pinnen in Duitsland

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
martymaNL
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 10
Joined: Fri Jun 02, 2023 12:21 pm
Location: Helmond

pinnen in Duitsland

Post by martymaNL »

Beste medeEBT'ers,

even een noob vraag misschien :oops:

Tot aan nu pin ik mijn biljetten hier gewoon in NL. Nu wil ik naar Duitsland rijden en daar eens flink pinnen, het liefst :note-5: biljetten.
Ik ben totaal niet bekend met pinnen in Duitsland.
  • Kan ik gewoon met mijn Rabo wereld pinpas pinnen in Duitsland?
  • Zijn er überhaupt pinautomaten net zoals hier in NL zonder een bank in te moeten (pinnen uit de muur)?
  • Mocht bovenstaande allemaal bestaan, welke bank(en) raden jullie aan?
  • Is het mogelijk om biljetten te kiezen of krijg je automatisch zo maar wat?
Cheers,
martymaNL

Geld is als mest. Het is alleen goed als het wordt verspreid.

My EBT profile
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: pinnen in Duitsland

Post by GWR7007 »

Welkom op dit forum :D

Ik wil proberen om je alvast een paar antwoorden op je vragen te geven.

1.) Ik ben zelf geen klant van de Rabobank, vandaar dat ik m.b.t. je pinpas geen garanties wil geven. Voor zover ik weet is/was het geen probleem. Een vriend van mij heeft een Rabo Wereldpas voor zover ik weet en die kon, ook al had hij niets met EBT, met zijn pas in Duitsland pinnen.

2./3./4.) Pinnen uit de muur bestaat maar vaker vind je geldautomaten binnen bij de banken. Buiten zitten eigenlijk ook alleen maar opname-automaten, binnen eigenlijk ook altijd opname-stortingsautomaten (bij deze kun je meestal meer biljetten/keer opnemen).
De automaten binnen zijn echter ook buiten de opningstijden van de bank toegankelijk (in het westen van Duitsland zijn de meeste banken tussen middernacht of 1uur t/m 5 uur 's ochtends dicht om plofkraken tegen te gaan).
Voor Nederlanders zijn de Volksbanken/Raiffeisenbanken het beste. Vaak zijn ze ook in kleinere plaatsen te vinden en je kunt zelf de biljetten kiezen.
Bij de Sparkasse zitten ook vaak :note-5: in de automaten, alleen moet je bij de Sparkasse klant zijn als je biljetkeuze wilt hebben. Mocht je dat niet zijn bepaalt de automaat.
De Commerzbank heeft ook automaten met :note-5: erin echter niet overal en alleen bij opname-stortingsautomaten (alleen binnen en alleen in de grotere steden). Deutsche Bank heeft voor zover ik weet :note-5: alleen voor eigen klanten.
Om de biljetten te mogen kiezen mag je niet op een van de voorgestelde bedragen klikken nadat je je pas hebt ingevoerd! Dan bepaalt de automaat. Meestal is er een eigen punt op het scherm waar iets in de zin van "Scheine wählen" (biljetten kiezen) staat. Pas dan kun je uit de biljetten kiezen die de automaat heeft. Soms zitten er ook :note-100: of :note-200: in, mocht dat iets voor je zijn :wink:

Mocht je nog vragen hebben stel ze maar gerust :P
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2043
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: pinnen in Duitsland

Post by MDeen »

Rabo wereldpas moet geen problemen geven met pinnen.

Automaten zijn inderdaad veel vaker binnen, buiten kantoortijden moet je dan je pasje in een sleuf naast de deur stoppen om toegang te krijgen.

Als je vanuit Helmond komt kan ik je Kaldenkirchen, Breyell, Lobberich en Neukirchen-Vluyn aanraden. Hoef je niet erg ver te rijden en die automaten geven veel biljetten.
Ik ben ooit een wiki pagina gestart om bij te houden wat ik waar vond. Ik heb er al een hele tijd niets meer mee gedaan want zoveel pin ik niet meer, maar het geeft wel een aantal automaten in de buurt van de grens. Niet alles is meer up to date, ik zie dat ik daar Kaldenkirchen nog met 60 biljetten in heb staan, dat is inmiddels een 200 biljetautomaat geworden.
http://www.maasluip.nl/ebt/wiki/index.p ... _Duitsland

Voor :note-5: zou ik zeggen: concentreer je op Volksbank (Raiffeisenbank) en BB Bank. Na verloop van tijd ga je de automaten herkennen als je er naar toe loopt, je hebt van die NCR automaten zoals de Nederlandse Geldmaat, die geven 40 of 60 biljetten in een keer uit, je hebt Wincor Nixdorf automaten die van 40 tot 200 biljetten in een keer uitgeven. En dan zijn er nog automaten die er zelfs 210 in een keer uitgeven.
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: pinnen in Duitsland

Post by Crazy Bob »

Afhankelijk van welk betaalpakket je bij de Rabobank hebt, kunnen kosten in rekening worden gebracht voor buitenlandse pin-beurten; ik meen 75 cent per opname (die krijg ik in ieder geval steeds om de oren, met mijn Rabo Basispakket). Met een Totaalpakket of Riantpakket worden geen extra kosten in rekening gebracht.
User avatar
martymaNL
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 10
Joined: Fri Jun 02, 2023 12:21 pm
Location: Helmond

Re: pinnen in Duitsland

Post by martymaNL »

MDeen wrote: Tue Jun 13, 2023 11:16 am Rabo wereldpas moet geen problemen geven met pinnen.

Automaten zijn inderdaad veel vaker binnen, buiten kantoortijden moet je dan je pasje in een sleuf naast de deur stoppen om toegang te krijgen.

Als je vanuit Helmond komt kan ik je Kaldenkirchen, Breyell, Lobberich en Neukirchen-Vluyn aanraden. Hoef je niet erg ver te rijden en die automaten geven veel biljetten.
Ik ben ooit een wiki pagina gestart om bij te houden wat ik waar vond. Ik heb er al een hele tijd niets meer mee gedaan want zoveel pin ik niet meer, maar het geeft wel een aantal automaten in de buurt van de grens. Niet alles is meer up to date, ik zie dat ik daar Kaldenkirchen nog met 60 biljetten in heb staan, dat is inmiddels een 200 biljetautomaat geworden.
http://www.maasluip.nl/ebt/wiki/index.p ... _Duitsland

Voor :note-5: zou ik zeggen: concentreer je op Volksbank (Raiffeisenbank) en BB Bank. Na verloop van tijd ga je de automaten herkennen als je er naar toe loopt, je hebt van die NCR automaten zoals de Nederlandse Geldmaat, die geven 40 of 60 biljetten in een keer uit, je hebt Wincor Nixdorf automaten die van 40 tot 200 biljetten in een keer uitgeven. En dan zijn er nog automaten die er zelfs 210 in een keer uitgeven.
Hoi MDeen,
Interessant hoor, Kaldenkirchen, Breyell, Lobberich en Neukirchen-Vluyn. Dank voor deze plaatsen.
Maar stel ik zo dicht mogelijk de grens over bij Venraij, welke zou jij dan aanraden? De plaatsen bijv. Kevelaer, Weeze, Geldern of Straelen.
Ik heb echt nog nooit iets gepind in Duitsland dus alle tips zijn welkom :)
Cheers,
martymaNL

Geld is als mest. Het is alleen goed als het wordt verspreid.

My EBT profile
User avatar
martymaNL
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 10
Joined: Fri Jun 02, 2023 12:21 pm
Location: Helmond

Re: pinnen in Duitsland

Post by martymaNL »

Crazy Bob wrote: Fri Jun 16, 2023 1:36 pm Afhankelijk van welk betaalpakket je bij de Rabobank hebt, kunnen kosten in rekening worden gebracht voor buitenlandse pin-beurten; ik meen 75 cent per opname (die krijg ik in ieder geval steeds om de oren, met mijn Rabo Basispakket). Met een Totaalpakket of Riantpakket worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Hoi Bob,
ik heb `n basispakket. Goed dat je dit er even bij zegt. Wat ik hier in Nederland doe is handmatig 100 euro kiezen bij de geldmaat. Dan kan ik kiezen uit 6 x 10 biljetten en 8 x 5 biljetten. En dat doe ik dan een paar keer achter elkaar om zoveel mogelijk 5jes te krijgen. Maar dat moet ik Duitsland dan dus niet doen aangezien dat elke keer kosten met zicht mee brengt door het basispakket.
Of kun je in Duitsland bijv zeggen ik wil 800 euro met zoveel mogelijk briefjes van 5 of hoe gaat dat precies?
Last edited by martymaNL on Sat Jun 17, 2023 11:37 pm, edited 2 times in total.
Cheers,
martymaNL

Geld is als mest. Het is alleen goed als het wordt verspreid.

My EBT profile
User avatar
martymaNL
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 10
Joined: Fri Jun 02, 2023 12:21 pm
Location: Helmond

Re: pinnen in Duitsland

Post by martymaNL »

GWR7007 wrote: Sat Jun 03, 2023 6:56 pm
Om de biljetten te mogen kiezen mag je niet op een van de voorgestelde bedragen klikken nadat je je pas hebt ingevoerd! Dan bepaalt de automaat. Meestal is er een eigen punt op het scherm waar iets in de zin van "Scheine wählen" (biljetten kiezen) staat. Pas dan kun je uit de biljetten kiezen die de automaat heeft. Soms zitten er ook :note-100: of :note-200: in, mocht dat iets voor je zijn :wink:
Hoi GWR7007,
ik wil zoveel mogelijk 5 biljetten pinnen. Wat ik hier in NL moet doen om zoveel mogelijk 5jes te krijgen is 100 euro kiezen en dan krijg 6x10 en 8x5 biljetten. En dan zo een paar keer achter elkaar. Gaat dit in Duitsland ook zo of kan ik gewoon bijv. €800 kiezen en dan alleen maar 5jes krijgen?
Dat zou wel erg relaxed zijn :wink:
Cheers,
martymaNL

Geld is als mest. Het is alleen goed als het wordt verspreid.

My EBT profile
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2043
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: pinnen in Duitsland

Post by MDeen »

martymaNL wrote: Sat Jun 17, 2023 11:14 pm
Hoi MDeen,
Interessant hoor, Kaldenkirchen, Breyell, Lobberich en Neukirchen-Vluyn. Dank voor deze plaatsen.
Maar stel ik zo dicht mogelijk de grens over bij Venraij, welke zou jij dan aanraden? De plaatsen bijv. Kevelaer, Weeze, Geldern of Straelen.
Ik heb echt nog nooit iets gepind in Duitsland dus alle tips zijn welkom :)
Walbeck en Twisteden.
Kevelaer en Geldern heb ik nooit gepind, Straelen had vroeger geen 200 automaat.

Het is wel al wat oudere informatie, dus het kan veranderd zijn.
User avatar
martymaNL
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 10
Joined: Fri Jun 02, 2023 12:21 pm
Location: Helmond

Re: pinnen in Duitsland

Post by martymaNL »

MDeen wrote: Sat Jun 17, 2023 11:32 pm
Walbeck en Twisteden.

Het is wel al wat oudere informatie, dus het kan veranderd zijn.
Thx MDeen.
Dus bijv. Twisteden, is dat dan de Volksbank an der Niers eG waar ik moet zijn, Dorfstraße 34, 47624 Kevelaer?
En zo ja, kan jij zien of ik daar kan pinnen of is dit een bank waar je nog naar binnen moet?
Cheers,
martymaNL

Geld is als mest. Het is alleen goed als het wordt verspreid.

My EBT profile
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: pinnen in Duitsland

Post by GWR7007 »

martymaNL wrote: Sat Jun 17, 2023 11:25 pm ik wil zoveel mogelijk 5 biljetten pinnen. Wat ik hier in NL moet doen om zoveel mogelijk 5jes te krijgen is 100 euro kiezen en dan krijg 6x10 en 8x5 biljetten. En dan zo een paar keer achter elkaar. Gaat dit in Duitsland ook zo of kan ik gewoon bijv. €800 kiezen en dan alleen maar 5jes krijgen?
Dat zou wel erg relaxed zijn :wink:
Bij de Volksbank in Duitsland heb je, anders dan bij Geldmaat, écht vrije biljetkeuze. Dus als je 800€ alleen in :note-5: wilt opnemen kan dat in principe.
Het opnemen wordt echter door verschillende factoren beperkt:
1. jezelf. Dus hoeveel wil/kun je opnemen :mrgreen:
2. de automaat. Opname-automaten geven vaak minder biljetten/keer uit; hier in Münster staat het limiet op 60 biljetten/keer, daarnaast is er een limiet qua bedrag dat per keer opgenomen kan worden. Dit verschilt van Volksbank tot Volksbank. Ik heb tussen 1.000€ en 5.000€ al verschillende varianten gezien maar 1000 of 2000 kwam veruit het meeste voor.
3. de autmaat. Bedoeld in die zin dat er alleen biljetten gepind kunnen worden die er ook aanwezig zijn :lol: :lol: Soms wordt dit naast de automaat aangegeven, anders kom je er tijdens het kiezen van de biljetten zelf achter. Wat je NIET moet doen is een van de bedragen kiezen die de automaat je van tevoren anbiedt. Dan bepaalt de automaat en volgens mij gebeurt dat altijd op een voor de bank zuinige manier (eentje waarbij niet snel bijgevuld moet worden).

Wil je dus zo veel mogelijk biljetten pinnen dan zou ik de opname-storting-automaten aanbevelen (Einzahlung/Auszahlung staat er meestal boven de desbetreffende automaten). Deze staan vaak binnen bij de bank maar zijn ook buiten de openingstijden van de bank, waneer personeel aanwezig is, bereikbaar. Uitzonderingen hierop zijn laat 's avonds tot vroeg 's ochtends om -min of meer succesvol- de activiteiten van de vaak Nederlandse plofkrakers een stokje voor te steken.
Automaten die ergens "los" buiten staan zijn er in Duitsland gewoon veel minder en die die er zijn zijn vaak alleen opname automaten of allang weg om te voorkomen dat ze opgeblazen worden.
Waarom ik de opname-stortingsautomaten aanbevel is omdat deze vaak meer biljetten/keer geven. Eigenlijk minstens 99 maar misschien zelfs nog meer. Probeer het gewoon maar, de automaat zal het wel vermelden wanneer het limiet bereikt is.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2043
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: pinnen in Duitsland

Post by MDeen »

martymaNL wrote: Sat Jun 17, 2023 11:44 pm
MDeen wrote: Sat Jun 17, 2023 11:32 pm
Walbeck en Twisteden.

Het is wel al wat oudere informatie, dus het kan veranderd zijn.
Thx MDeen.
Dus bijv. Twisteden, is dat dan de Volksbank an der Niers eG waar ik moet zijn, Dorfstraße 34, 47624 Kevelaer?
En zo ja, kan jij zien of ik daar kan pinnen of is dit een bank waar je nog naar binnen moet?
Ja. Als ik het me goed herinner is de automaat in de hal van de bank (waar je normaal altijd binnen kunt, maar het kan zijn dat ze tussen 24:00 en 6:00 echt gesloten zijn).
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: pinnen in Duitsland

Post by GWR7007 »

martymaNL wrote: Fri Jun 02, 2023 12:38 pm Duitsland
Nog even een opmerking (het citaat is puur random en alleen ervoor dat je een notificatie op het forum ontvangt): over het algemeen wordt het hier op prijs gesteld dat je je biljetten invoert onder de naam en postcode van de plaats waar je deze ook hebt ontvangen en niet waar ze op het moment zijn waarop je ze invoert.
Dus, ontvang je biljetten in Duitsland mag je ze ook onder Duitsland invoeren. Wil je aangeven dat het biljet mee werd genomen naar Nederland kun je dit bijvoorbeeld in het commentaar schrijven :wink:

Wat ik bedoel is dat dit biljet beter onder Uedem ingegeven had kunnen worden :wink: .
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
martymaNL
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 10
Joined: Fri Jun 02, 2023 12:21 pm
Location: Helmond

Re: pinnen in Duitsland

Post by martymaNL »

GWR7007 wrote: Thu Jul 13, 2023 8:50 pm op prijs gesteld dat je je biljetten invoert onder de naam en postcode van de plaats waar je deze ook hebt ontvangen en niet waar ze op het moment zijn waarop je ze invoert.
Ha GWR7007
Jij bent scherp, je let erg goed op :wink:

Deze biljetten heb ik in Helmond ontvangen, van te voren maak ik setjes thuis als ik weet waar ik heen ga voer die thuis van te voren ook al in. Dus in Helmond. Allemaal part of the plan of being a happy EBT'er :D

In dit geval wist ik dat ik naar verschillende winkels zou gaan in Uedem, :flag-de: . Een stapeltje was voor het uitgeven bij de Edeka aldaar. Een ander stapeltje voor de DM drogerie, etc.
Help me even, is mijn gedachten nu wel goed betreft invullen of zeg je, je weet al waar je heen gaat/het geld gaat uitgeven, voer dan ook maar meteen de biljetten dan ook in met de postcode waar die Edeka zit in Uedem :flag-de: .
Maar ik lees bij je "niet waar ze op het moment zijn waarop je ze invoert" dus dat gaat `m niet worden?¿

Ik voer dit op mijn manier nu zo in omdat: Mijn hitratio is vrij laag. Althans dat vind ik.
Door het te noteren (in dit geval Edeka Uedem) kan ik achteraf zien of er een verband is waar ik (locatie/winkel) evt. meer hits verkrijg.
Of klinkt dit raar?

P.S. ik heb voor de eerste keer zitten pinnen in DE. Wat een verademing bij de volksbank. Gewoon niet voor een automatisch bedrag gaan maar €800 handmatig intoetsen, wil je 5jes? ja!
en 160 biljetten van :note-5: komen eruit, in 1 keer. Ik zie als ik kijk bij de Rabobank nog niet dat dit extra geld heeft gekost. Maar dat kan nog komen?
Iedereen die met me mee dacht bij dit draadje: :flag-de: Vielen Dank :flag-de:

P.S.2: Bovenstaande hit was nog niet van de stapel 160 biljetten van de volksbank DE maar dus Helmond.
Als ik het goed begrijp moet ik nu al die 160 biljetten op volksbank Straelen zetten, postcode volksbank Straelen en land Duitsland pakken. En als commentaar afstappen van wat ik deed maar puur de tekst "meegenomen naar Helmond, Nederland" er nu nog neer zetten?
En dus geen commentaar meer geven om mijn evt. hitsratio achteraf beter te snappen voor mezelf?
Cheers,
martymaNL

Geld is als mest. Het is alleen goed als het wordt verspreid.

My EBT profile
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2043
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: pinnen in Duitsland

Post by MDeen »

Normaal zetten mensen in het commentaar waar ze het biljet vandaan hebben. Dus dat biljet uit Helmond bijvoorbeeld met commentaar "ATM Rabobank". Als je weet waar je ze gaat uitgeven kun je dat er natuurlijk ook bijzetten, ook iets als "meegenomen naar Helmond, Nederland" maakt natuurlijk een stuk van de reis duidelijker. Dat is geen probleem. En als je weet waar je een biljet gaat uitgeven (of hebt uitgegeven) kun je dat er natuurlijk ook altijd bijzetten, maar dan ook duidelijk "uitgegeven bij Edeka Uedem" of zoiets.

Waarom GWR7007 die opmerking maakt is dat er een paar mensen zijn die heel consequent hun woonplaats invullen als ze een biljet ingeven en dan alleen in het commentaar zetten waar het biljet vandaan komt. Zo werd dat :flag-nl: Helmond "Edeka Uedem" gelezen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

En ja, mooi he bij de Volksbank? Ik was er gisteren, 200 :note-5: De automaat had er even tijd voor nodig. Ratel-ratel-ratel, wacht, ratel, wacht, ratel-ratel-ratel. Ik was al bijna bang dat er een biljet scheef zat en ik niks kreeg.
Kosten bij de Volksbank heb ik nog nooit gehad. Sowieso heb ik alleen nog maar kosten gehad bij de Raiffeisenbank in Oostenrijk.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5443
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: pinnen in Duitsland

Post by GWR7007 »

Een beetje zal ik hoogstwaarschijnlijk herhalen van datgene wat MDeen al heeft gezegd, maar nu dan even nog een keer in mijn eigen woorden :mrgreen:
martymaNL wrote: Fri Jul 14, 2023 1:12 am Help me even, is mijn gedachten nu wel goed betreft invullen of zeg je, je weet al waar je heen gaat/het geld gaat uitgeven, voer dan ook maar meteen de biljetten dan ook in met de postcode waar die Edeka zit in Uedem :flag-de: .
Maar ik lees bij je "niet waar ze op het moment zijn waarop je ze invoert" dus dat gaat `m niet worden?¿
Inderdaad, nee.
Het is de bedoeling om als plaats de plaats te gebruiken waar je de biljetten ontvangt, niet waar je ze uitgeeft.
Er zijn sommige gebruikers die -om welke redenen dan ook- de biljetten niet invoeren onder de plaatsnaam waar ze vandaan komen maar dat in het commentaar schrijven. gerrit83 is zo een geval. Hoewel het meestal maar verschillende plaatsen in de Achterhoek zijn (dus niet ver weg van elkaar denk ik) kloppen plaats van invoer en plaats in het commentaar eigenlijk nooit :roll: :roll:
martymaNL wrote: Fri Jul 14, 2023 1:12 am Door het te noteren (in dit geval Edeka Uedem) kan ik achteraf zien of er een verband is waar ik (locatie/winkel) evt. meer hits verkrijg.
Of klinkt dit raar?
Ook al bepaal ik de regels niet en iedereen moet/mag zijn eigen systeem hanteren zolang het binnen het kader van de regels blijft.... Te vermelden waar je een biljet hebt uitgegeven of naartoe hebt meegenomen mag dus uiteraard :P . Het zal vast aan mij liggen maar iemand die jouw systeem van noteren niet kent (ik bijvoorbeeld :mrgreen: ) had uit jouw opmerking ook iets anders kunnen maken dat wat jij eigenlijk bedoelde. Zelf heb ik ook af en toe bijgehouden waar ik een biljet heb uitgegeven; bij deze hit bijvoorbeeld. Dat echter alleen bij speciale hits of biljetten en dan weet ik meestal nog uit mijn hoofd waar ik ze weer in omloop heb gebracht. Maar een commentaar in de richting van "Geldmaat XXX , uitgegeven A-stad, b-straat [misschien nog vermeld met datum]" is wat mij betreft absoluut niet raar :lol:
martymaNL wrote: Fri Jul 14, 2023 1:12 am Als ik het goed begrijp moet ik nu al die 160 biljetten op volksbank Straelen zetten, postcode volksbank Straelen en land Duitsland pakken. En als commentaar afstappen van wat ik deed maar puur de tekst "meegenomen naar Helmond, Nederland" er nu nog neer zetten?
En dus geen commentaar meer geven om mijn evt. hitsratio achteraf beter te snappen voor mezelf?
Als ik jou was had ik het op de volgende manier gedaan:
Plaats: Straelen
Postcode: Postcode van Straelen (kleine plaatsen in DE hebben er meestal maar één, grotere meerdere maar het is niet zo nauwkeurig zoals in Nederland; als je op Google zoekt op Volksbank Straelen staat er ook de postcode)
Commentaar: "Volksbank Straelen (ik zet graag nog het adres en een beschrijving van het type automaat erbij maar hoeft per se niet) meegenomen naar Helmond" of "(...) --> Helmond"; wat je zelf leuk vindt :wink:
Afhankelijk ervan hoe veel je als commentaar schrijft is op een gegeven moment een limiet wat je mag schrijven bereikt dus hele romans gaan het niet worden.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”