-Master
Euro-Master

Re: Internationale Zomermeeting 2013. In Rotterdam?????

Post by Steda » Mon Jan 07, 2013 11:11 pm

Ik wens je alvast veel succes , eddy !!!

BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie » Mon Jan 07, 2013 11:13 pm

Ik wil je wel meehelpen Eddy.
Dat zal vooral tijdens de meeting zelf zijn, ik zit wel ietsjes verder weg natuurlijk.
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT

bren_nmgn
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by bren_nmgn » Tue Jan 08, 2013 6:00 am

Ook ik ben bereid een steentje bij te dragen aan de organisatie en op de meeting zelf. :D
what doesn't kill you makes you stronger.....

Join the EBT team on What Pulse

My stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/bren_nmgn/" onclick="window.open(this.href);return false;

feel free to add: facebook

MY PROFILE

Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob » Tue Jan 08, 2013 9:54 am

Waarom ook niet? :)

Ik heb wel een redelijk drukke zomer in het verschiet, dus mijn aanwezigheid hangt erg af van wanneer het precies gaat worden (laatste drie weken augustus lukt bijvoorbeeld al niet, om maar 'ns iets te noemen). Neemt niet weg dat ik graag gevraagd (en ongevraagd :lol: ) advies geef over locaties, uitjes e.d.

Overigens is het natuurlijk jammer dat er nog nooit (internationale) meetings in Griekenland, Slowakije, Cyprus, Estland, Ierland, Portugal en Luxemburg zijn geweest.
Rotterdam #3, South Holland #11, NL #39, Int'l #314
My profile

eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries » Tue Jan 08, 2013 2:11 pm

Crazy Bob wrote:Waarom ook niet? :)

Ik heb wel een redelijk drukke zomer in het verschiet, dus mijn aanwezigheid hangt erg af van wanneer het precies gaat worden (laatste drie weken augustus lukt bijvoorbeeld al niet, om maar 'ns iets te noemen). Neemt niet weg dat ik graag gevraagd (en ongevraagd :lol: ) advies geef over locaties, uitjes e.d.
Dat is het voordeel van "zelf organiseren": je kan aangeven welke data de meeting gehouden kan worden.
We kunnen bijvoorbeeld neerzetten: "1e weekend van augustus en 1e weekend van september", met daarbij de opmerking, dat de andere weekenden in augustus ook kunnen, maar doordat de "kenner van Rotterdam" er dan niet bij kan zijn, de kwaliteit van de meeting minder wordt :wink: .
En omdat de wintermeeting dit jaar vroeg wordt gehouden, kunnen we ook eind juli erbij zetten.
Er is dus van alles mogelijk......
Crazy Bob wrote:Overigens is het natuurlijk jammer dat er nog nooit (internationale) meetings in Griekenland, Slowakije, Cyprus, Estland, Ierland, Portugal en Luxemburg zijn geweest.
Tja,
Voor de meeste landen komt dat doordat er teweinig actieve users zijn. Daarom was er een tijdje geleden het idee om als buitenlanders daar een meeting te organiseren. Maar het is heel lastig om zo'n grote meeting te organiseren als je er niet in de buurt woont.
In Portugal zou misschien ooit wel een meeting komen: tijdens een andere meeting had een Portugese user het erover, dat hij dat wel zou willen gaan doen. Als ze dat nu willen doen (ik heb er op hun forum nog niets over gelezen), heb je kans dat dat zal worden gekozen (voor veel EBT-ers is Portugal een bijzondere bestemming dan Rotterdam). Dan kunnen we volgend jaar natuurlijk onszelf weer kandidaat stellen. Maar zover is het nog niet.
Eddy - Den Haag - NL

MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen » Fri Jan 11, 2013 2:21 pm

eddydevries wrote: Daarom was er een tijdje geleden het idee om als buitenlanders daar een meeting te organiseren. Maar het is heel lastig om zo'n grote meeting te organiseren als je er niet in de buurt woont.
Yup, dat was mijn idee. En ik sta er nog steeds achter.

Maar Rotterdam kan ook best interessant zijn. Er is zeker veel te doen, ook als je Den Haag er nog bij betrekt.

eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries » Fri Jan 18, 2013 11:00 pm

Ik zou ons officieel kandidaat willen stellen.

Hiervoor had ik gedacht de volgende tekst te gebruiken.
Wat denken jullie hiervan? Hebben jullie wijzigingen/aanvullingen? Laat het maar weten.
eddydevries wrote:Hello, I want to candidate Rotterdam :flag-nl: for the Summer EBT Meeting of this year.

The previous meeting in the Netherlands was in 2006 (Amsterdam). I think it's about time to have one in the Netherlands (many users has started with tracking after this date, so they weren't able to go here).

Because one of the organisers won't be able to participate in August, we want to organize the meeting in July (last two weeks) or the first weekend of September.

Requirements/conditions/guidelines for organizers:
  • There will be 4 organizers. Besides myself, BaliBennie, Bren_nmgn and Crazy Bob will organize the meeting.
  • We're all at least 21 years old.
  • We're all able to communicate in English (some also in other languages).
  • We've all participated in an official international Eurobilltracker meeting.
  • One of the organizers lives in the city where the event will take place.
  • We have organized several national EBT meetings.
Requirements/conditions/guidelines for candidate city:
  • The city has a certain touristic appeal: We will have to make a selection of touristic places to visit (there're too many places to visit in one weekend).
  • The city is located near an international airport (Rotterdam-The Hague Airport) and has a frequent railway-connection with Schiphol Airport.
  • The city has an international railroad station (the TGV Paris-Brussels-Amsterdam stops here also).
  • There's a youth hostel nearby where people can stay cheap (and different levels of hotels).
  • There will be a location big enough to host the General Assembly of the Association.
  • There are enough restaurants available which are able to have a large group of people eating there.
The schedule isn't fixed yet, but we've the idea of visiting some touristic buildings (old and new) and the harbour.
To do on sunday we're thinking of a tour outside the city of Rotterdam.
The schedules for this summer aren't known yet, but because these tours were organized previous years they'll be here this year too.
Ik denk erover, om dit op nu zondag te gaan posten (tenzij we het er eerder met elkaar eens over zijn).
Last edited by eddydevries on Fri Jan 18, 2013 11:14 pm, edited 1 time in total.
Eddy - Den Haag - NL

BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie » Fri Jan 18, 2013 11:13 pm

Lijkt me een goede tekst, na aanpassing wat ik in het IRC-kanaal met Eddy overlegd heb.

De formulering en grammatica heeft Eddy in de post hierboven al aangepast.

Steda
Euro-Master
Euro-Master

Post by Steda » Fri Jan 18, 2013 11:24 pm

Ziet er goed uit , eddy !

bren_nmgn
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by bren_nmgn » Sat Jan 19, 2013 11:33 am

Prima tekst Eddy!
Is het misschien een idee om op zondag iets in Den Haag (of misschien zelfs Scheveningen) te organiseren?
Genoeg te zien, zowel cultureel als recreatief.
Dat hoef ik jou uiteraard niet te vertellen, jij woont er. :P
Ikzelf heb er ook jaren gewoond, mijn oudste dochter is er zelfs geboren, maar dat terzijde.... ;)
Misschien is het dan zelfs een optie om de taken te splitsen, Crazy Bob & BB nemen R'dam voor hun rekening, en wij samen DH?
Het is maar een idee, laat maar horen wat jullie van dit plan de campagne vinden......

Overigens word september voor mij wat lastiger te plannen omdat dan de grote vakantie hier al voorbij is. (als ik het goed heb)
Juli komt mij beter uit.
what doesn't kill you makes you stronger.....

Join the EBT team on What Pulse

My stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/bren_nmgn/" onclick="window.open(this.href);return false;

feel free to add: facebook

MY PROFILE

BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie » Sat Jan 19, 2013 10:19 pm

Als dubbelstad Rotterdam-Den Haag heeft wel veel meer te bieden natuurlijk.
Maar houdt er rekening mee dat er heel wat mensen al zondag in de middag op terugreis moeten gaan.

Ik heb ook lichte voorkeur voor Juli, maar er zullen wel mensen zijn die dan kiezen voor een echte zomervakantie naar de zon dan voor een weekeinde met hobbyvrienden. Bovendien kunnen mensen dan moeilijker vrij krijgen van t werk als ze ook een normale zomervakantie nemen en dan nog een tweede keer vrij willen tijdens het hoogseizoen.

eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries » Sat Jan 19, 2013 10:34 pm

In Den Haag is inderdaad ook veel te beleven.

Ik denk echter, dat het zelfs teveel is om de twee steden te combineren.
In Rotterdam zal er teveel zijn om op de zaterdag te doen (met ook de jaarvergadering van de vereniging). Volgens mij zal een gedeelte ook op zondag moeten gebeuren. Een middagje in Den Haag vind ik zonde: dat verdient ook minimaal een hele dag.
Eddy - Den Haag - NL

eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries » Sun Jan 20, 2013 12:14 am

We hebben er op de chat nog over gehad: mijn "bezwaar" dat een gedeelte op zondag plaats moet vinden (hierbij dacht ik vooral aan de jaarvergadering) blijkt niet zo'n groot punt te zijn: deze kan ook op zaterdagavond gehouden worden. Verder zal er (net zoals bij andere meetings gebeurde) op vrijdag wat georganiseerd kunnen worden.
Een hele dag Den Haag (op zondag) is dan wel te doen.

Dat zou ik nu ook in de tekst kunnen vermelden. Dat zorgt dan misschien ook voor extra reklame (voor als dat nodig zal zijn).

En voor wat betreft de periode, kan de eerste week van augustus misschien ook:
Crazy Bob wrote:(laatste drie weken augustus lukt bijvoorbeeld al niet, om maar 'ns iets te noemen).
September is ook weer een lange tijd van de wintermeeting van dit jaar (en komt ook weer dicht bij de periode voor de wintermeeting van 2014). Dus wat mij betreft kunnen we de periode op juli t/m 1e week van augustus zetten).
Last edited by eddydevries on Sun Jan 20, 2013 12:35 am, edited 1 time in total.
Eddy - Den Haag - NL

BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie » Sun Jan 20, 2013 12:24 am

Ja voorprogramma vrijdag(avond) en zaterdag Rotterdam en zondag Den Haag lijkt me een goede keuze.

Mijn voorkeur heeft de zaterdagavond als vergaderingstijdstip. Dan is iedereen toch al redelijk moe van de hele dag lopen en vergadering is zitten. En op zondag kun je dan de hele dag Den Haag doen in plaats van een (te) korte paar uurtjes.

Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”