vraag.

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
benny20
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 10
Joined: Tue Jul 16, 2013 9:46 pm

vraag.

Post by benny20 »

Goedendag.

ik heb nu al een paar keer een hit gekregen met een vriend van mij. We gaan vaak samen weg. En dan gebuurt het wel eens dat we elkaars biljetten in handen krijgen.
zou ik vb kunnen zorgen dat dit niet meer kan gebeuren?

ja wand zou niet willen dat we worden afgeschilderd als valsspelers.
ik heb ze wel al telkens laten moderen

groetten benny
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: vraag.

Post by jrnsndrs »

Je zou samen kunnen afspreken dat degene die het grootst betaalt, ook het eerst betaalt. bv eerst jij met :note-20: dan pas je vriend met :note-10: , zo krijg jij de biljetten van je vriend niet terug.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
benny20
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 10
Joined: Tue Jul 16, 2013 9:46 pm

Re: vraag.

Post by benny20 »

meestal komt het niet voor dat we op café elkaars biljet terug krijgen.
maar via vrienden meestal betaald er 1iemand de rekening en dan doen we effen.
maar zo komen die biljetten dan soms weer in mijn handen zonder dat ik weet dat ze van die vriend afkomstig zijn.

groetten benny
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: vraag.

Post by jrnsndrs »

Sommige mensen markeren hun biljetten. Op die manier kun je elkaars biljetten in ieder geval herkennen. Echt voorkomen dat je elkaars biljetten in handen krijgt is lastiger.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: vraag.

Post by googlejaps »

jrnsndrs wrote:Sommige mensen markeren hun biljetten. Op die manier kun je elkaars biljetten in ieder geval herkennen. Echt voorkomen dat je elkaars biljetten in handen krijgt is lastiger.
Markeren is inderdaad een optie. Alleen kan je aan een markering niet zien hoe lang geleden de markering is geplaatst. Als je vriend een biljet 7 maanden geleden heeft ingevoerd en gemarkeerd, is het toch een echte hit als jij hem vandaag ontvangt.

Mijn optie zou zijn: Eerst alles invoeren, blijkt dan dat je een hit hebt waarbij je kan zien dat hij via je vriendenkring bij jouw gekomen is (omdat de hit maar een paar dagen oud is bijvoorbeeld) kun je kiezen om de hit te modereren, of zelfs de invoer van de tweede invoerder laten verwijderen.

Daarnaast: Het doel van EBT is niet om friendly hits te maken. Maar deze komen voor, en zijn niet direct een reden om iemand te verdenken van vals spel.
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: vraag.

Post by jrnsndrs »

googlejaps wrote:(...)
Daarnaast: Het doel van EBT is niet om friendly hits te maken. Maar deze komen voor, en zijn niet direct een reden om iemand te verdenken van vals spel.
Mee eens. Helaas zijn er een aantal mensen die daar anders over lijken te denken.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: vraag.

Post by googlejaps »

jrnsndrs wrote:
googlejaps wrote:(...)
Daarnaast: Het doel van EBT is niet om friendly hits te maken. Maar deze komen voor, en zijn niet direct een reden om iemand te verdenken van vals spel.
Mee eens. Helaas zijn er een aantal mensen die daar anders over lijken te denken.
Ik vind het moeilijk om te oordelen of iets wat bij een andere user voorkomt een friendly hit is of niet. Als je onderling veel hits hebt, wil dat nog niet zeggen dat deze allemaal per definitie friendly zijn. Ze zijn minder speciaal omdat ze veel bestaan, maar dat heeft niets met friendly te maken.

Als ik voor mezelf naga wat ik zou doen: als ik op pad ben met een andere EBT'er doen we altijd ons uiterste best om niet elkaars biljetten terug te krijgen, bijvoorbeeld door altijd te proberen bij een andere kassa af te rekenen dan de ander, en te overleggen wie met welk biljet betaalt. Als je dan toch een hit krijgt, waarvan het duidelijk is dat die een moment eerder door de ander is uitgegeven bij die winkel is het friendly en zal ik mijn entry laten verwijderen. (Dat doe ik dus niet als ik kan zien dat hij hem niet bij zich had toen de dag begon, bijvoorbeeld omdat de hit 200 dagen oud is.)

Maar als er meer actieve EBT'ers in mijn woonplaats waren, en je krijgt een hit, zonder dat je samen bij die winkel was (de ander was er blijkbaar vandaag ook, maar dan een paar uur eerder), dan is het een gewone hit.

Volgens mij is dit ook de manier dat veel users die dicht bij elkaar wonen het doen.
benny20
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 10
Joined: Tue Jul 16, 2013 9:46 pm

Re: vraag.

Post by benny20 »

ok bedankt allemaal. als ze maar een paar dagen oud zijn gaa ik ze blijven modereren
hier ben ik dus iets wijzer van geworden

groetten benny
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16920
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: vraag.

Post by Henk Draijer »

Mijn vraag is al beantwoord. :oops:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”