De nieuwe gele geldautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

Elmo wrote: Thu Feb 11, 2021 12:49 pm
arjanvs wrote: Thu Feb 04, 2021 1:15 pmMaar het wordt ons wel steeds moeilijker gemaakt vanaf maart mag je bij de ING nog maar maximaal 3000 per dag storten en dan 4 x per jaar gratis :cry:
Dan kan ik toch een sprankje hoop bieden: ik was gisteren bij de ING, en daar wist men mij te vertellen dat er wel degelijk een mogelijkheid is om deze limiet te verhogen! :D De precieze details weet ik nog niet, ik weet alleen dat het niet meer via het kantoor van ING gaat.
Ok bedankt voor de info.
Dit wist ik niet ga het binnenkort maar eens vragen :D
Want dit staat namelijk op de site van ING :
Storten op een Geldmaat of via de automaat op een ING-kantoor

Met je Betaalpas kun je je geld storten in een stortautomaat. Hierbij kun je per deelstorting ongesorteerd maximaal 200 biljetten en maximaal 5 kg munten afstorten tot een bedrag van € 3.000 per rekening per dag. Het geld dat je afstort staat dezelfde dag nog op je ING Betaalrekening. Wanneer je meer dan € 3.000 wilt storten, dan zul je dit over meerdere dagen moeten spreiden.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by MDeen »

Bij een geldmaat kun je meer dan 200 biljetten per keer en meer dan 3000 euro per keer storten. Tenminste met mijn rabopas is dat geen probleem.
Er passen 200 biljetten in het stortvak, maar je kunt dat meerdere keren vullen.
Ik weet alleen niet of de bank vervelende vragen gaat stellen als je regelmatig 5000 euro of meer gaat storten.
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Crazy Bob »

MDeen wrote: Sat Apr 10, 2021 4:30 pm Bij een geldmaat kun je meer dan 200 biljetten per keer en meer dan 3000 euro per keer storten. Tenminste met mijn rabopas is dat geen probleem.
Er passen 200 biljetten in het stortvak, maar je kunt dat meerdere keren vullen.
Ik weet alleen niet of de bank vervelende vragen gaat stellen als je regelmatig 5000 euro of meer gaat storten.
Het zijn pas vervelende vragen als je er geen adequaat antwoord op hebt. Gelukkig heb je dat als EBT'er wel!
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by MDeen »

Ik weet niet of dit toeval was of dat het een veiligheidsmechanisme is, maar ik was bij een geldmaat aan het kijken wat de uitgifte voor verschillende bedragen was. Dus: bedrag ingeven, kijken welke keuzes er waren, afbreken. Bedrag ingeven, kijken welke keuzes er waren, afbreken.
Na de 5e keer sloot de geldmaat af en kreeg ik Windows 7 Ulimate die aan het afsluiten was. Hmm.

Een ander ding is dat ik dus aan het kijken was wat de uitgifte voor verschillende bedragen was. Ik weet niet of dat meer mensen interesseert, ik ben er een lijstje met begonnen: http://www.maasluip.nl/ebt/wiki/index.p ... etuitgifte
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Volgens mij krijg je altijd meerdere keuzes waar altijd een optie met de kleinste biljetten en ook altijd een optie met de grootste biljetten tussen zit. Dus bij € 120 in een automaat die vijfjes bevat krijg je volgens mij de opties 2x :note-50: met 1x :note-20:, 8x :note-10: met 8x :note-5: en nog minimaal 1 optie die daar tussenin zit.

Bij € 280 krijg je volgens mij ook een optie 8x :note-20: met 8x :note-10: en 8x :note-5:
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Elmo »

luckbox wrote: Wed Apr 28, 2021 6:39 pm Volgens mij krijg je altijd meerdere keuzes waar altijd een optie met de kleinste biljetten en ook altijd een optie met de grootste biljetten tussen zit. Dus bij € 120 in een automaat die vijfjes bevat krijg je volgens mij de opties 2x :note-50: met 1x :note-20:, 8x :note-10: met 8x :note-5: en nog minimaal 1 optie die daar tussenin zit.

Bij € 280 krijg je volgens mij ook een optie 8x :note-20: met 8x :note-10: en 8x :note-5:
Klopt, die tussenoptie is maximaal 4 biljetten van :note-5: , :note-10: en :note-20: . Dus €140 is 4x :note-20: , 4x :note-10: , 4x :note-5: ,maar €145 is 1x :note-50: , 3x :note-20: , 2x :note-10: , 3x :note-5: .
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by MDeen »

Ik was bij de plaatselijke Gamma en daar stond dit rijtje geldautomaten. Zo te zien alleen muntuitgifte en -storting.

Image
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

Ik ben blij dat de :note-5: weer terug is in Huizen :D
Nu doe ik een paar keer €40,- dat zijn per keer 8 x :note-5: .
Er komen volgens mij wel steeds meer :note-5: automaten bij.
Maar :note-100: :note-200: :note-500: zie ik nergens in de automaten.
Zo krijg ik de combinatie bingo nooit vol :?
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by MDeen »

Ik verwacht niet dat die in de geldmaat komt omdat die in de winkel vrijwel niet aangenomen worden. Daar zul je toch echt een keer een vakantie in Duitsland voor moeten gaan doen.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by eddydevries »

arjanvs wrote: Thu May 13, 2021 2:18 pm Ik ben blij dat de :note-5: weer terug is in Huizen :D
Nu doe ik een paar keer €40,- dat zijn per keer 8 x :note-5: .
Er komen volgens mij wel steeds meer :note-5: automaten bij.
Maar :note-100: :note-200: :note-500: zie ik nergens in de automaten.
Zo krijg ik de combinatie bingo nooit vol :?
Daar ben ik gisteren langs geweest (achterzijde van Kruidvat).
Gisteren was het Hemelvaartsdag, omdat de Primera gesloten was kon ik daar niet storten (en kijken wat het automaatnummer is).
Gelukkig had ik daar al een beetje rekening mee gehouden en al bij de geldmaat in Blaricum gestort.

Er komen steeds meer automaten met :note-5: bij. Ik dacht dat ik alle 5-jesautomaten bij mij in de buurt al gehad had, dus was ik verder gaan kijken, maar zag opeens dat er weer eentje bij was gekomen in Naaldwijk.

Wat ze (wat mij betreft) nog wel moeten toevoegen is het printen van het adres op de bonnetjes (of nog beter zoals de Rabobank doet: de postcode).
Het enige aan onderscheid dat we nu kunnen zien is het automaatnummer.
Daarom zet ik dat ook bij mijn lijstje, zodat we het eventueel daarop kunnen terugzoeken (dat lijstje komt eraan, maar ik vind nu nog steeds nieuwe automaten die toegevoegd kunnen worden).
Ik heb het wel aan "Geldmaat" gevraagd (ook vermeld dat zowel de abnamro, ing als rabobank dat ook altijd deden).
Maar nog geen antwoord van ze gekregen.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by eddydevries »

MDeen wrote: Wed May 05, 2021 4:34 pm Ik was bij de plaatselijke Gamma en daar stond dit rijtje geldautomaten. Zo te zien alleen muntuitgifte en -storting.

Image
De muntautomaten komen alleen bij de Gamma en de Karwei: https://www.geldmaat.nl/geldautomaten/munten
Ik vind het zelf een beetje raar idee: munten niet bij de banken, maar bij bouwwinkels, maar deze hebben wel ruimere openingstijden :D .
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Wel vreemd dat die muntstortautomaten op locaties staan waar geen biljetten gestort kunnen worden. Ik neem aan dat munten vooral gestort worden door kleine ondernemers en die zullen daarna ook biljetten willen afstorten (of het moet zijn dat ze daarvoor een sealbag gebruiken).

Ik stortte wel eens munten als ik er veel had, maar de stortingskosten voor munten zijn hoog. Nu wissel ik weleens munten voor biljetten in een winkel, bij gebrek aan een automaat waar dat (gratis) kan.
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

MDeen wrote: Thu May 13, 2021 8:51 pm Ik verwacht niet dat die in de geldmaat komt omdat die in de winkel vrijwel niet aangenomen worden. Daar zul je toch echt een keer een vakantie in Duitsland voor moeten gaan doen.
In Duitsland wel :note-100: :note-200: :note-500: dan ?
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

eddydevries wrote: Fri May 14, 2021 9:34 am
arjanvs wrote: Thu May 13, 2021 2:18 pm Ik ben blij dat de :note-5: weer terug is in Huizen :D
Nu doe ik een paar keer €40,- dat zijn per keer 8 x :note-5: .
Er komen volgens mij wel steeds meer :note-5: automaten bij.
Maar :note-100: :note-200: :note-500: zie ik nergens in de automaten.
Zo krijg ik de combinatie bingo nooit vol :?
Daar ben ik gisteren langs geweest (achterzijde van Kruidvat).
Gisteren was het Hemelvaartsdag, omdat de Primera gesloten was kon ik daar niet storten (en kijken wat het automaatnummer is).
Gelukkig had ik daar al een beetje rekening mee gehouden en al bij de geldmaat in Blaricum gestort.

Er komen steeds meer automaten met :note-5: bij. Ik dacht dat ik alle 5-jesautomaten bij mij in de buurt al gehad had, dus was ik verder gaan kijken, maar zag opeens dat er weer eentje bij was gekomen in Naaldwijk.

Wat ze (wat mij betreft) nog wel moeten toevoegen is het printen van het adres op de bonnetjes (of nog beter zoals de Rabobank doet: de postcode).
Het enige aan onderscheid dat we nu kunnen zien is het automaatnummer.
Daarom zet ik dat ook bij mijn lijstje, zodat we het eventueel daarop kunnen terugzoeken (dat lijstje komt eraan, maar ik vind nu nog steeds nieuwe automaten die toegevoegd kunnen worden).
Ik heb het wel aan "Geldmaat" gevraagd (ook vermeld dat zowel de abnamro, ing als rabobank dat ook altijd deden).
Maar nog geen antwoord van ze gekregen.
Dat is idd heel irritant dat het adres er niet bij staat.
Zeker als je in een onbekende gemeente bent.
Net dat ik hoop dat ze van die 8tallen af stapt en over gaat naar 40 tallen
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by MDeen »

arjanvs wrote: Sat May 15, 2021 7:49 pm
MDeen wrote: Thu May 13, 2021 8:51 pm Ik verwacht niet dat die in de geldmaat komt omdat die in de winkel vrijwel niet aangenomen worden. Daar zul je toch echt een keer een vakantie in Duitsland voor moeten gaan doen.
In Duitsland wel :note-100: :note-200: :note-500: dan ?
:note-500: is niet echt zeker meer omdat ze dat biljet willen afschaffen, maar :note-100: en :note-200: zul je zeker tegenkomen bij de Volksbank. Ook niet in elke automaat.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”