Waar vind ik veel 5 Euro's

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Keethamp
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 7
Joined: Sat Jun 19, 2021 5:12 pm

Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by Keethamp »

Dag mede trackers! Ik ben nieuw op dit forum, en begin nu na 5 jaar een beetje op stoom te komen op EBT. Op de pagina met Hits zie ik dat de meeste hits met :note-5: worden verkregen. Uiteraard ben ik ook op zoek naar meer hits, dus hier de vraag hoe ik aan zoveel mogelijk :note-5: jes kan komen. Ik weet dat er Geldmaten zijn die ook :note-5: uitspugen, maar ik krijg ze nooit in bulk. Maximaal 8 eigenlijk.
Kan iemand me vertellen waar ik een bundel :note-5: kan krijgen, of welk bedrag ik bij Geldmaat moet pinnen voor zoveel mogelijk :note-5: ? Bij mij bank kan geen geld meer bestellen vertelden ze me... En even naar :flag-de: zit er ook niet in trouwens.

Groeten uit Lelystad!
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by GWR7007 »

Voor zover ik weet hebben de Geldmaten alleen de optie om 8 stuks tegelijk te pinnen. Dat weet ik echter niet uit de praktijk maar meer van horen zeggen hier op het forum. Ik woon al een tijdje niet meer in Nederland maar heb dat enkele jaren geleden gedaan (dus echt op de hoogte ben ik helaas niet meer).
Vroeger had je de zogenaamde "retailmix" bij de ABN-AMRO, eigenlijk bedoelt voor zakelijke klanten volgens mij maar je kon er als particuliere klant ook gebruik van maken. Deze toch vrij zeldzame automaten zaten in enkele ABN automaten (vooral in de Randstad) maar sinds de komst van :note-5: bij de Geldmaat lijkt deze optie te zijn afgeschaft. Vroeger kon je met de retaimix of 20 of 40x :note-5: tegeljik opnemen. Er waren ook nog andere opties voor grotere hoeveelheden :note-10: en :note-20: of een mix uit de drie soorten biljetten.

Als je geen biljetten kunt bestellen of in :flag-de: of :flag-be: bij banken met vrije biljetkeuze biljetten kunt opnemen, vrees ik dat meerdere keren bij de Geldmaat pinnen (in stappen van elke keer 8x :note-5: ) de enige échte oplossing blijkt te zijn. Althans, dat is het enige wat mij te binnen schiet maar misschien weten andere gebruikers die actuelere informatie hebben, meer.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4186
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by Elmo »

Allereerst van harte welkom op het forum! :)

Tot voor kort had de ABN Amro inderdaad enkele automaten waar je in één keertot 40x :note-5: kon krijgen. Ook was het tot voor kort mogelijk om geld bij je bank te bestellen, maar daar zijn de banken mee gestopt (in ieder geval de ING en de Rabo, en de ABN Amro zeer waarschijnlijk ook). Je enige kans is om bij een Geldmaat met :note-5: erin met veel engelengeduld een aantal keren €40 op te nemen. Na 25 keer heb je €1000 in :note-5: (200 stuks). Dan ben je wel 15 minuten verder (uiteraard als er geen andere mensen achter je aansluiten, dus kies je momenten verstandig! :wink:). Nu komt Lelystad er wel bekaaid vanaf: voor Geldmaten met :note-5: erin moet je naar Almere, Emmeloord, Kampen of Harderwijk...

Wat ben ik toch blij dat ik in Leiden woon, met 3 Geldmaten met :note-5: erin!
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Keethamp
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 7
Joined: Sat Jun 19, 2021 5:12 pm

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by Keethamp »

Dank voor de tips! Voor mijn werk reis ik heel Nederland door, gelukkig ook naar plaatsen met :note-5: automaten! Zo ook vandaag, op een rustig moment 4 maal 8 :note-5: jes gepind. Geen hits helaas, maar die komen vanzelf!
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3464
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by wally2cv »

ik kan bij de post 15x :note-5: afhalen en bij KBC 20x :note-5:
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by De Slak »

Welkom op het forum, Keethamp!
Veel :note-5: invoeren hoeft niet echt om deze hobby leuk(er) te vinden.
:note-5: biljetten circuleren nu eenmaal sneller dan grotere waarden, met als gevolg dat ze ook wel sneller verslijten en uit omloop gehaald kunnen worden. Het is ook een relatief beperkt aantal eurobilltrackers, die vooral :note-5: invoeren. Er zijn er ook veel die vooral grotere waarden invoeren. Ik denk zelfs dat het makkelijker is om met een grotere waarde ( :note-20: of :note-50: ) een mooie internationale hit te scoren.
Ikzelf geef in het buitenland ook liever :note-20: of :note-50: uit, zodat ik kleinere biljetten als wisselgeld krijg.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by Mk1992 »

wally2cv wrote: Mon Jun 21, 2021 3:01 pm ik kan bij de post 15x :note-5: afhalen en bij KBC 20x :note-5:
Nog maar 20? Waar zijn de goede oude tijden gebleven dat je in een keer 35x :note-5: uit een KBC-automaat haalde?
Aanrader mocht je een keer aan de belgische grens zijn.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4186
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by Elmo »

Je kunt nog steeds 35x5 opnemen bij de KBC/CBC. :wink:
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14230
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by erasmuston »

Elmo wrote: Wed Jun 23, 2021 3:46 pm Je kunt nog steeds 35x5 opnemen bij de KBC/CBC. :wink:
gisteren nog gedaan in Baarle-Hertog
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1941
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by HBoZ »

Werkte in Stabroek ook nog, weekje terug. Mss heeft wally een pinlimiet van 100€ ofzo.

Bij de ing bank (binnen) stond ook dat je daglimiet maar 500€ is, nooiiiit geweten maar zovaak kom ik daar niet meer :mrgreen: (sinds de gm buitenstort)
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3464
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by wally2cv »

HBoZ wrote: Thu Jun 24, 2021 12:27 am Werkte in Stabroek ook nog, weekje terug. Mss heeft wally een pinlimiet van 100€ ofzo.

Bij de ing bank (binnen) stond ook dat je daglimiet maar 500€ is, nooiiiit geweten maar zovaak kom ik daar niet meer :mrgreen: (sinds de gm buitenstort)
ik heb een daglimiet van 500€/dag en 2500/week
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by ludofaki »

Elmo wrote: Sat Jun 19, 2021 10:18 pm voor Geldmaten met :note-5: erin moet je naar Almere, Emmeloord, Kampen of Harderwijk...
Op Texel zit er ook een. Ik was helemaal verbaasd toen ik de optie zag.
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by mrfeanfan »

Welke bank had in Duitsland ook al weer de optie :note-5: ?
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14230
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by erasmuston »

mrfeanfan wrote: Sat Jul 24, 2021 10:21 am Welke bank had in Duitsland ook al weer de optie :note-5: ?
Volksbank
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Waar vind ik veel 5 Euro's

Post by GWR7007 »

mrfeanfan wrote: Sat Jul 24, 2021 10:21 am Welke bank had in Duitsland ook al weer de optie :note-5: ?
Sommige automaten van de Commerzbank geven ook :note-5: . Alleen zitten ze niet overal in de automaat en de Commerzbank sluit binnenkort (oktober volgens mij) een hoop vestigingen. Dus als je niet naar een grote stad gaat wordt het moeilijk. Dan is de Volksbank misschien de betere optie :wink: .
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”