Waar vind ik veel 5 Euro's

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4186
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by Elmo »

GWR7007 wrote: Sat Jul 24, 2021 8:15 pm
mrfeanfan wrote: Sat Jul 24, 2021 10:21 am Welke bank had in Duitsland ook al weer de optie :note-5: ?
Sommige automaten van de Commerzbank geven ook :note-5: . Alleen zitten ze niet overal in de automaat en de Commerzbank sluit binnenkort (oktober volgens mij) een hoop vestigingen. Dus als je niet naar een grote stad gaat wordt het moeilijk. Dan is de Volksbank misschien de betere optie :wink: .
Maar dat is alleen maar voor klanten van de Commerzbank. De Volksbank en geaffiliëerde banken zijn het beste.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by GWR7007 »

Elmo wrote: Sun Jul 25, 2021 4:59 pm Maar dat is alleen maar voor klanten van de Commerzbank. De Volksbank en geaffiliëerde banken zijn het beste.
Hier moet ik toch even inhaken. Mits er sinds mei niets veranderd is dan kun je met een pas die niet van de Commerzbank is wél geld (met vrije biljetkeuze) opnemen. Dat heb ik toen namelijk nog met mijn ABN rekening gedaan.

Ik heb het vermoeden dat je de Sparkasse bedoelt. Daar heb je inderdaad geen keuze en bepaalt de automaat (a la ING in :flag-nl: ) wat je ontvangt.
Omdat ook in Duitsland het aantal filialen van Sparkassen en Volksbanken terugloopt zijn er sommige plekken waar de Sparkasse de enige optie kan zijn als je wat geld wilt pinnen. Dan moet je een bedrag intypen waarmee je "slim" biljetten ontvangt (vb en bedrag dat eindigt op "5" :wink: ) :mrgreen: .
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by mrfeanfan »

Bedankt ik zit morgen in Frankfurt dus zal het even testen
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by GWR7007 »

mrfeanfan wrote: Mon Jul 26, 2021 3:48 pm Bedankt ik zit morgen in Frankfurt dus zal het even testen
Nog even ter aanvulling.
Op het Duitse gedeelte van het forum hebben we een lijst van vooral Commerzbank automaten waar je als je klant bent ook geld kunt wisselen.
Daar kun jij uiteraard geen gebruik van maken maar op de lijst staat ook vermeld welke soorten biljetten je kunt krijgen:
viewtopic.php?f=10&t=55973
Geen garantie op volledigheid of of de gegevens altijd actueel zijn :wink: .

Bij de Commerzbank zit de biiljetkeuze naar mijn mening een beetje verstopt. Ik weet het niet meer precies maar volgens mij is de goede manier iets in de richting van: pas invoeren :arrow: "Auszahlung" :arrow: "Auszahlung individuell" :arrow: "gewenst bedrag intypen" :arrow: "indien nodig keuze door op '+' of '-' te klikken aanpassen". Wat betreft het laatste punt: de automaat stelt een bepaald aantal biljetten voor dat je voor het gewenste bedrag zou kunnen krijgen. Zoals gezegd is het in principe mogelijk om dit nog aan te passen. Dat iemand een groot bedrag alleen in :note-5: wil opnemen is immers toch erg ongebruikelijk :mrgreen:

De automaten met :note-5: erin zijn, voor zover ik weet, allemaal opname/stortingsautomaten (Ein-Auszahlung).
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14703
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by Fons »

Elmo wrote:De Volksbank en geaffiliëerde banken zijn het beste.
Raiffaisenbank voor de mensen die niet zo vaak in Duitsland komen :) 8)
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4186
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by Elmo »

Fons wrote: Mon Jul 26, 2021 8:27 pm
Elmo wrote:De Volksbank en geaffiliëerde banken zijn het beste.
Raiffaisenbank voor de mensen die niet zo vaak in Duitsland komen :) 8)
Maar ook regionale banken als de Münchener Bank en de Augustabank! En mogelijk nog meer!
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by eddydevries »

ludofaki wrote: Mon Jul 19, 2021 7:45 pm
Elmo wrote: Sat Jun 19, 2021 10:18 pm voor Geldmaten met :note-5: erin moet je naar Almere, Emmeloord, Kampen of Harderwijk...
Op Texel zit er ook een. Ik was helemaal verbaasd toen ik de optie zag.
Volgende maand zit ik met vakantie ook op Texel :D
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by Crazy Bob »

eddydevries wrote: Mon Aug 02, 2021 1:02 am
ludofaki wrote: Mon Jul 19, 2021 7:45 pm
Elmo wrote: Sat Jun 19, 2021 10:18 pm voor Geldmaten met :note-5: erin moet je naar Almere, Emmeloord, Kampen of Harderwijk...
Op Texel zit er ook een. Ik was helemaal verbaasd toen ik de optie zag.
Volgende maand zit ik met vakantie ook op Texel :D
Ik over twee weken al!
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by ludofaki »

eddydevries wrote: Mon Aug 02, 2021 1:02 am
ludofaki wrote: Mon Jul 19, 2021 7:45 pm
Elmo wrote: Sat Jun 19, 2021 10:18 pm voor Geldmaten met :note-5: erin moet je naar Almere, Emmeloord, Kampen of Harderwijk...
Op Texel zit er ook een. Ik was helemaal verbaasd toen ik de optie zag.
Volgende maand zit ik met vakantie ook op Texel :D
de Kaapstraat in de Koog. Als ik me niet vergis een zijstraat ergens bij een bakker :D
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by Crazy Bob »

ludofaki wrote: Wed Aug 04, 2021 9:37 pm
eddydevries wrote: Mon Aug 02, 2021 1:02 am
ludofaki wrote: Mon Jul 19, 2021 7:45 pm
Elmo wrote: Sat Jun 19, 2021 10:18 pm voor Geldmaten met :note-5: erin moet je naar Almere, Emmeloord, Kampen of Harderwijk...
Op Texel zit er ook een. Ik was helemaal verbaasd toen ik de optie zag.
Volgende maand zit ik met vakantie ook op Texel :D
de Kaapstraat in de Koog. Als ik me niet vergis een zijstraat ergens bij een bakker :D
80 euro gaf vandaag 16x :note-5:, waaronder een hitje: https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=213894204
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by eddydevries »

Crazy Bob wrote: Sun Aug 22, 2021 3:34 pm
ludofaki wrote: Wed Aug 04, 2021 9:37 pm
eddydevries wrote: Mon Aug 02, 2021 1:02 am
ludofaki wrote: Mon Jul 19, 2021 7:45 pm
Elmo wrote: Sat Jun 19, 2021 10:18 pm voor Geldmaten met :note-5: erin moet je naar Almere, Emmeloord, Kampen of Harderwijk...
Op Texel zit er ook een. Ik was helemaal verbaasd toen ik de optie zag.
Volgende maand zit ik met vakantie ook op Texel :D
de Kaapstraat in de Koog. Als ik me niet vergis een zijstraat ergens bij een bakker :D
80 euro gaf vandaag 16x :note-5:, waaronder een hitje: https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=213894204
Toen ik er was, waren de biljetten blijkbaar bijgevuld, want ik had de normale verdeling (8x€5+4×€10).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”