Een probleempje...

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
niels20020
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 64
Joined: Fri Feb 16, 2018 7:34 pm

Een probleempje...

Post by niels20020 »

Gisteren heb ik mijn allereerste hit ooit op EBT ontvangen. Nu zou je denken dat ik daar heel blij mee ben, maar er is eigenlijk een klein probleempje mee.

Het gaat om deze hit: https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=187623900

Het probleem: 'DeShowErwt' is mijn broer. Zoals je ziet heeft hij het biljet vorige week gekregen voor z'n verjaardag en ingevoerd. Hij heeft het biljet een paar dagen later geruild met mijn moeder en zij heeft het gisteren aan mij gegeven om iets te kopen in de supermarkt. Ik voerde het biljet ook weer in en zo kregen we een hit.

Ik vraag me dus af of dit wel een 'echte' hit is. We kennen elkaar en hebben het biljet vlak na elkaar ingevoerd. Mag dit? Of moet het biljet verwijderd worden? Of misschien gemarkeerd als oninteressant of zo?

Ik weet niet echt wat ik moet doen. Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat er moet gebeuren :oops:
scrtr
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3428
Joined: Tue Mar 24, 2015 5:56 am
Location: Brugge, Belgium

Re: Een probleempje...

Post by scrtr »

Aangezien je niet wist dat het biljet al ingevoerd was door je broer, is het niet zo erg vind ik.
Zolang het niet vaak gebeurt natuurlijk. :wink:
Het is aan jou om te beslissen of je de hit laat modereren.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Een probleempje...

Post by eddydevries »

Wat jullie ook kunnen doen (om dit in de toekomst te voorkomen) is het samenvoegen van jullie accounts.

Zeker als je in 1 huis woont is de kans groot dat je elkaars biljetten krijgt.
Als je dan een biljet "van je broer" vindt wordt die niet ingevoerd omdat "je hem al eerder gehad hebt".

Maar als je niet bij elkaar woont en de biljetten van verschillende plaatsen haalt, zou ik het niet doen.
Namelijk om dezelfde reden: je kan geen hits krijgen "met jezelf".
Dus een "gewone" hit (van bijvoorbeeld een jaar) is dan ook niet meer mogelijk.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”