Hit tactiek

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

hylaba
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 54
Joined: Sun Jun 09, 2013 12:27 pm

Re: Hit tactiek

Post by hylaba »

vermeer wrote:Eigenlijk kom je met de nieuwe :note-5: op een goed moment. Die biljetten zullen het langer volhouden dan het oude spul, maar ook die kunnen (kwaadwillig) kapot gaan.
Elmo wrote: Ik kan je geruststellen: nee! :wink: De oude vijfjes worden gewoon hergebruikt, en worden alleen vervangen als ze vuil/versleten/gescheurd/... zijn.
Oh, ik dacht dat de oude er allemaal uit gingen voor de nieuwe .
Blij dit te horen dus :) vandaag uitstapje maken langs wat bakkers :)
User avatar
trikke2705
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 46
Joined: Sun May 26, 2013 1:33 pm
Location: Aarschot
Contact:

Re: Hit tactiek

Post by trikke2705 »

De eerste dagen inwisselen gelijk zot, nu is het zot eraf maar ik geef steeds wel zo groot mogelijk om zoveel mogelijk terug te krijgen. 1 hit op bijna 600 biljetten doet de motivatie ook wat zakken....dont worry, ik continue :lol:
https://wordviking.be/patrick2705" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
trikke2705
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 46
Joined: Sun May 26, 2013 1:33 pm
Location: Aarschot
Contact:

Re: Hit tactiek

Post by trikke2705 »

LOL, net 2de hit binnen :-)
https://wordviking.be/patrick2705" onclick="window.open(this.href);return false;
thejay
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 94
Joined: Tue Sep 25, 2007 5:02 pm
Location: Beveren-Waas (B)

Re: Hit tactiek

Post by thejay »

Past wel enigzins in dit draadje ;-)

---
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... -aub.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Een gepensioneerde uit Arizona heeft een bijzondere manier gevonden om geld te verdienen. Op elk dollarbiljet dat hij uitgeeft, schrijft Gary (60) de volgende boodschap: "Stuur me dit bankbriefje alstublieft terug. Ik ben erg arm", gevolgd door zijn adres. Vreemd genoeg zijn er nogal wat mensen die op zijn verzoek ingaan.

Zowat elke dag krijgt Gary 2 dollar teruggestuurd, of gemiddeld 60 dollar per maand. Sommige goede zielen bedenken hem zelfs met een 'bonus' in hun enveloppe, waardoor de man soms tot 100 dollar in de maand opstrijkt.

Het systeem blijkt perfect legaal. Gary's boodschap, aangebracht met opvallende rode inkt, beschadigt de bankbriefjes niet en het geld wordt niet gebruikt voor criminele doeleinden. De man uit Phoenix rekent gewoon op de vrijgevigheid van de mensen. "Ik word er niet rijk van, maar het helpt om te facturen te betalen", zegt hij.

De gepensioneerde brengt enkel bankbiljetten van 1 dollar in omloop. "De mensen zijn namelijk veel minder geneigd om grotere coupures terug te sturen", is zijn filosofie. De man heeft al biljetten terug gekregen van over de hele wereld. "Tot uit Australië toe", zegt hij.
---

Oftewel: Hoe kun je zelf voor boomerang-hits zorgen :-)
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Hit tactiek

Post by eddydevries »

In Nederland is dat bericht ook uitgebracht ;) .
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
IljaVanAsch
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 4
Joined: Thu Sep 21, 2023 8:44 pm

Re: Hit tactiek

Post by IljaVanAsch »

Even een oude thread terug halen, wie weet zijn er wel nieuwe gebruikers zoals ik met nieuwe tactieken.
Een van mijn tactieken is om bij het statiegeld inleveren wat muntjes mee te nemen en om bij de kassa te vragen of de cassiere mijn munten bij het statiegeld wil optellen en of ze er dan een :note-5: van wil maken. Werkt altijd en aangezien het direct uit de kassa komt en niet uit de ATM weet je bijna zeker dat het een biljet is dat al een tijdje in circulatie is.

Om ze dan weer te verspreiden probeer ik ze op plekken zoals stations en benzinepompen uit te geven, deze mensen reizen veel en nemen de biljetten die ze bij hun koffie to go op utrecht Centraal hebben gekregen mischien wel helemaal mee naar Berlijn of Parijs.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Hit tactiek

Post by JelmerS »

Ik heb een vast wisseladresje bij een kennis die vaak speciaal voor mij :note-5: opneemt.
Ik heb meestal ca. 50 of 60 euro in de portemonnee en wissel met hem dan de biljetten van 10 en 20 die ik zelf heb.
Ik kom zelf niet altijd bij geldmaten in de buurt die ook :note-5: uitgeven of heb geen zin er voor om te rijden.

De 5-jes geef ik gewoon weer uit met mijn dagelijkse 'ditjes-en-datjes'. Maar ze worden steeds minder vaak teruggevonden, dit komt misschien ook omdat ik vaak op vaste plekken kom en als daar geen andere EBT-ers rondlopen...

Sinds ik gestopt ben met roken gaat het alleen niet zo hard meer met het uitgeven van contant geld. :P

Wat ik tegenwoordig wel als nadeel ervaar (net als vele andere EBT-ers denk ik) dat contant betalen 'uit' raakt.
Bij sommige winkels kun je alleen nog pinnen. Of in andere gevallen hebben ze het bedrag al op het apparaat getoetst waarna ze erachter komen dat ik contant wil betalen. 'O, u betaalt contant? Dat zie ik niet vaak meer!'. Ja.... En??

Wat is dan mijn hit-tactiek? Dat ik regelmatig met een portemonnee waar meerdere :note-5: in zit naar de winkel ga en mijn pinpas thuis laat. Dan kunnen ze mij ook niet naar de zelfscan sturen als er geen normale kassa open is. :D
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Hit tactiek

Post by Crazy Bob »

De mevrouw die voorheen bij ons thuis schoonmaakte, stuurde na afloop altijd een betaalverzoek. Nu sinds kort een "nieuwe" die het gewoon ouderwets handje contantje wil hebben. Dat levert toch maar weer mooi een paar biljetten per week op, en dat is tegenwoordig al heel wat (met alle stortingskosten en geen enkele bank met cash-loket meer).
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”