Geld opnemen van ABN AMRO rekening

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
henryevans
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 1
Joined: Fri Apr 29, 2022 4:43 am

Geld opnemen van ABN AMRO rekening

Post by henryevans »

Ik heb een rekening bij ABN AMRO en wilde en groter bedrag pinnen met 100 EUR biljetten. Nou heb ik gelezen dat die enkel bij Rabobank te pinnen zijn, klopt dit? Ik lees heel vaak dat mensen die dan gewoon daar gaan pinnen. Maar is er niet een hele lage limiet als je bij een vreemde bank gaat pinnen? Ik dacht dat je als ABN AMRO rekeninghouder Maar 250 EUR per dag vreemd kunt pinnen.
Of zie ik wat over het hoofd?
User avatar
JRR
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 477
Joined: Mon Nov 26, 2007 5:59 pm
Location: Purmerend, The Netherlands

Re: Geld opnemen van ABN AMRO rekening

Post by JRR »

Volgens mij zitten er in Nederland nergens meer biljetten van :note-100: in de geldautomaten. Tot een paar jaar geleden kon je in de kantoren van de Rabobank nog wel eens :note-100: en :note-200: uit de automaten krijgen. Ook sommige ABN automaten hadden :note-100: op voorraad maar sinds alles naar Geldmaat is overgeheveld is :note-50: het maximale wat er uit een automaat komt tegenwoordig.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4186
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Geld opnemen van ABN AMRO rekening

Post by Elmo »

In Nederland zijn de banken overgestapt op Geldmaat, dus er zijn geen bankeigen geldautomaten meer. Het grootste biljet wat erin zit is :note-50: . Biljetten van :note-100: en :note-200: zitten er bij mijn weten niet in.

Als je in de buurt van België of Duitsland woont zou je het daar kunnen proberen. In België heb je de Belfius ( :note-100: en :note-200: ) en de KBC ( :note-100: ), in Duitsland kun je het proberen bij de Volksbank/Raiffeisenbank, al is het daar afhankelijk van het filiaal of je :note-100: en/of :note-200: kunt krijgen.

N.B. In België kun je maximaal €600 per keer opnemen en in Duitsland maximaal €1000 per keer, dus dan zou je meerdere opnames moeten doen.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
krtpqm
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 7
Joined: Tue Dec 27, 2022 11:45 am

Re: Geld opnemen van ABN AMRO rekening

Post by krtpqm »

Elmo wrote: Sun May 01, 2022 5:07 pm In Nederland zijn de banken overgestapt op Geldmaat, dus er zijn geen bankeigen geldautomaten meer. Het grootste biljet wat erin zit is :note-50: . Biljetten van :note-100: en :note-200: zitten er bij mijn weten niet in.

Als je in de buurt van België of Duitsland woont zou je het daar kunnen proberen. In België heb je de Belfius ( :note-100: en :note-200: ) en de KBC ( :note-100: ), in Duitsland kun je het proberen bij de Volksbank/Raiffeisenbank, al is het daar afhankelijk van het filiaal of je :note-100: en/of :note-200: kunt krijgen.

N.B. In België kun je maximaal €600 per keer opnemen en in Duitsland maximaal €1000 per keer, dus dan zou je meerdere opnames moeten doen.
Ter aanvulling en correctie: Ik kon bij de Volksbank in Duitland laatst maximaal in een keer EUR 4.000 pinnen. (dec 2022) Daarvoor moet je natuurlijk wel je opnamelimiet van je eigen rekening (tijdelijk) verhogen. Bij ING is dat max. 5.000 per dag. Zoveel heb ik niet opgenomen, dus ik durf niet te zeggen of die EUR 4.000 per keer of per dag was.

Zowel Geldmaat als GWK Travelex stoppen niks groters dan 50 euro in hun automaten (hebben ze per email bevestigd).
De automaatjes die je soms in winkels aantreft, wellicht wel. Als ik de website van zo'n aanbieder goed begrepen heb, wordt die (o.a.) door de winkelier zelf gevuld doordat hij zijn kas er in kan afstorten. Dus als die er 100, 200 of 500 in stopt, zou die er ook weer uit kunnen komen, lijkt me..? Heb er echter geen ervaring mee.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”