Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
nickvanbael
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 12
Joined: Fri Jul 08, 2016 12:02 am
Location: Dessel, Belgium
Contact:

Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by nickvanbael »

Hallo!

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Nick, en ik ben bijna 16 jaar oud en ben woonachtig in Dessel. :flag-be:
Ik kwam eigenlijk toevallig op dit tracking systeem. Na wat lezen enzo ben ik er mee begonnen! En ik vind het ook best leuk.
Mijn 7ste briefje dat ik ingaf was ook al direct een hit! Supertof. 8)

Nu zitten hier toch wel een aantal fervente trackers.
Nu vroeg ik me af, hebben jullie bepaalde tactieken om zoveel mogelijk briefjes in handen te krijgen?
Die van het afhalen weet ik al , maar daar is mijn moeder niet al te blij om. :P
Lopen jullie speciaal naar verscheidene winkels om jullie briefjes te wisselen in andere? Of hoe doen jullie dit?

Please learn me the tips and tricks of this game! :lol:
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by jrnsndrs »

Altijd contant betalen is een goed begin. En kleine bedragen betalen met grote biljetten ook. Loos je kleine biljetten als je een groot bedrag moet betalen.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by Fons »

In ieder geval altijd cash betalen in de winkel. Zo nu en dan ook geld afhalen aan de automaat of aan het loket. Nu is dat laatste de afgelopen jaren wel lastiger geworden. Niet elke bank heeft nog een loket. Tot een paar jaar geleden was het gemakkelijk om meerdere bundels tegelijk te wisselen ;)
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by Fons »

Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling...
http://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=166334719
Je kan een verzoek indienen om een van de twee ingaven te verwijderen
User avatar
nickvanbael
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 12
Joined: Fri Jul 08, 2016 12:02 am
Location: Dessel, Belgium
Contact:

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by nickvanbael »

Fons wrote:Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling...
http://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=166334719
Je kan een verzoek indienen om een van de twee ingaven te verwijderen
Had al aanvraag ingediend. Hij is nu ook begonnen. Heb hem gerefereerd. :o
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by HBoZ »

Maar Nick dit is natuurlijk niet de bedoeling... :wink:

Den Haag - Geel
Duffel - Geel
Retie - Geel
Den Haag - Mol

allemaal maar een paar dagen!
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by eddydevries »

HBoZ wrote:Maar Nick dit is natuurlijk niet de bedoeling... :wink:

Den Haag - Geel
Duffel - Geel
Retie - Geel
Den Haag - Mol

allemaal maar een paar dagen!
Ik weet het niet zeker, maar ik heb het gevoel dat je deze had gestort en Daan het weer heeft opgenomen.

Een waarschuwing: sommige automaten nemen de gestorte biljetten in, waarna ze centraal gecontroleerd worden. Daarna worden ze weer het land in gestuurd om de automaten te vullen. Hier kan je gerust storten en weer opnemen zonder het risico te hebben dat dezelfde biljetten eruit komen.
Maar er zijn ook automaten die de gestorte biljetten meteen gebruiken voor de geldopnames.
Zo weet ik dat bij de Belfius de 10-jes altijd weer uitgegeven worden, maar vijfjes kun je er met een gerust hart storten en opnemen. Zo te zien komen de 20-jes ook meteen terug. In Nederland moet je oppassen bij de opname-/stortingsautomaten van de ABNAMRO: die hergebruiken alle biljetten.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
nickvanbael
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 12
Joined: Fri Jul 08, 2016 12:02 am
Location: Dessel, Belgium
Contact:

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by nickvanbael »

eddydevries wrote:
HBoZ wrote:Maar Nick dit is natuurlijk niet de bedoeling... :wink:

Den Haag - Geel
Duffel - Geel
Retie - Geel
Den Haag - Mol

allemaal maar een paar dagen!
Ik weet het niet zeker, maar ik heb het gevoel dat je deze had gestort en Daan het weer heeft opgenomen.

Een waarschuwing: sommige automaten nemen de gestorte biljetten in, waarna ze centraal gecontroleerd worden. Daarna worden ze weer het land in gestuurd om de automaten te vullen. Hier kan je gerust storten en weer opnemen zonder het risico te hebben dat dezelfde biljetten eruit komen.
Maar er zijn ook automaten die de gestorte biljetten meteen gebruiken voor de geldopnames.
Zo weet ik dat bij de Belfius de 10-jes altijd weer uitgegeven worden, maar vijfjes kun je er met een gerust hart storten en opnemen. Zo te zien komen de 20-jes ook meteen terug. In Nederland moet je oppassen bij de opname-/stortingsautomaten van de ABNAMRO: die hergebruiken alle biljetten.
Dit is inderdaad zo gebeurt.
Daarom maar verwijdert.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by eddydevries »

Officieel volgens de regels had Daan eigenlijk zijn invoer moeten verwijderen:
FAQ/Help wrote:Ik ben lid van EBT en heb een kennis van mij ook laten aanmelden. Ik laat hem een biljet van mij ingeven om te kijken hoe het systeem werkt. Is dat ok?
Het is goed dat je een nieuwe gebruiker met EBT in aanraking hebt gebracht, maar hij/zij zou alleen eigen biljetten moeten ingeven.

Er is één basis regel: je mag geen biljetten ingeven waarvan je van tevoren al weet dat ze door iemand anders zijn ingegeven. Bijvoorbeeld, als het biljet ontvangen is van een kennis of vriend die ook lid is van EBT, mag het biljet niet meer door jou ingevoerd worden. Een uitzondering op deze regel is wanneer iemand het adres van EuroBillTracker op het biljet heeft geschreven. Deze biljetten kunnen gewoon worden ingegeven, maar het is verstandig om dit wel in het opmerkingenveld te beschrijven.
Verder moet je het biljet daadwerkelijk in handen hebben gehad. Het ontvangen van de data van een vriend via e-mail is niet acceptabel.
Maar op deze manier is het ook opgelost. :)
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by JelmerS »

eddydevries wrote:Officieel volgens de

regels
had Daan eigenlijk zijn invoer moeten verwijderen:
FAQ/Help wrote:Ik ben lid van EBT en heb een kennis van mij ook laten aanmelden. Ik laat hem een biljet van mij ingeven om te kijken hoe het systeem werkt. Is dat ok?
Het is goed dat je een nieuwe gebruiker met EBT in aanraking hebt gebracht, maar hij/zij zou alleen eigen biljetten moeten ingeven.

Er is één basis regel: je mag geen biljetten ingeven waarvan je van tevoren al weet dat ze door iemand anders zijn ingegeven. Bijvoorbeeld, als het biljet ontvangen is van een kennis of vriend die ook lid is van EBT, mag het biljet niet meer door jou ingevoerd worden.
:lol: En ik heb serieus altijd gedacht, stel dat een vriend/kennis mee gaat doen met #ebt en af en toe geld van mij krijgt of andersom (bijvoorbeeld brandstofgeld als we carpoolen, voorgeschoten bedrag, etc.) dan kunnen er zomaar extra hits komen. :)

Maar dat mag dus niet. :( Ook niet als je het erbij zet? Dat iemand bij een biljet van mij ontvangen neerzet, brandstofgeld van JelmerS of zo?
Of als desbetreffende vriend/kennis toevallig de volgende is die ergens afrekent en als wisselgeld het bedrag dat ik betaald heb ontvangt?
Nou ja, nu heb ik (nog?) geen mensen in mijn vrienden/kennissenkring die ebt interessant vinden, maar ik vind het wel handig om te weten.

Ach, ergens is het ook wel begrijpelijk, als je al weet dat het een hit wordt is het niets meer aan! :wink:
dexter37
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 96
Joined: Thu Dec 29, 2005 11:50 am

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by dexter37 »

JelmerS wrote:
Maar dat mag dus niet. :( Ook niet als je het erbij zet? Dat iemand bij een biljet van mij ontvangen neerzet, brandstofgeld van JelmerS of zo?
Of als desbetreffende vriend/kennis toevallig de volgende is die ergens afrekent en als wisselgeld het bedrag dat ik betaald heb ontvangt?
Nou ja, nu heb ik (nog?) geen mensen in mijn vrienden/kennissenkring die ebt interessant vinden, maar ik vind het wel handig om te weten.

Ach, ergens is het ook wel begrijpelijk, als je al weet dat het een hit wordt is het niets meer aan! :wink:
Ik heb ook weleens hits met collega die inmiddels ook EBT'er is. Als we het weten, zullen we het zeker niet invoeren, maar soms gaat het via bijv. een cadeau-envelop en dan kan je niet altijd weten welke al is ingevoerd (IT-afdeling van tientallen mensen).. Ach, als het niet dagelijks gebeurt..
Profile: dexter37
(11/8:)
400 locations: 287 :flag-nl: |35 :flag-de: |22 :flag-fr: |20 :flag-be: |12 :flag-at: |9 :flag-si: |3 :flag-lu: |3 :flag-es: |3 :flag-pt: |2 :flag-hu: |2 :flag-it: |1 :flag-uk: |1 :flag-cz:
7169 notes: 6509 :flag-nl: |251 :flag-de: |219 :flag-fr: |54 :flag-be: |46 :flag-si: |34 :flag-at: |16 :flag-pt: |11 :flag-lu:|8 :flag-es: |4 :flag-hu: |3 :flag-uk:|2 :flag-it: |1 :flag-cz:
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by De Slak »

Bij steeds meer Belgische sportclubs kan je aan de bar je drankjes enkel nog betalen met muntjes die je uit een automaat haalt.
Mensen die enkel :note-20: of :note-50: op zak hebben, willen die meestal graag wisselen voor biljetten van :note-5: of :note-10: .
Dit is ook een manier om extra biljetten te verzamelen.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by ludofaki »

De Slak wrote:Bij steeds meer Belgische sportclubs kan je aan de bar je drankjes enkel nog betalen met muntjes die je uit een automaat haalt.
Mensen die enkel :note-20: of :note-50: op zak hebben, willen die meestal graag wisselen voor biljetten van :note-5: of :note-10: .
Dit is ook een manier om extra biljetten te verzamelen.

Dat doe ik hier ook in het café. Zorgen dat je vlakbij die automaat zit en flink wat :note-5: of :note-10: op zak hebt.
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3459
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by wally2cv »

Ook handig is , kleingeld bij hebben . je met bvb 5,03 betalen en je geeft 20€ die 3 cent bijpassen , is een biljet extra .
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Vraagje voor al die briefgeldzoekers onder ons

Post by eddydevries »

wally2cv wrote:Ook handig is , kleingeld bij hebben . je met bvb 5,03 betalen en je geeft 20€ die 3 cent bijpassen , is een biljet extra .
Het voordeel hiervan is ook dat de mensen eerder biljetten als wisselgeld geven dan munten.

Ik moet vaak ongeveer 7 euro betalen.

Dan geef ik eerst een 2-euro-munt en dan kijk ik in mijn portemonnee (zogenaamd) voor een vijfje.
En al ik dan met een tientje kom geven ze me een vijfje terug (ook al is dat hun laatste), want je hebt geprobeerd om ze te helpen ('helaas' had je geen vijfje voor ze).
Als je begint met het geven van een tientje, hebben ze de 3 euro aan wisselgeld al in hun hand. Als je dan nog met de 2 euro komt, zeggen ze dat dat niet meer hoeft.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”