Effect van sportwedstrijden

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Juud
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1720
Joined: Wed May 12, 2004 5:32 pm
Location: Roosendaal, The Netherlands

Post by Juud »

martinus wrote:Afgaande op de aantallen hits die de Finnen de laatste tijd scoren, ziet het ernaar uit dat ongeveer 1 op 50 van de biljetten die in Finland in omloop zijn, in de EBT-lijsten ingevoerd zijn.
Imleh scoorde afgelopen week 10 hits op 50 biljetten als ik het goed zag.....allemaal verschillende users / tijdsduur. Das leuk invoeren kan ik je vertellen :P
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16907
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Post by Henk Draijer »

Als een voetbalfan met zijn elftal meegaat naar een ander land,
neemt de fan geld mee om uit te geven in het land waar zijn elftal speelt.
Maar als de voetbalfan ook een ETB-er is, is het logisch dat de fan bankbiljetten meeneent die de fan eerst ingevoerd heeft.
Als de voetbalfan een fanatieke ETB-er is neemt hij dus veel briefjes van 5 euro van zichzelf mee.
Volgens mij kunnen een handjevol voetbalfans met ETB tic een hoop biljetten verspreiden.
Last edited by Henk Draijer on Fri Jun 10, 2005 10:09 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

Dit soort wedstrijden zijn er wel eens eerder geweest, maar volgensmij kwamen er toen geen extra hits met verre landen.






http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 2144;tab=6
User avatar
Venga
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1727
Joined: Tue Mar 04, 2003 7:57 am
Location: Utrecht Netherlands
Contact:

Post by Venga »

Volgens mij is het effect nihil. In elk geval nu nog. Soms doen we met z'n allen alsof we bijna alles al hebben ingevoerd, maar mensen: alle biljetten in de database vormen een piepklein deel van het totaal.
User avatar
giberski
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2896
Joined: Sun Sep 12, 2004 2:38 pm
Location: Leiden, The Netherlands
Contact:

Post by giberski »

Nou voer eens wat in dan man :wink:
Main organiser of EBTM06: Amsterdam and national meetings in Zwolle and Leiden.
Have you been to Holland? Join the Bingo
User avatar
hailtotheking
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1295
Joined: Tue May 10, 2005 9:13 pm
Location: Naaldwijk, Zuid Holland
Contact:

Post by hailtotheking »

Venga wrote:Volgens mij is het effect nihil. In elk geval nu nog. Soms doen we met z'n allen alsof we bijna alles al hebben ingevoerd, maar mensen: alle biljetten in de database vormen een piepklein deel van het totaal.
Yip helemaal gelijk 9 miljard biljetten in omloop.
Pas 8 miljoen ingevoerd en inmiddels is hiervan 1/3 alweer vernietigd.

But the show must go on!!!!! :)
http://game.desert-operations.nl/?recru ... d=d29ybGQx" onclick="window.open(this.href);return false; <== klik link en speel/Click and play
sergeantmajoor
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1034
Joined: Mon Jun 21, 2004 6:32 pm

Post by sergeantmajoor »

Maar er zijn zo veel mooie momenten dat er een EBTer toe kan slaan, bijvoorbeeld de stuntvliegerij in Rotterdam de Bollywood oscar uitreiking in de ArenA, de open Fierljepkampioenschappen, enz
we noemen een Merksemse.... club die toch ook vaak uit moet spelen.
Sportwedstrijden zouden een enorme aantrekkingskracht moeten hebben en een stimulans moeten zijn om te gaan EBT-en.....
User avatar
giberski
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2896
Joined: Sun Sep 12, 2004 2:38 pm
Location: Leiden, The Netherlands
Contact:

Post by giberski »

Ja en wat denk je van het WK voetbal wat nu in Nederland gehouden wordt. Nu doen er niet zoveel euro-landen mee, maar in ieder geval zijn de Duitsers wel weer lekker vertegenwoordigd. Dus ik hoop dat ze een hoop biljetten meenemen richting het oosten. Maar ook de Spanjaarden kunnen een groot aandeel hebben in de komende hitlijsten.
Main organiser of EBTM06: Amsterdam and national meetings in Zwolle and Leiden.
Have you been to Holland? Join the Bingo
User avatar
the taxman
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 655
Joined: Tue Jun 07, 2005 9:19 pm

Post by the taxman »

bedankt allen
ik zie dat het eigenlijk geen effect heeft, maar dat we er wel iets bij kunnen voorstellen
ik zie een groot aantal bijeenkomsten met veel cashverkeer genoemd
zowel nationaal als internationaal
ik heb het idee dat er zomaar een soort van omslag punt zou kunnen ontstaan
nu niks aan hits, dan erg veel
reden voor dit idee, noem het een soort van break-even point, een soort van vliegwiel effect, een situatie waarin relatief erg veel hits zijn ten opzichte van aantal ingevoerde biljetten. de economen onder ons snappen wat ik bedoel
echter gezien de genoemde aantal (8 mio op 3 miljard) vraag ik me ook wel weer af of er uberhaupt zo'n moment kan ontstaan en zo ja wanneer
mijn gevoel zegt, 2% dus zo'n 60 mio aan biljetten
nergens op gebaseerd overigens
maar die 2% zou ook kunnen in de grote ebt landen
ik zie dat een beetje bij de finnen, die hebben wel erg veel hitsvolgens mij relatief veel meer dan wij (al wij in nl-ers)

graag jullie mening, waarvoor dank

dennis
martinus
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 70
Joined: Mon Feb 14, 2005 4:17 pm

Post by martinus »

Internationale sportmanifestaties zijn uiteraard momenten van menselijke en geldelijke mobiliteit. Maar misschien moeten we er ons inderdaad niet te veel van voorstellen, en zijn de toeristenbewegingen van de komende maanden veel EBT-interessanter...
User avatar
daniellez
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 886
Joined: Wed Nov 17, 2004 6:51 pm
Location: Bolsward, Netherlands

Post by daniellez »

martinus wrote:Internationale sportmanifestaties zijn uiteraard momenten van menselijke en geldelijke mobiliteit. Maar misschien moeten we er ons inderdaad niet te veel van voorstellen, en zijn de toeristenbewegingen van de komende maanden veel EBT-interessanter...
Inderdaad, ik denk dat de komende zomervakantie als geheel veel interessanter wordt dan enkele losse sportevenementen. Neemt natuurlijk niet weg dat zoiets wel een effect kan hebben, maar ik denk dat toeristen meer effect hebben op de circulatie van biljetten.
Progress is a comfortable disease - E.E. Cummings
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Effect van sportwedstrijden

Post by mrfeanfan »

gister de 11-steden tocht gefiets...
zucht was zo slim om niet mijn pinpas mee te nemen.
maar ja toch wat nieuwe plaatsen erbij weten te scoren en wat briefjes weten te verspreiden..

Kwam er tijdens de tocht achter dat er gewoon uit veel delen van europa en zelfs van buiten Europa deelnemers en
toeschouwers waren gekomen.
Zucht zou dus een ideale manier zijn geweest om een hele stapels met biljetten overal te droppen.
Maar ja goede les voor volgend jaar dan..
Weet gewoon zeker dat mijn biljetten met een beetje geluk door in iedergeval heel Europa verspreid gaan worden
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Effect van sportwedstrijden

Post by yli »

Als je bij elke pinautomaat stopt, wordt het een lange fietstocht (nou ja, dat is 'ie natuurlijk al). Ik heb 'm vier jaar geleden gefietst en onderweg slechts 4 biljetten opgehaald tijdens de tocht.

Maar ja, toen was ik misschien iets minder fanatiek dan nu :wink:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Effect van sportwedstrijden

Post by mrfeanfan »

ik heb hem nu voor de 9e keer gefietst en toch nog 9 biljetten gescoort mede dankzij mijn vader :P
we hebben vaste adresjes waar we even stoppen voor een hapje of een drankje onderweg
maar anders word het wel erg lange dag ja :mrgreen:
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Effect van sportwedstrijden

Post by De Slak »

Voor mij hebben sportwedstrijden zeker een positief hit-effect. Mijn mooiste actieve internationale hits kunnen bijna allemaal gekoppeld worden aan een sportevenement.

:flag-ie: :arrow: :flag-nl: (wielerwedstrijd)
:flag-pt: :arrow: :flag-nl: (wielerwedstrijd)
:flag-fr: :arrow: :flag-lu: (voetbalwedstrijd)
:flag-es: :arrow: :flag-nl: (voetbalwedstrijd)
:flag-sk: :arrow: :flag-be: (voetbalwedstrijd)
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”