Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by Crazy Bob »

Kennelijk zijn de ontwerpen voor de nieuwe :note-100: en :note-200: vandaag onthuld, aldus RTL. 28 mei 2019 is de dag dat ze officieel te verkrijgen zouden moeten zijn.

Ook op de site van de ECB is nog wat informatie te vinden.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by Elmo »

In tegenstelling tot de nieuwe :note-50: hebben de nieuwe :note-100: en :note-200: wel verrassingen, zoals de eurotekens in de optisch variabele inkt en het satelliethologram, maar de grootste verrassing vind ik het kleinere formaat.

Qua combinaties kunnen we N/N, S/S en U/U bij beide waarden verwachten. Bij de :note-100: kunnen we ook E/E, R/R, V/V en W/W verwachten.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by HBoZ »

En zo zien ze er uit 8)
Attachments
ECB-BANKNOTE100200.jpg
ECB-BANKNOTE100200.jpg (152.23 KiB) Viewed 897 times
kt3f
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 37
Joined: Sun Oct 21, 2018 2:46 pm

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by kt3f »

Hoe kun je eigenlijk makkelijk aan :note-100: / :note-200: briefjes komen in Nederland? Ik ben een paar dagen terug bij de lokale ABN-AMRO langs gegaan en gevraagd of het mogelijk is om zulke briefjes op te nemen... en na enig aandringen (waarom pint u niet gewoon :note-50: -jes???) te horen gekregen dat het alleen mogelijk is om zulk soort biljetten te krijgen bij "groot geld bestellingen" vanaf €10.000.

Is het bij de andere banken (ING/Rabobank) wel mogelijk om voor <€10.000 aan :note-100: en :note-200: op te nemen?
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by Mk1992 »

kt3f wrote: Thu Jun 06, 2019 5:58 pm Hoe kun je eigenlijk makkelijk aan :note-100: / :note-200: briefjes komen in Nederland? Ik ben een paar dagen terug bij de lokale ABN-AMRO langs gegaan en gevraagd of het mogelijk is om zulke briefjes op te nemen... en na enig aandringen (waarom pint u niet gewoon :note-50: -jes???) te horen gekregen dat het alleen mogelijk is om zulk soort biljetten te krijgen bij "groot geld bestellingen" vanaf €10.000.

Is het bij de andere banken (ING/Rabobank) wel mogelijk om voor <€10.000 aan :note-100: en :note-200: op te nemen?
Wellicht heb je mazzel bij een binnenautomaat van de Rabo? Een paar jaar terug kon je in mijn lokale kantoor nog 200-briefjes pinnen daar
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by Elmo »

kt3f wrote: Thu Jun 06, 2019 5:58 pm Hoe kun je eigenlijk makkelijk aan :note-100: / :note-200: briefjes komen in Nederland? Ik ben een paar dagen terug bij de lokale ABN-AMRO langs gegaan en gevraagd of het mogelijk is om zulke briefjes op te nemen... en na enig aandringen (waarom pint u niet gewoon :note-50: -jes???) te horen gekregen dat het alleen mogelijk is om zulk soort biljetten te krijgen bij "groot geld bestellingen" vanaf €10.000.

Is het bij de andere banken (ING/Rabobank) wel mogelijk om voor <€10.000 aan :note-100: en :note-200: op te nemen?
Ik denk dat je alleen door te bestellen bij je bank aan :note-100: en :note-200: kunt komen. Bij de ING kun je ze per 10 biljetten bestellen, de besteltijd is 5 werkdagen.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by Crazy Bob »

Elmo wrote: Tue Jun 11, 2019 7:14 pm
kt3f wrote: Thu Jun 06, 2019 5:58 pm Hoe kun je eigenlijk makkelijk aan :note-100: / :note-200: briefjes komen in Nederland? Ik ben een paar dagen terug bij de lokale ABN-AMRO langs gegaan en gevraagd of het mogelijk is om zulke briefjes op te nemen... en na enig aandringen (waarom pint u niet gewoon :note-50: -jes???) te horen gekregen dat het alleen mogelijk is om zulk soort biljetten te krijgen bij "groot geld bestellingen" vanaf €10.000.

Is het bij de andere banken (ING/Rabobank) wel mogelijk om voor <€10.000 aan :note-100: en :note-200: op te nemen?
Ik denk dat je alleen door te bestellen bij je bank aan :note-100: en :note-200: kunt komen. Bij de ING kun je ze per 10 biljetten bestellen, de besteltijd is 5 werkdagen.
Heeft de ABN geen honderdjes meer in de geldautomaten? Ik moet zeggen dat de keren dat ik daar kom, eigenlijk tegenwoordig altijd voor de retailmix ga, dus dan let je niet op dat soort dingen...
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by Elmo »

Volgens mij is de ABN Amro daar vorig jaar mee gestopt. Alleen de ATM's bij Aankomsthal 3 geven nog :note-100: .
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
kt3f
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 37
Joined: Sun Oct 21, 2018 2:46 pm

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by kt3f »

Crazy Bob wrote: Tue Jun 11, 2019 10:04 pm Heeft de ABN geen honderdjes meer in de geldautomaten? Ik moet zeggen dat de keren dat ik daar kom, eigenlijk tegenwoordig altijd voor de retailmix ga, dus dan let je niet op dat soort dingen...
Bij de ABN-AMRO hier in Breda alleen :note-10: :note-20: :note-50:, plus nog een automaat die ook nog :note-5: (voor de retailmix) uitgeeft. Ik heb alle 4 de machines geprobeerd, maar geen :note-100: (of groter) :(
Mk1992 wrote: Tue Jun 11, 2019 1:32 pm Wellicht heb je mazzel bij een binnenautomaat van de Rabo? Een paar jaar terug kon je in mijn lokale kantoor nog 200-briefjes pinnen daar
Ik zal eens bij de rabobank langsgaan, helaas heb ik dan wel een opnamelimiet van €250 per dag... Misschien moet ik gewoon weer eens naar België gaan, daar lijken :note-100: briefjes in automaten nog redelijk normaal te zijn :P
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by ludofaki »

:note-100: en :note-200: heb ik al lang niet meer gezien in Rabo automaten....

Pin tegenwoordig altijd in D, voldoende automaten met alle biljetten. Ook gister nog automaat getroffen met :note-500: er nog in :o
Crosserke
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 14
Joined: Mon Jun 10, 2019 10:26 pm

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by Crosserke »

Jeej, vandaag een nieuw 100 euro briefje ontvangen 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=196247749

Ikke blij 😁

Groetjes Stephanie.
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by vermeer »

kt3f
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 37
Joined: Sun Oct 21, 2018 2:46 pm

Re: Nieuwe honderdjes en tweehonderdjes

Post by kt3f »

Bij een BNP Paribas kantoor net over de grens een aantal :note-100: -jes gepind... en jawel hoor, allemaal UNC 2019 briefjes :D
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”