Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
borreljan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2215
Joined: Mon Nov 26, 2007 10:53 pm
Location: Enkhuizen, The Netherlands
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by borreljan »

Gisterochtend een plofkraak bij een geldautomaat van de ABN-AMRO op het koperwiekplein te Enkhuizen. Tijdelijk een geldautomaat minder. Je kan nog wel pinnen bij de automaat van de Rabobank ( :note-10: :note-20: :note-50: )
titolandia
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 13
Joined: Sat Jul 29, 2017 9:07 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by titolandia »

Hello. does anyone know. where do the original Banderols get for money? Thank you for your help
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by MDeen »

Ik kwam vandaag bij de Volksbank in Heinsberg op de Hochstraße en daar kwam ik een voor mij nieuw type NCR automaat tegen, ik denk dat het de SelfServ 87 Recycler is. Hij gaf :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: uit, tot wel 210 biljetten per keer 8O
Ze hadden er twee en ik heb er direkt maar eentje van al zijn :note-5: verlost :mrgreen:
User avatar
Steda
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 11801
Joined: Mon Sep 27, 2004 10:26 am
Location: Lommel, Belgium

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Steda »

Cool 8)
User avatar
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5242
Joined: Tue May 10, 2005 9:24 pm
Location: Lies - Terschelling (NL)

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by de*lerger »

Ben vandaag een rondje door zuidwest Denemarken gereden en het lijkt erop dat elke Deense geldautomaat euro's uitgeeft. Heb automaten geprobeerd van de Danske Bank, Sydbank, Jyske Bank, Vestjysk Bank en Sparekassen. Overal kun je met een Nederlandse kaart eurobiljetten ( :note-20: en/of :note-50: ) halen.
Je bent echter wel duur uit. De Deense bank rekent om naar kronen en gooit er nog wat "servicekosten" bovenop (DKK 60 bij de Sydbank en DKK 30 - 35 bij de anderen) en je eigen bank rekent weer om naar euro's.
My map
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by MDeen »

En zaterdag zelfs een Volksbank automaat die 300 biljetten uitgaf, Eisenach, Schillerstraße 16. 8O Alleen was er op dat moment een communicatieprobleem met mijn bank en wilde hij niks afgeven (hij telde door naar 300 en wilde zelfs kleinere bedragen niet afgeven).
Dit was de bekende Nixdorf automaat met de grote uitvoer.
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Crazy Bob »

Zoals (wellicht) bekend heeft de ABN Amro op de Coolsingel in Rotterdam binnen in de vestiging zes (!) automaten naast elkaar. Tot nu toe was de meest rechtse automaat (de zogenoemde extreemrechtse) het exemplaar met retailmix. Vandaag echter had die automaat de optie retailmix niet meer; nu was het de op één-na-rechtse automaat, met nummer K473.
User avatar
Steda
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 11801
Joined: Mon Sep 27, 2004 10:26 am
Location: Lommel, Belgium

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Steda »

Ik kreeg vandaag zowaar 22 oude :note-5: uit de atm. Allemaal netjes bij elkaar. Fortis Kinrooi. Benieuwd of er een hit bijzit. Heb er 50 gepint.
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16920
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Henk Draijer »

Ik heb vorige week bij de ABN-AMRO in Haarlem (Houtplein 47) biljetten van :note-5: gepind. :D
Niets aan de hand zou je zeggen.
Maar nu ik goed kijk op het bonnetje dat je na het pinnen ook krijgt staat daar geen : Houtplein 47 Haarlem. 8O
Er staat als adres : Banneweg 10 Gorinchem. 8)
Machinenummer (op bon) : S1W239
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by HBoZ »

Weten jullie de nieuwe openingstijden van de ABN al ;) ?
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by HBoZ »

Vanaf 1-10 is de ABN al om 17u dicht , was toch wel makkelijk tot 18u open :(
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by luckbox »

Ik weet niet of iemand anders dit al ergens gepost heeft, maar bij de ABN Amro Retailmix is het tegenwoordig ook mogelijk om € 100 in vijfjes op te nemen, je hoeft dus niet meer € 200 tegelijk te pinnen. Althans, in Tilburg is deze optie er al een aantal maanden (alleen de rechter automaat binnen heeft de retailmix optie).
Last edited by luckbox on Wed Oct 03, 2018 6:04 pm, edited 1 time in total.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by GWR7007 »

luckbox wrote: Wed Oct 03, 2018 6:04 pm Althans, in Tilburg is deze optie er al een aantal maanden (alleen de rechter automaat binnen heeft de retailmix optie).
In Nijmegen (binnen, linker automaat) is deze optie er ook dus ik denk dat het overal beschikbaar zou moeten zijn :wink: . Geen idee sinds waneer het mogelijk is om 100€ in :note-5: te krijgen. Voor het eerst heb ik het in augustus opgemekrt maar daarvoor ben ik meerdere maanden niet langs een retailmix-automaat gekomen :oops:
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16920
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Henk Draijer »

Vanmiddag goed gemutst vanuit Zandvoort in zuidelijke richting op weg gegaan om vijfjes te halen.
Eerst naar Katwijk aan Zee, aldaar aangekomen en voor de ABN-AMRO flappentap staand zie ik dat de flappentap buiten werking is.
Tja, dacht ik “Ik wil wel vijfjes hebben”.
Op naar Oegstgeest dan maar, iets minder goedgemutst ik de auto weer in richting Oegstgeest.
Daar aangekomen zie ik dat de ruimte in de bank gevuld is met mensen die duidelijk niet blij waren.
Een groepje stond flink te mopperen en ik hoorde de klanten van de bank zeggen dat ze hun rekening kwamen opheffen.
De oude mevrouw naast mij vertelde een ander dat ze geen zin had om naar de bank in Leiden te gaan als er weer problemen waren met haar rekening.
Toen werd mij duidelijk dat het ABN-AMRO bank in Oegstgeest gesloten zou worden. Jammer dacht ik, kan ik hier ook niet meer toe voor vijfjes.
Eindelijk was ik aan de beurt en stond ik voor de flappentap, doe mijn pasje er en kwam ik erachter dat er geen vijfjes meer in zaten.
Mijn humeur zakte gelijk naar het niveau van de andere aanwezigen die in het bankgebouw aanwezig waren.

Op de terugweg heb ik nog wel bij een benzinestation in Noordwijkerhout 20 biljetten van 5 kunnen wisselen voor 2 biljetten van 50 euro. :D

ABN-AMRO kantoor sinds 14 December gesloten
Last edited by Henk Draijer on Thu Jan 10, 2019 9:29 am, edited 3 times in total.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

Ha, ik heb vlakbij weer een Volksbank automaat ontdekt met alle biljetten. Die in Emmlichheim, de rechter automaat.

Een keer eerder geweest, toen zat er geen :note-200: en :note-500: in
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”