Actieve gebruikers per plaats......

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
User avatar
MiniGoesjes
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 1
Joined: Fri Jun 27, 2014 3:50 pm

Actieve gebruikers per plaats......

Post by MiniGoesjes »

Ik woon in Beverwijk. Volgens de EBT-statistiek wonen daar 40 deelnemers/gebruikers. Al "jaren" sta ik als nummer 2 en dat zal ik altijd wel blijven, maar dat is tot daar aan toe....
De andere 39 gebruikers zijn geen van allen de afgelopen 30 dagen actief geweest...., sommigen zelfs als jaren....
Ditzelfde zie ik ook in de statistiek van Nederland, heel veel gebruikers zijn niet meer actief...
Mijns inziens zou er iets gedaan moeten worden aan deze vorm van "data-vervuiling"... Is er een bepaalde afspraak dat de database na tig-jaar wordt opgeschoond?
Ik erger me een beetje (boel) aan als die "rode" regels van inactieve gebruikers...
Ben ik hierin de enige?
Als je je niet ergert, maar verwondert.... word je geen tachtig maar minstens honderd....
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Actieve gebruikers per plaats......

Post by Crazy Bob »

MiniGoesjes wrote:Ik woon in Beverwijk. Volgens de EBT-statistiek wonen daar 40 deelnemers/gebruikers. Al "jaren" sta ik als nummer 2 en dat zal ik altijd wel blijven, maar dat is tot daar aan toe....
De andere 39 gebruikers zijn geen van allen de afgelopen 30 dagen actief geweest...., sommigen zelfs als jaren....
Ditzelfde zie ik ook in de statistiek van Nederland, heel veel gebruikers zijn niet meer actief...
Mijns inziens zou er iets gedaan moeten worden aan deze vorm van "data-vervuiling"... Is er een bepaalde afspraak dat de database na tig-jaar wordt opgeschoond?
Ik erger me een beetje (boel) aan als die "rode" regels van inactieve gebruikers...
Ben ik hierin de enige?
Gebruikers met 0 biljetten mogen van mij na verloop van tijd (bijv. 1 jaar inactiviteit) wel verwijderd worden. Gebruikers die minimaal 1 biljet hebben ingevoerd niet, want één van die biljetten kan ook na hele lange tijd plotseling een hit worden. Zie bijvoorbeeld deze hit uit mijn eigen collectie, met een hitpartner die slechts 17 biljetten heeft ingevoerd, en de laatste daarvan bijna drie jaar voordat ik een biljet van hem/haar terugvond...
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16906
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: Actieve gebruikers per plaats......

Post by Henk Draijer »

Het grootste nadeel van het verwijderen van inactieve gebruikers met ingevoerde biljetten
is dat de hits die ze met ons actieve gebruikers hebben (of nog kunnen krijgen) ook verdwijnen.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Actieve gebruikers per plaats......

Post by eddydevries »

En we hebben ook meegemaakt, dat iemand na jaren van inactiviteit weer begon met invoeren. Vooral nadat een biljet is teruggevonden: dan krijgen ze een e-mail en worden ze aan (het leuke van) Eurobilltracken herinnerd.
Dat is nog een reden om ze niet te verwijderen.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3458
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Actieve gebruikers per plaats......

Post by wally2cv »

Of met een knop werken, ofwel enkel aktieve gebruikers of allemaal .
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Actieve gebruikers per plaats......

Post by luckbox »

Misschien is het een optie om op de statistieken pagina's gebruikers die 30 dagen of 1 jaar niet actief zijn geweest niet weer te geven, maar hun biljetten in de database te houden.

Op de statistieken pagina heb je de optie Bekijk Bezoekers of Bekijk Gebruikers. Misschien kan hier een vinkje "Inactieve gebruikers weergeven" toegevoegd worden.
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Actieve gebruikers per plaats......

Post by De Slak »

Met 2 actieve gebruikers op een totaal van 7 vind ik het bij mij procentueel wel meevallen. ;)
En beide al meer dan 10 jaar actief !
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”