De nieuwe gele geldautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Mk1992 »

Ik zie net via mijn werk een brief voorbij komen dat de diverse banken hun geldautomaatlocaties aan het overdragen zijn aan Geldmaat BV.

'Werkzaamheden staan gepland voor 2019 of 2020'. Dus over anderhalf jaar zullen we ruime keuze hebben,
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Mk1992 »

#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Fons »

Wie gaat hem testen? :)

Image
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

Vandaag geinformeerd bij de ABN volgens de medewerker blijft de retailmix gewoon bestaan bij de automaten die dit hadden.
Hopelijk is dit ook zo
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Er zouden inmiddels 14 geldmaten moeten zijn in het land, o.a. in Kampen, Amsterdam, Scheveningen en Tilburg. Zie het kaartje hier: https://www.locatiewijzer.geldmaat.nl/

Vooralsnog zitten er geen stortingsautomaten bij.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Zojuist ook een PDF gevonden met instructie en de verschillende schermen van de geldmaat. Bij biljetkeuze en een bedrag van € 200 kun je kiezen uit:
4 x :note-50:
6x :note-20: + 8x :note-10:
2x :note-50: 3x :note-20: en 4x :note-10:

Het volledige PDF-bestand is hier te vinden:
https://www.datocms-assets.com/8043/155 ... kiezen.pdf

Mocht iemand al naar een geldmaat gaan dan ben ik benieuwd of je bij € 80 de optie 8x :note-10: krijgt. Dat zou dan ongeveer hetzelfde zijn als een oude Rabobank automaat. Uiteraard ben ik ook benieuwd of er ergens :note-5: in een geldmaat gevonden worden. Dit zal dan waarschijnlijk alleen bij bankfilialen zijn en niet bij losse automaten, maar het zou leuk zijn als er ook :note-5: bij filialen van de Rabobank en/of ING te krijgen zijn.

P.s. in een paar dagen tijd is het aantal Geldmaten in Nederland uitgebreid naar 24, ook o.a. Beverwijk, Hengelo en de Limburgse plaatsjes Hegelsom en Ulestraten hebben nu een Geldmaat. En wellicht wordt binnenkort ook de meest bijzondere geldautomaat van Nederland (Rabobank automaat in de Betoverende schatkist midden in de Efteling) een Geldmaat.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Mk1992 »

luckbox wrote: Thu Jul 04, 2019 8:01 pm P.s. in een paar dagen tijd is het aantal Geldmaten in Nederland uitgebreid naar 24, ook o.a. Beverwijk, Hengelo en de Limburgse plaatsjes Hegelsom en Ulestraten hebben nu een Geldmaat.
Ulestraten? Ik weet wat ik vanmiddag doe! :D


https://www.geldmaat.nl/geldautomaten/planning/

Ik zie dat er ook globaal aangegeven wordt of er komend kwartaal veranderingen zijn, leuk om te checken.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Mk1992 »

Linkje naar foto's http://imgur.com/a/bd6ops9

Op onderzoek geweest, en daar stond ie!
Een aantal dingen die opvielen

- 8x :note-10: en 8x :note-20: is beschikbaar
- Biljetten zijn in dit geval allemaal gebruikt, vermoed niet dat deze gewisseld worden in de ombouw
- Das niet heel verrassend, het is dezelfde oude Rabo-automaat met een nieuwe gele ombouw
- Dat was ook vrij duidelijk, oud stof en spinnewebben zaten er gewoon op
- enkele stukjes software kwamen nog door de gebruiksmenu's (zie foto)
- saldocheck ook beschikbaar
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Volgens mij was het een mooie dag voor een tripje naar een dorp in de buurt. Ik ben benieuwd of een Geldmaat waar voorheen een ATM van ING zat ook de optie 8x :note-20: en 8x :note-10: geeft. Zeker op de laatste foto is nog wel duidelijk te zien dat het de oude automaat van de Rabobank is. De gele kap van de Geldmaat is waarschijnlijk iets kleiner dan de kap van de oude Rabobank ATM.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Mk1992 »

luckbox wrote: Sun Jul 07, 2019 7:25 pm Volgens mij was het een mooie dag voor een tripje naar een dorp in de buurt. Ik ben benieuwd of een Geldmaat waar voorheen een ATM van ING zat ook de optie 8x :note-20: en 8x :note-10: geeft. Zeker op de laatste foto is nog wel duidelijk te zien dat het de oude automaat van de Rabobank is. De gele kap van de Geldmaat is waarschijnlijk iets kleiner dan de kap van de oude Rabobank ATM.
Zou niet weten waarom niet, de enige aanpassing lijkt me software en die wordt uniform. Jouw pdf waarin het voorbeeld van 6x beide biljetten voor in totaal 200 kende ik ook niet vanuit ING-automaten.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
3513
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 44
Joined: Mon Mar 21, 2016 10:01 pm

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by 3513 »

Kwam vandaag toevallig langs die in Scheveningen (voorheen ABN) op de Kurhausweg (naast Pathé). 100 euro gepind en kon kiezen uit 2x :note-50: , 3x :note-20: en 4x :note-10: of 2x :note-20: en 8x :note-10: ...vooralsnog geen hits :wink:

Image
3513
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 44
Joined: Mon Mar 21, 2016 10:01 pm

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by 3513 »

Ze hebben er niet eens zo’n gele kap omheen gezet trouwens, alleen andere bordjes en stickertjes erbij
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Crazy Bob »

Nou, ook in Rotterdam het eerste exemplaar gevonden (of eigenlijk twee zelfs, zie foto's), aan de 1e Middellandstraat. Op nog geen 50 meter van een ING-automaat, dat dan weer wel.

Dit was voorheen een ABN Amro-automaat, zoals ook wel duidelijk te zien is aan het uiterlijk van de automaat. Dáárvoor was het overigens een Fortis-automaat, zie ik tussen mijn zeer oude biljetten...

Bijgaand wat plaatjes.
GM1.jpg
GM1.jpg (253.63 KiB) Viewed 1229 times
GM2.jpg
GM2.jpg (419.59 KiB) Viewed 1229 times
GM3.jpg
GM3.jpg (195.12 KiB) Viewed 1229 times
GM4.jpg
GM4.jpg (200.57 KiB) Viewed 1229 times
GM5.jpg
GM5.jpg (184.84 KiB) Viewed 1229 times
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

En ook EBT-stad Groningen heeft nu een Geldmaat: Oosterhamrikkade 76B.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Mk1992 »

https://www.locatiewijzer.geldmaat.nl/

91 automaten in Nederland inmiddels.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”