De nieuwe gele geldautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by arjanvs »

Was vanmiddag even snel voor mijn werk in Hoevelaken staan er 2 geldmaat automaten op nog geen 100 meter afstand van elkaar.
Ik dacht dat ze juist af wilde van teveel automaten te dicht bij elkaar ?
Maar het ergste is dat ik dacht ( ook omdat ik haast had ) hier hoef ik niet te pinnen Hoevelaken heb ik al.
Kijk ik toen ik thuis kwam heb ik Hoevelaken nog niet :oops:
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1942
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by HBoZ »

Het einde van de banken is inzicht......

De Ing bank in Bergen sluit de 16e voorgoed haar deuren. Vanaf 1-6 was de stortingsmachine al buitenomloop gesteld, alleen de andere opname atm deed t nog.
ABN gaat op de 15e stoppen met geldzaken. Binnen was nog een opname machine. De buitenste waren al sinds december 2019 buiten gebruik. Voor storten werd men al meer dan 2 maanden naar geldmaat doorverwezen.

Voor munten ga je straks naar de bouwmarkten :roll:
.
Last edited by HBoZ on Sat Jul 17, 2021 11:00 pm, edited 1 time in total.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Sinds de vorige keer dat ik gekeken heb (11 dagen geleden) zijn er weer 24 Geldmaten met :note-5: in de biljetkeuze bij gekomen.

Alle locaties met :note-5: zijn te vinden door op www.locatiewijzer.geldmaat.nl de filter Automaten met 5 eurobiljetten aan te vinken.
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1942
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by HBoZ »

luckbox wrote: Sat Jul 17, 2021 9:34 pm Sinds de vorige keer dat ik gekeken heb (11 dagen geleden) zijn er weer 24 Geldmaten met :note-5: in de biljetkeuze bij gekomen.

Alle locaties met :note-5: zijn te vinden door op www.locatiewijzer.geldmaat.nl de filter Automaten met 5 eurobiljetten aan te vinken.
Je brengt ook eens goed nieuws :wink: In Bergen is er nu ook eentje gekomen :D in de Sint-Josephstraat (nr76), dit was één Rabo atm op de Parade, maar is sinds vorige maand verdubbeld. Hamvraag is nu zitten ze in de 'oude rabo' atm of in de gloednieuwe bijgeplaatste atm :lol: :?:
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1942
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by HBoZ »

luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Melding op de locatiewijzer van Geldmaat:
"Helaas kan het momenteel voorkomen dat een geldautomaat langer buiten gebruik staat dan voorzien. Dit komt door krapte in de personele bezetting als gevolg van Corona, in combinatie met de vakantieperiode. Indien een automaat in storing staat doen wij er alles aan om deze weer zo snel mogelijk beschikbaar te krijgen. Onze excuses voor het ongemak."
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Er zijn weer 4 geldmaten met :note-5: bij gekomen. Een daarvan is Tolbergcentrum 176 in Roosendaal.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by eddydevries »

Ik heb net 2 automaten in het winkelcentrum Zuidplein in Rotterdam geprobeerd (naast Subway, voormalig Rabobank)
De rechtse van de twee automaten hier is een 'gewone' (10, 20, 50, alleen opnemen, geen vrije keus) , maar de linker automaat is bijzonder. Een beetje omdat er vijfjes uit komen (daar zijn er meer van), maar nu komen er ALLEEN MAAR vijfjes uit. De andere waarden zijn denk ik op.

Dus als je veel vijfjes wilt halen: kom naar Zuidplein in Rotterdam!!!!!

(Adres is Zuidplein Hoog 812)
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Mk1992 »

eddydevries wrote: Sat Sep 25, 2021 10:29 am Ik heb net 2 automaten in het winkelcentrum Zuidplein in Rotterdam geprobeerd (naast Subway, voormalig Rabobank)
De rechtse van de twee automaten hier is een 'gewone' (10, 20, 50, alleen opnemen, geen vrije keus) , maar de linker automaat is bijzonder. Een beetje omdat er vijfjes uit komen (daar zijn er meer van), maar nu komen er ALLEEN MAAR vijfjes uit. De andere waarden zijn denk ik op.

Dus als je veel vijfjes wilt halen: kom naar Zuidplein in Rotterdam!!!!!

(Adres is Zuidplein Hoog 812)
Maar waarschijnlijk wordt je nog steeds beperkt tot 16 biljetten per keer?
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14704
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Fons »

Ik denk maximaal 40 per keer.
Als de 50 euro op is kan je namelijk maximaal 800 euro eruit halen. (40 maal 20 euro)
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by luckbox »

Een belangrijk ijkpunt voor EBT-ers is bereikt. Alle geldautomaten van Rabobank en ING zijn namelijk uit :flag-nl: verdwenen. Zojuist even ter controle bij de 2 nog bestaande bankkantoren hier gekeken, maar de automatenwanden zijn inderdaad helemaal weg. Bij de Rabobank is ook de buitenautomaat weg, dit was tot een paar jaar geleden de automaat waar de meeste van mijn biljetten uit kwamen (toen de Rabobank nog :note-5: uitgaf). ABN AMRO heeft nog wel 57 automaten in Nederland, maar de vraag is voor hoe lang.

Ik mis de retailmix, maar ik denk ook dat er nu in veel meer kleinere plaatsen vijfjes uit de automaat komen dan 2 jaar geleden, maar vergeleken met de "Rabobank-tijd" zijn er nog steeds minder automaten met :note-5: . Helaas zijn dat er geen 20 of 40x :note-5: meer per opname zoals bij de Retailmix.

Ik ook begin ik inmiddels een beeld te krijgen wanneer de enige Geldmaat met :note-5: bij mij in de buurt vaak leeg is, dat is op maandag en dinsdag regelmatig het geval.
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1942
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by HBoZ »

De Ing was als eerste alles kwijt, ik zag dat de laatste in Amsterdam was op het Rokin 90. (25 september)

De Rabo volgt snel, misschien is er al een update geweest, maar er zijn er nu nog 16 stuks over...
Baarle Nassau, Zundert, Oisterwijk, Deurne, Horst, Goes, Zierikzee, Vlissingen, Geldermalsen, Gouda, Nes, Terneuzen, Alphen aan den Rijn, Leiden , Bunschoten Spakenburg en Ermelo!

ABN heeft er 57, eigenlijk 56 want in Bergen is deze al bijna 3 maanden dicht.(atms)
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Mk1992 »

Verbazend genoeg zag ik wel dat het aantal locaties nog een beetje uitgebreid ging worden, naar ca. 5200.
Ken de aantallen van voor deze hele overgang niet, maar ik mis de tijd dat ik op straat, 24u per dag, op een doodgewoon dorps marktplein de keuze had uit ABN, ING, SNS en Rabo.

De ING plofte, en kwam in een winkel terug.
ABN was met een week weg.
SNS sloot de automaat en zit nu duimen te draaien in hun ‘bankwinkel’
Rabo werd de Geldmaat en bleef als enige over.

Ondertussen staan er meer ‘Yourcash’ automaten in supermarkten. Jammer dat daar geen overzicht van bestaat.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16950
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Henk Draijer »

Ondernemers hebben grote problemen om hun geld te storten. Sinds 1 oktober is het bedrijf Geldmaat verantwoordelijk voor de geldautomaten in Nederland. Maar dit gaat niet vlekkeloos, veel automaten zijn nu buiten gebruik.

https://www.ad.nl/geld/ondernemer-moet- ... ~aa0c0d44/
https://www.gelderlander.nl/achterhoek/ ... ~adbaffc6/
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1942
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by HBoZ »

Henk Draijer wrote: Thu Oct 07, 2021 7:45 am Ondernemers hebben grote problemen om hun geld te storten. Sinds 1 oktober is het bedrijf Geldmaat verantwoordelijk voor de geldautomaten in Nederland. Maar dit gaat niet vlekkeloos, veel automaten zijn nu buiten gebruik.

https://www.ad.nl/geld/ondernemer-moet- ... ~aa0c0d44/
https://www.gelderlander.nl/achterhoek/ ... ~adbaffc6/
Vanavond waren de geldmaten in storing op de sint-jozefstraat (die met 5 erin), gelukkig had ik cash op zak :P anders had ik niks kunnen kopen :twisted:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”