Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by HBoZ »

Door een landelijke softwarestoring zijn alle geldautomaten van Geldmaat dinsdag kortstondig uitgeschakeld geweest. Dat bevestigt een woordvoerder van het bedrijf aan NU.nl. Door de storing konden mensen tijdelijk geen geld meer opnemen.

De automaten hadden last van een probleem waardoor gepind geld niet altijd uit de apparaten kwam. Daarom besloot het bedrijf in overleg met de Noorse softwareleverancier de systemen uit te schakelen. De storing was rond 19.00 uur verholpen.

Klanten die gepind hebben maar geen geld kregen, ontvangen hun geld uiteindelijk weer op hun bankrekening. "Dat wordt in orde gemaakt, want dat geld is gereserveerd", licht de woordvoerder toe.

"Dat is ook zo voor mensen die problemen hadden tijdens het storten van geld." Ze vertelt dat dit wel even kan duren, maar dat niet altijd te zeggen is hoelang precies.

Geldmaat is een samenwerking van ABN AMRO, ING en Rabobank. Sinds 2019 heeft de organisatie stapsgewijs de geldautomaten van deze banken overgenomen.
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by HBoZ »

Op de 2 automaten bij ons in het stadshart heeft iemand een stuk papier met defect op de monitor geplakt. :? Ik zag niks bijzonders net na 19u. Een kleine 100 meter verderop zit een Euronet atm in de pui van een juwelierszaak. Deze eens geprobeerd, machine geeft aan dat lokale banken er geen kosten aan rekenen :D . Bij het selectiescherm worden 7 voorgeprogrammeerde waarden getoond: 50,70,100,120,150,200,250 of ander bedrag.
Het minimale bedrag wat eruit komt is :note-20:.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by MDeen »

De geldautomaat met 200 biljettenuitgave bij de Volksbank in Kaldenkirchen geeft weer (bijna) alles: :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: :note-100: :note-200:
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by HBoZ »

Uit onze geldmaat komen nu ongecirculeerde Ierse :note-5: 8O
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

De geldmaat in de Albert Heijn te Beilen heeft al ruime tijd alleen maar :note-20: en :note-50:. :(

Vorige week wel 'geluk' dat ik toen ik 150 euro opnamen kon kiezen voor 1x :note-50: en 5x :note-20:.
Maar gister toen ik 100 euro opnam kwam er weer gewoon 2x :note-50: uit.

Tja, de opties om aan veel biljetten te komen nemen steeds meer af....

Gelukkig ken ik iemand die speciaal voor mij wekelijks :note-5: opneemt en waar ik dan weer mee kan wisselen.
Het is geen ebt-er, gewoon iemand die -net als wij- nog graag cash geld heeft.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by groentje »

Ook de nieuwe Bancontact-automaten, een beetje een Belgische interpretatie van de Nederlandse GeldmAAT, hebben geen €5 meer, heb ik gemerkt. Enkele nog wel €10, maar het blijft een achteruitgang.
User avatar
JRR
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 476
Joined: Mon Nov 26, 2007 5:59 pm
Location: Purmerend, The Netherlands

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JRR »

Die Geldmaat automaten bij de Albert Heijn hebben al zolang ze er staan, nooit iets anders dan :note-50: en :note-20: gehad (tenminste hier in de omgeving).

Dit was al zo toen ze nog van ING waren, toen ook nooit wat anders dan :note-50: en :note-20: .
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by luckbox »

JelmerS wrote: Wed Dec 28, 2022 3:33 pm De geldmaat in de Albert Heijn te Beilen heeft al ruime tijd alleen maar :note-20: en :note-50:. :(

Vorige week wel 'geluk' dat ik toen ik 150 euro opnamen kon kiezen voor 1x :note-50: en 5x :note-20:.
Maar gister toen ik 100 euro opnam kwam er weer gewoon 2x :note-50: uit.

Tja, de opties om aan veel biljetten te komen nemen steeds meer af....

Gelukkig ken ik iemand die speciaal voor mij wekelijks :note-5: opneemt en waar ik dan weer mee kan wisselen.
Het is geen ebt-er, gewoon iemand die -net als wij- nog graag cash geld heeft.
Probeer het eens bij de geldautomaten in de nabijgelegen Primera of Bruna, daar kun je wel 8x :note-10: per opname krijgen. Alleen moet je dan wel tijdens openingstijden komen, dit kan ook op zaterdag overdag en bij de Primera ook op vrijdagavond tot 20:00. Als je echt graag :note-5: hebt dan kun je die opnemen als je een keer in Hoogeveen, Assen of Emmen komt (allen tot 23:00).
krtpqm
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 7
Joined: Tue Dec 27, 2022 11:45 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by krtpqm »

MDeen wrote: Sun Aug 21, 2022 12:33 pm De geldautomaat met 200 biljettenuitgave bij de Volksbank in Kaldenkirchen geeft weer (bijna) alles: :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: :note-100: :note-200:
Is dit nog steeds actueel? Ik wil namelijk graag 200 eurobiljetten pinnen. Ik ben diverse malen bij een Volksbank geweest (Herongen, Straelen, Kranenburg) maar heb daar alleen automaten gezien met max. 100 euro biljetten. Staat op een plaatje naast de automaat wat erin zit, en met de biljettenkeuze kun je kiezen hoeveel van ieder biljet je wilt hebben. (5 euro staat overigens ook niet op plaatje en kun je ook niet kiezen)

Moet ik een ander type automaat hebben? Of moet ik geen biljettenkeuze doen en een groot bedrag (ging tot max. EUR 4.000 ) invoeren om kans te maken op 200 eurobiljetten?

Hoor graag, alvas bedankt.

PS. Overigens was de automaat in Herongen laatst (dec 2022) buiten werking gesteld vanwege polfkraken.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by MDeen »

krtpqm wrote: Sat Jan 07, 2023 11:47 am
MDeen wrote: Sun Aug 21, 2022 12:33 pm De geldautomaat met 200 biljettenuitgave bij de Volksbank in Kaldenkirchen geeft weer (bijna) alles: :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: :note-100: :note-200:
Is dit nog steeds actueel? Ik wil namelijk graag 200 eurobiljetten pinnen. Ik ben diverse malen bij een Volksbank geweest (Herongen, Straelen,
Ja, voor de Kerst nog geweest en in mijn herinnering had hij alle biljetten met keuze. Ik heb een foto van augustus met alle biljetten van :note-5: - :note-200: en dat was volgens mij niet veranderd.
Er zijn twee automaten, die waar je natuurlijk naar toe loopt, met het grote biljetvak, heeft alles. Links daarvan is er nog eentje, ik weet niet precies wat die geeft.
Bedrag ingeven en biljetkeuze doen. Je kunt per biljet het aantal ingeven.

Was Herongen geploft? Ze hebben laatst ook Lobberich geploft. Gelukkig hebben de ze daders daar gepakt, het waren blijkbaar amateurs want ze waren met een scooter gevlucht.
krtpqm
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 7
Joined: Tue Dec 27, 2022 11:45 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by krtpqm »

MDeen wrote: Sun Jan 08, 2023 4:47 pm
krtpqm wrote: Sat Jan 07, 2023 11:47 am
MDeen wrote: Sun Aug 21, 2022 12:33 pm De geldautomaat met 200 biljettenuitgave bij de Volksbank in Kaldenkirchen geeft weer (bijna) alles: :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: :note-100: :note-200:
Is dit nog steeds actueel? Ik wil namelijk graag 200 eurobiljetten pinnen. Ik ben diverse malen bij een Volksbank geweest (Herongen, Straelen,
Ja, voor de Kerst nog geweest en in mijn herinnering had hij alle biljetten met keuze. Ik heb een foto van augustus met alle biljetten van :note-5: - :note-200: en dat was volgens mij niet veranderd.
Er zijn twee automaten, die waar je natuurlijk naar toe loopt, met het grote biljetvak, heeft alles. Links daarvan is er nog eentje, ik weet niet precies wat die geeft.
Bedrag ingeven en biljetkeuze doen. Je kunt per biljet het aantal ingeven.

Was Herongen geploft? Ze hebben laatst ook Lobberich geploft. Gelukkig hebben de ze daders daar gepakt, het waren blijkbaar amateurs want ze waren met een scooter gevlucht.
Bedankt voor de info. Ik zal de volgende keer als ik in Venlo e.o. ben die van Kaldenkerken uitproberen. Misschien heeft het er ook mee te maken dat Kaldenkerken tot de Volksbank Krefeld behoort, en Herongen en Straelen tot Volksbank an der Niers. Kranenburg (Volksbank Kleverland) was in maart en had dezelfde machines als in Herongen, Straelen. De automaat van Herongen zag er nog heel uit en verder ook geen schade in de hal. Hing een A4-tje voor met NO MONEY inside en verder in het Duits de toelichting dat het vanwege recente plofkraken in de omgeving is, en een doorverwijzing naar kantoor Straelen. Weet dus ook niet of Herongen weer in bedrijfgesteld wordt of dat het tijdelijk was (i.v.m. feestdagen wellicht, ik was er 25 dec)
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

[/quote]
Probeer het eens bij de geldautomaten in de nabijgelegen Primera of Bruna, daar kun je wel 8x :note-10: per opname krijgen. Alleen moet je dan wel tijdens openingstijden komen, dit kan ook op zaterdag overdag en bij de Primera ook op vrijdagavond tot 20:00. Als je echt graag :note-5: hebt dan kun je die opnemen als je een keer in Hoogeveen, Assen of Emmen komt (allen tot 23:00).
[/quote]

Bedankt voor de tips! Ik werk op het gemeentehuis in Beilen dus ben er dagelijks overdag. Dat komt dus wel goed! Alleen Albert Heijn is dan het meest praktisch om in de pauze even heen te lopen. (Vooral als het dit weer is…)

Ik woon in Emmen en kwam er toevallig vorige week achter dat je aan de Wilhelminastraat nog :note-5: kunt opnemen.

Fijn dat er toch nog meerdere opties zijn! :)
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by vermeer »

De Geldmaat aan de Ubbo Emmiusstraat in Groningen voor 10 en 20 is allebei unc serie.
krtpqm
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 7
Joined: Tue Dec 27, 2022 11:45 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by krtpqm »

krtpqm wrote: Sun Jan 08, 2023 7:49 pm
MDeen wrote: Sun Jan 08, 2023 4:47 pm
krtpqm wrote: Sat Jan 07, 2023 11:47 am
MDeen wrote: Sun Aug 21, 2022 12:33 pm De geldautomaat met 200 biljettenuitgave bij de Volksbank in Kaldenkirchen geeft weer (bijna) alles: :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: :note-100: :note-200:
Is dit nog steeds actueel? Ik wil namelijk graag 200 eurobiljetten pinnen. Ik ben diverse malen bij een Volksbank geweest (Herongen, Straelen,
Ja, voor de Kerst nog geweest en in mijn herinnering had hij alle biljetten met keuze. Ik heb een foto van augustus met alle biljetten van :note-5: - :note-200: en dat was volgens mij niet veranderd.
Er zijn twee automaten, die waar je natuurlijk naar toe loopt, met het grote biljetvak, heeft alles. Links daarvan is er nog eentje, ik weet niet precies wat die geeft.
Bedrag ingeven en biljetkeuze doen. Je kunt per biljet het aantal ingeven.

Was Herongen geploft? Ze hebben laatst ook Lobberich geploft. Gelukkig hebben de ze daders daar gepakt, het waren blijkbaar amateurs want ze waren met een scooter gevlucht.
Bedankt voor de info. Ik zal de volgende keer als ik in Venlo e.o. ben die van Kaldenkerken uitproberen. Misschien heeft het er ook mee te maken dat Kaldenkerken tot de Volksbank Krefeld behoort, en Herongen en Straelen tot Volksbank an der Niers. Kranenburg (Volksbank Kleverland) was in maart en had dezelfde machines als in Herongen, Straelen. De automaat van Herongen zag er nog heel uit en verder ook geen schade in de hal. Hing een A4-tje voor met NO MONEY inside en verder in het Duits de toelichting dat het vanwege recente plofkraken in de omgeving is, en een doorverwijzing naar kantoor Straelen. Weet dus ook niet of Herongen weer in bedrijfgesteld wordt of dat het tijdelijk was (i.v.m. feestdagen wellicht, ik was er 25 dec)
Twee weken geleden in Kaldenkerken bij de Volksbank geweest. Inderdaad de rechter automaat (alleen gelduitgifte) blijkt een 'jackpot'-automaat waar je alle coupures in de gewenste hoeveelheid kunt krijgen. De linker automaat (gelduitgifte en storten) ziet er hetzelfde uit, maar die heeft geen honderdjes en tweehonderdjes.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

JelmerS wrote: Fri Jan 13, 2023 11:00 pm
Probeer het eens bij de geldautomaten in de nabijgelegen Primera of Bruna, daar kun je wel 8x :note-10: per opname krijgen. Alleen moet je dan wel tijdens openingstijden komen, dit kan ook op zaterdag overdag en bij de Primera ook op vrijdagavond tot 20:00. Als je echt graag :note-5: hebt dan kun je die opnemen als je een keer in Hoogeveen, Assen of Emmen komt (allen tot 23:00).
[/quote]

Bedankt voor de tips! Ik werk op het gemeentehuis in Beilen dus ben er dagelijks overdag. Dat komt dus wel goed! Alleen Albert Heijn is dan het meest praktisch om in de pauze even heen te lopen. (Vooral als het dit weer is…)

Ik woon in Emmen en kwam er toevallig vorige week achter dat je aan de Wilhelminastraat nog :note-5: kunt opnemen.

Fijn dat er toch nog meerdere opties zijn! :)
[/quote]


Wilhelminastraat een waar nog meer in Emmen kun je :note-5: opnemen?

De Volksbank in Rütenbrock heeft enige tijd (jaar ofzo) :note-5: voor :note-100: verwisseld. Was zaterdag in Haren bij de Volksbank aan de Kirchstraße. Daar zat toen alleen :note-100: en :note-200: in. Daar zat altijd alles in ook toen :note-500: nog in roulatie was.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”