Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by HBoZ »

Sluiting ABN kantoor Roosendaal.
Het kantoor blijft tot 5 maart open, daarna kan je in Breda terecht.

Om nog snel een retailtje te pakken zijn we nu ook te laat :x De binnen automaten zijn afgezet en het geld is verwijderd. De buiten atm blijft toegankelijk.

RIP Retailmix :cry:
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by luckbox »

Jammer van Roosendaal, had verwacht daar volgende maand te komen. Maar nu in ieder geval niet meer voor de retailmix. Als ik het goed heb dan zijn Helmond en Waalwijk nu de enige 2 plekken in Brabant waar nog een retailmix gehaald kan worden en Waalwijk zal binnen een maand vervangen worden door een Geldmaat.

Hopelijk komen er snel een Geldmaten met :note-5: in de buurt. Maar 20 of 40 vijfjes tegelijk uit de retailmix was toch makkelijker dan 8 vijfjes tegelijk uit een Geldmaat.
kt3f
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 37
Joined: Sun Oct 21, 2018 2:46 pm

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by kt3f »

luckbox wrote: Sun Jan 31, 2021 12:02 am Als ik het goed heb dan zijn Helmond en Waalwijk nu de enige 2 plekken in Brabant waar nog een retailmix gehaald kan worden en Waalwijk zal binnen een maand vervangen worden door een Geldmaat.
ABN-AMRO in Breda heeft zover ik weet nog steeds de retailmix (rechter automaat binnen) ....hoewel het al een paar maanden geleden is sinds dat ik er laatst gebruik van heb gemaakt :oops:
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by HBoZ »

De lijst van retailmixen is op de site geüpdatet.
Er is al gemeld dat Tilburg er ook niet meer is.
Attachments
laatste retails.png
laatste retails.png (21.75 KiB) Viewed 1285 times
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by MM8_NL »

Er blijft niets over. Zelfs Amsterdam twee keer verdwenen. Dat gaat een slecht jaar worden. :(
User avatar
Phinac
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1344
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:49 pm

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Phinac »

In Arnhem hangt een poster dat de geldautomaat binnenkort verdwijnt.
Phinac
User avatar
Phinac
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1344
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:49 pm

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Phinac »

Blijkbaar worden alleen in Zuid-Holland en Noord-Holland :note-5:-eurobiljetten gebruikt want van de 29 Geldmaten met :note-5:-eurobiljetten zijn er 26 in die provincies te vinden. Dan nog 1 in Bunschoten-Spakenburg en 2 in Harderwijk. Ik vraag me af of hierover is nagedacht of dat er beleid aan ten grondslag ligt.

Met Geldmaat gebeld: opname :note-5:-eurobiljetten dit is een pilot. Afhankelijk van de wat er opgenomen wordt, komen er meer. Het is ook de bedoeling dat deze automaten meer over het land verspreid zullen zijn.
Phinac
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by luckbox »

Phinac wrote: Tue Feb 16, 2021 2:33 pmMet Geldmaat gebeld: opname :note-5:-eurobiljetten dit is een pilot. Afhankelijk van de wat er opgenomen wordt, komen er meer. Het is ook de bedoeling dat deze automaten meer over het land verspreid zullen zijn.
Dus als wij als EBT-ers (en de plaatselijke ondernemers) veel :note-5: opnemen tijdens de pilot dan komen er in de rest van het land meer automaten met :note-5: dan wanneer er weinig :note-5: opgenomen worden tijdens de pilot. Ik denk dat veel ondernemers zich er niet van bewust zijn dat ze :note-5: uit automaten kunnen opnemen. Zeker voor kleine ondernemers zoals marktkooplui zijn :note-5: toch wel heel handig. Enige jammere is dat er slechts 8 tegelijk uit een Geldmaat kunnen worden gehaald.
User avatar
Phinac
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1344
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:49 pm

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Phinac »

luckbox wrote: Fri Feb 19, 2021 11:26 am Dus als wij als EBT-ers (en de plaatselijke ondernemers) veel :note-5: opnemen tijdens de pilot dan komen er in de rest van het land meer automaten met :note-5: dan wanneer er weinig :note-5: opgenomen worden tijdens de pilot.
Zo heb ik het begrepen.
luckbox wrote: Fri Feb 19, 2021 11:26 am Zeker voor kleine ondernemers zoals marktkooplui zijn :note-5: toch wel heel handig. Enige jammere is dat er slechts 8 tegelijk uit een Geldmaat kunnen worden gehaald.
Ik wissel de retailmixbiljetten altijd op de markt; marktkooplui zitten erom te springen.
luckbox wrote: Fri Feb 19, 2021 11:26 am Enige jammere is dat er slechts 8 tegelijk uit een Geldmaat kunnen worden gehaald.
Geldmaat neemt alleen de slechte dingen over:
- geen retailmix zoals bij ABN-AMRO
- geen biljetkeuze zoals bij Rabobank


Het lijkt wel of de banken en Geldmaat inzetten op contant geld weren en verwijderen uit de maatschappij. Als er onvoldoende :note-5:-eurobiljetten zijn, moeten winkeliers teveel muntgeld teruggeven. Dat is relatief duur en ondernemers zullen geneigd zijn/gedwongen worden om over te stappen op alleen bankpas/telefoonbetalingen etcetera. Ik zie het somber in voor contant geld in Nederland.
Phinac
User avatar
Phinac
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1344
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:49 pm

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Phinac »

Nijmegen gaat maandag dicht en vandaag was retailmix niet mogelijk. Baliemedewerksters wisten niet hoe het zat met :note-5:-eurobiljetten. Zij verwezen naar de website van Geldmaat en daar staat dat automaten :note-5:-eurobiljetten bevatten. Maar dat is maar een beperkt aantal. Conclusie: veel minder biljetten invoeren en minder hits.
Phinac
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by eddydevries »

Het ABNAMRO-kantoor in Voorburg gaat binnenkort dicht.

Maar de retail-automaat hier zit aan de buitenkant. Dus hopelijk blijft die nog in gebruik......
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by luckbox »

Phinac wrote: Tue Feb 16, 2021 2:33 pm Met Geldmaat gebeld: opname :note-5:-eurobiljetten dit is een pilot.
Hebben ze toevallig ook gezegd hoe lang de pilot duurt? Misschien kunnen we een maandje na de pilot ook elders in het land :note-5: in Geldmaten verwachten.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by luckbox »

Phinac wrote: Tue Feb 16, 2021 2:33 pm Met Geldmaat gebeld: opname :note-5:-eurobiljetten dit is een pilot.
Hebben ze toevallig ook gezegd hoe lang de pilot duurt? Misschien kunnen we een maandje na de pilot ook elders in het land :note-5: in Geldmaten verwachten.

Ik ben het trouwens met je eens dat Geldmaat niet goed begrijpt wat winkeliers / marktkooplui nodig hebben. 8x :note-5: per transactie schiet niet op. Het zou eigenlijk minimaal 20x :note-5: moeten zijn.
User avatar
Phinac
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1344
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:49 pm

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Phinac »

In een ander topic heb ik al gemeld dat er ondertussen 5 Geldmaten meer zijn met :note-5:-eurobiljetten.

Ook in Noord-Brabant
Phinac
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by HBoZ »

Oegstgeest is ook voor einde van maart ''Pleite''
Attachments
gm oegstgeest.png
gm oegstgeest.png (59.28 KiB) Viewed 1157 times
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”