De nieuwe gele geldautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by HBoZ »

:note-500: is al rond mei 2019 'afgeschaft' ( tot die tijd konden ze nog bestellen bij de ncb) mits ze veel hadden ingeslagen kon je er in 2020 bij diverse banken verkrijgen. Nu in 2021 zullen ze wel op zijn. Je kan er nog aan komen mits iemand zijn ouwe sok opent :lol:
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by HBoZ »

eddydevries wrote: Fri May 14, 2021 9:44 am
MDeen wrote: Wed May 05, 2021 4:34 pm Ik was bij de plaatselijke Gamma en daar stond dit rijtje geldautomaten. Zo te zien alleen muntuitgifte en -storting.

Image
De muntautomaten komen alleen bij de Gamma en de Karwei: https://www.geldmaat.nl/geldautomaten/munten
Ik vind het zelf een beetje raar idee: munten niet bij de banken, maar bij bouwwinkels, maar deze hebben wel ruimere openingstijden :D .
Bij ons in Bergen komen ze in de Drebelstraat.....laat daar nou net de karwei zitten. Dat was de eerste gedachte aangezien er niet veel bedrijven zitten en die makkelijk toegankelijk zijn. Maar vorige week was er nog niks te bekennen!

ps wie nog snel gratis munten wil storten moet nog zo snel mogelijk naar de Abn gaan, voordat de machines daar weggaan! (voor 1 juli)!
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

MDeen wrote: Sat May 15, 2021 9:27 pm
arjanvs wrote: Sat May 15, 2021 7:49 pm
MDeen wrote: Thu May 13, 2021 8:51 pm Ik verwacht niet dat die in de geldmaat komt omdat die in de winkel vrijwel niet aangenomen worden. Daar zul je toch echt een keer een vakantie in Duitsland voor moeten gaan doen.
In Duitsland wel :note-100: :note-200: :note-500: dan ?
:note-500: is niet echt zeker meer omdat ze dat biljet willen afschaffen, maar :note-100: en :note-200: zul je zeker tegenkomen bij de Volksbank. Ook niet in elke automaat.
Ok dan toch een keer een tripje richting Duitsland 8)
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by eddydevries »

arjanvs wrote: Sat May 15, 2021 7:53 pm
eddydevries wrote: Fri May 14, 2021 9:34 am
arjanvs wrote: Thu May 13, 2021 2:18 pm Ik ben blij dat de :note-5: weer terug is in Huizen :D
Nu doe ik een paar keer €40,- dat zijn per keer 8 x :note-5: .
Er komen volgens mij wel steeds meer :note-5: automaten bij.
Maar :note-100: :note-200: :note-500: zie ik nergens in de automaten.
Zo krijg ik de combinatie bingo nooit vol :?
Daar ben ik gisteren langs geweest (achterzijde van Kruidvat).
Gisteren was het Hemelvaartsdag, omdat de Primera gesloten was kon ik daar niet storten (en kijken wat het automaatnummer is).
Gelukkig had ik daar al een beetje rekening mee gehouden en al bij de geldmaat in Blaricum gestort.

Er komen steeds meer automaten met :note-5: bij. Ik dacht dat ik alle 5-jesautomaten bij mij in de buurt al gehad had, dus was ik verder gaan kijken, maar zag opeens dat er weer eentje bij was gekomen in Naaldwijk.

Wat ze (wat mij betreft) nog wel moeten toevoegen is het printen van het adres op de bonnetjes (of nog beter zoals de Rabobank doet: de postcode).
Het enige aan onderscheid dat we nu kunnen zien is het automaatnummer.
Daarom zet ik dat ook bij mijn lijstje, zodat we het eventueel daarop kunnen terugzoeken (dat lijstje komt eraan, maar ik vind nu nog steeds nieuwe automaten die toegevoegd kunnen worden).
Ik heb het wel aan "Geldmaat" gevraagd (ook vermeld dat zowel de abnamro, ing als rabobank dat ook altijd deden).
Maar nog geen antwoord van ze gekregen.
Dat is idd heel irritant dat het adres er niet bij staat.
Zeker als je in een onbekende gemeente bent.
Net dat ik hoop dat ze van die 8tallen af stapt en over gaat naar 40 tallen
Inmiddels heb ik antwoord gehad van Geldmaat: Het schijnt dat het afgesproken is tussen de banken om het adres niet meer te vermelden (hoewel ze dat op hun eigen bonnetjes wel doen/deden). Daarom staat ook het (deel van het) rekeningnummer en het saldo er niet meer op.

Wat ik nog zou kunnen doen is een bericht sturen aan de 3 banken, of ze het adres er weer op zouden willen laten zetten.
Als de "opdrachtgevers" tot een andere mening komen, zal het aangepast worden.
Maar ik heb er zelf weinig vertrouwen in (dan zullen alle 3 de banken van mening moeten veranderen......).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by ludofaki »

HBoZ wrote: Sat May 15, 2021 10:28 pm :note-500: is al rond mei 2019 'afgeschaft' ( tot die tijd konden ze nog bestellen bij de ncb) mits ze veel hadden ingeslagen kon je er in 2020 bij diverse banken verkrijgen. Nu in 2021 zullen ze wel op zijn. Je kan er nog aan komen mits iemand zijn ouwe sok opent :lol:
In Nederland kun je ze toch alleen nog kwijt bij de Nederlandse Bank? Niet in een stortingsautomaat oid. Ik weet dat er in 2019 bij de Bouwcenter een papier hing dat je niet met :note-500: kon betalen omdat hun bank ze niet meer aan nam. Mijn bank (Regiobank) ook niet.

Hoe is de situatie in andere landen?

Oh ik was een tijdje niet actief hier. Ik dacht dat Geldmaat saaie :note-10: :note-20: :note-50: automaten waren, maar in de automaat aan de Kaagstraat 2 in de Koog (Texel) zit ook :note-5: Dat had ik nog niet eerder meegemaakt.

Zijn er ook automaten :note-100: ?
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Fons »

ludofaki wrote: Ik dacht dat Geldmaat saaie :note-10: :note-20: :note-50: automaten waren, maar in de automaat aan de Kaagstraat 2 in de Koog (Texel) zit ook :note-5: Dat had ik nog niet eerder meegemaakt.

Zijn er ook automaten :note-100: ?
Op de site locatiewijzer.geldmaat.nl kan je automaten zoeken en ook filteren op beschikbaarheid van 5 eurobiljetten.

Biljetten van 100 euro komen in Nederland niet meer uit de automaten. Je zou bijna hopen op flinke inflatie zodat ze weer wat gebruikelijker worden in het betaalverkeer :wink: :lol:
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by ludofaki »

Fons wrote: Thu May 27, 2021 10:23 pm
ludofaki wrote: Ik dacht dat Geldmaat saaie :note-10: :note-20: :note-50: automaten waren, maar in de automaat aan de Kaagstraat 2 in de Koog (Texel) zit ook :note-5: Dat had ik nog niet eerder meegemaakt.

Zijn er ook automaten :note-100: ?
Op de site locatiewijzer.geldmaat.nl kan je automaten zoeken en ook filteren op beschikbaarheid van 5 eurobiljetten.

Biljetten van 100 euro komen in Nederland niet meer uit de automaten. Je zou bijna hopen op flinke inflatie zodat ze weer wat gebruikelijker worden in het betaalverkeer :wink: :lol:
Mijn dichtsbijzijnde Volksbank automaat heeft ze sinds enige tijd wel ipv :note-5:

Iets verder de grens over heeft alles (muv :note-500: )
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Het lijkt erop dat er voorlopig geen Geldmaten met :note-5: meer bij komen. Sinds eind april staat dit aantal al op 114 automaten verspreid over Nederland er sindsdien is er geen meer bijgekomen.
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by HBoZ »

luckbox wrote: Tue Jun 01, 2021 9:53 pm Het lijkt erop dat er voorlopig geen Geldmaten met :note-5: meer bij komen. Sinds eind april staat dit aantal al op 114 automaten verspreid over Nederland er sindsdien is er geen meer bijgekomen.
De gegeven zijn niet altijd up-to-date, bij de mei-juni update zijn er opeens een heleboel gemeenten 'verdwenen', zo stond er in de april-mei update nog een gemeente met een F: Ferwerderadiel, ook zijn oa Werkendam en Woudrichem zijn verdwenen. Ze zijn er achter gekomen dat er op 1 jan 2019 diverse gemeentelijke herindelingen zijn geweest (25 stuks minder) :roll:

Bij onze Ing kun je helaas niets meer storten (munt en papier), de machine is afgedekt en je wordt doorverwezen naar de geldmaat met stortfunctie in de Lievevrouwstraat .Ook deed de buiten atm het niet, hier hing een a4 met 'de geldautomaat wordt aangepast' op. Bij de automaat binnen was t zeer druk (de enige die alleen nog geld uitgaf).
User avatar
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5242
Joined: Tue May 10, 2005 9:24 pm
Location: Lies - Terschelling (NL)

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by de*lerger »

Volgens de locatiewijzer heeft de Geldmaat aan de Schutstraat in Hoogeveen :note-5: in het assortiment. Ben er intussen 3x geweest, maar heb er nog geen 5jes aangetroffen.
My map
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Mk1992 »

Is men klaar met ombouwen? De planning per gemeente is van de site verdwenen.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by HBoZ »

Mk1992 wrote: Wed Jun 23, 2021 7:29 am Is men klaar met ombouwen? De planning per gemeente is van de site verdwenen.
De planning was na 6-6 opeens foetsie.....gelukkig heb ik de omliggende gemeentes kunnen printen :wink:
Denk te veel werk om alles bij te houden nu t bijna op einde loopt. Er waren , in de eerste week van juni in Bergen, ook paar ff buiten gebruik die volgens de planning nog niet aan de beurt waren, zo zijn wel geüpdatet met de software, buitenkant nog onveranderd (ing buiten,rabo binnen))
User avatar
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5242
Joined: Tue May 10, 2005 9:24 pm
Location: Lies - Terschelling (NL)

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by de*lerger »

de*lerger wrote: Mon Jun 14, 2021 10:32 pm Volgens de locatiewijzer heeft de Geldmaat aan de Schutstraat in Hoogeveen :note-5: in het assortiment. Ben er intussen 3x geweest, maar heb er nog geen 5jes aangetroffen.
Staat nu niet meer in de lijst.
My map
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by HBoZ »

Aha die is dus weg :P stand was 113 en vandaag op 118 dus er zijn weer ergens 5 stuks erbij gekomen! Helaas nog niet hier in de buurt :cry:
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

En inmiddels zijn er 121 Geldmaten met :note-5: in Nederland. Volgens mij zijn onder andere Bladel (vlakbij de Belgische grens) en Vlijmen er bij gekomen sinds vorige week.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”