[Centraal] Off-topic

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: [Centraal] Off-topic

Post by Crazy Bob »

Dit hitbiljet haalde ik gisteren uit de geldautomaat in Eindhoven; zou Eurogeorge werkelijk zo lang hebben gewacht met invoeren? (het was geen gecombineerde opname-/stortingsautomaat, want die heeft de Rabobank niet, dus het kan niet een biljet zijn dat zeer kort daarvoor afgestort was)
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3458
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: [Centraal] Off-topic

Post by wally2cv »

Ben verleden weer in Praag geweest, in de binnenstad is vrij vlot met Euro's te betalen , ze hebben wel hun prijzen naar boven afgerond. Ze namen wel ros geld aan .
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: [Centraal] Off-topic

Post by JelmerS »

Twee dingen die me opvielen:

1. Bij de servicebalie van een Jumbo-vestiging in Emmen, waar ik vaak meerdere koopzegelkaartjes inlever, krijg ik nu al heel wat weken achter elkaar óf oude, óf wel nieuwe maar dan vieze of gescheurde :note-5: -jes. Het begint bijna opmerkelijk te worden, maar een hit heb ik tot nu toe nog niet gescoord.

2. Vervolgens neem ik meestal bij de Rabobank geld op en als ik meer dan 100 euro opneem krijg ik altijd als onderste optie :note-20: altijd aangevuld met 7x10. Het maakt hierbij niet of ik bijvoorbeeld 130 euro opneem (dan krijg ik 3x :note-20: 7x :note-10:) of 210 euro (7x :note-20: 7x :note-10:)

Is het standaard dat je bij Rabo 7x :note-10: krijgt? Ik moet nog uitproberen wat er gebeurd als ik iets pin waarbij deze combinatie niet mogelijk is, bijvoorbeeld 140 euro, krijg ik dan 7x :note-20: of juist 4x :note-20: en 6x :note-10:?
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: [Centraal] Off-topic

Post by Crazy Bob »

Rabo-automaten staan zo ingesteld, dat je maximaal 8 biljetten van één soort krijgt (tenzij de grotere biljetten op zijn). Dus als je 240 euro opneemt, krijg je in ieder geval de keuze 8x :note-10: plus 8x :note-20: . Moet je wel de optie "bedrag- en biljetkeuze" aantikken, anders geeft 'ie volgens mij gewoon "zo groot mogelijk".
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: [Centraal] Off-topic

Post by JelmerS »

Thnx voor de info!
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: [Centraal] Off-topic

Post by JelmerS »

Gister een nieuwe laptop gekocht.
Ik besloot het bedrag cash af te rekenen, zodat ik lekker weer wat in te voeren had!
Dus bij het pinnen de onderste mogelijkheid gekozen (grootste hoeveelheid 'kleinste' biljetten) en zo toog ik gister met heel wat biljetten van :note-20: (wel in verschillende envelopjes verpakt om het overzichtelijk te houden) naar de computerwinkel.

Met de laptop ben ik heel erg blij, nu hopen dat de biljetten gauw door de computerman op de bank gestort worden, dan heb ik ook nog wat leuke hitkansen! :)
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3458
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: [Centraal] Off-topic

Post by wally2cv »

In de krantenwinkel waar ik bijna dagelijks da wisselen mag je nu pas met de kaart betalen vanaf 25€ slecht nieuws voor diegene die maar steeds betalen met de kaart en goed nieuw dat er nu weer meer biljetten rondgaan .
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: [Centraal] Off-topic

Post by Crazy Bob »

Help, mijn geld is kapot!

Verbazingwekkend hoeveel mensen per ongeluk bankbiljetten verbranden in de magnetron, zegt Rob Ruizendaal, geldexpert bij DNB. Het goede nieuws is dat ze die briefjes vaak nog kunnen inwisselen voor nieuw geld

https://fd.nl/economie-politiek/1265354 ... d-is-kapot
sebas26
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 30
Joined: Wed Nov 25, 2009 9:51 pm
Location: utrecht

Re: [Centraal] Off-topic

Post by sebas26 »

Weet iemand of je bij de central bank of Malta biljetten kan wisselen of geld kan pinnen in :note-5: of :note-10:
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: [Centraal] Off-topic

Post by Elmo »

In Malta heb je twee banken waar je bij de geldautomaten geld kunt opnemen: de Bank of Valetta en de HSBC. De Bank of Valetta heeft :note-10: :note-20: :note-50: , de HSBC heeft :note-10: :note-20: . De HSBC geeft het bedrag in kleinere coupures uit (€100 krijg je als 3x :note-20: 4x :note-10: , bij de Bank of Valetta is dat 1x :note-50: 2x :note-20: 1x :note-10: of 5x :note-20: ). Er zijn geen geldautomaten die :note-5: geven.

Bij de Central Bank of Malta kun je niet wisselen, dus je moet bij de HSBC of de BOV langsgaan. Het is maar net welke medewerker je krijgt. De ene vraagt of je klant bent, de andere wisselt zonder vragen.

TIP: zoek contact met ewri, zij werkt namelijk bij de BOV, en kan misschien e.e.a. regelen! :idea:
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
sebas26
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 30
Joined: Wed Nov 25, 2009 9:51 pm
Location: utrecht

Re: [Centraal] Off-topic

Post by sebas26 »

Bedankt voor de informatie en de tip
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: [Centraal] Off-topic

Post by ludofaki »

Gisteren een biljet gekregen bij het tolpoortje van de Karawankentunnel. (Slovenië-Oostenrijk)

Bonnetje bewust bewaard, in de hoop dat daar een plaatsnaam op staat. "Ah, Blagajna 1123" zal plaats+PC wel zijn"

Maar het betekent iets als kassa(lade) 1123 :lol:
User avatar
Burdie
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1897
Joined: Sat Nov 27, 2004 6:59 pm
Location: Ireland
Contact:

Re: [Centraal] Off-topic

Post by Burdie »

ludofaki wrote: Mon Aug 27, 2018 10:41 am Gisteren een biljet gekregen bij het tolpoortje van de Karawankentunnel. (Slovenië-Oostenrijk)

Bonnetje bewust bewaard, in de hoop dat daar een plaatsnaam op staat. "Ah, Blagajna 1123" zal plaats+PC wel zijn"

Maar het betekent iets als kassa(lade) 1123 :lol:
Als ik in google map zoek kom ik ASFINAG Tollgate Rosenbach tegen
is dat wat je zoekt?

Rosenbach 130, 9183 Rosenbach, Austria
46.52888, 14.03085
Personal statistics from: NIGMM / EBTST / EBTcheck 250 Hits with 2 triple :flag-ie: 3 :flag-eu: 410
list of (known by me) latest "codes_country.txt" files Blog
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: [Centraal] Off-topic

Post by Elmo »

Rosenbach is de tolpoort aan de Oostenrijkse kant van de Karawankentunnel. Aan de Sloveense kant is het Hrušica (postcode 4276).
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: [Centraal] Off-topic

Post by ludofaki »

Elmo wrote: Mon Aug 27, 2018 3:18 pm Rosenbach is de tolpoort aan de Oostenrijkse kant van de Karawankentunnel. Aan de Sloveense kant is het Hrušica (postcode 4276).

Als ik via Google Maps kijk, geeft die Mojstrana 4281 aan :)
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”