De nieuwe gele geldautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Mk1992 »

Henk Draijer wrote: Thu Oct 07, 2021 7:45 am Ondernemers hebben grote problemen om hun geld te storten. Sinds 1 oktober is het bedrijf Geldmaat verantwoordelijk voor de geldautomaten in Nederland. Maar dit gaat niet vlekkeloos, veel automaten zijn nu buiten gebruik.

https://www.ad.nl/geld/ondernemer-moet- ... ~aa0c0d44/
https://www.gelderlander.nl/achterhoek/ ... ~adbaffc6/
Lag dit niet aan Brinks en het aantal chauffeurs dat daar eruit gekieperd is?
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

HBoZ wrote: Wed Oct 06, 2021 12:33 am De Ing was als eerste alles kwijt, ik zag dat de laatste in Amsterdam was op het Rokin 90. (25 september)

De Rabo volgt snel, misschien is er al een update geweest, maar er zijn er nu nog 16 stuks over...
Baarle Nassau, Zundert, Oisterwijk, Deurne, Horst, Goes, Zierikzee, Vlissingen, Geldermalsen, Gouda, Nes, Terneuzen, Alphen aan den Rijn, Leiden , Bunschoten Spakenburg en Ermelo!

ABN heeft er 57, eigenlijk 56 want in Bergen is deze al bijna 3 maanden dicht.(atms)
Een beetje late reactie, maar ik denk dat je bij die 16 Rabo atm's over het hoofd hebt gezien dat dit alleen automaten voor munten (opnemen en storten) zijn. Volgens mij kun je nergens meer biljetten opnemen of storten bij een Rabobank ATM.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by eddydevries »

HBoZ wrote: Wed Oct 06, 2021 12:33 am De Ing was als eerste alles kwijt, ik zag dat de laatste in Amsterdam was op het Rokin 90. (25 september)

De Rabo volgt snel, misschien is er al een update geweest, maar er zijn er nu nog 16 stuks over...
Baarle Nassau, Zundert, Oisterwijk, Deurne, Horst, Goes, Zierikzee, Vlissingen, Geldermalsen, Gouda, Nes, Terneuzen, Alphen aan den Rijn, Leiden , Bunschoten Spakenburg en Ermelo!

ABN heeft er 57, eigenlijk 56 want in Bergen is deze al bijna 3 maanden dicht.(atms)
Toen ik dit weekend hier langs reed zag ik rechts een geldmaat zitten, maar links zat nog de oranje omlijsting van ING eromheen. Ik was toen niet gestopt (ten eerste had ik deze automaten al en ten tweede had ik er te weinig tijd voor), maar het kan natuurlijk wel zo zijn, dat de automaat zelf WEL een geldmaat was (komt wel vaker voor).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Vergeleken met een maand geleden zijn er weer 18 Geldmaten bij gekomen die :note-5: uitgeven, dus kijk nog eens op de locatiewijzer van Geldmaat (https://www.locatiewijzer.geldmaat.nl/l ... ctionality) of er één in je buurt bij gekomen is.

Volgens mij zijn o.a. Geldrop en Helmond (Brandevoort) nieuw.
User avatar
JRR
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 476
Joined: Mon Nov 26, 2007 5:59 pm
Location: Purmerend, The Netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by JRR »

Purmerend Koestraat (ING kantoor) ook nieuw volgens de locatiewijzer op de website.

Echter in beide automaten geen vijfjes aanwezig.
maner
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 29
Joined: Wed Aug 03, 2005 6:41 pm
Location: Amersfoort, Netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by maner »

Met de huidige inflatie wordt het tijd dat er briefjes van 100 in de automaten komen. Dan kun je wisselgeld krijgen uit de roulatie in plaats van UNC.
In Duitsland en Oostenrijk zijn deze biljetten heel normaal.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by MDeen »

Ook om ze als wisselgeld te krijgen?
Ik heb in de eerste eurozomer eens 200 euro opgenomen in Wels, dat kwam er dus als :note-100: :note-100: uit.
En daarmee toen een krant gekocht. Daar werd nog niet eens vreemd om gekeken.

In Nederland worden zelfs de :note-50: al snel in de kluis gestopt.
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

JRR wrote: Wed Jan 19, 2022 6:51 pm Purmerend Koestraat (ING kantoor) ook nieuw volgens de locatiewijzer op de website.

Echter in beide automaten geen vijfjes aanwezig.
Je kunt op de website filteren op automaten met :note-5:
User avatar
JRR
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 476
Joined: Mon Nov 26, 2007 5:59 pm
Location: Purmerend, The Netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by JRR »

arjanvs wrote: Sun Mar 20, 2022 11:17 am
JRR wrote: Wed Jan 19, 2022 6:51 pm Purmerend Koestraat (ING kantoor) ook nieuw volgens de locatiewijzer op de website.

Echter in beide automaten geen vijfjes aanwezig.
Je kunt op de website filteren op automaten met :note-5:
:) Dat die filter bestond was me duidelijk en die heb ik ook gebruikt (staat ook in mijn bericht), echter zaten ze er niet in. Inmiddels heb ik ze een aantal keer eruit kunnen halen, maar deze automaten zijn vaker niet dan wel voorzien van vijfjes.
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

JRR wrote: Tue Mar 22, 2022 5:08 pm
arjanvs wrote: Sun Mar 20, 2022 11:17 am
JRR wrote: Wed Jan 19, 2022 6:51 pm Purmerend Koestraat (ING kantoor) ook nieuw volgens de locatiewijzer op de website.

Echter in beide automaten geen vijfjes aanwezig.
Je kunt op de website filteren op automaten met :note-5:
:) Dat die filter bestond was me duidelijk en die heb ik ook gebruikt (staat ook in mijn bericht), echter zaten ze er niet in. Inmiddels heb ik ze een aantal keer eruit kunnen halen, maar deze automaten zijn vaker niet dan wel voorzien van vijfjes.
Sorry kon dat niet uit je bericht opmaken.
Maar de automaten zijn veel meer in storing of leeg dan voorheen met de automaten van de banken zelf
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Hoera, het is bijna Koningsdag. En de geldautomaat is nu al leeg... Het gebeurt ook hier regelmatig dat de Geldmaten leeg zijn, zeker op dinsdag en woensdag heb ik regelmatig gehad dat de automaat met :note-5: leeg was. Gelukkig is er onlangs een andere Geldmaat met :note-5: bij gekomen.

Edit: er zijn landelijk toch weer 21 Geldmaten met :note-5: bij gekomen in ongeveer een maand tijd.
kt3f
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 37
Joined: Sun Oct 21, 2018 2:46 pm

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by kt3f »

De DNB heeft recent een flink document gepubliceerd. Naast afspraken over o.a. de beschikbaarheid van geldautomaten, viel het me op dat er specifiek wordt genoemd dat Geldmaat minstens 200 automaten van :note-5: zal voorzien (1). Momenteel staan er 191 automaten met :note-5: jes op de kaart, dus waarschijnlijk zullen er binnenkort nog enkele bijkomen 8)

1) pagina 9, artikel 1d 'Geldmaat handhaaft ten minste 200 geldautomaten waaruit het 5-eurobankbiljet kan worden opgenomen.'
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Fons »

Misschien moeten ze ook eens richtlijnen opstellen voor het aantal vijfjes dat je per opname eruit kan halen 8)
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16920
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Henk Draijer »

Fons wrote: Sat May 07, 2022 9:44 pm Misschien moeten ze ook eens richtlijnen opstellen voor het aantal vijfjes dat je per opname eruit kan halen 8)
Ik kom niet verder dan 8 x :note-5: per opname. :?
Was het vroeger toch beter. :wink:
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by MM8_NL »

Henk Draijer wrote: Tue May 10, 2022 4:38 pm
Fons wrote: Sat May 07, 2022 9:44 pm Misschien moeten ze ook eens richtlijnen opstellen voor het aantal vijfjes dat je per opname eruit kan halen 8)
Ik kom niet verder dan 8 x :note-5: per opname. :?
Was het vroeger toch beter. :wink:
Ik mis de ABN AMRO retail automaten en het online bestellen bij de ING. 😒
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”