Zeldzaam of niet?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Zeldzaam of niet?

Post by GWR7007 »

ludofaki wrote:Lijkt me dat er niet bijster veel Duisenberg biljetten meer in omloop zijn (sinds dat ik hier actief ben let ik erop, dit is mijn eerste).
Erg verbaasd mij dat niet. Kijk eens: Bij :note-5: en :note-10: zijn er bijna alleen nog de biljetten van de 2014-serie (tenminste in :flag-de: ), bij :note-20: zie je ze ook niet meer vaak. Vanaf :note-50: kun je ze nog krijgen. Met een aantal meer biljetten zal je dat waarschijnlijk nog opvallen :wink: .
ludofaki wrote: :note-100: heb ik wel vaker gehad (meer dan hier ingevoerd) en die waren meestal Italiaans, Oostenrijks of Duits.
Dat is ook wat je in :flag-de: krijgt.
Er zijn wél :note-100: :flag-nl: G/P. Deze hebben de shortcodes G001-G003 (Duisenberg) en G008, G009 (Trichet). Tenminste één is ook in :flag-nl: . Heb ik een maand geleden bij de AH in Enschede mee betaald :mrgreen: .

Met Duisenberg handtekening zijn er meer mooie combinaties (zoals P/M, T/Z, H/L, K/T, E/U, P/U,.....). Daarvan heb ik helaas enkele ook nooit gezien.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Zeldzaam of niet?

Post by luckbox »

Ik merk dat sommige shortcodes bij Europa biljetten veel meer voorkomen dan andere shortcodes. Bij :note-5: V-biljetten zie ik bijvoorbeeld veel V001, V002, V004 en V005, maar de tussenliggende V003 komt wat minder voor. Heeft dit een oorzaak bij de drukker of betekent dit waarschijnlijk dat V003 in een gebied verspreid zijn waar weinig EBT-ers zitten of ergens in een kluis liggen?

Hetzelfde zie ik bij :note-5: Z (erg veel Z003), U (erg weinig U001).
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Zeldzaam of niet?

Post by eddydevries »

luckbox wrote:Ik merk dat sommige shortcodes bij Europa biljetten veel meer voorkomen dan andere shortcodes. Bij :note-5: V-biljetten zie ik bijvoorbeeld veel V001, V002, V004 en V005, maar de tussenliggende V003 komt wat minder voor. Heeft dit een oorzaak bij de drukker of betekent dit waarschijnlijk dat V003 in een gebied verspreid zijn waar weinig EBT-ers zitten of ergens in een kluis liggen?

Hetzelfde zie ik bij :note-5: Z (erg veel Z003), U (erg weinig U001).
Ik denk dat de "ontbrekende" nog in de kluizen liggen.

Voor wat betreft de :note-5: Z: Dat je de Z003 zo veel ziet, komt doordat België de Europa-vijfjes hiermee is begonnen (Z001 was de "oude serie" en Z002 de "test" (met handtekening van Trichet)).
Dit jaar zijn de Z004, Z005, Z006 en Z009 in roulatie gebracht, maar de Z007 en Z008 zijn (nog) niet gevonden.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
rocketronnie
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 361
Joined: Mon Sep 30, 2013 8:42 pm
Location: Wijchen (GLD) The Netherlands

Re: Zeldzaam of niet?

Post by rocketronnie »

eddydevries wrote:
luckbox wrote:Ik merk dat sommige shortcodes bij Europa biljetten veel meer voorkomen dan andere shortcodes. Bij :note-5: V-biljetten zie ik bijvoorbeeld veel V001, V002, V004 en V005, maar de tussenliggende V003 komt wat minder voor. Heeft dit een oorzaak bij de drukker of betekent dit waarschijnlijk dat V003 in een gebied verspreid zijn waar weinig EBT-ers zitten of ergens in een kluis liggen?

Hetzelfde zie ik bij :note-5: Z (erg veel Z003), U (erg weinig U001).
Ik denk dat de "ontbrekende" nog in de kluizen liggen.

Voor wat betreft de :note-5: Z: Dat je de Z003 zo veel ziet, komt doordat België de Europa-vijfjes hiermee is begonnen (Z001 was de "oude serie" en Z002 de "test" (met handtekening van Trichet)).
Dit jaar zijn de Z004, Z005, Z006 en Z009 in roulatie gebracht, maar de Z007 en Z008 zijn (nog) niet gevonden.

Zouden er wel ongeveer hetzelfde aantal van gedrukt worden qua printplaat? Of wordt bv de ene printplaat kleinere aantallen dan de ander.

bv de N014, N017 5jes vliegen om de oren, maar de N015, N016 zie ik nooit. Natuurlijk zullen ze wel in andere landen meer voorkomen. Of wordt misschien met de ene printplaat 1 miljoen gedrukt en met de andere printplaat 10 miljoen??
A*F*C*A 34x
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2893
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Zeldzaam of niet?

Post by groentje »

Ik heb een :note-50: F/S Trichet, mijn eerste F/S, ik vermoed dat die dus ook vrij zeldzaam moet zijn...
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Zeldzaam of niet?

Post by Crazy Bob »

groentje wrote:Ik heb een :note-50: F/S Trichet, mijn eerste F/S, ik vermoed dat die dus ook vrij zeldzaam moet zijn...
Ik heb er inmiddels 68 van ingevoerd (op een totaal van 4.697 ingevoerde :note-50:'s); de eerste op 31 mei 2009 en de meest recente op 3 juli 2015. Dus slechts 1,44% van mijn vijftigjes is een F/S.
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13075
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Zeldzaam of niet?

Post by vermeer »

Je hebt 1815 biljetten die overeenkomen met F/S6 :note-50:. Zeldzaam niet echt; eerste biljet op 4 april 2009.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Zeldzaam of niet?

Post by GWR7007 »

Bij mij zijn het 28 :note-50: F/S waarvan met uitzondering van twee stuk alle in Duitsland ingevoerd. Die in het buitenland ontvangen biljetten kreeg ik in :flag-it: en :flag-mt: .
In totaal heb ik 2.307 :note-50: ingevoerd.
Niet echt vaak gekregen en sinds langere tijd (nou ja, zomer vorig jaar :roll: ) geen F/S meer gezien.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2893
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Zeldzaam of niet?

Post by groentje »

Ik moet hem dus niet bijhouden voor iemand ;-) OK, bedankt!
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: Zeldzaam of niet?

Post by maarsy »

:note-50: t/z 020 unc vandaag , die zie je ook niet te veel meer in belgie
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: Zeldzaam of niet?

Post by maarsy »

maarsy wrote::note-50: t/z 020 unc vandaag , die zie je ook niet te veel meer in belgie
zijn ze oude stock aan het opkuisen tegen de komst van de nieuwe :note-50: ?

vandaag unc R052/E01 , ik dacht eerst " iets nieuw " maar ik had er al in 2014
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Zeldzaam of niet?

Post by ludofaki »

Ik had vandaag 30* Z003 :note-5: unc. Die hebben ook een tijdje in de kluis gelegen vermoed ik
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Zeldzaam of niet?

Post by ludofaki »

maarsy wrote::note-50: t/z 020 unc vandaag , die zie je ook niet te veel meer in belgie

Tijdje terug een aantal t039 unc gehad. Dus is vrij oud idd

Edit: net nog even biljet ingevoerd wat ik eerder vandaag gepind heb. Dat was een t018/z maar die voelde ook unc.
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: Zeldzaam of niet?

Post by maarsy »

ludofaki wrote:
maarsy wrote::note-50: t/z 020 unc vandaag , die zie je ook niet te veel meer in belgie

Tijdje terug een aantal t039 unc gehad. Dus is vrij oud idd

Edit: net nog even biljet ingevoerd wat ik eerder vandaag gepind heb. Dat was een t018/z maar die voelde ook unc.
ik heb het eens nagezien , ik denk dat ik maar een 40 tal 020 heb wat vrij weinig lijkt
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”