De nieuwe gele geldautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14704
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Fons »

In Sleeuwijk is er binnenkort ook een te vinden. De omgevingsvergunning is inmiddels verleend ;)

20190822_125419.jpg
20190822_125419.jpg (1.11 MiB) Viewed 1740 times
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by JelmerS »

In Emmen en Klazienaveen al meerdere aankondigingen gezien dat de automaten geel worden.

Als er inderdaad overal hetzelfde aantal biljetten uit komt is dat een voordeel. Ik pin wekelijks 60 euro en regelmatig bij ING omdat dat de makkelijkste locatie is voor mij. Maar dat ik dan steeds alleen :note-50: en :note-10: krijg ben ik niet blij mee.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Op de site van Geldmaat staat nu de planning t/m eind oktober: https://www.geldmaat.nl/geldautomaten/planning/
Aan het pijltjessymbool is te zien in welke gemeenten er t/m eind oktober iets verandert. Het lijken er niet veel, maar wel vervangen worden bijvoorbeeld de ABN AMRO automaten aan de Vismarkt in Groningen en bij Winkelpromenade Zuidwijk in Rotterdam.

Ik ben wel benieuwd wanneer ze de eerste opname-stortingsautomaat en de eerste retailmix automaat gaan vervangen. Geldmaat heeft aangegeven dat een aantal geldautomaten biljetten van :note-5: uitgeven, maar ik ben benieuwd of dat ook andere automaten dan de bijna 50 retailmix automaten van ABN AMRO worden. Dus mocht iemand een opname-stortingsautomaat (met of zonder retailmix) in de lijst zien staan dan graag hier posten! Tot nu toe heeft Geldmaat namelijk alleen maar losse opnameautomaten in Nederland vervangen.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by ludofaki »

Ik heb een rekening bij RegioBank, opnamelimiet bij Rabo, ING en ABN maximaal €250 resp €600 resp €1000 opnemen. Bij Geldmaat verdwijnt dat limiet.
User avatar
Ralf
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7382
Joined: Fri Feb 13, 2004 1:45 pm
Location: Lottum - Limburg - The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Ralf »

Gisteren de eerste gezien. Meteen maar even geprobeerd. Lijkt erop dezelfde biljetkeuze als eerder bij die ATM.
80 euro max 8x 10 euro. 100 euro max 8x 10 euro en 1x 20 euro.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

De planning voor het ombouwen naar Geldmaat staat nu t/m eind november op de site. Nog steeds een opname-stortingsautomaten bij mij in de buurt, maar wel 3 ABN-AMRO automaten die binnen een maand omgebouwd worden. Je kunt voor per gemeente kijken op: https://www.geldmaat.nl/geldautomaten/planning/
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

Net een contactformulier ingevuld of de retailmix blijft bestaan .
Ben benieuwd wat ik voor antwoord krijg
kt3f
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 37
Joined: Sun Oct 21, 2018 2:46 pm

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by kt3f »

Hèhè, na lang wachten heeft Breda nu zijn eerste geldmaat!
Helaas nog geen tijd gehad om hem uit te proberen, maar zo te zien is het de oude ABN-AMRO (en lang geleden Fortis) automaat aan de voorkant van het station die omgebouwd is.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by JelmerS »

Gister voor het eerst gepind bij een Geldmaat (Nieuw-Amsterdam).
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ook :note-5: in zat, deze had ik hier alleen niet. (stond niet tussen de biljetkeuze)
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by GWR7007 »

JelmerS wrote: Sat Dec 07, 2019 2:34 pm Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ook :note-5: in zat, deze had ik hier alleen niet. (stond niet tussen de biljetkeuze)
Ik weet het ook niet meer uit mijn hoofd maar ergens heb ik het ook gelezen. Op de website van geldmaat misschien... Echter meen ik me te herinneren dat er stond dat sommige geldmaten ook :note-5: hadden. Ik zou bijna zeggen dat het maar heel weinig zullen zijn en waarschijnlijk de ABN-AMRO retailmix-automaten zijn die nu al buiten zitten (zoals bijvoorbeeld in Bergen op Zoom of Groningen). Anders is :note-10: wel het kleinste. In de zomer was dit tenminste bij eentje in Nijmegen (dit was volgens de geldmaat-website vroeger een ING-automaat) het geval.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

arjanvs wrote: Sat Oct 26, 2019 5:41 pm Net een contactformulier ingevuld of de retailmix blijft bestaan .
Ben benieuwd wat ik voor antwoord krijg
Had je hier nog antwoord op gehad?

Ik heb vandaag nog eens het aantal geldautomaten op de site van Geldmaat bekeken. Er staan nu landelijk 345 reguliere geldautomaten minder op de kaart dan 2 weken geleden (opname-storingsautomaten niet meegeteld). Er zouden naast veel verdwenen ABN AMRO automaten ook zeker 39 Geldmaten verdwenen zijn, waarschijnlijk meer omdat er ook nieuwe Geldmaten bij gekomen kunnen zijn. Bij mij in de buurt zijn 3 Geldmaten verdwenen die in november waren omgebouwd, dat waren eerst alle 3 ABN AMRO geldautomaten.
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

luckbox wrote: Thu Dec 12, 2019 10:00 pm
arjanvs wrote: Sat Oct 26, 2019 5:41 pm Net een contactformulier ingevuld of de retailmix blijft bestaan .
Ben benieuwd wat ik voor antwoord krijg
Had je hier nog antwoord op gehad?

Ik heb vandaag nog eens het aantal geldautomaten op de site van Geldmaat bekeken. Er staan nu landelijk 345 reguliere geldautomaten minder op de kaart dan 2 weken geleden (opname-storingsautomaten niet meegeteld). Er zouden naast veel verdwenen ABN AMRO automaten ook zeker 39 Geldmaten verdwenen zijn, waarschijnlijk meer omdat er ook nieuwe Geldmaten bij gekomen kunnen zijn. Bij mij in de buurt zijn 3 Geldmaten verdwenen die in november waren omgebouwd, dat waren eerst alle 3 ABN AMRO geldautomaten.
Nee ik heb tot op heden geen reactie gehad.
Ze zijn denk ik te druk met verwijderen van automaten
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Er zijn nu ook een aantal opname-stortingsautomaten van Geldmaat. In Arnhem, Utrecht, Voorschoten, Haarlem, Velserbroek en 2x Amsterdam. Wellicht waren dit allemaal ABN AMRO opname-stortingsautomaten, maar er zitten nog geen retailmix automaten tussen.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4186
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Elmo »

luckbox wrote: Mon Feb 24, 2020 11:30 pm Er zijn nu ook een aantal opname-stortingsautomaten van Geldmaat. In Arnhem, Utrecht, Voorschoten, Haarlem, Velserbroek en 2x Amsterdam. Wellicht waren dit allemaal ABN AMRO opname-stortingsautomaten, maar er zitten nog geen retailmix automaten tussen.
Ik heb een excuus om weer eens Voorschoten te bezoeken!
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4186
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Elmo »

Elmo wrote: Tue Feb 25, 2020 1:02 pmIk heb een excuus om weer eens Voorschoten te bezoeken!
Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben weer eens in Voorschoten geweest en dit zijn mijn bevindingen:

1. Je kunt doorstorten! :D Dat wil zeggen dat je 200 biljetten kunt storten, daarna kunt kiezen voor 'Meer biljetten', de eerste 200 biljetten in de in de cassettes worden weggesluisd en dat je opnieuw 200 biljetten kunt storten. Dit herhaal je net zo lang totdat je al je biljetten hebt gestort. Dit is uiteraard fijn als je een vast bedrag per storting betaalt (vooral de Rabobank is met €1,50 per storting heel goedkoop!). Houd wel rekening met een eventueel maximum bedrag dat je mag storten (bij ING is dat bijvoorbeeld maximaal €15.000).
2. Het is het model dat de ABN Amro gebruikt, en die zijn heel snel (sneller dan die van de ING in ieder geval)! :D
3. Als je klaar bent krijg je meteen je pas en stortingsbon, en hoef je niet te wachten totdat ook je laatste biljetten zijn weggesluisd.
4. Veel van deze opname-stortings-ATM's zitten buiten, dus je kunt er i.i.g. van 7:00 tot 23:00 gebruik van maken!

Al met al ben ik positief over deze opname-stortings-ATM's: vooral de mogelijkheid om door te storten is héél fijn!
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”