100 euro biljetten pinnen

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
pjmulder
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 1
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:40 am

100 euro biljetten pinnen

Post by pjmulder »

Ik heb een rekening bij ABN AMRO en wilde en groter bedrag pinnen met 100 EUR biljetten. Nou heb ik gelezen dat die enkel bij Rabobank te pinnen zijn, klopt dit? Ik lees heel vaak dat mensen die dan gewoon daar gaan pinnen. Maar is er niet een hele lage limiet als je bij een vreemde bank gaat pinnen? Ik dacht dat je als ABN AMRO rekeninghouder Maar 250 EUR per dag vreemd kunt pinnen.
Of zie ik wat over het hoofd?
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: 100 euro biljetten pinnen

Post by Crazy Bob »

pjmulder wrote:Ik heb een rekening bij ABN AMRO en wilde en groter bedrag pinnen met 100 EUR biljetten. Nou heb ik gelezen dat die enkel bij Rabobank te pinnen zijn, klopt dit? Ik lees heel vaak dat mensen die dan gewoon daar gaan pinnen. Maar is er niet een hele lage limiet als je bij een vreemde bank gaat pinnen? Ik dacht dat je als ABN AMRO rekeninghouder Maar 250 EUR per dag vreemd kunt pinnen.
Of zie ik wat over het hoofd?
Hoi pjmulder, welkom op het forum! Ik - of één van mijn collega-"moderators" - zal je bericht waarschijnlijk t.z.t. samenvoegen met het topic Waar vind ik geldautomaten... maar zal 'm nu nog even "los" laten staan.

Volgens mij heeft ook de ABN Amro bepaalde automaten met honderdjes erin, althans dat was in het verleden in ieder geval zo. Bij de Rabobank gaat het meestal om automaten "binnen" (dus in de filialen). Kies - na het invoeren van de pincode - niet voor een concreet bedrag maar voor de optie "Bedrag- en biljetkeuze" en dan zou het volgens mij moeten lukken, als je een bedrag groter dan 100 euro kiest. Het klopt dat je met de meeste bankpassen* bij vreemde banken slechts 250 euro per dag kunt opnemen, in maximaal één transactie.

* uitzonderingen zijn, voor zover mij bekend, de passen van ASN Bank en F. van Lanschot Bankiers
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: 100 euro biljetten pinnen

Post by ludofaki »

Feitelijk kun je maar een :note-100: per dag krijgen als ABN klant: €200 en €250 geeft in de biljetkeuze alleen maar opties met 1*€100.

Als je €100 pint kun je ook kiezen voor 1* :note-100:

Althans dat was zo bij de automaten in Wageningen en Ter Apel. Maar daar ben ik al even niet geweest.

Ik rijd tegenwoordig even de grens over, de Volksbank heeft hier vlakbij een automaat met alle biljetten 8)
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: 100 euro biljetten pinnen

Post by JelmerS »

Bij de ABN Amro in Emmen (binnen, rechterautomaat) kon je ook :note-100: pinnen.
Ook als je bijvoorbeeld 120 euro wilde hebben kreeg je de keuze, 1x :note-100: 1x :note-20:.

De sticker zit nu echter niet meer op de automaat en ik heb de optie de laatste keren niet meer gezien.
Dus ik weet niet of dit nog steeds zo is.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”